بررسی سریال آقازاده تا اینجای کار

 

با بررسی سریال آقازاده در خدمت شما هستیم. سریال آقازاده یکی از سریال هایی هست که این روزها بشدت مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته و همه جا صحبت از آن هست. اگر تصمیم به دیدن این سریال دارید پیشنهاد میکنم تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

معرفی سریال:این سریال درباره به ظاهر آقازاده ای فاسد و شدیدا پولدار به نام نیما ( ا بازی امیر آقایی) است. فردی که تابلوهای هنری با چاشنی دزدی خرید و فروش می کند و کوچکترین فرصتی برای کسب مال نامشروع را از دست نمی دهد. او به واسطه رابطه با افراد مهم نظام، ثروت قابل توجهی به جیب زده است.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ایرانی از نظر IMDB که باید آنها را ببینید!


در طرف دیگر قضیه آقازاده ای نه چندان آقازاده به نام حامد (با بازی سینا مهراد) حضور دارد که مامور امنیتی است و در نقطه مقابل نیما قرار دارد.  نیما به دلیل مشکلات قدیمی با پدر حامد قصد دارد زندگی وی را نابود کند. حامد قصد دارد هرطور شده به فعالیت های غیرقانونی نیما خاتمه دهد و زندگی خود را سامان دهد، اما موانع بسیارند. (همان داستان های کلیشه ای و تکراری)

سریال  آقازاده  نیز با دنبال کردن سنت سریال سازی در شبکه نمایش خانگی طی چند سال گذشته، با انبوهی از ایرادات ساختاری مواجه است که سطح کار را به شدت پایین آورده است است. 

روایت غیر خطی سریال در همان پرده نخست تماشاگر را غافلگیر می کند.

روایت غیر خطی که دلیلی برای وجود آن به چشم نمی خورد و بهتر می بود « آقازاده » مسیر خطی خود را پیش می گرفت.

البته روایت غیر خطی کمترین مشکل این سریال به شمار می رود!
متاسفانه در سریال آقازاده  شتاب زدگی فراوانی مشاهده می شود که از عدم شناخت مدیوم سریال سرچشمه می گیرد. تغییر ناگهانی و نا به جای زمان داستان، بُرش سریع تصاویر قصد دارد سریال را برای مخاطب امروزی زنده نگه دارد و به نوعی هیجان کاذب به قصه ببخشد.

اقدام عجیب سازندگان سریال اینجاست که هر ده دقیقه یکبار، یک طرح گرافیکی با تصویر بازیگران در مقابل دیدگان تماشاگران ظاهر می شود و سپس زمان رخدادهای سریال تغییر می کند! اقدامی عجیب که از ابتکارات سازندگان این سریال به شمار می رود!


 

همچنین بخوانید: نقد و بررسی فیلم درخونگاه ؛ فرار از دام سانسور!


اما احتمالا باید بزرگترین نقص سریال «آقازاده» را در فیلمنامه آن جستجو کرد. متاسفانه سازمان هنری اوج تصویری خام و دم دستی از جایگاه افراد در سریال ترسیم کرده که از اصول ابتدایی فیلمنامه نویسی شدیدا به دور است.

در این سناریو، آدمهای بد ذات در ساختمان های لاکچری زندگی می کنند و در منزل تردمیل دارند و آب میوه می نوشند (نشانه ی آدم بدها در ایران)، اما در طرف دیگر، شخصیت های مثبت همگی افرادی معتقدند که در خانه های قدیمی با حداقل امکانات زندگی می کنند!

این نگاه سیاه و سفید ایرادات بسیاری به قصه وارد کرده و آن را از مسیر منطقی خود دور کرده است. نگاهی که نمونه های قبلی آن را به دفعات در سریال های تلویزیونی شاهد بوده ایم.

متاسفانه علاوه بر فیلمنامه ی ضعیف میتوان ضعف بازیگران در اجرای نقش هایشان را نیز به نقص های این سریال اضافه کرد. خلاصه که اگر قصد دیدن یک سریال با داستانی تکراری را دارید و هنوز از داستان‌های کلیشه ای مانند فریب یک زن تازه تهران دیده، خسته نشده اید پیشنهاد من به شما سریال آقازاده هست.

از این به بعد می توانید با بررسی قسمت به قسمت این سریال با ما همراه باشید.

مرسی که مارو همراهی کردید ❤️

در ادامه بخوانید:

نقد و بررسی قسمت آخر سریال مانکن ; پایانی دور از انتظار!