معرفی انیمه OnePiece یکی از طولانی ترین انیمه های تاریخ!

انیمه وان‌ پیس یا OnePiece یکی از محبوب ترین سریال های انیمیشنی در دنیاست که بیش از 1100 قسمت داره و همچنان درحال پخشه. این انیمه یکی از سه غول دنیای انیمه یا به قول معروف یکی از Big Three دنیای اتاکوهاست. با شروع پخش سریال لایو-اکشن این مجموعه، به محبوبیت و شهرت انیمه One Piece اضافه شده و به همین دلیل این بار با معرفی این انیمه پیش شما برگشتیم تا یک بار برای همیشه با وان‌پیس آشنا بشیم.

حتی اگه عضو “رسمی” یا قدیمی جامعه دوست‌داران دنیای انیمه و مانگا هم نباشید، احتمالا باز هم درباره مجموعه هایی که در طولانی مدت از طریق شبکه های تلویزیونی و … پخش شدن شنیدین. یکی از این مجموعه های خیلی خیلی طولانی، انیمه وان‌پیس هست که یکی از پرطرفدار ترین انیمه های ساخته شده در دموگرافی شونن در دهه های 1990، 2000، 2010 و 2020 بوده و هست و احتمالا خواهد بود.

مرتبط: قوی ترین شخصیت های وان پیس (One Piece) را بشناسید! 

پخش هفتگی انیمه وان پیس از اکتبر سال 1999 آغاز شد و طی سال‌های طولانی برای سه نسل متوالی خاطره سازی کرده. و قطعا شما هم مثل افراد زیاد دیگه ای که تازه با این مجموعه آشنا شدن، دوست دارین بدونین انیمه One Piece علی رغم تعداد بالای اپیزودهایی که داره، اصلا ارزش وقت زیادی که باید برای تماشای اون صرف کنید رو داره یا نه؟! خب ما اینجاییم تا همه بایدها و نبایدها تماشای وان پیس رو برای شما توضیح بدیم؛ با مجله وارونه همراه باشید.


استودیو سازنده انیمه One Piece

استودیو سازنده این مجموعه انیمیشنی، یکی از پرآوازه ترین استودیوهای ژاپنی به اسم Toei Animation هست که قبل از انتشار انیمه One Piece با انیمه های محبوب و مشهوری مثل Slam Dunk (ورزشی-شونن)، انیمه DevilMan (فانتزی و دارک)، Sailor Moon (دختران جادویی) و مجموعه سری دراگون بال و دراگون بال سوپر شناخته میشد. میتونیم ادعا کنیم Toei Animation نسل جدیدی از انیمه های شونن رو راهی خونه های مردم کرد، در واقع محبوب ترین آثار شونن کلاسیک مربوط به این استودیو میشن.

بعد از انتشار انیمه One Piece شهرت این استودیو دو چندان شد اما این شهرت همه چیزی که استودیو توقع داشت نبود. Toei Animation با قدرت به کارش ادامه داد و آثار محبوب دیگه ای هم خلق کرد. از این آثار میتونیم به ماجراجویی دیجیمون، کارآگاه کنون، انیمه عاشقانه Lovely Complex، مونونوکه و زنان کوچک اشاره کرد.

شاید براتون جالب باشه بدونین آقای هایائو میازاکی، یکی از بهترین کارگردانان دنیای انیمه و انیمیشن، قبل از همکاری و تاسیس استودیو جیبلی مدتی در این استودیو کار کرده.


انیمه One Piece

خلاصه داستان انیمه وان‌پیس

داستان مجموعه عظیم وان پیس درباره ماجراجویی های پسر جوانی به اسم مانکی د.لوفی، یه دزد دریایی بلندپروازه که بخاطر رفتارهای صاف و ساده و لبخندهای کودکانه اش معروفه. اون آرزو داره یکی از خاص ترین گنج های تاریخ یعنی “یک‌تکه” یا همون One Piece رو پیدا کنه و پادشاه دزدان دریایی بشه؛ اما راه خیلی درازی رو در پیش داره. این مسیر پر از فراز و نشیب و اتفاقات تلخ و شیرینه. لوفی از دریاها عبور میکنه، با دشمنان قدرتمند زیادی میجنگه و در بین راه دوستان وفاداری پیدا میکنه که تا پای خون برای لوفی و در کنار لوفی مبارزه میکنن تا رویاهایش رو به واقعیت تبدیل کنه و افسانه خودش رو بسازه.


