معرفی انیمه های دبیرستانی

انیمه های دبیرستانی، به لطف پروتاگونیست های کم سن و سال، می توانند راوی داستان هایی پرفراز و نشیب و بسیار عاطفی باشند و مخاطب را از نظر احساسی، به خوبی درگیر کنند. بهترین انیمه های دبیرستانی تنوع زیادی دارند و به همه ژانرها و تم های داستانی سرک می کشند؛ از رام-کام های بالغانه گرفته تا حتی ترسناک و زامبی.

انیمه های دبیرستانی، غیرقابل تصورترین سناریوها و بامزه‌ترین خیالاتی که در کنج ذهن هایمان وجود دارند را برمی دارند و کنار مسائل روزمره می گذارند و به همین دلیل، چه دنبال یک داستان درجه یک می گردید و چه دنبال راهی برای ریلکس کردن، انیمه های دبیرستانی چیزی برای شما دارند. در ادامه این مطلب، همراه مجله وارونه باشید تا بهترین انیمه های دبیرستانی را به شما معرفی کنیم.

16- Watamote / هرطور بهش نگاه می‌کنم، تقصیر شماست که محبوب نیستم

Watamote از بهترین انیمه های دبیرستانی

انیمه روانشناختی واتاموته، درباره دختری 15 ساله به نام توموکو کوروکی است که به تازگی سال اول دبیرستان را شروع کرده و امیدوار است که بتواند این بخش از زندگی‌اش را، درست مثل آن چیزی که در انیمه ها و ویدیوگیم‌ها دیده، سپری کند. اما آرزوهای او خیلی زود نقش بر آب می شود؛ چون او می فهمد که در ارتباط برقرار کردن مشکل دارد، از اجتماعات فرار می کند و با مشکلات و حملات اضطراب دست و پنجه نرم می کند. با این حال، او تمام تلاشش را می کند تا به مشکلات و ضعف هایش غلبه کند و به محبوبیت و دوستانی که همیشه دلش می خواسته، برسد.

15- Just Because! / چون که زیرا!

Just Because! از بهترین انیمه های دبیرستانی

انیمه فقط به خاطر اینکه! یا چون که زیرا! داستان گروهی از دانش آموزان دبیرستانی را دنبال می کند که به فارغ التحصیلی خود نزدیک می شوند و هر یک از آنها باید تصمیم بگیرد که حالا می خواهد با زندگی‌اش چه کار کند. تمرکز انیمه Just Because! روی پسری به نام ایزومی است که بعد از چهارسال، به محل قبلی زندگی خود برگشته و حالا با دوستان قدیمی‌اش روبرو می شود.

این انیمه امیدبخش و انگیزشی، درام و رومنس ملایمی دارد و می تواند به خوبی با همه نوجوانان و جوانان سردرگم ارتباط برقرار کند. انیمه Just because! به ما درباره ارزش های هر یک از بخش های زندگی و اولویت های آنها یادآوری می کند و با کاراکترهایی قابل درک و دوست داشتنی، تصمیمات متفاوت و عواقب آنها را بررسی می کند.

14- Don’t toy with me, Nagatoro San / منو بازی نده، ناگاتورو سان

Don't toy with me, Nagatoro San از بهترین انیمه های دبیرستانی

انیمه ناگاتورو سان، به لطف ناگاتوروی سادیست و “سنپای، سنپای!” گفتن هایش به شهرت و محبوبیت خیره کننده‌ای در زمان انتشارش رسید. این انیمه، رومنس و شخصیت هایی منحصر به فردی دارد که دیدنشان، دست کم در انیمه های مدرسه‌ای، بسیار کم سابقه است. انیمه با من بازی نکن، ناگاتورو سان، داستان پسری سال دومی به نام نائوتو است که سرش به کار خودش گرم است و مانگاها و پروژه های کوچکی را طراحی می کند؛ تا اینکه گیر یک سال اولی ترسناک و مردم آزار به نام ناگاتورو می افتد که هر ثانیه، برنامه جدیدی برای اذیت کردنش دارد.

انیمه ناگاتورو سان، کمدی خلاقانه ای دارد و ماجراهایی که دنبال می کند، بسیار سرگرم کننده هستند. این انیمه، آرت استایل چشمگیری دارد و تماشای آن (حداقل فصل اول آن) برای طرفداران رام-کام های دبیرستانی، واجب است.



