با شرح مزایای انیمه دیدن در خدمت شما هستیم. انیمه های ژاپنی با اینکه دهه ها قدمت دارند، به تازگی توانسته اند به محبوبیتی خیره کننده دست پیدا کنند. تاکنون، هیچ روزی برای انیمه باز بودن، بهتر از امروز نبوده است! انیمه هایی مثل پوکمون در سراسر دنیا شناخته و محبوب شده اند و انیمه هایی مثل attack on titan و کیمیاگر تمام فلزی به مردم نشان داده اند که باید انیمه ها را جدی گرفت.

مزایای انیمه دیدن

با این وجود، برای کسانی که هنوز سراغ این هنر ژاپنی نرفته اند، انیمه دیدن می تواند یک تصمیم وسوسه کننده، یا مسخره باشد. خیلی از مردم حتی با وجود دیدن چند انیمه و دوست داشتن آنها، همچنان دنیای انیمه را به طور جدی دنبال نمیکنند. ولی در واقع این سرگرمی می تواند خوبی های زیادی داشته باشد. در این مطلب به برخی از مزایای انیمه دیدن پرداخته ایم، با مجله وارونه همراه باشید.

10/ انیمه همه ژانرهای ادبیات و سینما را پوشش می دهد

مزایای انیمه دیدن

خیلی راحت است که انیمه ها را با “کارتون های ژاپنی برای بچه ها” اشتباه گرفت. یکی از باروهای غلط درباره انیمه این است که همه شان مثل پوکمون و دراگون بال برای این ساخته شده اند تا بچه ها بعد از مدرسه آنها را تماشا کنند. در صورتی که انیمه ها، حتی بهتر از غرب، تکرار می کنم، بهتر از غرب، به تک تک ژانرها پرداخته اند. انیمه ها، با ژانرهای مختلف و متنوع، و همینطور زیر ژانرهایی که در اکثر آثار به کل فراموش شده اند اما هنوز جذابیت دارند، و برای هر رده سنی ساخته شده اند.

از همان پوکمون و دیجیمون گرفته که برای کودکان هستند، تا انیمه های سینن دارک و پیچیده که آدم ها را دیوانه می کنند. از کمدی هایی منحصر به فرد گرفته تا رومنس ها و درام هایی فراموش نشدنی، پر احساس، و اشک درآر! در هر سنی که باشید، و به هر ژانر و موضوعی که علاقه داشته باشید، انیمه ها همیشه چیزی برای نشان دادن به شما و شگفت زده کردنتان دارند.

9/ بعضی استودیوهای انیمه سازی از تکنیک های فوق العاده ای استفاده می کنند

مزایای انیمه دیدن

بعضی از استودیوهای انیمه سازی، نسبت به سایر استودیوها، از تکنیک ها و ترفندهای جذاب تر و خلاقانه تری استفاده می کنند. برخی انیمه ها مثل اتک آن تایتان و demon slayer، توانسته اند به مخاطبان نشان دهند که قدرت واقعی انیمیشن های دو بعدی تا چه حد است!

خیلی از انیمه ها، دارای رنگ های متنوع و جذاب، طراحی های پر جزئیات، و تصاویر واقعا چشم نواز هستند که به راحتی از ذهن پاک نمی شوند. از طرف دیگر، گرافیکی بودن انیمه ها، باعث شده سکانس های اکشن نسبت به فیلم ها واقعی تر و یکدست تر به نظر برسند.

8/ انیمه ها هر روز در حال تبدیل شدن به یکی از سرگرمی های اصلی در جهان هستند

مزایای انیمه دیدن

درست مثل کامیک بوک ها، انیمه ها در ابتدا یک سرگرمی عجیب و غریب برای آدم های عجیب و بچه مثبت ها بود. البته اگر عقیده سایر مردم را در نظر بگیریم! ولی بعد از گذر زمان، کامیک بوک ها توانستند محبوب تر و محبوب تر شوند و پایشان به سینما هم باز شود. و حالا، ما یک مجموعه کمیک بوکی مثل MCU را داریم که پرفروش ترین مجموعه تاریخ است!

حالا نوبت انیمه هاست. درست است که هنوز درصد زیادی از مردم انیمه ها را قبول ندارند، ولی با انتشار سری های جدید و محبوب کم کم دیدگاه های منفی نسبت به انیمه ها در حال کاهش پیدا کردن است. به طوری که حتی در سریال های تلویزیونی و فیلم ها سینمایی غربی، اشاراتی به انیمه ها می شود. و همچنین مردم نسبت به پوشیدن لباس های هالوین انیمه ای علاقه پیدا کرده اند.

7/ شما می توانید انیمه ها را خیلی راحت در پلتفرم های مختلف تماشا کنید

فرقی نمی کند انیمه باز باشید، یا فیلم، یا سریال باز، یا هر چیز دیگری. احتمالا به خوبی با دردسر پیدا کردن اثری که می خواهید آشنا هستید. خب، خبر خوب برای شما این است که برخلاف قبلا، شما خیلی راحت می توانید از طریق سرویس های مختلف، انیمه تماشا کنید. از نتفلیکس گرفته، تا کرانچی رول، Hulu، Amazon Prime یا Funimation. البته اگر سرویس های ایرانی را در نظر نگیریم!

