شاید متنی با عنوان “بهترین بازی های موبایل” همان چیزی باشد که این روزها همه گیمرها به دنبالش هستند. همگی خیلی خوب می دانیم که این روزها بیشتر مردم به بازی های موبایل علاقه بیشتری نشان می دهند تا بازی های PC. البته حجم عظیم بازی های اندروید که هر روزه در دسترس کاربران قرار می گیرد هم در علاقه مندی مردم به بازی های موبایل خیلی تاثیرگذار است. ناگفته نماند با نگاهی دقیق به تاریخ بازی های موبایل و PC هم به چنین نتیجه مشابهی می رسیم.

مطلب پیشنهادی: معرفی 3 مورد از بهترین بازی های شوتر موبایل

مثلا اگر به گذشته نگاه کنیم می بینیم که میزان سود ناشی از بازی های PC تنها 37/4 میلیارد دلار است. این در حالی است که سود بازی ها در موبایل به رقمی در حدود 86/3 میلیارد دلار می رسد. البته در گذشته که تمرکز تولیدکنندگان بازی ها بیشتر بر PC  بود، اکثر کاربران بازی ها را در PC دنبال می کردند اما حالا اوضاع فرق کرده؛ توجه و تمرکز مردم بیشتر بر بازی هایی است که با موبایل انجام می شوند.

اما چه دلیلی پشت این داستان است؟ خب، در نگاه اول به این نتیجه می رسیم که صنعت تولید بازی بر گوشی های موبایل متمرکز شد و مردم هم تمام توجه شان را به سمت بازی هایی بردند که با گوشی انجام می شوند. اما در واقع به این فاکتورها هم باید توجه کرد که گوشی های موبایل خیلی از PC های آنچنانی و کنسول های بازی ارزان تر هستند.

اینطور شد که هر روز تعداد بیشتری از مردم به سمت موبایل های ارزان و کوچک روی آوردند تا بازی کنند. چرا که موبایل ها تجربه خوبی از دنیای بازی ها فراهم می کردند. تا به این جای کار ممکن است خیلی ها کنجکاو شده باشند که این بازی های محبوب موبایل چه هستند که اینقدر طرفدار دارند؟ خب، تمام سعی ام را کردم تا در این مطلب لیستی از بهترین بازی های موبایل که مردم بیشتر به سمت شان جذب می شوند را برایتان فراهم کنم. پس با من و مجله وارونه همراه باشید تا ببینید بازی مورد علاقه شما در بین بازی های پرطرفدار مطلب امروز جای دارد یا نه!

 مطلب پیشنهادی: بهترین بازی‌های ماشینی موبایل

بهترین بازی های موبایل تاریخ چیستند؟

در این مطلب به  Free Fire و PUBG و 9 بازی پرطرفدار دیگر که به راحتی در دسترس کاربران اندروید و ios هستند اشاره می کنم. هر کدام از بازی های اشاره شده در این مطلب روزی در صدر لیست بازی های مورد علاقه گیمرها بوده است. بعضی از این بازی ها توانایی اجرای آفلاین هم دارند و خیلی های دیگر هم فقط آنلاین هستند. این را هم بگویم که اگر گیمری تمام این بازی ها دانلود کند به راحتی 20 تا 30 K وقتش را صرف این بازی ها خواهد کرد. پس با ما باشید تا در ادامه از این لیست 12 موردی از بهترین بازی های موبایل تاریخ بیشتر بدانید!

Free Fire

Free Fire از بهترین بازی های موبایل

این بازی محبوب ترین و بهترین بازی به انتخاب کاربران در گوگل پلی است. البته در ابتدای کار خیلی هم طرفدار نداشت. یعنی رای کاربران در موردش خیلی متفاوت بود. اما این روزها تقریبا نظر هر کاربری را جلب می کند. در واقع Free Fire تمام بازی های دیگر را پشت سرش گذاشته آن هم به این خاطر که سازنندگانش همواره در تلاش بوده اند بازی را از آن چیزی که هست بهترش کنند. خب حالا می خواهم در مورد خود بازی برایتان بنویسم.

مطلب پیشنهادی: بهترین بازی‌های تیراندازی موبایل

داستان بازی از 10 دقیقه بتل رویال بسیار سخت شروع می شود که در آن 50 نفر در جزیره ای فرود می آیند. هر کدام از این افراد باید به دنبال اسلحه شان در این جزیره بگردند تا بتوانند تمام دشمنانش را شکست دهند و تنها باقی مانده در جزیره باشند. البته جایزه های زیادی برای کاربران در این بازی در نظر گرفته شده. علاوه بر این بازی های کوچک دیگری هم برای گیمرها در نظر گرفته شده تا بتوانند محیط بازی شان را ارتقا ببخشند. بله! همانطور که خودتان هم می دانید فقط با استعداد ها می توانند در این بازی موفق شوند!

