با بررسی قسمت بیست و یکم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما عزیزان هستم. شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو از اینجا بخونید. قسمت نهم از بخش دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان در ادامه قسمت قبل اطلاعات بیشتری راجع به تایتان ها و گریشا یاگر میده ! تو این قسمت به نکته مهمی اشاره میشه و اون ارتباط تمامی نوادگان یمیر با هم هستش ! ارتباطی عجیب که به نظر میرسه میتونه از طریق فضا زمان ، خاطرات و سایر اطلاعات رو منتقل کنه ! خب این قسمت یکم بحث فیزیکی هم توش مطرح میشه که دو از ذهن هم نبود.

[megadesc]به نقل از اینشتین ، گذشته، آینده و حال از هم جدا نیستن بلکه پیوسته هستند.[/megadesc]

قسمت 58 انیمه Attack on Titan روی هم رفته قسمت جالبی بود گرچه جذابیت های قسمت ها قبل رو نداشت و به نوعی قسمتی بود برای بررسی اطلاعات داده شده و آمادگی برای مواجه شدن با دنیای پشت دیوارها !

این قسمت نقاشی و رنگ های جالبی داشت مخصوصا آسمون و دریا که در زمانی که گریشا و ارن باهم صحبت میکردن نشون داده میشد. البته همچنان از فریم ثابت زیاد استفاده میشه! موسیقی متن هم خوب بود. روند داستان و کارگردانی هم به نظرم بی نقص بود.

نکته ها

  • یه درخواستی ازتون دارم ! لطفا تا میتونید وارونه بو به دوستان و خانواده معرفی کنید ما کلی مطلب باحال در زمینه های مختلف داریم که برای هر سنی جذاب و قابل تامل و تفکر هست. پس به ما کمک کنید باهم بزرگتر بشیم و هر روز بهتر از دیروزمون بشیم.
  • اون رفیقی که هفته قبل اسپویل کرد و من به درخواست بچه ها مجبور شدم کامنتش رو پاک کنم ، با چندین ایمیل مختلف بیش از 40 باز سعی کرد همون اسپویل رو دوباره منتشر کنه! خب بهتر نیست یه فضایی برای اسپویلر ها ایجاد کنیم مثلا اولش بزنن خطر اسپویل یا هرچی یا من خودم وقتی دیدم اسپویله برم اون اولش آلارم بزارم که اسپویله نظر شما چیه دوستان؟
  • قسمت بعدی قسمت آخر هستش و یه نظر سنجی برای انتخاب یه انیمه برای بررسی بعد از اتک تو تلگرام قرار میدم پس نظراتتون رو میتونید تو این بررسی کامنت کنید و بگید چه سریال هایی تو نظر سنجی قرار بدیم.

قبل مطاله بررسی قسمت بیست و یکم این مطالب رو هم یه نگاه بندازید


در ادامه با بررسی قسمت بیست و یکم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید

ارن کروگر

قسمت 58 انیمه Attack on Titan

خب معلوم میشه اسم ارن از کجا اومده و چرا گریشا داخل دیوار ازدواج کرده ! از ارن کروگر و اعترافاتش خیلی خوشم اومد منو یاد کنی قاتل انداخت.

تنها حقیقتی که تو این دنیا وجود داره اینه که هیچ حقیقتی وجود نداره ! 

این جمله به شدت جذاب و واقعی به نظر میاد و شنیدنش از زبون کسی که عمرش رو برای پیدا کردن حقیقت گذاشته خیلی دلنشین هستش. اعتراف کروگر به ناتوانیش در احیای الدیا و غرق شدن در روزمرگیش هم جالب و حائز اهمیت بود.

کروگر در ادامه اطلاعات جالبی به گریشا میده » تایید محدویت 13 ساله برای تایتان های هوشمند ، و ارتباط الدیان ها با بنیانگذارشون یمیر از طریق راهی نامرئی! که این موضوع خودش کلی بحث و داستان داره!

تایتان کروگر تفاوت های ظاهری با ارن داره، تایتان ارن دهنش پاره اس انگار و دندوناش معلومه اما برای کروگر اینجوری نبود!

گریشا یاگر

قسمت نهم از بخش دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

همونطور که فک میکردم و در بررسی قسمت قبل بهش اشاره کردم مشخص میشه ارن با نقشه قبلی گریشا رو به داخل دیوارها میفرسته و سعی میکنه در آخرین اقدامش اشتباهات گذشته اش رو جبران کنه !

اما دلیل تاکید کروگر به گریشا برای ازدواج داخل دیوار و بچه دار شدنش رو نمیفهمم باید یه ربطی به قدرت های تایتانی داشته باشه چرا که کروگر اشاره کرد تو باید درگیر لوپ تکرار نشی و یه جایی این اشتباه رو تصحیح کنی.

