5 دلیل برای تماشای انیمه Hell’s Paradise

انیمه بهشت جهنمی طرفداران بسیاری رو برای خودش دست و پا کرده و اگر شما هم دوست دارید بیشتر با این انیمه خارق العاده آشنا بشید و همه چیز رو در موردش بدونید، با ما همراه باشید. طرفداران پر و پا قرص دنیای انیمه به خوبی با روند پخش این سریال های جذاب آشنا هستن، اما باید برای کسانی که به تازگی به جمع طرفداران انیمه ملحق شدن توضیحاتی ارائه کنیم تا پیش‌زمینه لازم برای خوندن این مطلب رو داشته باشن. قبل از هرچیز بهتون پیشنهاد میکنیم با ژانرهای دنیای انیمه و مانگا آشنا بشید. و بعد از اون سراغ بحث پخش انیمه های فصلی میریم.

در ادامه بخوانید » فصل دوم انیمه بهشت جهنمی معرفی شد 

          خرید انواع محصولات انیمه ای از فروشگاه وارونه

داستان از این قراره که بیشتر انیمه های سریالی با توجه به حال و هوای داستان در فصل های خاصی از سال پخش میشن. به عنوان مثال انیمه معروف حمله به تایتان یا Attack on Titan همیشه در نیمه دوم سال روی آنتن شبکه NHK General TV ژاپن رفته. معمولا انیمه های سریالی در قالب 3 یا 6 ماهه منتشر میشن که انیمه های سه ماهه معمولا 11 تا 13 قسمت و انیمه های 6 ماهه‌ بین 23 تا 25 قسمت دارن. حالا میتونیم با خیال راحت بریم سراغ موضوع اصلی. با معرفی انیمه بهشت جهنمی در خدمت شما همراهان همیشگی وارونه هستیم!


جدیدترین انیمه سریالی ماپا

انیمه بهشت جهنمی  Jigokuraku

انیمه جیگوکوراکو که به اسم Hell’s Paradise هم شناخته میشه یکی از معروف ترین و محبوب ترین انیمه های بهاری سال 2023 است و 13 قسمت برای فصل اول این انیمه تایید شده. از اون‌جایی که بهشت جهنمی در طول چند هفته اخیر، از ابتدای پخش تا حالا، با استقبال کم‌نظیر مخاطب مواجه شده و تونسته هر هفته جایگاه خودش رو به عنوان یکی از سه انیمه برتر سایت مای انیمه لیست حفظ کنه (با امتیاز 8.4 از 10)؛ احتمال تولید فصل دوم بسیار بالاست. هرچند ماپا به تازگی در بهترین حالت خودش نیست و متاسفانه انیمه های زیادی که مسئولیت ساختشون رو داشته با شکست مواجه شدن. در حال حاضر فقط میتونیم امیدوار باشیم ماپا به کار خوبش در جیگوکوراکو ادامه بده و افت نکنه.

انیمه Hell’s Paradise یک سری بزرگساله و تماشای اون به افراد زیر 17 سال توصیه نمیشه. جیگوکوراکو توسط کائوری ماکیتا کارگردانی شده و نویسندگی سریال برعهده آکیرا کیندایچی قرار گرفته. اولین قسمت انیمه بهشت جهنمی در تاریخ 1 آپریل 2023 مصادف 12 فروردین 1402 از سرویس استریم نتفلیکس و کرانچی‌رول پخش شده. اگه به تماشای دوبله ژاپنی با زیرنویس انگلیسی علاقه‌مندین ما سایت استریم Crunchyroll رو به شما پیشنهاد میکنیم.


آرزوی دست نیافتنی اشراف‌زاده

روزی روزگاری اشراف‌زاده پیر و خرفت و چاقی در ژاپن زندگی میکرد. به نظر میرسه داستان این اشراف‌زاده در دوران شاه سادو اتفاق افتاده. این آدم به ظاهر متمدن و باکلاس درواقع عطش زیادی برای تماشای خونریزی (!) داره و از مرگ میترسه. از طرفی افسانه ای درباره بهشت وجود داره، سرزمین رویایی که در اون همه میخندن و در برابر هر آسیبی، حتی مرگ، محفوظ هستن. این افسانه تا این زمان فقط یه افسانه بود تا اینکه این اشراف‌زاده خرفت داستان تصمیم میگیره عده ای رو برای پیدا کردن اکسیر زندگی به بهشت بفرسته.

