یادت باشه ! شیطنت های کوچیکی که تو گذشته انجام دادی ، جنگ های بزرگین که تو آینده باید باهاشون روبرو بشی !جنگ هایی که مسبب اصلیشون خودت بودی و نه کس دیگه !جنگی که ممکنه قدرت همین قدر راحت ازت بگیره و تو را تبدیل کنه به یک اسیر جنگی !

نقد قسمت ششم سریال قورباغه

قسمت سوم سریال قورباغه

با وارونه با نقد قسمت ششم سریال قورباغه همراه باشید.قسمت ششم سریال قورباغه بدون کمترین اشاره ای به سوال های ایجاد شده برای مخاطبان در پنج قسمت گذشته ،بیننده را  وارد بازی جدیدی می کنه و انگار تازه ما با سریال قورباغه آشنا شدیم و قسمت های گذشته دست گرمی سریال بوده است و تمام قسمت های گذشته می توانست در یک قسمت جمع بشه تا ما به داستان اصلی سریال برسیم اما سیدی ترجیج داده که در پنج قسمت قبلی به جزئیات بیش تری در مورد کاراکترها (البته نه کاراکترهای اصلی ) بپردازد و بیننده را مشتاق کنه تا به موضوع اصلی برسد ، اما سوال اینجاست آیا موضوع اصلی سریال می تواند بیننده را به دیدن قورباغه ترغیب کنه و یا خیر ؟ آیا سیدی می تواند از این هزارتو پر از پیچیدگی بیرون بیاد ؟

نقد قسمت ششم سریال قورباغه

 غیر مستقیم و آرام

قسمت ششم سریال قورباغه باز هم نشان می ده که سیدی عجله ای برای روایت داستان نداره و از هر هنری که داره مثل فیلمبرداری ، نورپردازی موفق و … استفاده می کنه تا بیننده را پای تلویزیون نگه داره و البته باید بگم که این کار را هم به زیبایی انجام می ده و می تونه همچنان هیجان و استرس و ترغیب برای دیدن قسمت های بعدی را در مخاطب ایجاد کنه که به نوبه خود فوق العاده است و تا کنون به نظر من در هیچ سریال ایرانی مشاهده نشده و این مطالب نشون دهنده اینه که سیدی به خوبی مخاطب ایرانی را می شناسه و می تونه به راحتی هر نوع مخاطبی را جذب کنه !

در قسمت ششم ما داریم کم کم با موضوع اصلی سریال آشنا می شیم و کم کم فیلمنامه داره در مسیر اصلی خود قرار می گیره و سیدی داره ما را هر چند بسیار آهسته با کاراکترهای اصلی سریال آشنا می کنه.ما کم کم داریم وارد خونه نوری (نوید محمد زاده )می شیم که من از اون به عنوان برگ برنده سیدی یاد می کنیم ،سیدی سعی داره تا حدی مخاطب را تشنه نگه داره که حتی زمانیکه با نوری و داستان اون آشنا شدیم اگه اون جذابیت را برامون نداشت اما به دلیل تشنگی بیش از حد به راحتی آب خوردن قبولش کنیم !و اون جذابیت برامون کم نشه اما باید منتظر بمونیم و ببینیم که آیا موفق می شه یا نه ؟ چون سیدی باید این نکته را در نظر بگیره که مخاطب الان در مقایسه با گذشته بسیار فهمیده تر و باهوش تره و نمی تونه مخاطب را با فن های سینمایی راضی نگه داره .و واقعا علاوه بر فیلمبرداری و نورپردازی خوب به فیلمنامه قوی هم احتیاج داره.

نقد قسمت ششم سریال قورباغه

به نظر من قورباغه را می توان به دو نیمه تقسیم کرد نیمه ای که در پنج قسمت گذشته پخش شده و نیمه ای که قراره در قسمت های بعدی پخش بشه !و انگار این دو نیمه ارتباط خیلی خاصی با هم ندارند و هر کدوم می تونست به تنهایی در دو قسمت ضبط بشه !

همان طور که می دونین و در بررسی های گذشته بهتون گفتم سیدی علاقه زیادی به این داره که در هر قسمت ،رو دستی را به نمایش بذاره و مخاطب را شگفت زده کنه که به نظر من این رو دست بزرگ در قسمت ششم شخصیت باهوش رامینه و به ما می فهمونه که تا الان هر چی در مورد رامین می دونستین بریزین دور و با شخصیت جدید او آشنا بشین شخصیتی که اومده با نوری مبارزه کنه و یا شاید در کنار اون قرار بگیره !پس رامین دست کم نگیرین !

هم چنین بخوانید:

بهترین سریال های 2020 ؛ بهترین سریال هایی که فصل اولشان در 2020 منتشر شد!

بهترین مینی سریال های دهه اخیر که حتما باید ببینید!

5 تا از جدید ترین سریال های نتفلیکس که حتما باید ببینید!

7 سریال شبیه چرنوبیل ؛ فجایعی واقعی!