در این مطلب قسمت داریم تا به نقد و بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها House of the Dragon بپردازیم. پس مثل همیشه با مجله وارونه همراه باشید.


بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها


پرنسس و ملکه / the Princess and the Queen

  • تاریخ انتشار: 25 سپتامبر 2022 (یکشنبه 3 مهر 1401)
  • مدت زمان: 1 ساعت و 7 دقیقه
  • امتیاز کنونی (IMDb) : 8/1 از 10

سریال محبوب خاندان اژدها با اپیزود ششم خود صحنه‌ های تولد و مرگ، ریزه کاری و اژدهایان بیشتری را به ما نشان داد! اکنون به جایی از سریال رسیده‌ایم که احساس می کنیم در بازی تاج و تخت هستیم! و این در حالی است که بهترین بخش درام سریال هنوز در راه است.

در اپیزود ششم شاهد یک جهش زمانی بزرگ نسبت به باقی قسمت های فصل اول هستیم. پیرو این جهش زمانی، اتفاقات مهمی رخ می دهد و تعدادی بازیگر جدید معرفی می شوند. که در ادامه به بررسی جزئیات آنها خواهیم پرداخت. پس با من همراه باشید:

شما می توانید با کلیک کردن بر روی بررسی قسمتی سریال خاندان اژدها بررسی قسمت های دیگر را بخوانید.


بازیگران جدید

ملکه آلیسنت اکنون به جای امیلی کری (Emily Carey) 19 ساله. توسط اولیویا کوک (Olivia Cooke) 28 ساله به تصویر کشیده می شود. در ادامه قسمت ششم متوجه می شویم که حدود 10 سال از وقایع قسمت پنجم گذشته است. بنابراین آماده شوید تا شخصیت های مورد علاقه خود را در سنین بالا ببینید. نفر بعدی، پرنسس رینیرا است. که قبلا میلی الکوک (Milly Alcock) 22 ساله نقش آن را بازی می کرد و اکنون اما دارسی (Emma D’Arcy) 30 ساله نقش آن را ایفا می کرد.

دقت کنید، به نظر می رسد که آنها دوستی خود را در 10 سال گذشته اصلاح نکرده اند و هیچ پیشرفتی در صلح نداشته اند. بلکه همه چیز بدتر هم شده است.


بعد از پرش زمانی، قسمت ششم در چه سالی اتفاق می افتد؟!

قسمت اول سال 112 ب.ف بود. قسمت دوم شش ماه بعد. و قسمت سوم که نبرد استپ استونز به پایان رسید سال 115ب.ف بود.

از طرفی دیگر، در قسمت ششم یک دیالوگ داشتیم: “یک دهه است که استپ استونز را بی دفاع رها کرده ایم.” پس طبق این دیالوگ، از آنجایی که نبرد استپ استونز در 115 تمام شد. پس قسمت ششم تقریبا در سال 125 بعد از فتح با ده سال پرش نسبت به قسمت سوم قرار دارد! 


فرزندان و نوادگان بیشتر

پسر آلیسنت، اگون، اکنون یک نوجوان است. از طرفی دیگر دختر آلیسنت، هلینا (کودکی که آلیسنت در قسمت پنجم در آغوش داشت.) بزرگ شده است. همچنین پسر کوچکتر او، ایموند، به دنیا آمده و اکنون حدود 9 یا 10 سال دارد.

در همین حال، رینیرا و لینور (یا بهتر است بگوییم هاروین)، سه پسر دارند. به نام های جاکریس، لوسریس و جافری (آخرین پسری که به معنای واقعی کلمه در ابتدای این قسمت متولد می شود).

نکته قابل توجه این است که برخلاف فرزندان رینیرا، هیچ کدام از فرزندان آلیسنت از ابتدا اژدهایی نداشتند. حتی ایگان! – سان فایر، اژدهای ایگان در دراگون استون زاده شد و او آن را بعد ها تصاحب کرد. – از اینکه سنت قرار دادن تخم اژدها درون گهواره های فرزندان آلیسنت انجام شد یا نه. یا تخم های اژدهایان بیرون آمدند یا خیر، اطلاعی در دسترس نیست.

مرتبط: بررسی قسمت چهارم سریال خاندان اژدها | House of the Dragon 


تغییراتی در تیتراژ آغازین به چشم می خورد

تیتراژ ابتدایی سریال به روز شده است! و ما نماد دیمون (کلاه خود) را می بینیم که خط خونی او به دو جهت متفاوت تقسیم می شود. در ادامه، یکی از این رد خون ها را دنبال می کنیم تا جایی که به چرخ دنده لانا ولارین می پیوندد. سپس رد خون همچنان جاری می شود تا ما را به نماد های تخم اژدها برای دوقلوهای دیمون و لینا، به نام های بائلا و رینا هدایت کند.

