غذاهایی برای عملکرد بهتر کلیه ها ! بیماری های مزمن کلیه یک مشکل سلامتی بسیار جدی است که امروزه به طور مکرر با آن روبرو می شویم.خوشبختانه انواع میوه و سبزیجاتی زیادی وجود دارند که به عملکرد بهتر کلیه ها کمک می کنند! با یکدیگر با این مواد غذایی آشنا می شویم :

غذایی هایی برای عملکرد بهتر کلیه ها

کلیه ها اندام های ما هستند که وظیفه دفع مواد زائد بدن را دارند.خون ما از کلیه ها عبور می کند و کلیه هایمان خون را مانند صاف کننده فیلتر می کند.همچنین مایعات موجود در بدن ما را تنظیم کرده و سطح الکترولیت را بهینه می کند.در مواجهه با مشکلات جدی ، کلیه ها قادر به انجام صحیح این عملکردها نیستند.به همین دلیل ، افراد مبتلا به مشکلات کلیوی باید مصرف  بعضی از نوشیدنی ها و غذاهای خاص را به حداقل برسانند.در این مقاله ، ما مواد  غذایی را که به شما کمک می کند تا کلیه های شما بهتر کار کنند ، به اشتراک گذاشتیم ، با ما همراه باشید :


همچنین بخوانید :


غذاهایی برای عملکرد بهتر کلیه ها

کاسنی فرنگی یا کاسنی سالادی

کاسنی یک گیاه ایده آل برای کسانی است که می خواهند عملکرد کلیه ها را افزایش دهند و همچنین بسیار خوشمزه است.دلیل این امر حاوی مقادیر زیادی آب و کالری کم است. در حقیقت 95٪ این گیاه از آب تشکیل شده است.همچنین این سبزی حاوی فیبر زیادی است.از نظر ارزش غذایی ، این سبزی سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها است.به عنوان مثال، این گیاه حاوی مقدار زیادی کلسیم ، فسفر ، آهن ، پتاسیم و سدیم و همچنین ویتامین های A ، C و B است.

پیاز و پیازچه

پیاز یکی از پرمصرف ترین غذاها در سراسر جهان است. در هر لایه فواید زیادی وجود دارد.با این حال ، فواید اصلی پیاز این است که عملکرد کلیه را با ویژگی دیورتیک آن بهبود می بخشد.یعنی به بدن شما اجازه می دهد آب و نمک بیشتری از طریق ادرار دفع کند.یک مطالعه علمی که در مجله علمی Journal of Medicinal Food منتشر شده است ، اثبات می کند که پیاز به طور موثری عملکرد کلیه را تقویت می کند و دفع مایعات از بدن را فراهم می کند.همچنین ، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، پیاز مزایای مختلفی دارد: اول از همه ، این دوست شما در مبارزه با دیابت است.این از هضم غذا پشتیبانی می کند. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. سرانجام برای شرایط تنفسی مناسب است.

هویج

این سبزی محبوب به دلیل فواید  زیاد برای بینایی ما شناخته شده است.با این حال ، مزایای دیگری نیز وجود دارد. مهمترین بخش مقاله ما این است که یک ادرارآور قوی  است.درست مانند پیاز ، هویج برای عملکرد کلیه نیز مفید است زیرا حاوی مقادیر زیادی آب است.به همین دلیل به تجزیه و حل سنگ کلیه کمک می کند.

زغال اخته و میوه های شبیه آن

زغال اخته یک ماده غذایی ایده آل است ، به خصوص برای مقابله با عفونت و بهبود گردش خون.همچنین ، آب زغال اخته یک ماده ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک عالی در برابر باکتری هایی است که باعث عفونت دستگاه ادراری می شود.میوه هایی از این دست حاوی اسید کینیک  هستند که ادرار را اسیدی می کنند و از طریق ادرار نیز دفع می شوند.فایده این امر این است که از همان ابتدا اجازه تشکیل سنگ کلیه را نمی دهد.

 مواد غذایی دیگری که به کلیه ها کمک می کند تا بهتر کار کنند

البته غذاهایی که برای کسانی که می خواهند عملکرد کلیه را افزایش دهند ، توصیه می کنیم ، محدود به این میوه ها و سبزیجات نیستند.بسیاری از مواد مغذی مختلف وجود دارد که می توانند برای این منظور استفاده شوند.برخی از آنها به شرح زیر است:
نارنگی ، خیار ، مارچوبه تازه ، قارچ و سایر انواع قارچ خوراکی ( کفیر و ماست.)