6/ انیمه به شکل سرگرم کننده ای به فرهنگ و تاریخ ژاپنی ها می پردازد

مزایای انیمه دیدن

درست است که به خاطر سرگرم کننده شدن کار نهایی، تاریخ در بسیاری از انیمه ها اغراق آمیز، ساده سازی، یا تحریف می شود. ولی به هر حال همین هم فرصت بسیار مناسبی برای مخاطبان جهانی است تا با فرهنگ ژاپن آشنایی پیدا کنند. یک فرهنگ غنی و دیرینه. خیلی از انیمه ها، مثل نوراگامی، اسطوره شناسی ژاپن را به ما معرفی کرده اند. و تعدادی از اساطیر مشهور و گمنام ژاپنی را سر زبان ها انداختند. یا مثلا ما در سری اینویاشا با ژاپن دوره فئودال آشنا می شویم. همه اینها، به شکلی سرگرم کننده و جذاب به تصویر کشیده می شوند. و کار نهایی، باعث می شود یک مخاطب با خالق کار و فرهنگ او احساس بیگانگی نکند.

5/ انیمه ها می توانند آموزنده باشند

مزایای انیمه دیدن

این یکی از بزرگترین مزایای انیمه دیدن است که انیمه ها، صرفا سرگرم کننده نیستند. خیلی کم پیش می آید که شما انیمه ای را تماشا کنید و بعد حس نکنید که چیزی به شما اضافه شده. انیمه های روانشناختی، می توانند دیدگاه شما را نسبت به بسیاری از موضوعات دگرگون کنند. و باعث شوند بیشتر به معنا فکر کنید. همچنین، خیلی از انیمه ها با هدف آموزش ساخته می شوند و به محبوبیت زیادی دست پیدا می کنند. آنها به شکل غیرمستقیم، اما به یاد ماندنی و درست، به انواع و اقسام دانش ها سرک می کشند. از موضوعات علمی گرفته تا هنری، موسیقی، یا ورزشی. این انیمه ها می توانند درس هایی کاربردی به شما درباره رشته مورد علاقه تان بدهند و حس کنجکاوی شما را تحریک کنند.

4/ انیمه طرفداران گوناگونی از هر قشر و فرهنگ دارد

مزایای انیمه دیدن

درست است که فندوم انیمه یک روی ناخوشایند دارد. از افراد متعصب گرفته تا آنهایی که بقیه را مورد آزار و اذیت قرار می دهند. ولی لزوما همه طرفداران انیمه اینطور نیستند. خیلی از انیمه بازها از لحاظ فرهنگ بسیار غنی هستند. چندین نفر در دنیا وجود دارند که عاشق انیمه ها هستند. آنها ایده هایی جذاب، تئوری، و فن آرت هایشان را با سایر طرفداران در میان می گذارند. هر کدام متعلق به یک کشور و فرهنگ خاص هستند؛ و این ارتباطی که بین افراد مختلف، از قشرهای مختلف، به وجود می آید… شیرین است. یک نوع اتحاد خاص است.

3/ محصولات جانبی انیمه ها متنوع و فراوان هستند

مزایای انیمه دیدن

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به محصولات جانبی مجموعه ها و آثار مورد علاقه شان دارند. خبر خوب برای شما این است که اگر شروع به تماشای انیمه کنید، به سرعت با محصولاتی متنوع، و رنگارنگ مواجه می شوید که خیلی زود دلتان را می برند. از هودی و تی شرت گرفته، تا زیورآلات، ماگ، جاکلیدی، فیگورهایی با کیفیت بالا، شب‌خواب، پوستر، و… .

علاوه بر فروشگاه های رسمی و معروف، شما می توانید این محصولات را از بین خود انیمه بازها با قیمت خوبی خریداری کنید. خوشبختانه، تعداد زیادی از طرفداران انیمه ها، که محصولاتی مرتبط با آنها تولید می کنند، خلاقیت قابل تحسینی دارند. به همین دلیل بسیاری محصولات جانبی انیمه ها خاص منحصر به فرد هستند.

2/ بسیاری از انیمه ها دارای ویدیو گیم هم هستند

مزایای انیمه دیدن

بسیاری از انیمه های اکشن مثل ناروتو، بوروتو، وان پیس، دراگن بال و… گیم های جالبی دارند. که بر روی کنسول های مختلف پلی استیشن، ایکس باکس، و نینتندو در دسترس هستند. این بازی های ویدیویی، می توانند به طرفداران انیمه ها این فرصت را بدهند تا فایت های انیمه مورد علاقه شان را شخصا تجربه کنند.

همچنین تعدادی از انیمه هایی که اکشن نیستند، دارای پازل و ویژوال ناول هستند. به هر حال، همه که اکشن دوست ندارند!

1/ دوبله ها در حال بهتر شدن هستند

مزایای انیمه دیدن

بیشتر طرفداران انیمه ها، عقیده دارند که بهتر است انیمه را زبان اصلی و با زیرنویس دید. چون دوبله ها به اندازه زبان اصلی جذاب نیستند. درست است که واقعا هیچ چیز زبان اصلی نمی شود، ولی دوبله ها هم کم کم دارند بهبود پیدا می کنند. بنابراین، اگر حوصله زیرنویس ندارید، اشکالی ندارد. دوبله های انگلیسی در حال پیشرفت هستند و به اندازه قبلا بد نیستند.

برخی دوبله ها مثل دوبله انگلیسی وان پیس چنگی به دل نمی زنند. و تمام احساسات نسخه اصلی را نابود می کنند. اما تعدادی از انیمه های جدید مثل مای هیرو آکادمیا و شیطان کش دوبله های انگلیسی قابل قبولی دارند. که می توانند برای کسانی که حوصله زیرنویس ندارند راضی کننده باشند.

اینبار شما از مزایای انیمه دیدن برای شخص خودتان برامان بگویید، مثل همیشه منتظر نظرات شما هستیم.

در ادامه بخوانید: انیمه دقیقا چیست؟