مجموعه One Piece، یکی از طولانی ترین مجموعه های تاریخ

اما خب گاهی داستان خوب و هیجان‌انگیز نمیتونه همه افراد رو به دیدن یه انیمه ترغیب کنه. خصوصا وقتی که اون انیمه بالای هزار قسمت داشته باشه. باید بدونین تماشای وان پیس برای کسی که به تازگی میخواد دیدن اون رو شروع کنه میتونه حدود یک سال یا بیشتر طول بکشه. همونطور که قبلا اشاره کردیم پخش این انیمه از آخر پاییز سال 1999 میلادی شروع شده و تقریبا بدون وقفه از همون موقع تا الان به صورت هفتگی از شبکه Fuji Television به روی آنتن رفته. فکر میکنم الان به خوبی خبر دارین که چقدر حجم این مجموعه انیمه بالاست. تماشای انیمه One Piece اراده فولادینی میخواد که در این دوره و زمانه که همه کم‌صبر و بی طاقتن، کم پیدا میشه.

اگه بخوام صادق باشم باید این رو هم بهتون بگم که اوایل، سرعت روایت داستان کمی کمتر از چیزیه که فکر میکنین و مدتی طول میکشه تا به اصل داستان و وقایع جذاب سری برسین و اتفاقا همین موضوع باعث شده تعداد زیادی از افراد زیر 20 سال که به تازگی خواستن تماشای انیمه رو شروع کنن بعد از 10 یا 11 تا قسمت اول پشیمون شدن و انیمه رو دراپ کردن (بیخیالش شدن). این کشش زیاد در داستان‌گویی یکی از بزرگترین نقاط ضعف این مجموعه است که درواقع یکی از ویژگی های ثابت مجموعه های طولانی یا Long-Running-Show هاست. معمولا انیمه هایی که برای تعداد قسمت های بالا برنامه ریزی میشن و قراره که طی چندین سال مداوما پخش بشن، روند آهسته تری نسبت به بقیه انیمه ها دارن. به عنوان مثال ناروتو دومین عضو بیگ-تری ( Big Three) دنیای انیمه است و برای پر کردن جدول پخشش از قسمت های فیلر زیادی استفاده کرده.

انیمه One Piece

قسمت فیلر چیه و چرا استفاده میشه؟

قسمت های فیلر قسمت هایی هستن که خارج از خط داستانی اصلی نوشته و ساخته میشن و معمولا قصد دارن سرعت پیش‌روی داستان اصلی رو پایین بیارن. چرا باید سرعت داستان رو کم کنن؟ سوال خوبی بود. این کار دلایل مختلفی داره که میشه از بین اون ها به درآمد زایی بیشتر و بیشتر اشاره کرد. وقتی یه شو و نمایش به محبوبیت جهانی میرسه و مِرچ های اون مثل کوله پشتی ها و ماگ های طرح دار یا حتی مانگاهای اون مجموعه به طور میلیونی به فروش میرن، طبیعیه که سازنده بخواد برای مدت بیشتری از این محبوبیت استفاده کنه تا محصولات بیشتری بفروشه و درآمد بیشتری به‌دست بیاره. یکی دیگه از دلایل تولید و استفاده از قسمت های فیلر جلو افتادن پخش انیمه از پخش مانگای منبع اقتباسه.

بیشتر انیمه ها، مخصوصا اون‌هایی که تعداد قسمت های بالا دارن از روی کمیک ها و کتب تصویری به اسم مانگا ساخته میشن. بیشتر مانگاها هم به صورت هفتگی از طریق مجلات و هفته نامه ها منتشر میشن و گاهی اوقات انیمه در یک قسمت سه یا حتی چهار چپتر از مانگا رو هم پوشش میده و اینطوری میشه که بعد از مدتی از مانگا جلو میفته. در این شرایط سازنده ها برای ادامه نمایش به یه خط داستانی فرعی یا اصطلاحا فیلر نیاز پیدا میکنن تا کمی برای آماده شدن مانگا وقت بخرن.

فیلرها معمولا تاثیری در خط داستانی اصلی ندارن، برای ساخت اونها بودجه خیلی کمتری نسبت به اپیزودهای اصلی صرف میشه، تا حدودی میشه گفت کیفیت کمتری نسبت به اپیزودهای اصلی دارن و فقط برای سرگرم شدن مخاطب و تنظیم جدول پخش و جلوگیری از وقفه پخش انیمه ساخته میشن.


