رنگ پریدگی لب ها و ارتباط آن با سلامتی !واضح ترین نشانه از بیماری رنگ پریدگی  صورت و لب هاست .به خصوص رنگ پریدگی لب ها یکی از علائم نشان دهنده بیماری در فرد است. طبق تحقیقات محققان موسسه کارولینسکا در سوئد، چهره افراد بر اثر بیماری تا میزان قابل توجهی می تواند تغییر کند.و گاهی اوقات این تغییرات تا حد زیادی قابل مشاهده هستند و به راحتی می توان فهمید که شخص دچار مشکل سلامتی است.

روانشناس جان اگزلسون از موسسه کارولینسکا بیان کرد که ویژیگی ها یی مانند چشمان قرمز ،رنگ پریدگی صورت و لب ها از واضح ترین علائم بیماری در افراد است.تغییر طبیعی رنگ لب افراد سالم ممکن است یک شاخص قابل اعتماد  در تشخصی بیماری نباشد.رنگ پریدگی صورت و یا چشمان بی حال از مواردی است که در تشخیص بیماری  قابل اعتماد تر هستند.توجه به یکی از این ویژیگی ها می تواند نشان دهنده بیماری  در فرد باشد.


در ادامه بخوانید :

روش هایی برای درمان کم خونی

دلایل سیاهی و کبودی زیر چشم چیست ؟ و راه کار هایی برای درمان آن !


 رنگ پریدگی لب ها

اگزلسون وهمکارانش  در این آزمایش افراد سالم را نیز مورد مطالعه قرار دادند.به شرکت کنندگان در این آزمایش لیپوپلی ساکارید هایی شامل  باکتری های E. coli وsalmonella تزریق شد.این تزریق باعث بیماری در فرد نمی گردد فقط برای چند ساعت سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

 رنگ پریدگی لب ها

محققان این مطالعه را انجام دادند تا تعیین شود آیا تفاوت بین مردان و زنان وجود دارد.اگزلسون اعتقاد دارد که همه نشانه ها در زنان و مردان یکسان است.اما با توجه به این که این آزمایش تنها بر روی گروهی از افراد صورت گرفته است نمی توان صحت و سقم این آزمایش را تایید کرد و یا نشانه ای مطمئن برای همه گروه های سنی در نظر گرفت.باید منتظر ماند و دید که آیا آزمایش های تاییدی زیادی در مورد این موضوع صورت می گیرد یا خیر.