در ادامه به نماد رینیرا می رسیم. و ما خط خونی او را در جهتی متفاوت به سمت سه چرخ دنده جدید دنبال می کنیم. پسرانش: جاکریس، لوسریس و جافری.


رینیرا، در میدان جنگی که مادرش توصیف کرده بود

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها
اما دارسی (Emma D’Arcy) در نقش رینیرا تارگرین

سکانس ابتدایی اپیزود ششم با تمرکز دقیق روی رینیرا در هنگام زایمان بسیار مهم به نظر می رسد. زیرا این دقیقا همان میدان جنگی است که مادرش برای او توصیف کرده بود. از آنجایی که مادر رینیرا، ملکه اِما، در همین راه از دست رفت، او به شدت از زایمان هراس داشت. و در سکانس ابتدایی قسمت ششم هم تلاش او را به وضوح می توانیم حس کنیم.

همانطور که می بینیم، او یک نوزاد سالم و سلامت را به دنیا می آورد. و این سومین مرتبه است که این کار را انجام می دهد. کمی بعد تر، طی دیالوگی که بین ویسریس و رینیرا گفته می شود. ویسریس به رینیرا می‌ گوید که: “امیدوارم زایمان آسان بوده باشد.” متوجه می شویم که او طی این سال ها برای به دنیا آوردن سه فرزندش، لحظات سختی را پشت سر گذاشته است.

نبرد رینیرا برای تولد فرزندش تمام نشده است. او پس از تولد فرزند سوم خود، با آلیسنت وارد جنگ می شود. چرا که ملکه دستور داده است که جافری را به نزد او ببرند. رینیرا در حین راه رفتن ردی از خون را پشت سرش به جا می‌ گذارد. او حین راه رفتن شجاع، سرسخت، سرکش و البته دوست داشتنی است. رینیرا و لینور سریع قدم بر می دارند. اما شما حتی می توانید ببینید که رینیرا، با وجود درد و رنجی که متحمل می شود، به پایین نگاه می کند تا چندین بار به کودکش لبخند بزند. انگار که قصد دارد تا با این کار به او اطمینان دهد که او در امان است و دوستش دارد.


ویسریس بیمار تر از همیشه

حدود 10 سال از اتفاقات قسمت پنجم می گذرد. که در این بازه زمانی، سلامتی ویسریس رو به زوال رفته و به گونه‌ای پیر و از کار افتاده شده است. در صحنه‌ی ورود او به اتاق و حین تبریک گفتن به رینیرا برای تولد سومین فرزندش، متوجه می شویم که او دست چپ خود را کامل از دست داده‌ است. بنابراین متوجه می شویم هیچکدام از راهکارهای طبیب ها برای درمان او که در مطلب بررسی قسمت پنجم، از آنها صحبت کردیم، جواب نداده است و آنها مجبور به قطع دست ویسریس شده‌اند.

ویسریس ضعیف و پیر تر از همیشه به نظر می رسد. و این قضیه ثابت می کند که او در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سختی است. در مطالب قسمت های قبلی بیماری او را بررسی کردیم که می توانید مطالعه کنید.

مرتبط: بررسی قسمت پنجم سریال خاندان اژدها | ما راه را روشن میکنیم! 


مقدمه‌ای برای اتحاد

هنگامی که لرد کاسول به رینیرا و لینور روی پله ها سلام می کند و به آنها می گوید که هرکاری از دستش بربیاید انجام می دهد. رینیرا در جواب می گوید: “ممکن است آن روز فرا برسد، ارباب من.” این دیالوگ اشاره ای است به اتحادی که رینیرا در آینده و در درگیری آغاز شده به آن نیاز پیدا می کند.


سر کریستون کول تغییر موضع می دهد

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها

سر کریستون کول (با بازی فابین فرانکل Fabien Frankel) در ابتدا به عنوان محافظ رینیرا وارد بازی شد. سپس معشوق شوهرش را در مراسم عروسی او کشت. و حالا در کنار ملکه آلیسنت ایستاده است. کسی که او را از کشتن خود در Godswood در پایان قسمت پنجم منصرف کرد. برخی از طرفداران سریال House of the Dragon معتقدند که سر کریستون یک مرد فرصت طلب و حزب باد است. شما نظرتان در این مورد چیست؟


دکوراسیون اتاق آلیسنت

آلیسنت، کاغذ دیواری طرح سلطنتی را جایگزین تصویر اژدهای تارگرین کرده است. که نشان دهنده تضاد در نحوه نگرش او به خود و همچنین نحوه ابراز وجودش در دادگاه است. او پس از پوشیدن لباس سبز رنگ در قسمت پنجم، اعلام جنگ خود را رسما اعلام کرد. و به نظر می رسد، این تغییر دکوراسیون یکی از اقدامات او در طول این 10 سال است.