مانگای One Piece

معرفی انیمه وان پیس one piece

نویسنده و طراح مانگای وان‌پیس آقای اِیچیرو اودا هستن. ایشون متولد سال 1975 هستن و در اواخر دهه چهل سالگی به سر میبرن. ایشون از بیست سالگی نوشتن و پردازش One Piece رو شروع کردن و بعد از ملاقات با ناشران مختلف و تلاش های بسیار تونستن اولین چپتر مانگای وان پیس رو از طریق سری مجله هفتگی معتبر و محبوب Shonen Jump در سال 1997 به مرحله چاپ و تکثیر برسونن. علی رغم اینکه نشریه های زیادی در اون زمان دست رد به سینه اودا زدن، تنها با انتشار چپتر اول این مانگا موج عظیمی از استقبال مخاطبان به سمت مجله جامپ و اودا سرازیر شد.

این مانگا درست مثل گنج رویاهای لوفی بود و داستان جذاب و شخصیت پردازی کم‌نظیرش بزرگ و کوچیک رو مسحور میکرد، البته همین حالا هم به همون اندازه شگفت انگیزه. داستان این مجموعه بعد از مدت کوتاهی الهام بخش مجموعه های محبوب و مشهور دیگه ای هم شد. شاید باور نکنید اما حتی مجموعه Dragon Ball Z و یا حتی Naruto هم با اقتباس از همین مانگا نوشته شدن و نویسنده هر دو اثر به اینکه از ایچیرو اودا الگو میگرفتن اعتراف کردن.


روند آهسته پیشروی داستان وان پیس

حتی مشکلات و نقطه ضعف های مجموعه دراگون بال سری Z و ناروتو هم تا حدود زیادی مشابه مانگا و انیمه وان پیسه. به عنوان مثال همونطور که یکم قبل تر گفتم، ناروتو هم روند داستان‌گویی کندی داره و از اپیزودهای فیلر زیادی استفاده کرده. اما وان پیس نسبت به دو اثر دیگه ای که گفتیم تعداد فیلر غیرمرتبط کمتر و روند داستان‌گویی سریع تری داره. فیلرهای انیمه One Piece بیشتر روی شخصیت پردازی و مسائلی از این قبیل تمرکز میکنه و صرفا فیلر نیستن.

وان پیس کارکترهای زیادی داره که هرکدوم به نوعی در روند داستان تاثیر دارن، در واقع میشه گفت تقریبا هیچ کدوم از کارکترها اضافی یا قابل جایگزینی نیستن و خب شما بهتر از من میدونین که یه اثر خوب باید شخصیت پردازی خوب هم داشته باشه و کاری کنه مخاطب به روش های مختلف و متفاوتی به کارکترهای مختلف اهمیت بده؛ و این دقیقا همون کاریه که ایچیرو اودا انجام داده، اما در عوض، زمانی که برای شخصیت پردازی اون حجم از کارکتر صرف کرده باعث شده داستان کمی کش بیاد و به نظر کند پیش بره درحالی که نسبت به بقیه انیمه های لانگ رانینگ (Long-Running) از سرعت روایت نسبتا خوبی برخورداره.

البته مواقعی هم هستن که سازنده‌ها برای صرفه جویی در هزینه انیمیت کردن بعضی از پلان ها و صحنه ها رو بیش از حد معمول کش دادن مثلا توی بعضی از اپیزودها حتی اپیزود های حساس پایان یه آرک داستانی میتونین ببینین که کارکترها برای چندین ثانیه طولانی یا حتی یک دقیقه کاملا بهم زل میزنن تا بعد یه مشت حواله هم کنن؛ یا گاهی اوقات به اپیزودهایی میرسید که نیمی از اون‌ها یعنی حدود 10 دقیقه از یه اپیزود 22 دقیقه ای “آنچه گذشت” قسمت قبیله و شخصا بهتون پیشنهاد میکنم اون بخش ها رو اسکیپ کنید؛ اما در کل به عنوان یه مجموعه بیست و چند ساله سرعت خوبی داره و تنها چیزی که برای دنبال کردن اون و لذت بردن ازش نیاز دارین کمی صبر و حوصله است.