13- His and her circumstances/ شرایط او و او

His and her circumstances از بهترین انیمه های دبیرستانی

خیلی سال قبل از آنکه انیمه Spy x Family به خاطر قرار دادن پایه و اساس داستانش بر اصل «هیچ کس اون چیزی که نشون میده نیست»، مورد تحسین و عشق بی اندازه مخاطبان قرار بگیرد، هیده‌آکی آنوی بزرگ (کارگردان نئون جنسیس اونجلیون) اینکار را در انیمه His and her circumstances که یکی از بهترین انیمه های دبیرستانی هستش، انجام داده بود. این انیمه، آرت استایلی مشابه با سایر کارهای آنو دارد و افکار شخصیت ها را، از راه های غیرمعمولی بیان می کند. با این تفاوت که در انیمه His and her circumstances، به جای اینکه با شرایطی دیوانه وار مثل اونجلیون روبرو باشیم، با یک کمدی دبیرستانی شاد و خرم طرف هستیم که زوجی به یادماندنی و بسیار بامزه دارد.

انیمه شرایط او و او، راجع به دختری باهوش، محبوب، خوش اخلاق و خلاصه، همه چیز تمام به نام یوکینو میازاوا است که در همه جا، از بزرگترها گرفته تا هم سن و سال هایش، مورد تحسین قرار می گیرد و همه دوستش دارند. اما نکته اینجاست که او در اغلب اوقات فقط وانمود می کند که فوق العاده است، تا بتواند پذیرش و تائید همیشگی اطرافیانش را داشته باشد. اوضاع برای او به خوبی پیش می رود تا اینکه یکی از همکلاسی هایش به نام سوئیچیرو آریما، متوجه ریاکاری او می شود. سوئیچیرو، یوکینو را تهدید می کند و به وسیله این راز، از او باج می گیرد و این آغاز داستان عجیب و غیرمعمول آنهاست.



12- Charlotte / شارلوت

Charlotte از بهترین انیمه های دبیرستانی

انیمه شارلوت، در جهانی فرضی رخ می دهد که در آن، برخی نوجوانان بعد از طی کردن بلوغ، به قدرت هایی فراطبیعی دست پیدا می کنند. این انیمه، درباره چهار دانش آموز است که تحت نظر یک مدرسه و سازمان مخصوص برای این نوجوانان، از کسانی که دارای قدرت های فراطبیعی هستند، محافظت می کنند و جلوی ایجاد دردسر را می گیرند.

انیمه شارلوت، شباهت هایی به انیمه بانی گرل سنپای دارد و به طرفداران این انیمه توصیه می شود. این انیمه ماوراءالطبیعی، داستان خودش را به ماجراهای سوپرنچرال کلیشه ای محدود نمی کند و از عناصر فانتزی داستان، در جهت پرداختن به مسائلی مثل افسردگی نوجوانان، آسیب زدن به خود و البته دوستی های عمیق استفاده می کند.

11- Misa- Chan is a maid!/ مبصر ما پیش خدمته!

 Misa- Chan is a maid! از بهترین انیمه های دبیرستانی

میساکی، رئیس شورای دانش آموزی مدرسه، یک دانش آموز بی نقص است: او حواسش به همه کس و همه چیز هست و اجازه نمی دهد کسی قوانین را نقض کند. او به همه کمک می کند و به خوبی از پس همه جنبه های زندگی اش برمی آید؛ اما او رازی دارد که نمی خواهد به هیچ وجه کسی در مدرسه متوجه آن شود و آن هم، این است که او برای کمک به مخارج خانواده اش، در یک مید-لاته، پیشخدمت است. همه چیز بدون مشکل است، تا اینکه اوسوی، یکی از مرموزترین دانش آموزان مدرسه، متوجه راز میساکی می شود و تصمیم می گیرد کمی سر به سر او بگذارد…

انیمه مید-ساما، درست مثل شرایط او و او، با یک باج گیری بین دو شخصیت اصلی شروع می شود؛ با این تفاوت که راز میسا، مربوط به ریاکاری و یا شخصیت واقعی او نیست، بلکه او به خاطر شغلش خجالت زده است. انیمه مید-ساما، شیمی بسیار خوبی بین دو کاراکتر اصلی به وجود آورده و یکی از محبوب ترین و بهترین انیمه های کمدی – رمانتیک محسوب می شود.