نام جافری از چه کسی الهام‌ گرفته شده است؟

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها

نام جافری از معشوق لینور الهام گرفته شده است. همان کسی که در روز عروسی او با رینیرا، توسط کریستون کول، (همان مردی که در حال تماشای صحبت های رینیرا و لینور درباره نام فرزندشان است.) در قسمت پنجم به قتل رسید.

کریستون و لینور بعداً با یکدیگر چشم تو چشم می شوند. اما قابل توجه است که لینور به تکان دادن سر کریستون پاسخ نمی دهد. گویا کریستون خوب متوجه شده است که نام جافری نماد چیست.

مرتبط: بررسی قسمت پنجم سریال خاندان اژدها | ما راه را روشن میکنیم! 


اژدهایان جدید

پسر بزرگتر ویسریس و آلیسنت، ایگون، اژدهایی به نام سانفایر دارد که به خوبی بر آن مسلط است. در حالی که بزرگ‌ ترین پسر رینیرا، جاکریس، در حال تربیت اژدهایش “ورمکس” است. ورمکس همان اژدهای کوچکی است که در قسمت ششم با فرمان جاکریس، یک بز را جزغاله کرده و می خورد

همانطور که در اپیزود ششم دیدیم، ایموند اژدها ندارد. او پس از شوخی برادر و خواهرزاده‌هایش به محل نگهداری اژدهایان (dragonpit) می رود و در آنجا با دریمفایر مواجه می شود. در ادامه به معرفی این اژدهایان می پردازیم. با من همراه باشید:


دریمفیر / Dreamfyre

شاید به خاطر داشته باشید دریم‌ فایر (Dreamfyre) اژدهایی بود که دیمون تخم آن را در قسمت دوم دزدید. اسپویل: دریم‌ فایر اژدهای هلنا است. اگرچه هنوز در نمایش تایید نشده است. همچنین نام اژدهایان لوسریس و بائلا نیز هنوز تایید نشده است.


وگار / Vhagar

وگار یا ویگار اژدهایی است بزرگ جثه، درنده خو، و دارای غشای سبز رنگ به همراه حاشیه هایی زرد بر بالهایش. که در میادین نبرد، لرزه به تن دشمن خود می اندازد. از ویژگی های ظاهری وگار می توان به سری کوچک و غبغب در زیر گلوگاهش، چشم‌ های کوچک به رنگ طلا و ردیف دندان هایی نامرتب و مخوف آن اشاره کرد. ویگار لقب رسمی ندارد. اما در عوام به فاحشه پیر مشهور است. همچنین نام خود را از یکی از خدایان کهن والریا گرفته است. اگر نمی دانید باید بگویم که Vhagar قدیمی ترین اژدهای زنده است. و در ابتدا به خواهر اگون فاتح ویسنیا نسبت داده شده بود.


ورمکس / Vermax

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها

ورماکس اژدهایی است کوچک و ناپخته، با فلس های سبز و غشای قرمز رنگ بر تاج های ستون فقرات و بال‌ هایش. ورماکس نسبت به دیگر اژدهایان سریال جثه کوچکتری دارد اما به سرعت رشد می کند.

در واقع ورماکس بین سال های ۱۱۴-۱۲۰ بعد از فتح اگان متولد شد. در قسمت ششم سریال، ورماکس اژدهایی پنج‌ ساله است. که تخم او در گهواره پرنس جیسریس قرار داده شد. اما از آنجایی که شک و شبه های زیادی در رابطه با حلال زاده بودن جیسریس و برادرانش وجود داشت. همه شک داشتند تخم‌ های اژدهایی که به پسران داده شده بود هرگز از تخم بیرون بیایند. اما به سرعت ناامید شدند. زیرا هر یک از تخم‌ ها به‌ زودی از تخم بیرون آمدند و رشد کردند.


مقایسه برخی صحنه‌ها با Game of Thrones

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، بازهم دقت مثال‌ زدنی سازندگان ستودنی است. هم به دلیل اقتباس درست از داستان اصلی و هم در حفظ عناصری که در گات نشان داده شدند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های شبکه HBO | شبکه بازی تاج و تخت و وست ورلد 

در ادامه چند تصویر از قسمت ششم را مشاهده می کنید. که با سریال بازی تاج و تخت مقایسه شده اند.

مقایسه دراگون پیت در خاندان اژدها و گیم آف ترونز

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها

مقایسه راهروهای رد کیپ در خاندان اژدها و گیم آف ترونز

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها

ورودی هارنهال در خاندان اژدها و گیم آف ترونز

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها

هلینا یک پیشگو است؟

از سری نکات ریز و به ظاهر بی اهمیت این قسمت، دیالوگ های هلنا تارگرین بودند. اما باید بگویم که این دیالوگ ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. در قسمت ششم دیدیم وقتی آلیسنت به ایموند می‌ گوید که روزی یک اژدها خواهد داشت. در طرفی دیگر هلینا می‌ گوید: «او باید یک چشمش را ببندد.» با توجه به اینکه در تریلر دیده بودیم که ایموند در بزرگسالی یک چشم خود را از دست داده است. بنابراین این حرف هلنا نشان می دهد که به گونه‌ای او یک پیشگو است.