انیمه One Piece

پیوند احساسی بین مخاطب و انیمه One Piece

از طرف دیگه روند آهسته پیشروی داستان به نوعی نقطه قوت مجموعه هم به حساب میاد. میپرسین چرا؟ خب دلیل اصلی اینه که مخاطب فرصت کافی برای تحلیل و تجزیه اتفاقات رو داره، احساسات لوفی و بقیه کارکترها رو حس و پردازش میکنه و به مرور زمان و در حین ماجراجویی اون‌ها متوجه رشد نامحسوس شخصیت ها و تغییر و تحولاتشون میشه. به طور خلاصه، روند آهسته اون باعث میشه مخاطب بعد از مدت کوتاهی که به روند داستان عادت کرد، کم کم غرق داستان و شخصیت ها بشه و با اون‌ها زندگی کنه.

من اصلا اغراق نمیکنم! در حال حاضر نیمی از فندوم انیمه وان پیس هزاره‌ها و بزرگسالانی هستن که زمان شروع پخش انیمه بین 15 تا 25 سال سن داشتن و الان در دهه 30، 40 و 50 سالگی خودشونن. اون‌ها با لوفی و آرزوهاش زندگی کردن و بزرگ شدن؛ خاطرات تلخ و شیرینی رو تجربه کردن و پا به پای لوفی خندیدن و اشک ریختن. بعید نیست شما هم بعد از تماشای این مجموعه همین احساسات رو تجربه کنید.


بزرگترین نقطه قوت انیمه وان‌پیس

یکی دیگه از نقاط قوت مجموعه One Piece شخصیت پردازی قابل لمس اونه که باعث میشه مخاطب به راحتی با محیط عجیب و غریب و اسرارآمیز انیمه ارتباط برقرار کنه. در عین حال که لوفی شخصیت اصلی و پروتاگونیست داستانه، خدمه و دوستان اون هم درست به همون اندازه مهم و تاثیرگذارن؛ حتی مورد داشتیم در بعضی از مواقع محبوبیت بعضی از کارکترهای فرعی مثل “زورو” حتی از خود لوفی هم بیشتر شده.

اون‌ها به معنای واقعی کلمه یه تیم هستن که برای رشد و قوی تر شدن تلاش میکنن و کار گروهی و همکاری رو بلدن و دیدن روابط اعضای تیم با همدیگه برای مخاطب جالب و سرگرم کننده است. هرکدوم از شخصیت ها ویژگی های متفاوت، خواسته ها و هدف های متفاوت و گذشته های متفاوتی دارن، تنوع به قدری زیاده که دیدن هماهنگی و همکاری بین شخصیت ها نوعی معجزه به نظر میرسه و میتونم به شما اطمینان بدم حتی اگه با همه کارکترها ارتباط عمیقی برقرار نکنین، بلاخره حتما کارکتری رو پیدا میکنین که احساس همدلی رو در شما بیدار کنه و ارتباط خاص و ریشه داری رو بین اون کارکتر و خودتون احساس کنید.

مرتبط: بهترین انیمه های شونن تمام دوران | 50 انیمه برتر شونن 

علاوه بر این هیچ کدوم از شخصیت های اصلی حس بیهودگی و اضافه بودن نمیدن. همگی در جای درست خودشون قرار گرفتن و هیچ هدررفتی وجود نداره. شاید طی چند قسمت ابتدایی داستان متوجه این حقیقت نشین اما مطمئن باشین به مرور زمان، هرچقدر که در داستان جلوتر میرین متوجه اهمیت تک تک شخصیت ها میشین. هرکدوم از کارکترها نقش مهمی دارن که باید در مکان و زمان درستش نقش خودشون رو ایفا کنن پس بهشون مهلت بدین و زود قضاوتشون نکنین. حتی کارکترهای فرعی که در ابتدای یک آرک و بخش داستانی به انیمه اضافه میشن و در انتهای آرک از انیمه حذف میشن فقط جنبه سرگرمی ندارن و دقیقا همین هدفمند بودن کارکترهاست که باعث میشه هرکدوم به نوعی بین بینندگان وان‌پیس محبوب باشن.