10- Nagi no Asukara) Nagi-Asu: A Lull in the Sea) / نسیمی از فردا (آرامشی در دریا)

Nagi no Asukara از بهترین انیمه های دبیرستانی

انیمه ناگی نو آسوکارا، راجع به مردمی است که در دریا زندگی می کنند و یک تمدن کامل و زیبا دارند. این انیمه، روی گروهی از دوستان قدیمی تمرکز کرده که بعد از فارغ التحصیل شدن از مدرسه راهنمایی، مجبورند دریا را ترک کنند و دوره دبیرستان را در سرزمین خشکی بگذرانند؛ آن هم در حالی که درگیری های بین مردم خشکی و دریا، در حال اوج گرفتن است…

انیمه آرامشی در دریا، که با نام نسیمی از فردا نیز شناخته می شود، دارای آرت استایل بسیار زیبایی است که به خوبی با داستان فانتزی و پراحساس این انیمه همخوانی دارد. جلوه های بصری انیمه Nagi no Asukara، بسیار درخشان هستند و مطمئنا بعد از تجربه کمی از آنها، دیگر نمی توانید این انیمه را کنار بگذارید.



9- Angel Beats! / ضربان فرشته

Angel Beats! از بهترین انیمه های دبیرستانی

انیمه ضربان فرشته، در دنیای پس از مرگ جریان دارد. این انیمه، درباره گروهی از افراد است که در طول زندگی خود، تروما و یا سختی های زیادی را متحمل شده اند و هنوز با این موضوعات، که باعث رنج و عذابشان می شود، کنار نیامده اند. این افراد، بعد از مرگ، به نوعی مدرسه فرستاده می شوند و در آنجا، بعد از اینکه موفق شدند به مشکل روحی‌شان غلبه کنند، برای زندگی بعدی و تناسخ آماده می شوند.

انیمه ضربان فرشته، که به عنوان یکی از غم انگیزترین انیمه ها شناخته می شود، انیمه‌ای است که طرفداران آثاری مثل آنوهانا، خاطرات پلاستیکی و شارلوت از آن لذت خواهند برد. این انیمه، از نظر گرافیکی بسیار چشم‌نواز است و آرت استایلی نسبتا مشابه با انیمه Clannad دارد. انیمه Angel Beats! دارای پیام های دلگرم کننده ای است و با ریشه یابی مشکلات شخصیت ها، به بیننده یادآوری می کند که هر کسی، توانایی این را دارد که بلاخره با خاطرات ناخوشایندش روبرو شود و دردسر آنها را از سر راهش بردارد.

8- Classroom of the Elite / کلاس نخبگان

Classroom of the Elite از بهترین انیمه های دبیرستانی

کیوتاکا، پسر جوان و باهوش اما نسبتا جامعه گریز است که بعد از پذیرش در آزمون ورودی، وارد کودو ایکوسی، یک دبیرستان مخصوص نخبگان می شود که تحت حمایت دولت است. او تازه بعد از اینکه این مدرسه را به چشم می بیند می فهمد که چقدر سطح بالا، مجهز و فوق العاده است؛ به طوری که تقریبا تمام فارغ التحصیلان آن، موفق به پذیرش در بهترین دانشگاه ها و استخدام شدن در بهترین موسسات و سازمان ها می شوند.

دانش آموزان کودو ایکوسی، از آزادی های بسیار زیادی برخوردار هستند و محدودیت ها و قوانین مدارس عادی مثل شکل ظاهر، مدل مو و لباس برای آنها اعمال نمی شود. البته، اوضاع برای همه دانش آموزان این دبیرستان گل و بلبل نیست؛ چرا که این مدرسه، دانش آموزانی که سطح پایین تری نسبت به بقیه دارند را، برای مسخره کردن در کلاس “دی” گروه بندی کرده و سخت گیری هایی برای آنها در نظر گرفته است. متاسفانه، کیوتاکا بنا به دلایلی در آزمون ورودی بی دقتی می کند و به همین دلیل، وارد کلاس D می شود. با این وجود، اوضاع بعد از اینکه او دو نفر با نام های هوریکیتا و کوشیدا را می بیند، تغییر پیدا می کند.



7- Komi can’t Communicate / کومی نمی تواند صحبت کند

Komi can't Communicate از بهترین انیمه های دبیرستانی

انیمه کومی سان نمی تواند صحبت کند، که در زمان انتشارش بسیار مورد تحسین و تقدیر قرار گرفت، داستان دختری جوان و خوش قلب به نام کومی است که با وجود محبوبیتش، توانایی زیادی در صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن با بقیه ندارد. او نمی تواند روابطش با دیگران را به سطحی جدید برساند و یک دوستی و رفاقت عمیق داشته باشد. او تصمیم می گیرد که در سال جدید، بر ضعفش غلبه کند و با 100 نفر دوست شود.

