توسعه دهنده Deck13 حرفی برای گفتن نخواهد داشت اگر خستگی ناپذیر نباشه! در سال ۲۰۱۴، این شرکت آلمانی بازی Lords of the Fallen رو ساخت؛ یک بازی جذاب اما از روح جدا شده که شاید از خیلی از منابع نرم افزاری که هویتش رو به طور جدی جعل می‌کردند، وحشت داشت. اما چند سال بعد Deck13، بازی The Surge رو با کاراکترهای مکانیکی جذاب ارائه کرد. The Surge 2 نسبت به ورژن اول خود تغییرات گسترده‌ای نداشته اما با وجود عدم تغییرات قابل توجه، مکانیزم‌های رزمی هسته‌ای Surge 2 هنوز بهترین مواردی هستند که می‌یابید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بازی The Surge 2 بپردازیم.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید »


از کارخانه تا شهر بزرگ

بازی The Surge 2

بازی The Surge 2 روایت اصلی این سری بازی رو ادامه می‌ده و از فرضیه خود که ربات‌ها و سایبورگ‌ها سرکش شده‌اند، مجددا استفاده می‌کنه. این بار، به جای یک کارخانه ربات، ازدحام نانوماشین‌ها برای نابودی کلانشهری به نام جریکو سیتی هست. شما به عنوان یک شخصیت بی‌نام و نشان، در یک شهر آخرالزمانی بدون حافظه از خواب بیدار می‌شید و تنها چیزی که می‌دونید این هست که در یک هواپیمایی که از بین رفته چشم باز کرده‌اید.

اما طولی نمی‌کشه که دنباله‌ای از خرده نان‌ها ظاهر می‌شه و شما رو به سمت یافتن اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه کسی هستید، از کجا آمده‌اید، چه کاری انجام می‌دید و در آینده چه می‌کنید، هدایت می‌کنه. رمز و راز و توطعه‌ای که در این بازی وجود داره مانند صدای پس زمینه در اطراف‌تون احساس می‌شه.

یکی از نکاتی که در بررسی بازی The Surge 2 باید به آن اشاره کنم طراحی بصری این بازی هست که بافت جالبی رو ایجاد می‌کنه. Surge 2 از نظر تصویری و نبوغ افراد، مکان‌ها و چیزهای دیگر جهشی بزرگ رو نسبت به نسخه اولیه خود ارائه می‌ده. سلاح‌های صنعتی سنگین و زره پوش The Surge جاشون رو به طیف خارق العاده‌تری از سلاح‌ها اعم از تبرهای ساختگی خشن تا نیزه‌های براق و سلاح‌های مربوط به آینده داده‌اند.

عمق نقش آفرینی

The Surge 2

خوشبختانه، تنها چیزی که واقعاً باید بدونید این هست که این شهر یک بخش بیابانی هست و تقریباً همه می‌خواهند شما رو بکشند و شما رو بکشند و شما رو بکشند! پس باید چیکار کنید؟ شما اول باید بکشید! با توجه به عنوان این بازی، هنر برجسته همین کشتن، مبارزات برجسته و پیشرفت آن‌هاست.

شما توانایی هدف قرار دادن بخش‌های مختلف بدن – پاها، بازوها، سر و یا تنه رو دارید – و در صورت آسیب دیدگی مناسب، می‌تونیداز یک حرکت تمام کننده برای پاره کردن اون قسمت از بدن استفاده کنید. با موفقیت استخراج یک اندام، شما یک سلاح جدید یا یک قطعه زره برای آن قسمت از بدن به دست میارید یا می‌تونید ابزاری برای بهبود آن نوع از تجهیزات بدست آورید.

برای به روزرسانی زره خود به طور مساوی، مطمئن بشید که در هر جنگ اندام‌های مختلفی رو هدف قرار می‌دید. به علاوه، بسیاری از دشمنان اندام غیرمترقبه‌ای دارند، که شما می‌تونید اون‌ها رو هدف قرار بدید تا به سرعت، آن‌ها رو بکشید.

گیم پلی نه چندان طولانی

بازی The Surge 2

فکر نکنید گیم پلی خیلی طولانی هست، اما بازی The Surge 2 به پلیری که بسیار تهاجمی باشه پاداش می‌ده.

توان باتری شما که باعث بهبودی و سایر قدرت‌های شما می‌شه، هنگام ضربه به دشمن شارژ می‌شه و اگر خیلی طولانی بدون مبارزه ادامه بدید به آرامی باتری‌تان تخلیه می‌شه.

هر هدفی نیاز به استراتژی دقیق و زمان‌بندی داره که ما باید از The Surge و بازی‌هایی مانند آن بیاموزیم. اگر بخواهید به دشمنان بی‌توجه باشید، کوچک‌ترین اون‌ها شما رو از پا در میارند. تنها در مورد بازی صحبت نمی‌کنم. به همین ترتیب، هر رئیس از شما می‌خواد الگوهای خودتون رو به خاطر بسپارید و دقیقاً با اون‌ها سازگار بشید. همه چیز به سرعت در حال حرکت هست و اگر شما در حال حرکت باشید می‌تونید برای خودتون جایی رو پیدا کنید! وقتی موفق شدید پیشرفت رو بیشتر و بهتر احساس می‌کنید.

امیدوارم از خوندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شم در بخش دیدگاه‌ها برام بنویسید.