دلایل تماشای انیمه وزش طوفان Blast of tempest به روایت مجله وارونه

سلام بر همه دوستان و اوتاکوهای اهل مطالعه! در بخش معرفی انیمه با ۵ دلیل برای تماشای انیمه Blast of tempest یا انیمه وزش طوفان یا انفجار طوفان در خدمتتان هستیم. انیمه‌ای که توصیه دارم به وقتش یه نگاه بهش بندازید! اما قبل از اون یه سری اطلاعات کلی درباره انیمه جذاب Blast of tempest خدمت تون ارائه می کنیم.


مشخصات انیمه وزش طوفان Blast of tempest

عنوان اصلی: Zetsuen no tempest
عنوان انگلیسی: Blast of tempest
عنوان فارسی: وزش طوفان
اقتباسی از: مانگا اثر کیو شیرودایرا و تصویر پردازی رن سایزاکی و آریهیده سانو
استودیو: Bones
سال انتشار: 2012
ژانر: اکشن، فانتزی، روانشناختی، درام، عاشقانه

انیمه وزش طوفان Blast of tempest، داستان را در حال و هوایی آخرالزمانی روایت می کند. زمانی که هر روز اتفاقات وحشتناکی می افتند، که مردم دنیا هیچ اطلاعی از آنها ندارند. دو جبهه مخالف از یک خاندان جادوگر ادعا می کنند که می توانند همه چیز را به شرایط عادی برگردانند. یک جبهه با محافظت از منطق این دنیا و جبهه دیگر با نابودی آن!

حالا یوشینو، پسری دبیرستانی، که بیش از یک ماهی می شود که دوست صمیمی اش ماهیرو ناپدید شده است، وارد این جریانات می شود. در حالی که خودش هم به درستی نمی داند کدام جبهه حرف حق را می زند.


همچنین علاوه بر دلایل تماشای انیمه Blast of tempest بخوانید: بهترین انیمه‌های گانگستری Gangsta که حتماً باید آن‌ها را تماشا کنید! بخش اول


قتل فووا آیکا، که آغازگر ماجراهای یوشینو و ماهیرو است…

در ادامه مطلب، با یکدیگر ۵ دلیل را برای تماشای انیمه “Blast of tempest ” مرور می کنیم.


۱. بار معنایی

انیمه وزش باد Blast of tempest به شدت جذاب و فلسفی است. اگر از تماشای آثار مفهومی و روانشناختی لذت می برید، این اثر گزینه بسیار مناسبی برای شماست. برایان تریسی، در یکی از کتاب هایش گفته:” ما انسان ها در واقع 100 درصد احساسی تصمیم گرفته و بعد با منطق تصمیممان را توجیه می کنیم.”

حکایت انیمه Blast of tempest نیز همین است. جدال منطق و احساس، شاید در واقع اصلا جدال نیست؛ بلکه همراهی است. یک تصمیم احساسی، یک لحظه خشم، عطش انتقام، یک حرف ساده، چه تاثیری بر روی آینده دنیا دارد؟ اگر منطق بر دنیا حکمرانی کند، همه چیز به درستی پیش خواهد رفت؟ همین منطق باعث نابودی همه چیز نمی شود؟ اصلا منطقی بودن یک موضوع به معنای عادلانه بودن آن است؟ عدالت ربطی به منطق دارد؟

این ها همه درس زندگی هستند. درس هایی که ارزش چند ثانیه تامل را دارند.

در میان انیمه Blast of tempest بخوانید: 5 دلیل برای تماشای انیمه Requiem from the Darkness ؛ شکارچیان ارواح


علاوه بر آن، مفهوم پایان خوش در انیمه Blast of tempest به طرز جالبی متفاوت است. در اکثر آثار ما شاهد هستیم که یک پایان خوش به معنای درست شدن همه چیز است و کاراکترها هم تا آخر عمرشان به خوبی و خوشی زندگی می کنند. اما مفهوم پایان خوش برای کاراکترهای انفجار طوفان، برگشتن همه چیز به روال سابق است. یعنی همان جنگ های قبلی، بی عدالتی های قبلی، جنایت های قبلی و…

تحلیل بقیه موضوعات مطرح شده در انیمه Blast of tempest را بر عهده خوانندگان عزیز می گذارم.


انیمه Blast of tempest

۲. شیوه داستانسرایی

این انیمه Blast of tempest در واقع دو نیمه دارد که هر کدام با تم مخصوص خود روایت می شوند.

نیمه اول، تنهایی خاصی را در خود جای داده است؛ و  این به خاطر خاکستری بودن تقریبا تمام شخصیت ها در آن است. هرچند شخصیت های خاکستری تا آخر خاکستری می مانند، اما مرموز بودنشان و احساس بی اعتمادی دو شخصیت اصلی نسبت به آنها، باعث به وجود آمدن فضای به شدت تاریکی می شود؛ به صورتی که من بعد از تماشای چند قسمت ابتدایی، فکر می کردم حتی یک موقعیت کمدی کوچک هم در انیمه Blast of tempest وجود نخواهد داشت. هرچند این تاریکی کاملا به جا و حس تنهایی منتقل شده به بیننده بسیار دلنشین است، باور کنید!

