هرآنچه که باید درباره انیمه شبدر سیاه | Black Clover بدانید!

هرساله تعداد زیادی مجموعه انیمه ای منتشر میشن و تعداد زیاد و تنوع بسیاری که در این زمینه وجود داره معمولا سردرگمی هایی رو برای دوستداران این دنیا به وجود میاره. همیشه انتخاب یک انیمه جدید برای تماشا یکی از سخت ترین انتخاب های دوست‌داران انیمه ست. اینکه چه انیمه ای واقعا ارزش تماشا داره یکی از سوالات پرتکراری هست که زیاد در فضای مجازی دیدیم و شنیدیم. در این مطلب میخواهیم به سوالات پرتکراری که درباره انیمه شبدر سیاه یا Black Clover پرسیده میشن جواب بدیم تا انتخاب رو برای شما دوستان عزیز کمی آسون تر کنیم.

در ادامه بخوانید » انیمه های راه یافته به اسکار که حتما باید آنها را بشناسید!

پخش انیمه Black Clover از سال 2017 شروع شده و برای شناخته شدن بین طرفدارن انیمه و برای باقی موندن در صنعت انیمه خون دل‌ها خورده. نظرات مختلفی درباره این انیمه فانتزی وجود داره اما در کل مجموعه شبدر سیاه انیمه‌ایست که ارزش صرف وقت‌تون رو داره. با مجله وارونه همراه باشید.


10/ این انیمه در چه ژانری ساخته شده؟

معرفی انیمه شبدر سیاه Black clover

در کل انیمه Black Clover در دموگرافی شونن قرار میگیره اما اگر بخواهیم وارد جزئیات بشیم این انیمه سریالی بیشتر در رده ژانرهای اکشن، فانتزی و جادویی قرار میگیره. این انیمه درباره جادوی سیاه، جادوگران خطرناک و ویلین های قدرتمنده و به همین خاطره که سکانس های اکشن جذاب و هیجان‌انگیز جزء جدایی ناپذیری از Black Clover هستن.

باید اضافه کنیم که معنای لغوی شونن، پسران جوان هست اما خب این اسم در واقع تنها یک برچسبه و افراد زیادی فارغ از جنسیت یا سن از تماشای انیمه های این دموگرافی لذت میبرن. علاوه بر این، انیمه شبدر سیاه یکی از نمونه های پررنگ کلیشه های برعکس و هنجارشکنه که همیشه غیرقابل پیشبینی عمل کرده و با وقابع غیرمنتطره باعث غافلگیری مخاطبانش شده.


9/ انیمه Black Clover دوبله انگلیسی یا فارسی داره؟

معرفی انیمه شبدر سیاه Black clover

طبق گفته ها و شنیده ها بیشتر طرفداران دنیای انیمه ترجیح میدن انیمه‌ها رو با دوبله‌ی زبان اصلی (ژاپنی) و همراه با زیرنویس ببینن اما همچنان بعضی از شما تماشای دوبله های دیگه رو ترجیح میدین. این قسمت متعلق به شمایی هست که به دوبله فارسی یا انگلیسی علاقه دارین. خوشبختانه انیمه شبدر سیاه جز اون دسته از انیمه هاییه که هم دوبله انگلیسی و هم دوبله فارسی خوبی داره. دوبله انگلیسی Black Clover یکی از محبوب ترین انیمه های انگلیسی زبان هست و دوبله فارسی اون هم تا حد زیادی موفق و در سطح انتظار مخاطب عمل کرده. دوبله انگلیسی رو میتونین از درگاه Funimation و دوبله فارسی رو میتونین از سایت هایی مثل نماوا یا فیلو تماشا کنید.


8/ شبدر سیاه در کل چند قسمت داره؟

محتوی طولانی بعضی از انیمه ها به خودی خود یکی از ویژگی های جذاب دنیای انیمه است اما با این حال سری های طولانی‌ای مثل One Piece یا Detective Conan که هر کدوم بالای 1000 قسمت دارن، میتونن برای یک تازه وارد یا کسانی که وقت کافی برای تماشای سریال ندارن، کمی ترسناک و بیش از حد جلوه کنن. اما انیمه Black Clover در مقایسه با انیمه های 12 قسمتی یا +1000 قسمتی کاملا متعادل به نظر میرسه. پخش انیمه شبدر سیاه حدود 5 سال پیش در سال 2017 میلادی شروع شد و طی 4 فصل حدود 170 قسمت از این انیمه در دسترس بینندگان قرار گرفته.


