فیلم هایی که باید دوبار ببینید !با عرض سلام خدمت دوستان عزیز.در خدمتتون هستم با معرفی قسمت دوم فیلم هایی که باید دوبار تماشا کنید تا موضوع آن را بفهمید !یکی از جذابیت های دیدن فیلم اینه که شما را از دنیایی که درونش قرار دارین بیرون می کشه و به دنیایی جدید فرو می بره و حتی گاهی تنها رهاتون می کنه.و شما می تونین  برای ساعاتی از روزمرگی ها خود رها شده و وارده دنیای جدیدی بشین.

دنیایی که کارگردان فیلم خلق کرده و از شما دعوت می کنه که با دنیای ساختگیه اون آشنا بشین برخی کارگردان های جدید با بودجه های هنگفت متاسفانه نمی تونن فیلم های جذابی را ارائه بدن . به همین دلیل فیلم های جذابی مانند لیست زیر هر چند که قدیمی باشند می تونین مخاطب را جذب کنن و از او بخوان که برای دیدن دوباره فیلم نه دوبار بلکه بارها سر بزند و معماهای کشف نشده اش را کشف کند. به هر حال بیایین با قسمت دوم این سری فیلم های هیجان انگیز آشنا بشیم :


Shutter Island

فیلم هایی که باید دوبار ببینید

کارگردان :Martin Scorsese

بازیگران:Leonardo DiCaprio،Mark Ruffalo،Ben Kingsley

امتیاز:8.1

باز هم ترکیب کارگردانی اسکورسیزی و دی کاپریو تنوسته فیلمی جذاب و هیجان انگیز خلق کنه. این فیلم یکی از تاریک ترین و جذاب ترین فیلم های مدرن است.در مورد فیلم باید بگویم که این فیلم یک هزار تو پیچیده و تاریک است که درون آن تئوری های متفاوتی وجود داره .پس به طور کاملا نمی توانیم بگوییم که فیلم را فهمیده ایم.شاید بتوانیم بگوییم برخی تئوری های فیلم به ما نزدیک تر است پس آن ها را انتخاب می کنیم!!

داستان فیلم در مورد پلیسی است که برای دستگیری یک روانی فرار کرده از آسایشگاه وارد جزیره می شود در نگاه اول داستان بسیار ساده به نظر می رسد.این پلیس با چالش ها و مشکلات شخصی خودش وارد جدال می شود اما 20 دقیقه آخر فیلم شما را میخکوب می کند جاییکه به شما می فهماند دقیقا از فیلم هیچی نفهمیده اید !و اینکه آیا تمام فیلم تخیلات ذهن یک پلیس دیوانه بوده یا واقعیت ؟


همچنین بخوانید:

بهترین فیلم ها با پایانی شوکه کننده که شما را حیران خواهند کرد!

10 فیلم با بازیگری لئوناردو دی کاپریو که حتما باید مشاهده کنید

20 تا از بهترین فیلم های ماجراجویانه تمام دوران که حتما باید ببینید(قسمت اول )


Eternal Sunshine Of The Spotless Mind

فیلم هایی که باید دوبار ببینید

کارگردان:Michel Gondry

بازیگران:Jim Carrey،Kate Winslet،Kirsten Dunst

امتیاز:8.3

احساسات یکی از ویژیگی های انسان بودنه نه اینکه در حیوانات نباشه ! نه در انسان ها شدیدتره ! احساسات می تونه عاشقانه باشه ،می تونه احساس ترس یا تنفر باشه یا هر احساس دیگه ایی.احساسات تنها چیزیکه که تکنولوژی نمی تونه اونو از بین ببره ! و این فیلم به خوبی بیانگره چنین چیزیه ایه !

داستان فیلم در مورد زوجیه که قصد دارند برای پاک کردن خاطرات مشترک به یک کلینیک مراجعه کنن که همین کارو انجام می ده. اما آن ها پس از پاک کردن خاطرات مشترک ، دوباره به سمت همدیگه کشیده می شن !خاطرات آونها از بین رفته اما احساسات هنوز باقیه ! آیا واقعا می توان گفت در جنگ تکنولوژی و احساسات ، تکنولوژی برنده است ؟! این فیلم به خوبی نشون می ده که خاطرات و احساسات زنده اند و وجود  دارند و در واقع با ما زندگی می کنند و ما هیچ موقعه نمی تونیم اونها را از بین ببریم.