هلنا همچنین گفت که ” در حلقه آخر هیچ پایی وجود ندارد.” که این جمله او اشاره به آخرین پادشاه وستروس، برندون استارک دارد که پاهای فلجی داشت. و این اتفاقی است که ۲۰۰ سال بعد قرار است رخ دهد.

مرتبط: فیلم های شبیه گیم آف ترونز ؛ نبردهایی بر سر تاج و تخت 

این ها بخشی از جملاتی بودند که در قسمت ششم کاملا به صورت بداهی از هلنا، دختر آلیسنت شنیدیم. سوالی که پیش می آید این است؟ آیا هلنا نیز همانند دنیس (که نابودی والریا را دیده بود.) رویابین است و ویژن هایی از آینده دارد؟ گویا با این کار، سریال می خواهد خشت های این مسئله را پایه ریزی کند. و بعد ها داستان هایی از ویژن ها یا آینده نگری های هلنا داشته باشیم.


وفاداری به مادر، دو دستگی در پوشش

نه تنها آلیسنت بعد از تغییر رنگ لباس خود در قسمت پنجم، هنوز سبز می پوشد. بلکه پسران او نیز لباس های سبز رنگ به تن می کنند. این پیروی نشان دهنده این است که آنها به عهد مادر خود وفادار هستند و با اون یک پیمان قوی بسته‌اند.

در همین حال، پسران رینیرا لباس های قرمز و مشکی خاندان تارگرین را می پوشند. و این به این معناست که مهم نیست پدر آنها چه کسی باشد. مهم این است که آنها خون تارگرین را در رگ های خود دارند.


آلیسنت به عنوان مادر

صحبت های آلیسنت با ایگون بازتاب همان صحبت هایی است که اتو با او در هفته گذشته داشت. و این را می توان از تک تک جملات آن فهمید. در واقع، این یک نقطه عطف بزرگ برای شخصیت آلیسنت محسوب می شود. بنابراین جالب است که ببینیم آیا مکالمه او تأثیر مشابهی بر پسرش دارد یا خیر؟ می تواند همان تاثیر را بر پسرش بگذارد که پدرش بر او گذاشت؟

در ادامه قسمت ششم، دعوای ایموند با جاکریس، که بازیگوشانه شروع می شود و در نهایت کاملاً جدی می شود. نشان می دهد که آلیسنت به خوبی توانسته است ذهن پسر خود را شستشو دهد.

از طرفی دیگر، اگر بخواهیم رفتارهای مادرانه‌ی رینیرا و آلیسنت را با هم مقایسه کنیم. خیلی راحت می توانیم دریابیم که آلیسنت هیچگونه رفتار محبت آمیزی با فرزندان خود ندارد. گویا آنها را فقط به عنوان وسیله‌ای برای به قدرت رسیدن نگاه می کند. اما در نقطه مقابل، آلیسنت فرزندان خود را در آغوش می کشد، آنها را می بوسد‌ و به پسران خود محبت می کند.


اگان و ایموند، برادرانی بسیار متفاوت

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها

اگان نیز همچون دیگر تارگرین ها در جوانی خود بسیار مغرور است. به خوبی متوجه شده است که حتی به عنوان پسر اول پادشاه حقی نسبت به سلطنت ندارد. درست مانند جوانی رینیرا به دنبال هرج و مرج و تفریح، خارج از قید و بند قوانین است. و حتی برادرش نیز از دست آزار های وی در امان نیست. لاکن آلیسنت اطمینان حاصل می کند که او خود را جانشین بعدی ویسریس ببیند. اینجاست که او متوجه شود جز مادر و برادرش متحد دیگری ندارد.

فرزند دیگر آلیسنت و پادشاه ویسریس ایموند است. ایموند، ظاهرا ضعیف است. اما سعی می کند خود را به دیگران ثابت کند. آری او ضعیف است اما عطش درون وجودش همچون دیمون برای اثبات خود به دیگران شعله ور است. (شباهت اخلاقی وی به دیمون تارگرین تئوری های در کتاب مبنی بر اینکه او پسر دیمون است را مطرح می کند). ایموند می بیند که دیگران به او پوزخند می زنند. در عوض او تلاش می کند شرایط را عوض کند. اما آیا این تلاش به جنون او منجر می شود یا تعالی؟

مرتبط: درس ها و آموزه های گیم آف ترونز در دنیای واقعی!!! 