صحبت از گرافیک هم که در میان باشد سازندگان این بازی حرف اول را می زنند. گرافیک این بازی یکی از بهترین های موجود است و کنترل ها هم خیلی کاربردی و عالی هستند. در کل، این بازی واقعا لیاقت این را دارد که در صدر لیست ما باشد. سازنده این بازی استدیو 111Dots و تهیه کننده اش هم Garena است. این بازی در هر دو سیستم عامل اندروید و ios قابلیت اجرا داشته و اولین تاریخ انتشارش به 23 آگوست 2017 برمی گردد.

PUBG Mobile

PUBG Mobile از بهترین بازی های موبایل

PUBG یکی از بازی های چند کاربره است که تجربه ای عالی از بتل رویال به تک تک کاربرانش می دهد. در واقع این بازی حماسی یکی از همان مواردی است که تبدیل به حرفه بعضی کاربران شده و موجب شد که توجه گیمرها به بازی موبایل بیشتر جلب شود تا PC . همان طور که قبلا هم گفتم این روزها بازی های موبایل خیلی بیشتر طرفدار دارند تا بازی های PC. در این بازی یک سری مراحل به حالت آرکید هستند، گروهی دیگر به صورت آرنا و یکی از بهترین قسمت هایش هم به صورت بتل رویال است. بهترین قسمت مورد علاقه گیمر ها بخش 30 دقیقه ای در نقشه Erangle است که در نهایت کاربر به chicken dinner  می رسد. البته نقشه های دیگری هم هستند؛ مانند shanhok، miramar، karakin و livik. ناگفته نماند که هیچ نقشه ای به اندازه Erangle طرفدار ندارد.

100 بازیکن در این بازی از هواپیما به سمت پایین می افتند و به تیم های 4 نفره تقسیم می شوند. داستان از این قرار است که تیم ها باید با هم مواجه شوند و همدیگر را نابود کنند تا جاییکه تنها یک تیم باقی بماند. این را هم بگویم که امکان بازی در لابی های انفرادی، دو نفره و گروهی در اختیار کاربران قرار داده شده است. پس کاربران می توانند در هر لابی که خواستند تمرین کنند تا در بازی بهترین عملکرد را داشته باشند.

حالا می خواهم از سازندگان و تولید کنندگانش برایتان بنویسم. این بازی در 20 دسامبر سال 2017 رونمایی شد. سازندگانش کمپانی PUBG، PROXIMA BETA، Krafton و VNG هستند. تولید کنندگانش هم  کمپانی های Microsoft، PROXIMA BETA هستند. این بازی در هر دو سیستم عامل اندروید و IOS قابیلت اجرا دارد. 

Pokemon Go

Pokemon Go از بهترین بازی های موبایل

 سری بازی های pokemon همیشه طرفدار های خاص خودش را داشته. بله! همیشه پوکمون های جدید با قدرت های فوق العاده خلق می شدند که کلی هم طرفدار دارند. همان طور که خیلی ها می دانند pokemon Go  درست مانند باقی بازی های سری پوکمون خیلی پرطرفدار بوده و برنده جایزه بهترین بازی موبایل هم شده است.

مطلب پیشنهادی: بهترین بازی‌های کم حجم موبایل که به‌خوبی سرگرم‌تان می‌کنند! 

ناگفته نماند که TechCrunch هم این بازی را به عنوان بهترین بازی موبایل سال معرفی کرده است. به همین خاطر است که در این لیست جای داده شده است. چون واقعا لیاقتش را دارد. در این بازی گیمر می تواند به هر اندازه ای که دلش می خواهد پوکمون داشته باشد. و سپس می تواند از هر پوکمونی که دلش خواست در حین بازی و در کنار بازیکنش استفاده کند. درکل این بازی حول محور پیدا کردن بهترین و قوی ترین پوکمون می گردد.

حالا وقت آن رسیده که برویم سراغ سازندگان و تولیدکنندگان این بازی فوق العاده. سازنده این بازی Junichi Masuda است که پیش از این بازی های Nisntic، Nintendo و سایر بازی های پوکمون را هم ساخته است. همان طور که قبلا هم اشاره شده پوکمون شامل یک سری از بازی هاست که پر طرفدار ترینشان Pokemon Go  است. این بازی در تاریخ 6 جولای 2016 رونمایی شد و در هر دو سیستم عامل قابلیت اجرا دارد.