با اینکه بعضی از کارکترها اصلا آدم های خوبی نیستن، بلاخره محض رضای خدا اینا دزد دریایی‌ان (!)، اما به عنوان یه کارکتر به خوبی طراحی شدن و میتونن قلب بینندگان رو به دست بیارن، فرقی نمیکنه این شخصیت داره با یکی از عوامل آب و هوایی مبارزه میکنه یا توی یه جزیره دنبال چیز خاصی میگرده یا با یه دشمن خطرناک دست و پنجه نرم میکنه. به طور خلاصه تر فرقی نمیکنه این شخصیت چقدر پررنگ و مهم و یا کم اهمیته؛ بلاخره راهی به قلب شما پیدا میکنه.


انیمه One Piece

بزرگترین نقطه ضعف انیمه One Piece

انیمه لانگ رانینگ One Piece یکی از شاهکار های سه دهه اخیره و در این شکی نیست. بلاخره اگه کیفیت لازم رو نداشت نمیتونست برای بیش از بیست و پنج سال ادامه پیدا کنه و هرسال کلی طرفدار جدید به دست بیاره. اما با وجود همه این‌ها تقریبا هیچ انیمه ای وجود نداره که صد در صد بی‌نقص و پرفکت باشه و طبیعیه که وان‌پیس هم از این قاعده مستثنا نیست. انیمه One Piece هم مثل هر انیمه دیگه ای مشکلات و ایراداتی داره که در این بخش میخوایم درباره‌اشون صحبت کنیم.

یکی از نقاط ضعف بزرگ این مجموعه به بخش طنز و کمدی اون مربوط میشه. این انیمه پر از سکانس ها و صحنه های کمدیه و تقریبا هیچ صحنه ای در این انیمه پیدا نمیشه که در اون جک و شوخی وجود نداشته باشه. با این حال بیشتر این شوخی ها لفظی هستن و میشه گفت فقط به زبون ژاپنی (استفاده از کلمات شبیه به هم که معنای متفاوتی دارن یا ساختن کلمات جدید از ترکیب دو یا سه کلمه که از قبل در زبان ژاپنی وجود داشتن) و تنها در فرهنگ شرقی خنده دار به نظر میرسن.

مرتبط: بهترین انیمه های کلاسیک دهه 70، 80 و 90 میلادی 

بهتره وان پیس رو همراه با زیرنویس تماشا کنید!

این موقعیت باعث شده طرفدارن این انیمه تماشای وان پیس با زیرنویس رو به نسخه دوبله شده اون ترجیح بدن. اگه زیرنویس و ترجمه خوبی پیدا کنین، ارتباط برقرار کردن و درک شوخی ها و موقعیت های خنده دار برای شما راحت‌تر میشه. چون معمولا مترجم ها اون شوخی لفظی رو توضیح میدن یا درباره اون مسئله فرهنگی ژاپنی پیوست اضافه میکنن تا شما به عنوان یه مخاطب خارجی به محیط انیمه نزدیک تر بشین؛ اما متاسفانه دوبله چنین ویژگی نداره و با جایگزین کردن شوخی های خود انیمه با شوخی های نامرتبط و خارج از بحث باعث افت کیفیت انیمه میشه. البته لازم نیست نگران بشین، این مسائل معمولا برای طرفداران غربی مشکل بزرگیه اما ما به دلیل تشابهات فرهنگی و نزدیک تر بودن به ژاپن از لحاظ جغرافیایی راحت تر میتونیم با شوخی ها و طراحی محیط کنار بیایم.

دموگرافی و رده سنی هدف انیمه وان پیس:

علاوه بر موضوع فرهنگی شوخی ها، رده بندی سنی هم در طراحی موقعیت های کمدی نقش پررنگی داشته. مانگا و انیمه وان‌پیس در دموگرافی شونن یا “پسران جوان” ساخته شده. هرچند این دموگرافی تنها یه برچسب برای معرفی محیط داستان و پروتاگونیست اصلی مجموعه است و افراد زیادی از جمله دختران و بزرگسالان هم میتونن از تماشای این انیمه لذت ببرن؛ اما زمان انتشار اولیه انیمه در سال 99 میلادی، اکثریت مخاطبان وان‌پیس، پسران نوجوان پیش‌بینی شدن و به همین دلیل بیشتر شوخی ها و فانتزی های کمدی و خنده دار برای این رده بندی سنی طراحی شده و ممکنه اونقدرها هم برای مخاطب بزرگسال جذاب نباشه.