پسر سوم آلیسنت “دیرون تارگرین” کجاست؟

کسانی که کتاب را مطالعه کرده باشند، بدون شک پس از تماشای قسمت ششم این سوال در ذهنشان به وجود آمد. که “چرا هیچ خبری از پسر سوم آلیسنت، دیرون تارگرین ملقب به دیرون دلاور در قسمت ششم نبود؟! آیا او از داستان حذف شده است؟” باید بگویم خیر.

دیرون در کتاب های رفرنس نیز در این دوران در کینگز لندینگ حضور ندارد. زیرا او از همان کودکی به اولدتاون (مقر هایتاورها) فرستاده شد. تا در آنجا به عنوان ملازم مشغول به کار شود و تا شروع رقص اژدهایان، دیرون به کینگز لندینگ بازنگشت. همچنین در تیتراژ 3 انشعاب برای فرزندان آلیسنت داشتیم که یکی از آنها اشاره به دیرون دارد. (این هم پاسخ یک سوال دیگر.) در واقع، به جرعت می توان گفت که دیرون با وجود اینکه فرزند آلیسنت بود ولی هرگز زیر بار ذهنیت های او رشد نکرد. به طوری که او متفاوت ترین تارگرین در جبهه سبز ها می باشد. انتظار می رود که در قسمت های آینده با دورین آشنا شویم.


راکالیو ریندون

در قسمت ششم، لینور ولاریون از یک ژنرال غول پیکر تیروشی نام می برد که ریش خود را به رنگ ارغوانی رنگ می کند و لباس زنانه می پوشد. همه این ویژگی ها اشاره ای به راکالیو ریندون است که اکنون پس از مرگ Crabfeeder، ارتش Triarchy را رهبری می کند.


تغییراتی در شورای کوچک

شورای کوچک در طول 10 سالی که ما از دست دادیم، شاهد تغییراتی بوده است. مهم‌ تر از همه، آلیسنت اکنون دور میز می‌ نشیند و اظهار نظر می کند. از طرفی دیگر، استاد بزرگ ملوس جایگزین استاد بزرگ اورویل شده است. در قسمت ذکر نشده است، اما واضحا ملوس اکنون مرده است.


خواستگاری هوشمندانه

در طول جلسه شورای کوچک، رینیرا پیشنهاد ازدواج بین پسر اولش و هلنا دختر آلیسنت و ویسریس را می دهد. در نگاه اول، این یک ازدواج بسیار هوشمندانه در تمام جبهه های سیاسی به نظر می رسد که ویسریس از آن استقبال می کد. اما با کمی دقیق تر شدن، می‌ توان تشخیص داد که این یک حرکت شطرنج دیگر در بازی کوچکی است که 10 سال گذشته آغاز شده است. می بینیم که پس از مطرح شدن این پیشنهاد توسط رینیرا، آلیسنت جوابی قطعی نمی دهد. اما حین برگشت به اتاق خود به ویسریس می گوید که احساس خوبی نسبت به پیشنهاد رینیرا ندارد. و آن را یک عمل خبیثانه خواند. و در نهایت به ویسریس فهماند که هیچوقت اجازه نمی دهد این وصلت صورت بگیرد، مگر اینکه مرده باشد.

در واقع رینیرا تلاش کرد تا با این پیشنهاد، حسن نیت خود را به آلیسنت و ویسریس ثابت کند. اما مثل اینکه آلیسنت دل چرکین تر از این حرف هاست.


اختلاف بین خاندان های براکنز و بلک وود

در قسمت ششم، زمانی که در شورای کوچک هستیم، متوجه می شویم که اعضای شورا در مورد اختلافی بین براکنز و بلک‌ وود ها بحث می‌ کنند. همان خانواده‌ هایی که وقتی رینیرا در اوایل فصل به دنبال خواستگار می‌ گشت شاهد دعوایشان بودیم. گویا از آن زمان، کدورت ها بیشتر و بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: 7 مورد از سریال های شبیه به گیم آف ترونز


لاریس استرانگ

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها

لاریس استرانگ با به آتش کشیدن هارنهال، برادر (هاروین استرانگ) و پدر خود (لیونل استرانگ – دست پادشاه) را به قتل می رساند تا فقط بتواند توجه ملکه آلیسنت را جذب کند. با انجام این کار، او نه تنها ارباب هارنهال شد و قدرت خود را افزایش داد. بلکه موفق شد نظر ملکه را نیز جلب کند. به نظر می رسد که لاریس قصد دارد تا با این اطلاعات از آلیسنت باج بگیرد. زیرا به آلیسنت می‌ گوید که مطمئن است راهی برای جبران این کار در آینده پیدا خواهد کرد.