7/ از کجا میتونیم انیمه Black Clover رو تماشا کنیم؟

معرفی انیمه شبدر سیاه black clover

همون‌طور که کمی قبل تر اشاره کردیم بهترین وبسایت ها برای تماشای دوبله انگلیسی انیمه شبدر سیاه Funimation و Crunchyroll هستن. البته شما میتونین از این دو سایت و همینطور سرویس استریم نتفلیکس برای تماشای دوبله زبان اصلی هم استفاده کنین ولی در این صورت باید زیرنویس انگلیسی فایل رو فعال کنین. دوبله های فارسی در سایت های نماوا و فیلو قابل تماشان. و در نهایت بهترین درگاه برای تماشای دوبله ژاپنی همراه با زیرنویس فارسی آنی‌پلاس و انیمه لیست هستن.


6/ مانگای شبدر سیاه به پایان رسیده؟

انیمه شبدر سیاه Black Clover

پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. اولین چپتر مانگای شبدر سیاه در سال 2015 توسط مجله هفتگی شونن جامپ منتشر شد و تا سال 2023 ادامه داشت. این مجموعه مانگا تا الآن 35 جلد شمال 358 چپتر داشته و طبق آخرین مصاحبه مانگاکا انتشار شبدر سیاه در شونن جامپ به دلیل قطع همکاری یوکی تاباتا به عنوان مانگاکا با مجله متوقف شده.

یوکی تاباتا در ادامه این مصاحبه اعلام کرده که مانگا در آرک پایانی خودش به سر میبره اما قراره از این به بعد به صورت فصلی (هر سه ماه یک چپتر) از طریق GIGA منتشر بشه. خلاصه مطلب اینکه مانگا در حال اتمامه اما به دلیل فواصل زیاد بین انتشار هر چپتر ممکنه یکی دو سالی ادامه پیدا کنه.


5/ شخصیت اصلی انیمه شبدر سیاه به اندازه کافی سرگرم کننده‌ست؟

black clover معرفی انیمه شبدر سیاه

یکی از نکات قابل توجه برای بعضی از بینندگان انیمه، شخصیت پردازی خوشایند پروتاگونیست اصلی هست؛ کسی که در مقابل سختی ها مقاوم باشه، برای خوبی و قهرمانی تلاش کنه و زیاد روی اعصاب مخاطب پیاده روی نکنه. با توجه به این نکات دوتا خبر براتون دارم؛ یک خبر بد و یک خبر خوب. خبر بد این است که آستا به عنوان پروتاگونیست اصلی دقیقا برخلاف تمام ویژگی های گفته شده ست. آستا یه کارکتر پر سر و صدا، آزار دهنده و لجبازه که مدام صبر و تحمل بیننده رو امتحان میکنه و مدام و بدون دلیل از خشونت استفاده میکنه.

خبر خوب اینکه وجود یونو به عنوان کارکتر مکمل باعث شده تحمل رفتارهای غیر قابل تحمل آستا کمی قابل تحمل تر بشه و در نهایت همنشینی با یونو کمی روی آستا اثر بذاره و اون رو به شخصیتی متمدن تر تبدیل کنه؛ یا حداقل باعث بشه آستا کمی برای بهتر بودن و بهتر شدن تلاش کنه!

مرتبط » قوی ترین شخصیت های انیمه شبدر سیاه Black Clover


4/ انیمه بلک کلاور توسط کدام استودیو ساخته شده؟

معرفی انیمه شبدر سیاه black clover

گاهی اوقات تنها داشتن یک داستان خوب باعث دیده شدن و شهرت یک اثر میشه اما بعضی اوقات تنها داستان خوب نمیتونه به اندازه کافی برای مخاطب قانع کننده و جذاب باشه. در طول چند سال گذشته جنبه های زیبایی شناختی یک اثر درست به اندازه داستان اون اهمیت پیدا کردن و به همین دلیل افراد قبل از تماشای یک انیمه درباره استودیو، آرت استایل و گرافیک انیمه جست و جو میکنن تا مطمئن بشن اون انیمه در سطح معقولی قرار گرفته باشه.

خوشبختانه تولید انیمه شبدر سیاه بر عهده استودیو خوش‌نام Pierrot Co. بوده و هست. این استودیو حدود 50 سال در صنعت انیمیشن و سرگرمی فعالیت کرده. از آثار درخشان و ماندگاری که تحت نظر این استودیو تولید شدن میتونیم به دو تا از غول های دنیای انیمه، یعنی ناروتو و بلیچ اشاره کنیم. علاوه بر این دو رکن بیگ تری (Big Three) دنیای انیمه، مجموعه توکیو غول هم یکی از تولیدات به شدت محبوب و معروف این استودیوست.