انیمه کومی سان که یکی از بهترین انیمه های دبیرستانی است، مثل چند انیمه دیگر از نسل خودش، از فضای فانتزی و آرمانی دبیرستان ها در انیمه های قدیمی تر فاصله گرفته و سعی دارد تصویری واقع گرایانه از انواع نوجوانان ارائه دهد. این انیمه، به خوبی مخاطبان را با مشکلاتی مثل اضطراب اجتماعی و شیوه صحیح برخورد با افراد مبتلا آشنا می کند و همچنین به کسانی که با این مسئله دست و پنجه نرم می کنند، راه حل نشان داده و دلگرمی می دهد.



6- Daily lives of high school boys / زندگی روزانه پسران دبیرستانی

Daily lives of high school boys از بهترین انیمه های دبیرستانی

یکی دیگر از بهترین انیمه های دبیرستانی انیمه زندگی روزانه پسران دبیرستانی است که درست همانطور که از اسمش معلوم است، ماجراهای روزمره گروهی از پسران دبیرستانی را دنبال می کند. این انیمه، یک انیمه کمدی تمام عیار و البته قابل لمس و آشناست که از چاشنی پارودی، استفاده هوشمندانه ای کرده است. این انیمه، درباره اتفاقات ساده ای مثل بیکاری در تابستان، ترسیدن از سوسک ها، غریبه ای مرموز که زیاد به او برمی خوریم، نمایش های دراماتیک و فکر کردن بیش از حد به برخی مسائل پیش پا افتاده، خیال پردازی، تخفیف های ویژه چیپس و پفک، تاک شوهای اختصاصی، ذوق زده شدن به خاطر ماشین یا روبات اسباب بازی، لاف زدن و داستان های من در آوردی، سرگرمی ساختن از یک تکه چوب و خلاصه، خندیدن به حماقت های دوستان احمق ولی تو دل برویمان است.

5- Rascal Does Not Dream of Bunny Girl Senpai / بانی گرل سنپای

بانی گرل سنپای از بهترین انیمه های دبیرستانی
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.2
  • تعداد قسمت ها: 13 قسمت
  • ژانر: درام، رمانتیک، ماوراءالطبیعی، برشی از زندگی، کمدی، مدرسه‌ای

انیمه بانی گرل سنپای، راجع به گروهی از افراد است که پس از رسیدن به نوجوانی و طی کردن دوران بلوغ، نشانه های عجیبی را بروز می دهند که معمولا باعث نتایج ناراحت کننده ای می شوند. زخم های عمیق و خونریزی های شدید بی دلیل، از دست دادن حافظه به صورت ناگهانی، نامرئی شدن، جابجا شدن بدن با افراد دیگر و… از مشکلاتی هستند که کاراکترهای این انیمه پشت سر می گذارند.

انیمه بانی گرل سنپای، از نظر احساسی، بسیار غنی است و به روابط شخصیت ها را با هم، به زیبایی می پردازد و آنها را برای بیننده باورپذیر و ملموس می سازد. این انیمه، از نظر دنیاسازی نیز بسیار قوی است و شخصیت ها با مسائلی مانند تئوری های مختلف علمی، پیچیدگی های زمانی و خطوط احتمالات دنیاها، دست و پنجه نرم می کنند. این انیمه، دارای 13 قسمت است و داستان آن، در انیمه سینمایی به سرانجام می رسد. هم انیمه سریالی و هم انیمه سینمایی بانی گرل سنپای، کیفیت بالایی دارند و از ارزش تماشای بالایی برخوردار هستند.



4- The Disastrous Life of Saiki K / زندگی فاجعه‌بار سایکی‌ک

زندگی فاجعه‌بار سایکی‌ک از بهترین انیمه های دبیرستانی

کوسو سایکی، یک نوجوان دبیرستانی است که با قدرت های فیزیکی خاصی مثل تله‌پورت به دنیا آمده است. او همیشه و در هر لحظه سعی دارد که قدرت های خود را از اطرافیانش در مدرسه پنهان کند و این تلاش های او، ماجراهای پر پیچ و خمی را در زندگی روزمره او خلق می کند. او مدام تلاش می کند که راهی برای ماستمالی کردن و توجیه حوادثی که با قدرت هایش ایجاد کرده است، پیدا کند. چالش هایی که او با آنها مواجه می شود، کمدی جذابی را در انیمه درست کرده است و نتیجه، اثری است که اگر از طرفداران انیمه های شبیه وان پانچ من و موب سایکو 100 و البته اگر دنبال بهترین انیمه های دبیرستانی باشید، نباید از دست بدهید.

