در این مطلب نگاهی به دو قسمت ابتدایی پخش شده سریال سیاوش داریم ،سریالی درام با نقدهای اجتماعی تلخ در کوچه پس کوچه های جنوب شهر تهران  که قصد داره مخاطب را جذب کنه و باید منتظر بود و دید که موفق می شود یا نه .با بررسی سریال سیاوش با وارونه همراه باشید.

این سریال به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه کنندگی مهدی و صادق یاری که پس از موفقیت در سریال ممنوعه به شهرت رسیدن این بار در این ملودرام اجتماعی سعی در کسب همان میزان موفقیت و یا شاید بیش تر را دارن.موسیقی متن سریال توسط مسعود سخاوت دوست ساخته و پرواز همای آن را سروده است.

سینمای خانگی که در طول دوران کرونا یکی از بهترین دوران هایش را در حال طی کردنه  با تولید سریال هایی چون قورباغه ، سیاوش و ملکه گدایان توانسته مخاطبان زیادی را جلب کند .که در مطالب قبلی به نقد و بررسی این سریال ها پرداخته ایم.


همچنین بخوانید:معرفی سریال Bridgerton ؛ سرگرم کننده، اما به چه قیمت


سیاوش با موضوعی اجتماعی و ساده برخلاف سریال قورباغه که فانتزی است آمده تا شروع متفاوتی را رقم بزند.در این سریال بازیگرانی چون میلاد کی مرام ، مجید صالحی ،رضا کیانیان ، ترلان پروانه و مرجان اتفاقیان حضور دارند.

بررسی سریال سیاوش

سریال با فیلمبرداری لوکیشن هایی از جنوب شهر تهران آغاز می شه و بدون هیچ حاشیه ای وارد زندگی بچه های جنوب شهر می شه.کاراکتر اصلی فیلم که کشتی گیری به نام سیاوش ساقی (میلاد کی مرام )  است  که قهرمان کشتی جهانه و استایل و طرز صحبت کردنش بسیار شبیه به بچه هاب جنوب شهره اما فیزیک این بازیگر با اینکه خیلی سعی شده که به عنوان یک ورزشکار نشان داده شه خیلی شبیه به کشتی گیرها نیست و میلاد کی مرام باید برای ایفای نقشش وزن زیادی را از دست می داد!

داستان از جایی آغاز می شه که سیاوش می فهمه که نامزدش در حال مرگه و به کبد نیاز داره و حالا او که آهی در بساط نداره باید پول زیادی برای خرید کبد تهیه کنه .این نقد اجتماعی به خوبی نشون داده  که یک کشتی گیر که قهرمان جهانه برای پیدا کردن پول باید از اردو تیم ملی خارج بشه و حاضر هر کاری را انجام بده تا بتونه پول را جور کنه و هیچ نهاد دولتی حاضر نیست به این ورزشکار ملی کمک کنه که واقعا مایع تاسفه.

بررسی سریال سیاوش

شخصیت پردازی کاراکترها در سریال به خوبی انجام شده و شما به راحتی می تونین با اون ها ارتباط برقرار کنین.بازی میلاد کی مرام خوبه و تونسته شخصیت سیاوش را تا به اینجا به خوبی ایفا کنه.اما مجید صالحی که برادر سیاوش و اسمش صابره به معنای تمام کلمه ترکونده.من به شخصه تا الان مجید صالحی را خیلی کم در ایفای نقش های جدی دیدم ، اما او در کاراکتر صابر در این سریال هر چند که در دقایق بسیار کوتاهی تا کنون در سریال حضور داشته ، بسیار فوق العاده بوده و به نظر من یکی از بهترین بازی های مجید صالحی در کارنامه هنری خود تا کنونه.دیگر بازیگران سریال تا کنونه نیز بد نبوده و بازی قابل قبولی را ارائه داده اند.

امیدوارم سریال سیاوش بدون الهام گرفتن از سریال های ترکیه ای و با فیلمنامه معقول بتونه داستان اجتماعی و ساده ای را روایت کنه که در خور تحسین باشه.تا کنون که شاهد دو قسمت ابتدایی این سریال بودیم به راحتی نمی تونیم اون را قضاوت کنیم و باید شاهد قسمت های بعدی باشیم.

در ادامه بخوانید:

بهترین سریال های 2020 ؛ بهترین سریال هایی که فصل اولشان در 2020 منتشر شد!

بهترین سریال های 2020 بر اساس IMDb که حتما باید ببینید!

5 تا از جدید ترین سریال های نتفلیکس که حتما باید ببینید!

معرفی سریال Ratched ؛ دیوانه از قفس پرید