مرتبط » بهترین انیمه هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید ! بخش دوازدهم


3/ آیا انیمه Black Clover اپیزودهای فیلر زیادی داره؟

معرفی انیمه شبدر سیاه black clover

یکی از نگرانی های رایج درباره تماشای انیمه های طولانی مثل بلیچ یا ناروتو یا حتی Black Clover، تعداد قسمت های فیلر و اضافه ست که ممکنه روند داستان رو منحرف کنه. معمولا تعداد قسمت های فیلر به میزان وفاداری انیمه به مانگا بستگی داره؛ هرچقدر انیمه پیشروی دقیق تری نسبت به مانگا داشته باشه تعداد اپیزودهای فیلر کمتر میشه. در بعضی مواقع، داشتن اپیزودهای فیلر زیاد آسیب های جدی به روند روایت وارد میکنه و باعث از بین رفتن انسجام داستان میشن.

خوشبختانه انیمه شبدر سیاه چنین مشکلی نداره. مجموعه Black Clover تنها 10 قسمت فیلر در طول 4 فصل (+170 قسمت) داره که حتی به عنوان مکمل داستان گویی باعث ارتقا سطح کیفیت داستان شده و خبری از گسستگی پلات اصلی نیست. شما میتونید با خیال راحت انیمه Black Clover رو تماشا کنید و بدونید که خبری از حواس‌پرتی های اضافه نیست!

مرتبط » بهترین انیمه های شبیه Jujutsu kaisen که حتما باید تماشا کنید!

قسمت های فیلر شبدر سیاه واقعا تماشایی هستن اما اگه واقعا به اسکیپ کردنشون اصرار دارید لیست اون‌ها از این قراره:

  • قسمت 29
  • قسمت های 66 و 68
  • قسمت 82
  • قسمت های 123 تا 125
  • قسمت های 131، 134 و 135

2/ شبدر سیاه قسمت های ویژه یا دنباله Spin-Off داره؟

معرفی انیمه شبدر سیاه black clover

یکی دیگه از معیار های مهمی که بعضی از افراد زمان انتخاب یک انیمه برای تماشا، خود محور و مستقل بودن اون انیمه یا داشتن قسمت های ویژه OVA و فیلم است. مجموعه Black Clover موفق شده هر دو عده رو به نوعی راضی نگهداره. انیمه شبدر سیاه به جز یک قسمت ویژه 27 دقیقه ای که قبل از شروع سریال اصلی پخش شد، 8 قسمت ONA هم داره که تماشای اون‌ها برای کسانی که به محتوای جانبی علاقه ندارن ضروری نیست اما میتونن برای بعضی دیگه از افراد سرگرم کننده باشن.

علاوه بر قسمت های ویژه انیمه، دو سری مانگای کوتاه به عنوان داستان جانبی (Side Story) طراحی و چاپ شدن. مانگای سه جلدی Asta-kun Mahōtei e no Michi در ابتدای سال 2018 و مانگای 6 جلدی Black Clover Gaiden: Quartet Knights اواخر سال 2018 منتشر شد. البته باید اضافه کنیم که به تازگی یه انیمه دو ساعته از این مجموعه با نام Sword of the Wizard King در سال 2023 منتشر شده.


1/ آیا شبدر سیاه انیمه خوبی برای تماشاست؟

black clover معرفی انیمه شبدر سیاه

بیشتر سریال ها، انیمیشنی یا غیر انیمیشنی، مدتی رو صرف جا افتادن قالب داستان‌گویی، فضاسازی و معرفی شخصیت‌ها میکنن تا جای پا محکم کنن. معمولا در بیشتر انیمه های شونن آرک داستانی اول درباره مهم ترین مشکل پروتاگونیسته که رنج و درد مقابله با اون مشکل در نهایت باعث ایجاد تحولاتی در کارکتر و بعد باعث شروع داستان میشه. انیمه Black Clover از هیچ کدوم از این دو مورد مستثنا نیست. داستان شبدر سیاه به آرامی شروع میشه و شاید در طول تماشای آرک اول، کمی کند به نظر برسه اما کافیه به این انیمه اعتماد کنید تا در طول زمان شایستگی اش رو به شما نشون بده. اگر همچنان برای تماشای این انیمه دو دل هستین میتونین در ادامه “5 دلیل برای تماشای انیمه شبدر سیاه | Black Clover” رو مطالعه کنین!

در ادامه بخوانید » آیا انیمه Black clover شبدر سیاه واقعا به پایان رسیده است؟ (به روزرسانی 23 مهر)

امیدوارم مطالعه این مطلب براتون مفید بوده باشه. لطفا نظرات‌تون رو در بخش کامنت ها با ما درمیان بذارید!