“برنده اصلی جنگ ها، دستان پشت پرده هستند.” شاید این بهترین توصیف برای لاریس استرانگ باشد. دستان پشت پرده ای که حتی به خانواده خود نیز رحم نمی کند. اکنون بعد از گذراندن چند اپیزود و ملموس تر شدن شخصیت لاریس می توانیم انتظار داشته باشیم با دیدن او رعشه ای بر پیکر آشوبگران بیوفتد. از ابتدا هم مشخص بود که شخصیت مرموز داستانمان به دنبال قصدی خیر خواهانه یا سرگرم شدن، آتش هرج و مرج را شعله ور نمی کند. بدون شک او نقشه های جدی تری را در سر خود می پروراند. در پسِ چهره ای معصوم و مظلوم او، شخصیتی مصمم، خبیث و منفعت طلب پنهان شده که پای چلاقش و زبان کم حرفش نیز برای پنهان کردن هویت پشت نقابش در رسیدن به اهدافش او را یاری می کنند.

در این قسمت لاریس استرانگ از وجه تاریک و ترسناک خود رونمایی کرد. تا چهره همه ما مانند آلیسنت در مواجه با لاریس واقعی بهت زده شود.


نشان شخصی لاریس استرانگ چیست؟

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها
تصویری از نشان شخصی لاریس استرانگ

بدون شک نشان شخصی لاریس نظر شما را به خود جلب کرده است. باید بگویم که شبکه تایید کرده است که نشان شخصی لاریس استرانگ متفاوت با خاندانش بوده و یک “کرم شبتاب” می باشد.

همچنین بخوانید: چرا نباید گیم اف ترونز را ببینیم؟ 


شباهت لاریس استرانگ به لرد واریس و لرد پیتر بیلیش

همه می گفتند لاریس استرانگ شبیه پیتر بیلیش در مجموعه گیم آف ترونز (Game of Thrones) است. ولی در این قسمت دیدیم که بیلیش حتی به گرد پای لاریس هم نمی رسد. بیلیش هرگز پدر و برادر خود را قربانی طمع نکرد. اما لاریس استرانگ بدون کوچک ترین دلسوزی، پدر و برادر خود را کشت. اکنون او جناح خود راه انتخاب کرده تا در ادامه سریال به قدرت بیشتری برسد. هرچند که برای مردی همچو او جناحی وجود ندارد. زیرا او خود یک جناح در سایه هاست.

شخصیت لاریس شباهت غیرقابل انکاری با دو تن از شخصیت هایی که قبلا در بازی تاج و تخت دیدیم دارد. که این د شخصیت کسانی نیستند جز لرد واریس و لرد پتایر بیلیش. اما در واقع می توان این طور در نظر گرفت که لاریس استرانگ ترکیبی از هردوی آن هاست. نقص جسمانی لاریس و واریس به آن ها آموخته که در این دنیا باید به روش دیگری از شوالیه ها جایگاه خود را به دست بیاورند. زیرا خدایان برای آن ها برنامه ای جداگانه داشتند.


پدر فرزندان رینیرا کیست؟

همانطور که دیدید موی فرزندان رینیرا به رنگ قهوه‌ای است. از آنجایی که موهای لینور، سفید است. فرزندان او موهای بلوند تارگرین را ندارند که او و همسرش لینور دارند. به نظر می رسد که بسیاری از مردم پادشاهی معتقدند نوزادان رینیرا فرزندان بیولوژیکی شوهرش نیستند. از طرفی دیگر، اولین کسی که به دهن ما می رسد، سر کریستون کول، معشوق سابق رینیرا است. اما موهای کریستون که به رنگ مشکی است. پس پدر این سه پسر کیست؟ به نظر می رسد این همان چیزی است که ملکه آلیسنت در مورد آن صحبت می کند. و به ویسریس می گوید: “داشتن یک فرزند مانند آن اشتباه است. اما داشتن سه فرزند توهین است.”

اگر بتوان ثابت کرد که فرزندان رینیرا حلال زاده نیستند، آنگاه ادعای رینیرا برای تاج و تخت به چالش کشیده می شود. زیرا شرافت او لکه دار می شود. و در نهایت تاج و تخت از آن گرفته می شود. این امر، راه فرزندان آلیسنت را برای تصاحب تاج و تخت بدون بحث جانشینی باز می گذارد. به همین دلیل آلیسنت حساسیت زیادی نسبت به این موضوع نشان می دهد.

در ادامه قسمت ششم و با گمانه زنی هایی که شخصیت ها دارند، متوجه می شویم که پدر آنها کسی نیست جز سر هاروین استرانگ ملقب به هاروین بریک بونز. مردی با چشمانی آبی و موهای فر قهوه‌‌ای. که حقیقتا جذاب هم هست.