3- Nichijou / نیچیجو

نیچیجو از بهترین انیمه های دبیرستانی

انیمه نیچیجو یا “زندگی عادی من”، که یکی از محصولات استودیو کیوتو انیمیشن است، داستان های چند دختر دبیرستانی را دنبال می کند که از دوران کودکی با همدیگر دوست هستند و حالا ماجراهای عجیب و غریبی را پشت سر می گذارند. در انیمه نیچیجو، شخصیت ها دست به کارهای دور از انتظاری می زنند که به نتایج بامزه و گه گاهی هم فاجعه‌بار ختم می شوند.

این انیمه، خطوط داستانی متعددی را دنبال می کند و هر کدام را به سرانجام جالب و راضی کننده ای می رساند. عناصر دیگری مثل رومنس نیز در این انیمه وجود دارند، ولی از آنجا که کمدی در این انیمه حرف اول و آخر را می زند، در اغلب اوقات با چاشنی رومنس مثل یک جوک بزرگ رفتار می شود. اگر از فضاهای خاطره‌انگیز لذت می برید و از کمدی های اغراق آمیز خوشتان می آید، انیمه نیچیجو برای شما ساخته شده است.



2- Toilet-bound Hanako-Kun / هاناکو-کون دستشویی

هاناکو-کون دستشویی از بهترین انیمه های دبیرستانی
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.6
  • تعداد قسمت ها: 12 قسمت
  • ژانر: ماوراءالطبیعی، درام، کمدی، رمانتیک، معمایی، اکشن، ماجراجویی

انیمه هاناکو-کون، راجع به دختری دبیرستانی به نام نه‌نه یاشیرو است که افسانه های محلی مربوط به مدرسه‌اش را دنبال می کند، اما هرگز تصورش را هم نمی کند که ممکن است آنها واقعی باشند. زندگی او، زمانی که با یکی از عجایب مدرسه، به نام “هاناکو-سان دستشویی” ملاقات می کند، کاملا دگرگون می شود: او با اشباح ارتباط برقرار می کند، با جن‌گیرها دوست می شود و یک دشمنی ناخواسته با پری‌‌ها به وجود می آورد.

اگر از طرفداران انیمه های کلاسیک، به ویژه آثار هایائو میازاکی هستید، اصلا نباید انیمه هاناکو-کون را از دست دهید. این انیمه، ترکیبی از بهترین خصلت های افسانه های نوستالژیک و ویژگی های معرف انیمه های سوپرنچرال، با داستان ها، فضا و شخصیت های مدرن است و همزمان که از همان ابتدا، به شما احساس آشنا بودن خوشایندی می دهد، شما را غافلگیر می کند و جهان خود را به شکلی خاص گسترش می دهد و شما را به شخصیت های داستان، وصل می کند.

Kaguya- Sama: Love is war! -1 / کاگویا ساما: عشق جنگه!

کاگویا ساما: عشق جنگه! از بهترین انیمه های دبیرستانی

انیمه کاگویا-ساما: عشق جنگه یکی از بهترین انیمه های دبیرستانی ماجراهای دو نوجوان نخبه در یک مدرسه سطح بالا را دنبال می کند که به صورت پنهانی به همدیگر علاقه دارند، ولی غرور و بی تجربگی‌شان مانع از ابراز احساساتشان به هم می شود. آنها، به جای اینکه از راه درست علاقه‌شان را به یکدیگر نشان بدهند، با کشیدن نقشه های پیچیده و چیدن استراتژی هایی که به شکل مسخره و احمقانه‌ای، هوشمندانه هستند، سعی دارند که طرف مقابلشان را وادار به اعتراف کنند.

انیمه کاگویا ساما، دارای شخصیت هایی دوست داشتنی و ملموس است که به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار می کنند. آنها از پردازش مناسبی برخوردار هستند و داستان ها و ماجراهایی که دنبال می کنند، به درس هایی مهم و ارزشمند ختم می شوند که هرگز به صورت زورکی در حلق بیننده چپانده نمی شوند. انیمه کاگویا ساما، برخلاف تصوری که محیط دبیرستانی و پروتاگونیست های کم سن و سالش در نگاه اول در ذهن افراد ایجاد می کنند، فضایی بسیار بالغانه دارد و از کلیشه های آزاردهنده دوری می کند و حتی بسیاری از آنها را مورد تمسخر قرار می دهد؛ به همین دلیل برای همه سنین جذاب است و چیزی برای عرضه کردن دارد.

امیدواریم که از معرفی بهترین انیمه های دبیرستانی لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

در ادامه بخوانید: چرا نباید انیمه دوست دختر اجاره‌ای را تماشا کنیم؟