مرتبط: بهترین انیمه های سینمایی تاریخ

پیدا کردن اکسیر زندگی یا معجون جاودانگی محرک اصلی داستان برای پیشرویه. در قسمت اول با دوشخصیت اصلی داستان آشنا میشیم: گابیمارو و ساگیری. گابیمارو مرد جوانیه که به جرم کشتار بی‌شمار به اعدام محکوم شده. اون یه نینجای (همون شینوبی های معروف) رویین‌تنه که هیچ چیز نمیتونه بهش آسیب بزنه. ساگیری هم از طرف اشراف‌زاده مامور شده تا خطرناک ترین مجرمای کشور رو پیدا کنه و برای پیدا کردن اکسیر به بهشت بفرسته. و حدس بزنین بعدش چی میشه؟ درسته! ساگیری موفق میشه خطرناکترین آدمکش کشور یعنی گابیمارو رو به وسیله یه حکم بخشش مهر شده برای همکاری متقاعد کنه.


منبع اقتباس بهشت جهنمی

مانگای بهشت جهنمی

بهشت جهنمی از یه مجموعه مانگای 13 جلدی (127 چپتر) به همین نام اقتباس شده. این مجموعه مانگا توسط یوجی کاکو طراحی و توسط مجله بزرگ و معروف جامپ منتشر شده. اولین چپتر این مانگا در سال 2018 و آخرین چپتر اون در سال 2021 در سری مجله هفتگی شونن جامپ چاپ شد.

از آثار شناخته شده دیگه یوجی کاکو میتونیم به سری مانگای آیاشیمون (Ayashimon) اشاره کنیم. این مانگا هم مثل بهشت جهنمی ژانر سوپرنچرال و فراطبیعی داره. البته در جیگوکوراکو داستان حول محور یه نینجا میگرده در حالی که داستان آیاشیمون درباره یاکوزای ژاپن ست.


بررسی اوپنینگ جیگوکوراکو

انیمه Hell's Paradise

شات هایی که توی اوپنینگ سریال میبینیم به خوبی محیط داستان رو توصیف میکنن. میدون جنگی که خالی از جنگجو و زمینی که پر از شمشیرها و کاتاناهای رها شده است توصیف کننده جنگ بزرگیه که تلفات بیهوده زیادی داشته. بچه هایی که با صورت خونی میخندن و شمشیر هاشون رو از غلاف بیرون میکشن عمق فاجعه این جامعه خیالی رو توصیف میکنن. دو کارکتر اصلی (ساگیری و گابیمارو) که اول پشت به پشت هم ایستادن و بعد در مقابل هم قرار میگیرن یه جورایی دارن دورنمایی از داستان رو نشون میدن و یا به قول معروف داستان رو اسپویل میکنن. اینکه در ابتدای داستان قراره همکاری و شیمی خوب و دلچسبی داشته باشن اما احتمالا اواسط داستان با ختلاف نظر مواجه میشن.

مرتبط: بدترین و بهترین انیمه ها برای شروع ؛ قدم اول را محکم بردارید! 

در هایی که پشت سر هم بسته میشن نشونه‌ای از رازها و اسراری هستن که باید مخفی بمونن؛ و به نظر میاد که همسر گابیمارو که پشت این درهای بسته میمونه بخش بزرگی از این اسرار باشه. البته همگی به خوبی یادمون هست که ماپا چطور با اوپنینگ انیمه جوجوتسو کایزن ایستگاه همه‌مون رو گرفت. پس امیدواریم نشونه هایی که اینبار توی تیتراژ دیدیم صرفا برای هیجان‌زده کردن مخاطب نبوده باشن. خلاصه اینکه امیدواریم هینت هایی که بهمون داده فیک نباشن.


چرا باید انیمه بهشت جهنمی رو تماشا کنیم:

شروع خیره‌کننده

شروع جذاب همیشه یکی از مهم ترین معیارهای من برای انتخاب یه سریال یا فیلم برای تماشا بوده. اگه شروع کار ضعیف، غیرمنطقی و حوصله سربر باشه مخاطب شوق ادامه دادن رو از دست میده. انیمه بهشت جهنمی شروع جذابی داره. مونولوگی که در ابتدای اولین قسمت درباره اعدام و انواع مختلفش در ژاپن باستانی میشنویم جذابیت خاصی داره و توجه مخاطب رو جلب میکنه. علاوه بر اون در انتهای توضیحات راوی، کارکتر اصلی برای اولین بار به حرف میاد: “چرا نمیتونم بمیرم؟” و بوم(!) مخاطب هیپنوتیزم شد.

منطق داستانی گیرا

بهشت جهنمی تونسته در طول تنها یک قسمت منطق داستانی خودش رو برای مخاطب شفاف سازی کنه. دنیایی که شینوبی و نینجا و سازمان جلادی داره. البته شینوبی های این دنیا رویین‌تن و آدمکشن و خیلی خیلی با شینوبی های دنیای ناروتو فرق دارن. داستان این انیمه درباره مرد جوونی به اسم گابیمارو ست که همه عمر تمرین کرده و آموزش دیده تا یه شینوبی بشه و بعد از اون به عنوان یه نینجا ماموریت های مختلفی گرفته و باید آدم های زیادی رو میکشته.