اما به مرور زمان و بزرگ تر شدن مخاطب های اولیه سریال و اضافه شدن طرفداران کم سن و سال جدیدتر به فندوم، شوخی ها و موقعیت ها کمدی تغییر کردن و پخته تر شدن تا برای همه مخاطبانش با هر سن و سالی جذاب باشن. میشه گفت نوع کمدی و شوخی های انیمه بعد از حدود 50 تا 60 قسمت تغییر کرد و وارد فاز تازه ای شد. البته این چیزی از بار فان – FUN و کمدی قسمت های اول کم نمیکنه اما احتمالا شما هم از این بروزرسانی طراحی موقعیت های کمدی استقبال میکنین.


انیمه One Piece

استاندارد نبودن انیمه One Piece، یک نقطه ضعف

یکی دیگه از نقاط ضعف انیمه وان پیس تعداد زیاد کارکترهای اونه. درسته که ما کمی پیش این رو جز نقاط قوت هم حساب کردیم، اما باید این رو هم درنظر بگیرین که تعداد کارکتر زیاد میتونه برای بعضی از افراد آزاردهنده و خسته کننده باشه. شاید یکم عجیب به نظر بیاد اما وان پیس واقعا اپیزودهای استاندارد خیلی کمی داره! درسته که اکثر اپیزودها جالب، سرگرم کننده و خاطره انگیز هستن و فایت‌سین ها (سکانس های اکشن و مبارزه) به اندازه کافی هیجان انگیزن اما استاندارد نیستن. تجمع زیاد شخصیت ها، نیاز هر کارکتر به مقدار زمانی خاص برای معرفی و پردازش و رشد شخصی، آنچه گذشت های طولانی ابتدای هر قسمت و درنهایت نیاز نمایش به پیشروی خط داستانی اصلی در مدت زمان محدود 22 دقیقه برای هر قسمت مشکلاتی رو طی روند تولید به وجود میاره که باعث میشه اپیزود از حالت استاندارد خارج بشه.

در بعضی از اپیزودها هم شاهد شکست تولیدکننده ها برای ایجاد تعادل بین عناصر مورد نیاز هر قسمت هستیم؛ مثلا گاهی اوقات توی یک اپیزود فقط بخشی از اکشن آرک داستانی رو میبینیم یا گاهی اوقات یک قسمت کامل صرف نشون دادن خوشحالی اعضای تیم بعد از پیروزی در مبارزه قسمت قبل رو تماشا میکنیم. در واقع گاهی اوقات سازنده‌ها نمیتونن بیشتر از یک عنصر در اپیزودی به این کوتاهی استفاده کنن. باوجود همه این ها، شخصیت پردازی انیمه One Piece همچنان مهم ترین و پررنگ ترین دلیلیه که باید بخاطرش این انیمه رو تماشا کنین.


داستان و محتوی One Piece، مهم ترین دلیل تماشای این انیمه

حالا که دوباره بحث نقاط قوت این مجموعه شد؛ یکی دیگه از ویژگی های مثبت این انیمه توانایی داستان در جذب بیننده است. داستان به خوبی نوشته شده و گیرایی داستان به طرز فوق العاده ای تحت کارگردانی یک تیم حرفه ای 17 نفره به تصویر کشیده شده. توانایی وان‌پیس برای ساختن دنیایی جدید و پر از جزئیات دقیقی که منطق و قوانین خاص خودش رو داره کم نظیر یا حتی بی‌نظیره. علاوه بر این وان پیس تنها یه داستان سرگرم کننده برای پر کردن وقت شما نیست. وان پیس محتوی عمیقی داره و پر از مفاهیم اخلاقی و روانشناسی و… است. قطعا این مفاهیم قرار نیست با دیالوگ های کلیشه ای به بیننده دیکته بشه، اتفاقا برعکس! این مفاهیم به‌قدری در اعماق داستان پنهان شدن که مخاطب اصلا متوجه تاثیر انیمه روی خودش نمیشه. به عنوان مثال اولین اصلی که وان پیس به مخاطبانش آموزش میده “اهمیت آرزوها در زندگی افراده”.

مرتبط: بهترین انیمه های طولانی ؛ لیستی که می توان تا آخر عمر با آن زندگی کرد! 

شما به قدری با تماشای این انیمه درگیر احساسات پاک و خالص لوفی برای رسیدن به آرزویی که داره میشین که ناخودآگاه برای ادامه زندگی و پیدا کردن آرزوی بزرگ و خاص خودتون ترغیب میشین. هر کدوم از کارکترهای اصلی یا همون خدمه کشتی لوفی نماد یکی از خواسته های انسان در طول زندگی هستن. شخصیت های متفاوتی که نیاز ها و خواسته های متفاوتی دارن و هرکدوم به نوعی شما رو با جنبه های مختلف زندگی آشنا میکنن.