Subway Surfers

Subway Surfers از بهترین بازی های موبایل

حالا به بازی می رسیم که نه از مد می افتد نه قدیمی می شود! این بازی یکی از بازی های آفلاینی است که مجبورتان می کند هر لحظه سریع و سریع تر بدوید چرا که یک کاراگاه و سگش شما را دنبال می کنند. خب! حالا این سوال مطرح می شود که بالاخره می توان از دست این دو فرار کرد یا نه؟ در پاسخ باید بگویم که نه! هرگز!  چرا که این بازی بی نهایت است و هیچ پایانی ندارد.

گیمر باید به jake، tricky و fresh کمک کند تا سریع تر بدوند. در ادامه باید به این کاراکتر ها کمک کند تا از هر خط راه آهن و قطاری که سر راهشان است به سلامت عبور کنند تا از شر کاراگاه و سگش در امان باشند. این بازی در 23 مارس 2012 رونمایی شد و هنوز هم در بین پر طرفدارترین بازی های آفلاین در بین کاربران سراسر دنیا قرار دارد. پس حتما جایی در لیست بهترین بازی های موبایل خواهد داشت.

سازندگان این بازی kilo  و SYBO Games هستند. این بازی فقط به صورت انفرادی انجام می شود پس خبری از بازی چند کاربره نیست. برای دانلودش هم می توانید هم از گوگل پلی اقدام کنید هم از اپل استور.

Fruit Ninja

Fruit Ninja از بهترین بازی های موبایل

یکی دیگر از بازی هایی که همیشه و همیشه جایگاهش را در قلب مردم نگه می دارد Fruit Ninja است. در این بازی گیمر ها باید تا جایی که می توانند میوه ها را برش بزنند و هر کس تعداد بیشتری میوه برش بزند برنده خواهد بود. پس از این هم هر کس می تواند رکورد قبلی اش در برش زدن میوه ها را بشکند.

در واقع این بازی یک نمونه از بهترین بازی های آفلاین است که در آن حرکت انگشتان مانند شمشیر یا چاقویی میوه هایی که بر اسکرین نمایان می شوند را نصف می کند. البته نقطه عطفی هم در کار است. گیمر باید حواسش به بمب هایی که ظاهر می شوند هم باشد. اگر بمبی نصف شود گیمر با از دست رفتن شانس جریمه می شود. این بازی هم ماند نمونه قبلی تک نفره بوده و چالش اصلی در ثبت رکوردی بهتر و بهتر است.

سازنده و تولید کننده این بازی Halfbrick studio است. ناگفته نماند که این بازی جایزه بهترین بازی موبایل به انتخاب مردم، peoples’s choice awards، را به خودش اختصاص داده. البته برنده بهترین بازی موبایل برای بچه ها هم شده است. تاریخ رونمایی اش هم بر می گردد به 21 آوریل 2010. این بازی هم در اندروید و هم در ios قابلیت اجرا دارد.

Candy Crush

Candy Crush از بهترین بازی های موبایل

باید از همه باهوش تر باشید تا بتوانید مرحله های این بازی را پشت سر بگذارید و در میان بهترین ها قرار بگیرید. زمانی بود که  هر کسی را می دیدیم از candy crush  حرف می زد. فرقی ندارد بچه باشی نوجوان باشی، بزرگسال یا حتی میانسال و پیر! این بازی برای همه راحت است و در عین حال جذابیت هم دارد. البته این را هم بگویم که در بین بازی ها بیشترین فالوور را هم دارد.

در این بازی گیمر باید الگو هایی از کندی بسازد تا به مرحله بعد برود. اگر سه یا تعداد بیشتری از کندی ها در کنار هم قرار بگیرند ناپدید می شوند و باز هم کندی های بیشتری برای بازی طولانی تر نشان داده می شود. تعداد مرحله ها نامحدود بوده و در واقع هرچه بهتر باشید بازی بیشتری برای انجام داده هست. البته این را هم نباید ندید گرفت که هر چه بهتر بازی کنید و در مرحله بالاتری قرار بگیرید سختی بازی هم بیشتر می شود. این بازی هم برنده جایزه بهترین بازی موبایل به انتخاب مردم بوده است.