فرضیه‌ای بحث برانگیز

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها

همانطور که در عکس مشاهده می کنید. بر اساس این استدلال، برخی طرفداران معتقدند که در انتهای قسمت چهارم، رینیرا چای ماه را (که برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند.) نخورده و فرزند ارشد او از کریستون کول می باشد. نظر شما در این باره چیست؟ حتما نظر و استدلالات خود را در بخش کامنت ها با من و همراهان وارونه به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: غمگین ترین صحنه های game of thrones ؛ مروری بر خاطرات 


یک فکت جالب

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها

هاروین استرانگ: “دفعه‌ی بعدی که ببینمشون، براشون یه غریبه محسوب می شم…”

این آخرین جمله‌ای است که هاروین استرانگ حین خداحافظی از رینیرا و فرزندانش گفت. که در واقع یک استعاره در آن نهفته است. و در نتیجه، این جمله معنایی دو پهلو دارد. زیرا واژه “غریبه” در مذهب هفت یکی از استعاره هایی است که به مرگ اشاره می کند.


ازدواج لینا و دیمون

همانطور که در بررسی قسمت پنجم به شما گفتم. دیمون با خواهر لینور، که لینا نام دارد، ازدواج کرده است. و این را از صحنه‌ای می فهمیم که لینا و دیمون در حال مسابقه دادن با اژدهای خود هستند. راستی، پس لینا هم اکنون اژدها دارد. چون در قسمت پنجم همچنان حسرت داشتن یک اژدها را داشت. نام اژدهای او وگار است. اژدهایی که در دوران کودکی اش و در قسمت دوم با اشتیاق در مورد آن صحبت می کرد.


دیمون تارگرین در پنتوس مشغول چه‌کاری بود؟

از نکات مورد توجه قسمت شش سریال خاندان اژدها تغییرات شخصیتی پرنس شرور دیمون تارگرین بود. او در این قسمت شخصیت بسیار آرام‌ تر و پخته‌ تری نسبت به قسمت های گذشته از خود نشان داد. به طوری که حتی همسرش لینا ولاریون هم به این موضوع که او تغییر کرده اشاره کرد. درست است که چندین سال از اتفاقات قسمت قبلی می گذرد و دیمون حالا همسر و دو فرزند دختر دارد. اما می توان دلیل دیگری برای شخصیت متفاوت دیمون در این قسمت نیز پیدا کرد. با من همراه باشید.

در ادامه بخوانید: بررسی قسمت اول و دوم سریال ارباب حلقه ها : حلقه های قدرت 

در یک سکانس مشاهده می کنیم که لینا از رفتار دیمون ناراضی است و به او می گوید: “تو در پنتوس فقط مشغول خواندن خاطرات دراگون‌ لرد های والریا هستی.” اگر خواندن خاطرات اژدهاسواران قدیم و تغییر رفتار دیمون را کنار یکدیگر بگذاریم یاد شخصیت دیگری در خاندان تارگرین میفتیم. ریگار تارگرین!

ما از زبان باریستان سلمی قبلا شنیده بودیم که ریگار در سال های آخر عمرش به شدت مشغول خواندن کتب مختلف بوده است. به طوری که رفتار او به کلی عوض شده بوده و حالتی افسرده داشت. حتی برخی نظریات می گویند که ممکن است ریگار در کتاب ها به رازی پی برده باشد. که آن راز فرارسیدن زمستان طولانی و هجوم وایت واکرا از شمال برای نابودی بشریت باشد.

حال ممکن است دیمون هم در کتب قدیمی والریا به همین موضوع پی برده باشد. رازی که اگان نغمه آتش و یخ میخواندش و ویسریس به رینیرا به عنوان جانشین برحقش گفته بود. آیا دیمون هم به افسانه نغمه آتش و یخ پی برده و دانستن همین راز موجب تغییر رفتارش شده؟ و آیا ممکن است اقدامات آینده دیمون تحت تاثیر دانسته هایش از کتاب‌ های والریایی پنتوس باشد؟ نظر شما در این باره چیست؟


دیمون تارگرین بایسکشوال است

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها
سکانس حذف شده از قسمت ششم خاندان اژدها

تصویر بالا را خوب نگاه کنید. چشمان خود را بر روی سمت چپ تصویر متمرکز کنید. این سکانس معاشقه دیمون و یک خدمتکار مرد پنتوسی در قسمت ششم وجود داشت. که به انتخاب شورانر و شبکه حذف گردید. و در نتیجه به نمایش گذاشته نشد! شاید دلیل حذف کردن سکانس این باشد که نظر آنها راجب بایسکشوال بودن دیمون عوض شده است. از دیگر نقش های بایسکشوال در این مجموعه می توان به اوبرین مارتل در گیم آف ترونز (Game of Thrones) اشاره کرد.