اشاره به برگشت حافظه هم جالب بود کروگر اشاره کرد این موضوع بازگشت حافظه برای همه اتفاق نمیوفته و احتمالا برای همین منظور عکس رو به گریشا داد تا عاملی باشه برای بازگشت حافظه گریشا و فراموش نکردن رنجی که کشیده !

مختصات

قسمت نهم از بخش دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

تو این قسمت مجددا به مختصات یا / coordinate اشاره میشه! به نظر میرسه منشا همه قدرت های تایتانی و ارتباطات بین نوادگان یمیر از طریق یه مسیری شکل میگیره که همه این مسیر ها به یک منشا که ازش به عنوان مختصات نام برده میشه ختم میشن ! حالا این مختصات چی هست ! بخشی از توانایی تایتان مادر هستش که قابلیت نابودی تمام الدیان ها رو میده !

با توجه به متن انگلیسی »  All the Paths Cross at the Single Coordinate

معانی Coordinate

  • اگر اسم باشه مختصات معنی میشه
  • اگر فعل باشه تعدیل کردن و هماهنگ کردن معنی میشه
  • و اگر هم فعل باشه هم پایه و هم تراز معنی میشه

با توجه به این مشخصه ها به نظرم مختصات درست ترین ترجمه هستش ، همه مسیر ها از یک مختصات عبور میکنن یا همه مسیر ها به یک منشا ختم میشن !

اگر مختصات رو سرچشمه انرژی تایتان ها و نسل الدیان ها در نظر بگیریم به نظر میرسه هدف مارلی ها نابودی تمام الدیان ها بوسیله همین قدرت هستش ! و تنها خانواده سلطنتی قدرت پایان دادن به این موضوع رو دارن ! 

شما هم نظراتون بگین لطفا

اینفوگرافی

اینفوگرافی این هفته به موضوع جالبی اشاره داره به مختصات و انتقال دیتا از طریق مبحث فضا زمان ! برای درک بهتر فضا زمان (البته درکش خیلی سخته، برای من که اینطور بوده) بهتر مباحث نسبیت عام (General relativity)، فضازمان(Spacetime)،اتساع زمان (Time dilation) رو مطالعه کنید.

اگه حال ندارین پیگیر شین منم یه توضیحی میدم! در دنیای سه بعدی ما (طول، عرض، ارتفاع) زمان بصورت بعدی جدا مطرح میشه ! حالا با توجه به نظریه نسبیت عام این قضیه بر اساس یک مدل ریاضی مطرح میشه که زمان و فضا از هم جدا نیستن و درهم تنیده شده هستن که با این حساب جهانی 4 بعدی شکل میگیره ! جایی که زمان بصورت خطی رو به جلو حرکت نمیکنه و بصورت پیوسته و متصل هست ! در نتیجه و بر طبق این نظریه امکان حضور یک انسان در زمان های مختلف وجود داره ! اینم بش فک کنین !

من خودم الکترونیک خوندم خیلی از این مباحث سر در نمیارم اما خیلی برام جذابه و دنبالش میکنم . پیشنهاد میکنم برای درک بهتر موضوع سری ویدیوهای مرتبط به زمان و خمیدگی زمان برایان کاکس / Brian Cox (پرفسور و فیزیکدان نوازنده گیتار در گروه  Dare هم بوده)رو تو یوتوب تماشا کنید.

هیستوریا / یمیر

آقا من اشتباه فهمیدم یا هیستوریا و یمیر واقعا همجنس گرا هستن!!! یا فقط یمیر همجنس گرا هستش این چه نامه ای بود دیگه ! بگذریم راستی این مطلب هم یه نگاه بندازین » با اختلال پارافیلیا (انحراف جنسی) و انواع آن آشنا شوید !!!

اما با توجه به اطلاعات داده شده گویا یمیر موفق شده تو نامه ای که برای هیستوریا نوشته از طریق همون مبحث فضازمان موقعیت خودش رو ارائه بده. تو اون تصاویر که نمایش داده شد به نظر می رسید یمیر دستگیر شده و برای خورده شدن توسط تایتان و انتقال قدرتش به یکی دیگه آماده اس و اگه این موضوع صحت داشته باشه شخصی که یمیر رو بخوره به حافظه یمیر دست پیدا میکنه و از هویت واقعی هیستوریا آگاه میشه !

ارن یاگر

خب الان مشخص میشه چرا ارن آینده و گذشته رو میدیده ! همچنین مشخص میشه ارن قدرت تایتان موسس رو نداره و توانایی کنترل تایتان ها در فصل دوم به دلیل لمس کردن دیانا بوده، این یعنی ارن باید یک شخصی با خون سلطنتی رو لمس کنه تا بتونه از قدرت تایتان موسس استفاده کنه و نزدیکترین راه هیستوریا هستش که ارن احساس میکنه باید ازش محافطت بکنه !