رونمایی از این بازی به 12 آوریل سال 2012 بر می گردد و هنوز هم که هنوز است طرافداران خاص خودش را دارد. به همین دلیل است که در لیست ما برای بهترین بازی های موبایل جای داشته و دارد. سازنده و تولید کننده این بازی  king است و در هر دو سیستم عامل اندروید و ios قابلیت اجرا دارد.

Among Us

Among Us از بهترین بازی های موبایل

این بازی هم مثل بقیه بازی های این لیست از بهترین هاست و با وجود گذشت زمان هوز با رقیبانش در مبارزه است تا جایگاه بهترینِ بهترین ها را نصیب خودش کند. واقعا بی انصافی است اگر بگوییم بهترین نیست. قطعا یکی از بهترین هاست! داستان این بازی هم یکی از خاص ترین هاست! گیمر باید واقعا حواسش را جمع کند تا برنده شود.

خب داستان از این قرار است که تعدادی گیمر در این بازی هم گروه می شوند اما یکی در این میان جاسوس است. اعضای تیم باید با کمک هم این جاسوس را شناسایی کنند و شکستش دهند. در غیر این صورت جاسوس یکی یکی و تک تک همه اعضای تیم را می کشد و خودش برنده بازی می شود. پس اگر قرار باشد کسی غیر از جاسوس برنده بازی باشد باید حتما در حین بازی جاسوس را شناسایی کرده و از بین برد.

این بازی یکی از نمونه های بازی آنلاین چند کاربره است که در تاریخ 15 جون 2018 در دسترس کاربران قرار گرفت. خبر خوش اینکه دانلودش رایگان است و هم در اندروید، هم در ios قابلیت اجرا دارد. تولید کنندگان و سازندگان این بازی  مارکوس برامندر و InnerSloth LLC هستند. این بازی هم چند جایزه برده و نامش در میان بهترین بازی های چند کاربره موبایل می درخشد.

Sonic Dash

Sonic Dash از بهترین بازی های موبایل

آماده برای مسابقه و دویدن! می رسیم به بازی مورد علاقه بچه ها، Sonic Dash! این بازیِ بی نهایت شما را مجبور می کند تا بدوید، بپرید و بچرخید و هر لحظه سرعت تان را افزایش دهید تا بالاخره مرحله ای تمام شود و مرحله ای سخت تر از قبل شروع شود. کاراکتر این بازی باید بدون برخورد با موانعی که سر راهش سبز می شوند بدود. البته همان طور که قبلا هم اشاره کردم این بازی نهایتی ندارد. تا جایی که می توانید باید بدوید و بپرید.

این بازی در تاریخ 7 مارس 2013 اکران شد و بدون هیچ عقب گردی هم چنان در لیست محبوب ترین هاست. پس حق دارد که جایگاهی خاص در لیست بهترین بازی های موبایل داشته باشد. سازندگان این بازی هولدینگ های hatd light  و Sega Sammy  هستند. تولید کنندگانش هم sega و SEGA of America هستند. این بازی مانند نمونه های قبلی هم در اندروید و هم در ios قابلیت اجرا دارد.

Helix Jump

Helix Jump از بهترین بازی های موبایل

وقتش رسیده که بی خیال سرعت و پریدن سونیک شویم و برسیم به یکی دیگر از بهترین بازی های موبایل، Helix Jump ! این بازی آنقدر پر طرفدار است که بیشتر جمعیت روی کره زمین حداقل یک بار در زندگی شان تجربه بازی کردنش را دارند. در واقع این بازی از سایر هم تایانش ساده تر است اما از هیجان و جذابیت هیچ چیزی کم ندارد. در این بازی به گیمر توپی برای کنترل داده می شود. سیلندرهایی در اسکرین وجود دارند و بر بدنه هر سیلندر صفحه هایی قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی: بهترین بازی‌های ترسناک موبایل

وقتی توپ به این صفحه ها برخورد می کند، آنها را می شکند. داستان این بازی هم از این قرار است که گیمر باید تا جایی که می تواند این صفحه ها را بشکند تا امتیاز جمع کند. هر چه گیمر بهتر بازی کند و امتیازش بیشتر شود بازی سخت تر می شود. تا جاییکه صفحه های موجود در بدنه سیلندر در بخش هایی سیاه می شوند. این قسمت های سیاه نقاط ممنوعه هستند که توپ نباید به آنها برخورد کند. در غیر این صورت بازی تمام می شود و گیمر باید همه چیز را از اول شروع کند.