اودا در عین حال که شما رو به دنبال کردن آرزوهاتون ترغیب میکنه، به شما یادآوری میکنه که باید از راه درست به سمت هدفتون حرکت کنین و نباید به خاطر آرزویی که دارین ارزش های مهم دیگه و عزیزانتون رو قربانی کنین. مجموعه انیمه One Piece راجع به مضامین زیادی بحث میکنه که هرکدوم به نوعی مهم و قابل بحث هستن و این مضامین دلیل اصلی شما برای تماشای انیمه هستن. همین بحث های اخلاقی و احساسی به شخصیت ها زندگی میده و زندگی میگیره و باعث معنادار شدن اتفاقات داستان میشه.


اگر والد هستین، One Piece رو با فرزندتون تماشا کنید!

اگه زیر 17 سال دارین و میخواین دیدن انیمه رو شروع کنید بهتون تبریک میگم؛ شما قراره اوقات خوبی با این انیمه داشته باشین و درعین حال راه و روش زندگی کردن در دنیای واقعی رو هم یاد بگیرین. اگر بالای 17 سال سن دارین، نگران نباشین؛ قراره به همون اندازه از دیدن انیمه لذت ببرین و احتمالا چیزهایی راجع به زندگی یادبگیرین که قبل از این کسی به شما نگفته بود. اگر والد هستین و میخواین مطمئن بشین فرزندتون محتوی مناسب تماشا میکنه، نگران نباشین، کفه خوبی های این ترازو از بدی های اون خیلی خیلی سنگین تره. البته به دلیل پوشش بعضی از کارکترها توصیه میکنیم بچه های زیر 7 سال از تماشای وان پیس خودداری کنن.


نویسندگی دقیق، یکی دیگه ای نقاط قوت انیمه وان پیس

با وجود داستانی به این طولانی‌ای، خیلی راحته که حواس نویسنده از هدف اصلی و پایانی که برای انیمه در نظر گرفته بود پرت بشه و به بیراهه منحرف بشه و دقیقا به همین دلیله که نویسندگی ایچیرو اودا باعث شده به یه افسانه تبدیل بشه. اودا فراز و نشیب های زیادی برای وان پبیس نوشته و خیلی مواقع داستان رو به جاهای باریکی کشیده اما هیچوقت از مسیر اصلی منحرف نشده و به بیراهه نرفته که این ویژگی به اون لقب نویسنده اسرارآمیز رو داده.

علاوه بر این، یکی دیگه از دلایل لقب ایچیرو اودا، معماها و پیچش های داستانی‌ایه که نوشته. لوکیشن های اسرارآمیز، معماهای حل نشده، نقشه های گنج کدگذاری شده، اتفاقات مرموز، مردم D و سرنوشت نامعلومی که دارن و کارکترهایی که هویت نامعلوم دارن همگی از قوس های داستانی هستن باعث جذابیت هرچه بیشتر داستان شدن. اودا سوالات زیادی برای مخاطبش ایجاد میکنه و صبر میکنه تا در موقعیت و زمان مناسب جواب رو به هیجان انگیز ترین حالت ممکن افشا کنه.


انیمه One Piece

انیمه One Piece به انتهای خودش نزدیک میشه

شاید شما هم شنیده باشن که وان پیس داره به انتهای مقدر شده خودش میرسه. مانگاکا اعلام کرده مجموعه کتب تصویری، مانگا، در آرک داستانی آخر به سر میبره و به زودی به اتمام میرسه. با اینکه این مجموعه داره به آخر میرسه، هنوز هم سوالات بی جواب زیادی توی ذهن بینندگانش وجود داره که اودا اعلام کرده به زودی به همه این سوالات پاسخ میده. به نظر میاد آرک پایانی برای مجموعه One Piece مثل فیلم End Game برای فاز سوم دنیای ماروله، دقیقا به همون اندازه حساس و پر از اتفاقات متنوعه و در کل پایان خوبی برای این مجموعه بوده. البته این آرک هنوز کاملا به آخر نرسیده اما تا اینجا خوب عمل کرده و تونسته تا حد زیادی توقع مخاطبانش رو برآورده کنه.

