آیا انرژی سیاه باعث بیگ بنگ شد؟

در مورد این دنیا و چگونگی پیدایشش کنجکاو هستید؟؟؟ آیا انرژی سیاه باعث بیگ بنگ شد؟ انرژی سیاه چیست و با ما چه کرده است؟؟؟ اگر طرفدار دانش فضاشناسی هستید با ما همراه باشید تا بدانید به راستی آیا انرژی سیاه باعث بیگ بنگ شد؟

بر اساس گفته های کازمولوجیست ها ، انرژی رمز آلودی پشت پیدایش این دنیا وجود دارد. این انرژی که با نام انرژی سیاه شناخته می شود هنوز هم پیدار و پا بر جاست.

بر اساس تحقیقاتی که به تازگی انجام گرفته این حالت از انرژی سیاه حالت حال حاضر آن است. ممکن است این انرژی در گذشته متفاوت بوده باشد.

همین تفاوت ممکن است موجب پیدایش جهان امروزی ما و دنیایی کنونی ما آنهم به این شکل باشد.



بیایید با حال حاضر شروع کنیم!

آیا نیروی سیاه باعث بیگ بنگ شده؟؟؟

چیزی بسیار عجیب در دنیا و کهکشان ما در حال اتفاق افتادن است. این شی در حال بزرگ شدن است و جرم بسیار بالایی هم دارد.

برزگ شدن این شی در کهکشان موجب بالا رفتن قدرت جاذبه اش می شود و این یعنی جاذبه ی بقیه اجرام در هستی کمتر خواهد شد…

تا به حال کاهشی در قدرت این جرم دیده نشده. این جرم همواره در حال گسترش بوده و نکته این جاست که سرعتش هم در حال زیاد شدن است…

هر روزی که می گذرد ، دنیایمان بزرگتر می شود و سرعتش هم البته زیاد تر. کهکشان شناس ها می گویند این گسترش در اثر نیروی سیاه است.

شاید به این دلیل که ما نمیدانیم چه چیزی موجب گسترش دنیایمان شده ، این انرزی از کجا آمده و چه اتفاقی را برای ما در آینده رقم خواهد زد؟

تنها چیزی که می دانیم این است که این انرژی 5 بیلیون سال قبل دنیای ما را تشکیل داده، هنوز پا بر جاست، در آینده هم می ماند و البته دنیای ما را دستخوش تغییر می کند…

ما هم چنین می دانیم که این انرژی از 5 بیلیون سال قبل تا به حال از لحاظ انرژی تغییری نکرده است.  چزا که جرمش ثابت بوده است! این جرم نه کمتر شده و نه بیشتر! 5 بیلیون سال و ثابت بودن! خیلی عجیب و رمز آلود است!!!

سرانجام نور…

در حالیکه به سختی چیز هایی از این انرژی سیاه فهمیده ایم، به خوبی می دانیم که که دنیای امروز ما به شدن سرد و تاریک و پیر است…

این یعنی به اندازه کافی انرژی برای بقایمان نیست! نیروی سیاه عجیب در زندگی ما تغییر ایجاد می کند اما خیلی کم و دلیل ثابت ماندنش در طول زمان هم همین است.



این ویژگی مانند نکته ای منفی می ماند. چرا که هم باعث می شود دنیای ما از ان سود نبرد و هم اجازه نمی دهد ما از چگونگی ساز و کارش سر در بیاوریم! راحت بگویم این انرژی سیاه برای ما به اندازه کافی نشانه نمی گذارد تا بشناسیمش!

دنیای گذشته بسیار گرم تر، حجیم تر و پر انرژی تر بوده است!!! این را هم بدانید که با اینکه این نیروی سیاه 5 بیلیون سال قبل دنیای ما را ساخته باعث نمی شود که قبل از آن وجود نداشته باشد…

نیروی سیاه قبل از اینها بوده، دنیاها را تحت تاثیر قرار میداده و حالا در پشت صحنه مشغول تماشا کردن است!

دنیایی بهتر …

بر اساس گفته های محققان نیروی سیاه با سیلی از انرژی دنیای ما را نشانه گرفت. در نهایت دنیای ما در طول زمان بسیار کوتاهی بزرگ شده و به حجم قابل توجهی دست پیدا کرد.

دنیای ما در آن زمان حجمی تو خالی بود. مانند بادکنکی که از درون باد شده و خالی شده باشد جرمش از درون خالی شد.

پس از این باید اتفاق دیگری در کار باشد… گرمایی تازه! این گرمای تازه است که انرژی برای ساخت دنیای ما را فراهم کرده! این انرژی همانی است که با نام بیگ بنگ می شناسیمش!

محققان معتقدند همان انرزی سیاهی که روزی دنیای ما را با سیلی از انرژی بمباران کرد، جان دوباره ای به دنیای ما  بخشید!

همین گرما دادن به دنیای ما باعث شد که نیروی سیاه انرژی اش را از دست بدهد! مشکل این جاست که تئوری بیگ بنگ و انرژی ثابت نیروی سیاه با هم هم خوانی ندارند.

این تئوری از تئوری های ارائه داده شده بسیار بهتر و منطقی تر است. فقط تکه های گمشده ای در این میان هستند که فهم این پازل را برای ما دشوار می کنند.

این را هم در نظر داشته باشید که ابزار های تازه ی ساخته شده ی بشر در این راه برایمان بسیار مفید هستند! شاید تکه های گمشده ی پازل بیگ بنگ روزی توسط همین تلسکوپ ها کشف شد! تا آن روز با ما و خبر های داغ فضا همراه باشید!!!