تاریخ رونمایی از این بازیِ تک نفره آرکیدی به 10 فوریه سال 2018 بر می گردد. سازندگان این بازی Voodoo و Koharuru هستند. بازی بسیار ساده بوده و نمونه های مشابهش در سایر اپلیکشن ها موجود است. البته نسخه اصلی اش هم در اندروید و هم در ios قابلیت اجرا دارد.

Garderscapes

Garderscapes از بهترین بازی های موبایل

این بازی زمانی محبوب شد که تبلیغاتش در صفحه های آنلاین مجازی کابران پخش شد. تازه پس از دانلود معلوم می شد که این بازی چقدر شیرین است. در نتیجه هر روز موفقیت اش بیشتر می شود و حتی امروز هم طرفداران دست از بازی کردنش بر نمی دارند. این بازی داستان ساده ای تعریف می کند و گیمرها باید بازی های ساده ای را در این این داستان انجام دهند. البته گیمر باید بتواند قسمت های مختلف را کنار هم بگذارد و باغچه ای را بسازد که زیباست تا در نهایت بتواند برنده شود.

این بازی چند کاربره است. یعنی گیمر می تواند دوستانش را هم دعوت کند تا از بازی در کنار هم لذت ببرند. علاوه بر این در خود بازی هم تعداد نامحدودی کاراکتر وجود دارند که می توانند دوست گیمر باشند. سازنده و تولید کننده این بازی Playrix است و مانند بازی های قبلی هم در اندروید و هم در ios قابلیت اجرا دارد.

Homescapes

Homescapes از بهترین بازی های موبایل

این بازی هم با بیش از 100 میلیون دانلود یکی از پرطرفدارترین هاست. گیمر بازی های کوچک آرکیدی انجام می دهد تا امتیاز جمع کند. با کمک این امتیاز ها گیمر می تواند وسیله هایی بخرد و به خانه اضافه کند تا زیباتر شود. این بازی هم مانند نمونه قبلی داستانی دارد. اما همه کاره داستان خودِ گیمر است و باید بتواند آنقدر امتیاز جمع کند تا خانه را بر اساس سلیقه خودش زیباتر کند. می توان گفت که این بازی نسخه خوبی برای گذران وقت و رسیدن به آرامش است. البته هر چه زمان بازی طولانی تر شود مراحل هم سخت تر و جمع کردن امتیاز هم سخت تر می شود.

این بازی پازل وار و دل نشین در آگوست سال 2017 رونمایی شده و سازنده و تولید کننده اش هم Playrix است. همه کاربران موبایل می توانند از این بازی لذت ببرند چرا که هم در اندروید و هم در  ios قابلیت اجرا دارد.

Call of Duty

Call of Duty از بهترین بازی های موبایل

Call of Duty پرطرفدارترین بازی در pc بوده و هست. همین محبوبیت باعث شد که نسخه موبایلش هم پر طرفدار شود. همان طور که خیلی ها با این بازی آشنایی دارند، تمام این بازی در مورد جنگیدن، بقا و اکتشاف است. نقشه ها و اسلحه های بی شماری برای گیمر ها در این بازی وجود دارند. پس برای آن دسته از کاربران موبایلی که رم 3 تا 4 گیگابایت دارند بازی سنگینی محسوب می شود. البته این بازی آنقدر جذاب است که اکثر مردم بدون توجه به فشار و سنگینی گرافیک بازی به بازی کردن ادامه می دهند.

مطلب پیشنهادی: بهترین بازی های 2020 ؛ معرفی و بررسی نکات مثبت و منفی 

Frontline، TDM و Domination از جمله مود های پرطرفدار در این بازی هستند. البته مود های بسیار زیادی در این بازی هست و خیلی هایشان بیشتر از بتل رویال طرفدار دارند. سازندگان این بازی TiMi Studio و PROXINA BETA هستند. تولید کننده اش هم Activision است.

تاریخ رونمایی از نسخه موبایل این بازی به 1 اکتبر سال 2019 بر می گردد و بعضی ها عقیده دارند که در این تاریخ یکی از بهترین بازی های موبایل کل تاریخ رونمایی شده است. علتش هم میزان دانلود بالای این بازی است که به رقمی در حدود 200 میلیون رسیده است. سازندگان این بازی به اندازه 489 میلیارد دلارِ آمریکا از رونمایی اش درآمد کسب کرده اند. فکر می کنم که با خواندن این اعداد و ارقام شما هم به این نتیجه رسیده باشید که Call of Duty  واقعا بهترین بازی موبایل تاریخ است.