اون به قدری آدم کشته که در نهایت به این خشونت و خونریزی عادت کرده و نسبت بهش بیحس شده، طوری که از شدت بی‌احساس بودن و ظاهر سردی که داره بهش لقب هالُو به معنی “پوچ” میدن. اما هم شما و هم من به خوبی میدونیم که این فقط ظاهر قضیه است. پس واقعیت از چه قراره؟ فکر کنم باید خودتون تماشا کنید تا متوجه بشید!

همچنین بخوانید: مهارت های رزمی ناروتو در دنیای واقعی و انیمه را بشناسید!!

شخصیت پردازی قابل درک

انیمه بهشت جهنمی Hell's Paradise

زندگی نرمال و روزمره هیچکدوم از ما به خشنی و عجیب و غریبی این انیمه نیست. این انیمه پر از کارکترهایی ست که برای پول درآوردن آدم میکشن اما یه سری از این افراد بخاطرش مجازات و اعدام میشن و بعضی دیگه به اسم سازمان جلادی مورد احترام دولت هستن و دستمزد زیادی دریافت میکنن. هرکدوم از این کارکترها، شخصیت پردازی منحصر به فرد خودشون رو دارن.

یکی آرزوش کشتن بی شک و تردید آدم هاست و هیچوقت موفق نمیشه؛ یکی دیگه میگه دلش نمیخواد به کسی آسیبی بزنه و فکر میکنه مشکلات با گفت‌وگو قابل حل هستن اما بدون یک لحظه تردید به راحتی آب خوردن جون آدم‌ها رو میگیره. فرقی نمیکنه از دیدگاه کدوم شخصیت به داستان نگاه میکنین، در هر صورت دید واضحی به قضیه دارین و با شخصیت ها همدردی و همزادپنداری میکنین. این یعنی مانگاکا در طراحی کارکترها موفق عمل کرده.

گرافیک چشم‌نواز ماپا

ماپا به تازگی برنامه کاری خیلی خیلی فشرده ای داشته و در عین حال همیشه سعی کرده کار با کیفیت ارائه بده. اینکه بعضی اوقات علی‌رغم تلاش همه کارمندانش نتونسته توقعات رو برآورده کنه موضوعیه که از هیچکس پنهان نیست. اما باید جانب انصاف رو نگهداریم و صادق باشیم، پس همین جا از همین تریبون اعلام میکنم گرافیک انیمه جیگوکوراکو خیره‌کننده است. ماپا صحنه های مبارزه و فایت سین‌ها رو به خوبی به تصویر کشیده. واضحا روی انیمت، سرعت و افکت های هر فایت زمان زیادی صرف شده. انیماتورهای ماپا پالت رنگی مناسبی انتخاب کردن و تونستن با ظرافت هرچه تمام بین آرت استایل مانگا و انیمه پل ارتباطی بسازن.

از ترند این روزها باخبر شو: بررسی قسمت سوم انیمه Chainsaw man | کودکان قربانی

صداپیشگی حرفه ای انیمه بهشت جهنمی

ماپا بهترین ها رو برای اکت این سریال انتخاب کرده. برای شروع میتونیم به رزومه بلند و بالای چیاکی کوبایاشی (در نقش گابیمارو) اشاره کنیم؛ کوبایاشی در سال 2021 برای ایفای نقش ماکوتو ادامورا در انیمه Great Pretender برنده جایزه بهترین بازیگر شد. ویس‌اکتور ساگیری خانم یومیری هاناموری هستن که در قبل از این بخاطر نقش آِ‌ی‌هاساکا، دوست و پیشخدمت کاگویاساما در انیمه “عشق جنگه!” محبوبیت زیادی پیدا کرد. علاوه بر این هاناموری در انیمه های “زمانی که به عنوان یک اسلایم تناسخ پیدا کردم” و “OverLord” هم حضور داشته.

از بین صداپیشه های فرعی هم میتونیم به حضور درخشان ماکوتو فوروکاوا، صداپیشه‌ی سایتما، یکی از محبوب ترین کارکترهای انیمه ای اشاره کنیم. یکی دیگه از ویس‌اکتورهای بهشت جهنمی دایکی یاماشیتا ست که قبل از این بخاطر بازی در نقش میدوریا ایزوکو از انیمه “مای هیرو آکادمیا”، شو از انیمه “هوریمیا” و نائوتو از انیمه “اذیتم نکن ناگوتورو سان” محبوبیت و شهرت زیادی به دست آورده. البته کارنامه هر کدوم از صداپیشه‌های جیگوکوراکو به قدری بلند بالا و درخشان هستن که صداشون تقریبا در بیشتر انیمه ها شنیده میشه و فقط به همین چند عنوان خلاصه نمیشن.

در ادامه بخوانید: بهترین مانگاهای ترسناک که می توانند شما را به اوج هیجان برسانند!