Memento

فیلم هایی که باید دوبار ببینید

کارگردان:Christopher Nolan

بازیگران:Guy Pearce،Carrie-Anne Moss،Joe Pantoliano

امتیاز:8.4

و باز هم برادران نولان !مانند تمام آثار نولان در این فیلم نیز مکان و زمان گنگه ! در واقع می تونیم بگوییم که نولان عاشق بازی کردن و استفاده از زمانه ! داستان اصلی این فیلم در مورد فراموشیه ! مخاطب در نگاه اول فکر می کنه داره داستانی را تماشا می کنه که نقش اول دچار فراموشی شده اما در واقع خود مخاطب باحیله نولان تو دام افتاده ! این فیلم می تونه ذهن شما را خم کنه ! یعنی از آخر به اول برگردونه! دقیقا همون چیزیکه تو فیلم اتفاق می افته !این ساختار پیشگامانه ، فهم فیلم را تا زمانی که همه چیز آشکار نشده  ، غیرممکن می کند ، و  نمایش را حتی لذت بخش تر می کند.اسرار بسیاری از فیلم تا زمانی که وقایع فیلم با تمام اطلاعات بررسی نشود ، قابل درک و کشف نیست.در اصل ، اگر شما فقط یک بار Memento را تماشا کرده اید ، شما Memento را تماشا نکرده اید!

داستان فیلم در مورد مردی به نام لئونارد شلبی (گای پیرس) که بر اثر یک اتفاق، حافظه کوتاه مدت خودش رو از دست می‌ده و با کمک یادداشت‌ها، خالکوبی‌ها و عکس‌هاش سعی می‌کنه، کسی که همسرش رو کشته‌ پیدا کنه و انتقام بگیره.

مانند تمام آثار نولان باز شما درون معمایی افتاده اید که برای حل آن بارها نیاز دارید تا فیلم را ببینید تا آن را حل کنید ! البته باید بگویم آن ها را !


Synecdoche, New York

فیلم هایی که باید دوبار ببینید

کارگردان:چارلی کافمن

بازیگران:Philip Seymour Hoffman،Samantha Morton،Michelle Williams

امتیاز:7.6

چارلی کافمن ، نویسنده بزرگ فیلم هایی چون Eternal Sunshine of the Spotless Mind ،Adaptation است.او برای اولین بار بر صندلی کارگردانی نشسته است.

داستان فیلم در مورد مردی به نام کیدن کوتارد که یک کارگردان برجسته تئاتره که پس از ترک همسر و بچه اش تنها می شه ، بعد از مدتی به او خبر می رسه که برنده جایزه نقدی مک آرتور شده و او قصد داره با این پول یک تئاتر بزرگ را اجرا کنه.کیدن کوتاردبا توهم مرگ، زنده است و مدام از مُردن حرف می‌زند. انتخاب نام خانوادگی ‌کیدن هم اصلاً بر همین اساس صورت گرفته است، “سندرم کوتارد” (Cotard’s syndrome) بیماری روانی نادری است که طی آن، فرد مبتلا توهم این را دارد که مُرده.

اگه می گین به تاتر علاقه ندارین بهتره بهتون بگم ، این فیلم در مورد تئاتر نیست در مورد شخصیت انسان هاست که چگونه در طول سال ها تغییر می کنه و به کسی دیگه ای تبدیل می شه.در کل باید بگم این فیلم کاملا متفاوته و شما باید دو ساعت کامل فیلم را ببینین البته نه برای اولین بار بلکه دومین بار تا متوجه مفهوم آن بشین.


خب دوستان عزیز می تونین نظرات ، انتقاد و پیشنهادات خودتون با ما درمیون بذارین.ممنون که ما را دنبال می کنین به امید روزهای بهتر ..