بررسی قسمت بیست و یکم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

همچنین مشخص میشه ارن 8 سال دیگه بیشتر زنده نیست و همین موضوع باعث پریشون شدن میکاسا میشه ! جوری که به نظر میرسه غذا نخورده و کلی لاغر شده!

جمع بندی کلی و نکات جا مانده در بررسی قسمت بیست و یکم فصل سوم انیمه Attack on Titan

خب مشخص میشه چرا کروگر جلوی دهن گریشا و لو رفتن دیانا رو میگیره ، چون اگه مارلی ها میفهمیدن دیانا از خانواده سلطنتیه جوجه کشی راه مینداختن و از دیانا برای تولد جنگ آور های مارلیایی بهره میبردن!

قدرت های تایتان بنیانگذار همچنان ناشناخته هستش!

به نظر کروگر بی دلیل افراد سرزمینش رو تبدیل به تایتان نکرده ! و فکر میکنم یکی از قدرت های تایتان بنیانگذار بازگردانی تایتان ها به حالت انسانی و برعکس هستش!

به نظرم رابطه کروگر با دیانا بیش از این حرفا بوده و شاید خود کروگر هم از خانواده سلطنتی بوده البته خیلی مطمئن نیستم!

اسم تایتان ارن همین اسم ژاپنی انیمه هستش یعنی Shingeki no Kyojin / Attack on Titan ! اما اینجا به اسم حمله تایتان ترجمه شده ! نمیدونم مشکل ترجمه هست یا دلایل دیگه ای داره! همچنین مشخص میشه تایتان ارن نماد آزادی هست و در هر دوره ای باشه برای آزادی تلاش میکنه !

از کل نیرو های اعضامی به دیوار ماریا فقط 9 نفر زنده میمونن ! عدد 9 مجدد تکرار میشه حالا از این 9 تا 2 تاشون تایتان دارن و 7 تا دیگه نه !

بررسی قسمت بیست و یکم فصل سوم انیمه Attack on Titan

هانجی به ارن شک کرده و کلا تازگی ها یه حسی بهم میگه هانجی میتونه خطرناک باشه برای ارن و سایرن ! چون نظامی هست و تفکرش نزدیک به زاکاری و پیکسی ×!! الان تو این اکیپ 9 نفر فقط هانجی چیزی از گذشته اش گفته نشده اگه اشتباه نکنم ! همچنین تنها کسیه که از اول با اروین بوده ! 

کی قدرت یمیر رو قراره بگیره !!!؟؟؟

مشخص میشه مردم مارلی از رو دلسوزی به الدیان ها پناه ندادن بلکه برای استفاده از قدرتشون اونارو نگه داشتن!

رهبر مارلیان ها کیه کلا این قوم رو کی هدایت میکنه ؟؟؟

موهای میکاسا چرا قسمت قبل اونجوری بود این قسمت اینجوری اصلا کی موشو کوتاه کرد؟!

خون ریزی از دماغ کروگر دقیقا شبیه اتفاقی بود که برای ارن تو فصل دوم افتاد ! دوتا ارن با ویژگی های شبیه به هم کلی تئوری عجیب رو بوجود میاره که اینجا دیگه ادامه نمیدم !

اندینگ نهایی تغییر کرده بود و تصاویر تاریخی قسمت قبل نمایش داده شد جز یه تصویر که جدید بود !

بررسی قسمت بیست و یکم فصل سوم انیمه Attack on Titan

ها داشتم میرفتا !!! کروگر به گریشا تاکید میکنه باید بری و میکاسا و آرمین رو نجات بدی!

 با توجه به تئوری فضا زمان کروگر میتونه اطلاعات آینده و گذشته رو ببینه در نتیجه به نظر میرسه در اون لحظه خاص کروگر متصل میشه به آینده ارن ! احتمال حرکت در زمان هم مطرح میشه که دور از ذهن هم نیست تو این موضوع صفر در زمان بد نیست سریال دارک / DARK رو هم تماشا کنید فصل دومش هم در 8 قسمت تازه اومده.

اما مسئله مهم اینه چرا میکاسا و آرمین ؟؟؟ آیا گریشا از ابتدای داستان حواسش به میکاسا و  آرمین بوده و داشته حمایت میکرده ازشون ! گریشا خیلی بیشتر از اینا میدونسته و احتمال داره داخل دیوار سال ها جستجو کرده و خانواده های مختلف رو بررسی کرده ! یادتون باشه اون گریشایی که ارن رو تبدیل کرد با اینکی میبیند فرق داشته !!!

به روز رسانی »

خب امیدوارم از بررسی قسمت بیست و یکم فصل سوم انیمه Attack on Titan خوشتون اومده باشه امیدوارم چیزی رو از قلم جا ننداخته باشم البته احتمالش زیاده پس شما اگه موردی مدنظرتون بود مثل همیشه تو کامنت ها بهش اشاره کنید. دم همتونم گرم بابت همراهی و همفکری تون .