انیمه های زیادی که شبیه به وان‌پیس باشن وجود ندارن. برخلاف بقیه انیمه های لانگ رانینگ مثل سری دراگون بال زد، وان پیس اسپین آف های متعدد نداره و فقط در یک شو و با یک اسم شروع شده و به پایان میرسه. در یکی از مقالات اخیر مجله هفتگی شونن جامپ گفته شده از بین مانگاها و انیمه های لانگ رانینگ تنها پخش ناروتو، بلیچ و وان پیس (در واقع همون بیگ تری) همچنان ادامه دارن. البته باید این رو هم یادآوری کنیم که احتمالا این نکته فقط تا پایان سال دیگه و قبل از اتمام پخش انیمه وان پیس معتبره!


آغاز لایو اکشن One Piece

لایواکشن انیمه One Piece

تایید ساخت این مجموعه برای اولین بار در سال 2017 میلادی توسط ادیتور مانگای منبع اقتباس به مناسبت بیست سالگی مانگای وان پیس اعلام شد و بعد از حدود پنج سال اولین تیزر ویدیویی این مجموعه تلویزیونی در سال 2022 میلادی منتشر شد. این مجموعه به زودی از طریق سرویس استریم نتفلیکس در دسترس همه افراد در سرتاسر جهان قرار میگیره. این مجموعه در ژانر فانتزی، کمدی، ماجراجویی و اکشن تولید شده که کاملا مشابه انیمه اصلیه. فیلم برداری لاو اکشن وان پیس در جنوب آفریقا انجام شده اما تهیه کنندگی و اسپانسرشیپ مجموعه برعهده آمریکاست.

مرتبط: چرا لایو اکشن های انیمه ای معمولا شکست می خورند؟ 

گفته میشه ایچیرو اودا، مانگاکای One Piece راضی به ساخت هیچ مجموعه اقتباسی دیگه ای به جز انیمه اولیه نبوده، اما یک شب طی یک شام خصوصی با یکی از تولیدکنندگان آمریکایی لایو اکشن به نام مت اونز با تعیین شروط و شرایط سخت‌گیرانه و ویژه ای به ساخت سری لایو اکشن رضایت داده.

نتفلیکس قبل از ساخت این مجموعه، سری های اقتباس شده از انیمه و لایو اکشن های دیگه هم ساخته که از بین اون‌ها میتونیم به دفترچه مرگ با نمره 4.5 IMDB، بلیچ با نمره 6.4 از سایت IMDB، کابوی بیباپ با نمره 6.7 IMDB و لایو اکشن مجموعه Fullmetal Alchemist با نمره 5.3 از نمره کل 10 از سایت IMDB اشاره کنیم. همونطور که میبینین هیچکدوم از این لایواکشن ها وضعیت خوبی ندارن اما به نظر میرسه با وجود ایچیرو اودا در تیم نظارت کیفی و نویسندگی میتونیم انتظار نتیجه بهتری نسبت به قبل رو داشته باشیم.


انیمه One Piece

تماشای انیمه One Piece، یک تجربه فراموش نشدنی

شروع تماشای انیمه وان پیس یا به قول بعضی ها “یک تکه” و البته دنبال کردن اون اراده فولادین و اشتیاق آتشین نیاز داره، البته ممکنه این انیمه با سلیقه همه شما جور نباشه و این اشکالی نداره اما بد نیست اگه کمی ناخنک بزنید. تا نبینید هیچوقت متوجه نمیشین چقدر میتونه براتون جذاب و جالب باشه، شاید یه زمانی به خودتون اومدین و دیدین غرقش شدین. این انیمه به طرفداران دزدان دریایی کارائیب هم توصیه میشه. حال و هوای شاد و نیمه کمدی دزدان دریانوردی که به دنبال یه گنج گمشده میگردن و با رئیسشون رابطه نسبتا عجیب و خوبی دارن از ویژگی های مشترک این دو برنامه به هم دیگه است. در هرصورت تماشای مجموعه انیمه One Piece تجربه جدیدی برای شما میشه که خاطراتش تا ابد همراهتون میمونه.

امیدواریم از خوندن این انیمه لذت کافی رو برده باشید و براتون مفید واقع شده باشه. اگه همچنان سوالی درباره این انیمه داشتین تعارف نکنین، سایت خودتونه! تیم وارونه در اسرع وقت به کامنت های شما عزیزان جواب میدن.