مرگی تلخ و ناراحت کننده

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها

لینا و دیمون، دارای دوقلوهایی به نام های بائلا و رینا هستند. و در طول اپیزود ششم متوجه می شویم که لینا فرزند سومی را باردار است. اما متأسفانه هیچ یک از آنها از تولد جان سالم به در نمی برند. چرا که بچه از بدن مادر خارج نمی شود و لینا تصمیم به خودکشی می گیرد‌. لینا می‌ گوید که می‌ خواهد به عنوان یک اژدها سوار بمیرد، و همین کار را هم انجام می دهد. اگرچه احتمالاً انتظار نداشت به این زودی اتفاق بیفتد.

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها
مقایسه با قسمت اول سریال خاندان اژدها

نکته جالب در مورد مرگ او این است که به دیمون همان انتخابی داده می شود که ویسریس در هنگام زایمان ملکه اِما به وی داده شد. اینکه همسرش را قربانی تلاش برای نجات فرزندش کند. اما دیمون انتخابی متفاوت از ویسریس دارد. هرچند که لینا تصمیم خود را می گیرد و به پیش اژدهای خود Vhagar می رود. به اژدها دستور می دهد تا با آتش خود او را جزغاله کند. Dracarys!
وگار آشکارا گیج شده است. و در ابتدا به آنچه لینیا به او می گوید گوش نمی دهد. اما در نهایت، زمانی که لینا با اشک و درد می گوید Dracarys. ویگار سوار خود را به آتش می کشد. سپس در صحنه‌ای دیگر، استخوان های جزغاله شده لینا را می بینیم. چه مرگ باشکوه و البته غم انگیزی!

او همچون دیگر دختران در تخت خود و حین زایمان نمیمیرد. لینا یک اژدها سوار بود و مانند اجدادش او نیز باید همچون یک اژدها سوار می مرد. روی پاهای خودش، خیره در چشمان غمگین ویگار، دور از خانه؛ لاکن با فرمان آتش خود، آخرین فرمان به مرکبش. “ویگار، دراکاریس!”


تفاوت مرگ لنا‌ ولاریون در سریال و کتاب

در کتاب آتش و خون صحنه مرگ لنا‌ به گونه ای متفاوت رخ می دهد. در واقع لینا‌ به جای این که با آتش اژدها از بین برود در نهایت بر اثر زایمان سخت جان خود را از دست می دهد (زایمان یکی از شایع ترین علت مرگ زنان در وستروس است). او نوزادی ناقص و بیمار را به دنیا می آورد که به سرعت می میرد. لانا پس از تحمل سه روز اندوه و بیماری، می فهمد که زمان مرگش فرا رسیده. او تلاش می کند تا خود را برای آخرین بار با ویگار پرواز کند. اما او روی پله ها سقوط می کند و اینگونه مرگ لنا رقم می خورد.

مرتبط: 8 تا از بهترین فیلم های مهیج که باید ببینید!!! 


یک سکانس حذف شده دیگر

بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها

یک نکته مهم، حذف شدن این سکانس است که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید. سکانش در آغوش گرفتن بیلا و رینا توسط دیمون، پس از مرگ مادرشان لینا. در واقع حذف این سکانس با نارضایتی شدید طرفداران سریال همراه بوده است. زیرا سریال با این کار نشان داد که دوست دارد دیمون را فردی سنگدل و یا بی احساس جلوه دهد.


عشقی دیرینه

در قسمت ششم، یک شات کوتاه از گریه ویسریس در حین بوسیدن حلقه را می بینیم. همگی خوب می دانیم که این حلقه ملکه اِما است. در نتیجه این سکانسِ هرچند کوتاه اما مهم، نشان می‌ دهد که ویسریس هنوز همسر اولش را دوست دارد و عزادار اوست.


نقل مکان به دراگون استون

در پایان اپیزود ششم، رینیرا تصمیم می‌ گیرد که وقت آن است که به دراگون استون نقل مکان کند. او و لینور عقیده دارند که “یک ملوان خردمند، حین طوفان فرار می کنه.” و اکنون او به این نتیجه رسیده است که زمان رفتن فرا رسیده. از آنجایی که معشوق رینیرا، هاروین استرانگ، حین سفر آنها به دراگون استون در هارنهال کشته شده است. بنابراین رینیرا هنوز از مرگ او بی خبر است. دیمون و لانا در این قسمت در پنتوس حضور داشتند. اکنون با رفتن لینا، نمی‌ دانیم که آیا دیمون نیز به زودی به دراگون استون می‌ رود؟ یا خیر.


ممنون که تا انتهای این مطلب هم همراه من بودید. با بررسی قسمت به قسمت سریال هی محبوب دنیا، با مجله وارونه همراه باشید. از 1 تا 10 با این قسمت چند امتیاز می دهید؟ مثل همیشه نظر خود را در بخش کامنت ها بنویسید.

در ادامه بخوانید »بررسی قسمت هفتم سریال خاندان اژدها