نیمه اول، در تقریبا اواخر قسمت ۱۳ به پایان می رسد. از آنجا به بعد حال و هوای انیمه بسیار متفاوت می شود. چند شخصیت جدید به داستان اضافه می شوند و چون، هم بیننده و هم شخصیت های اصلی درک بهتری از سایر کاراکترها پیدا کرده اند. تم دارک انیمه تبدیل به حالتی صمیمانه می شود و حتی چندین موقعیت کمدی به وجود می آید.

در هر صورت، هردو نیمه Blast of tempest بسیار دلنشین و جذاب هستند و هرکدام با حالت منحصر به فرد خود، باعث می شوند که شما از پیشروی داستان لذت ببرید.


راستی یادتون نره پیج اینستاگرام انیمه، یوتوب و نماشای ما رو فالوو کنید.


۳. شخصیت پردازی

انیمه Blast of tempest

شخصیت های Blast of tempest بسیار واقعی و قابل لمس هستند. فقط کافی است به انیمه زمان بدهید تا پرده ای از روی هر کدام از کاراکترها بردارد. آن وقت شما در پایان می توانید کاملا درک کنید که چرا مثلا فلان شخصیت، فلان کار را کرد. احساسات و اهداف آنها شاید حتی تکراری باشند، اما واقعی هستند.

چرا؟ چون ۹۹ درصد شخصیت ها خاکستری هستند. هیچ کس کاملا خوب یا کاملا بد نیست. شما حین تماشای انیمه مدام شخصیت ها را قضاوت کرده و به هر کدامشان مشکوک هستید. شاید در ابتدا فکر کنید که مثلا سامون شخصیت منفی انیمه است، در صورتی که ممکن است در پایان به این نتیجه برسید که سامون فقط یک آدم معمولی است. حقیقت  این  است که Blast of tempest اصلا شخصیت منفی ندارد. اگر هم داشته باشد کاملا نسبی است چون قضاوت را تمام و کمال به خود مخاطب واگذار کرده است.


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های فانتزی که حتما باید تماشا کنید! داستان‌‎هایی پر از خیال! قسمت اول


هرچند با وجود شخصیت پردازی فوق العاده اکثر کاراکترها، شخصیت پردازی هانمورا میر توانست کمی بهتر باشد. اما به هر حال این نقطه ضعف کنار نقاط قوت انیمه Blast of tempest، زیاد به چشم نمی آید.


انیمه Blast of tempest

۴. موسیقی متن عالی

موسیقی متن Blast of tempest محشر است! برای مثال قطعه Zetsuen یکی از نقاط اوج موسیقی این انیمه است.

موسیقی انیمه Blast of tempest، وظیفه خود را به درستی انجام می دهد. یعنی در زمانی که لازم است هیجان یک صحنه را به شما منتقل می کند، یا در صحنه های درام شما را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد. به خصوص موسیقی سکانس پایانی قسمت ۱۲ (که یکی از بهترین و جذاب ترین سکانس های انیمه است.) آنچنان شما را مبهوت و شگفت زده می کند که تا مدت ها- شاید هم هرگز- تاثیر این صحنه و موسیقی متن آن از یادتان نخواهد رفت.


همچنین بخوانید: موسیقی متن انیمه Angel Beats را گوش کنید! پیانویی برای فرشتگان


۵. دیالوگ ها و نقل قول های به یاد ماندنی

Blast of tempest به دیالوگ های به یادماندنی اش معروف است. دیالوگ هایی که بجا و در حالتی که میتوانند بیشترین تاثیر را روی مخاطب قرار دهند، بیان می شوند.

علاوه بر آن، نقل قول هایی که از آثار شکسپیر در اثر وجود دارند، فضای انیمه را شعار زده و به قولی فلسفی زورکی نمی کنند. دیالوگ های نمایشنامه طوفان و هملت ابتدا توسط سازندگان درک شده و سپس  طوری به مخاطب انتقال داده می شوند که او نیز آنها را به خوبی درک کند و با دید دیگری به آنها بنگرد.


در اواخر دنیای انیمه Blast of tempest بخوانید: بهترین دیالوگ های انیمه Attack on Titan! برای زنده ماندن باید مبارزه کرد!


اگر از طرفداران شکسپیر هستید، به احتمال بسیار زیاد از این انیمه لذت خواهید برد. اما اگر چندان اهل ادبیات نیستید یا از آثار شکسپیر خوشتان نمی آید، نگران نباشید. انیمه Blast of tempest به دیالوگ های اورجینال یا اقتباسی خود طوری روح می بخشد، که شما از آنها لذت ببرید.

ای کاش یه روز بتونیم بخندیم و بگیم این تقدیر بود.

در پایان باید گفت اگر از آثار روانشناختی و فلسفی لذت می برید. انیمه Blast of tempest با موسیقی و گرافیک با کیفیت (از استودیو سازنده Fullmetal alchemist کمتر از این انتظار نمی رود!)، داستان جذاب و دیالوگ های تفکر برانگیز، تجربه ای به یادماندنی و شگفت انگیز را برای شما رقم خواهد زد.


در  ادامه پس از مطالعه ۵ دلیل برای تماشای انیمه Blast of tempest “وزش طوفان” بخوانید: