بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

یکی از ویژگی‌ های متمایز کننده و البته دوست داشتنی انیمیشن ها، موسیقی متن های جادویی آنهاست. در ادامه با معرفی بهترین موسیقی متن انیمیشن ها با مجله وارونه همراه باشید.


1. شیر شاه / the lion King

در بین انیمیشن ها، موسیقی متن انیمیشن شیر شاه (the lion King) حرف اول را می زند. پیشنهاد من به شما این است که اگر “شیر شاه” را تماشا نکرده اید، حداقل ترک This Land از Hans Zimmer را گوش بدهید. این موسیقی در حین آرامش بخش بودن احساس غرور را در دل شما زنده می کند. شادابی و سرزندگی را در تک تک لحظات این موسیقی متن می توان حس کرد.


2. در جستجوی نمو / Finding Nemo

موسیقی متن بعدی که برای شما انتخاب کرده ام، متعلق به انیمیشن “در جستجوی نمو” می باشد. ترک Finding Nemo: Nemo Egg یکی از بهترین موسیقی متن هایی است که در انیمیشن Finding Nemo به گوش می خورد. پیشنهاد می کنم از گوش دادن به این ترک غافل نشوید.

همچنین بخوانید: بهترین انیمیشن های دیزنی + تا به امروز


3. وال ای / Wall-E

در بین موسیقی متن های انیمیشن Wall-E پیشنهاد می کنم ترک Define Dancing از Thomas Newman را از دست ندهید. این موسیقی متن به قدری جذاب است که حتی گوش دادن به آن باعث می شود حال و هوای خوب انیمیشن وال-ای در دل شما زنده شود.


4. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم / How to train your dragon

مگر می شود کسی انیمیشن How to train your dragon را دیده باشد و مجذوب موسیقی متن او نشده باشد؟ این همان دلیلی است که باعث شد ترک Forbidden Friendship ساخته John Powell از آلبوم موسیقی متن های “چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم.” در رتبه چهارم لیست بهترین موسیقی متن های انیمیشن ها باشد.


5. روح / Soul

بهترین موسیقی متن انیمیشن روح

یکی دیگر از بهترین موسیقی متن ها معلق به انیمیشن Soul می باشد. ترک the Great before / U Seminar در کمال آرامش با احساسات شما بازی خواهد کرد. درست مانند کاری که انیمیشن روح انجام می دهد. این ترک، از آن دسته موسیقی متن هایی است که شما را درگیر خود می کند.


6. همسایه من توتورو / My Neighbor Totoro

هیچ دلیلی برای اینکه ترک the huge tree in the Tsukamori ساخته Joe Hisaishi در این لیست نباشد، وجود ندارد. چون به جرئت می توان گفت که انیمیشن My neighbor Totoro بدون این ترک، هیچ است. بنابراین، وجود این ترک را می توان دلیل موفقیت این انیمیشن دانست.


7. شرک / Shrek

مگر می شود موسیقی متن انیمیشن شرک در لیست بهترین ها وجود نداشته باشد؟ مخصوصا ترک Fairytale از Harry williams و John Powell که همگی شرک را با این موسیقی متن می شناسند. (از نظر شما اینطور نیست؟) با گوش دادن به این موسیقی متن به یاد ماجراجویی های شرک و دوستانش خواهید افتاد.


8. مولان / Mulan

بهترین موسیقی متن انیمیشن مولان

یکی دیگر از کارهای معروف Jerry Goldsmith، ترک Reflecthion است که در انیمیشن مولان شنیده ایم. این ترک در حین زیبایی به قدری تاثیر گذار است که حتی پتانسیل این را دارد که شما را به گریه بیندازد. اگر فرزند شما به گوش دادن لالایی های شبانه قبل از خواب عادت دارد، ترک Reflection بهترین انتخاب است.

مرتبط: 10 فیلم برای آرامش و فراموش کردن همه چیز که واقعا معجزه می کند!


9. بدنم را از دست دادم / Lost my body

شاید این انیمیشن را از روی اسمش قضاوت کنید و حدس بزنید که ممکن است یک موسیقی متن ترسناک داشته باشد. اما باید بگویم که ترک That night از Dan Levy نه تنها ترسناک نیست بلکه به قدری جذاب و تاثیر گذار است که حین گوش دادن به آن ناخودآگاه با انگشتان خود روی میز یا فرمان ماشین ریتم می گیرید. اگر این انیمیشن را تماشا نکرده اید، حداقل از گوش دادن به موسیقی متن بی نظیر آن غافل نشوید.


10. یخ زده / Frozen

بهترین موسیقی متن انیمیشن یخ زده

مگر می شود موسیقی متن “یخ زده” در لیست بهترین موسیقی متن های انیمیشن ها جایی نداشته باشد؟ آن هم ترک Let it go که توسط Demi Lovato ساخته شده است. این موسیقی متن باعث می شود حین گوش دادن به آن به یاد سکانسی بیوفتید که السا یک قصر یخی برای خودش درست می کرد. هرچند که جذابیت این موسیقی متن با صدای Shakira تکمیل شد.


11. آناستازیا / Anastasia

بهترین موسیقی متن انیمیشن

یکی دیگر از بهترین موسیقی متن های انیمیشن ها، متعلق به انیمیشن Anastasia می باشد. این ترک که Once upon a December نام دارد توسط Deana Carter ساخته شده است. با گوش دادن به این ترک به راحتی می توانید خود را به جای آناستازیا تصور کنید. از لباس پرنسسی و پف دار او گرفته تا موهای بلند و زیبایش.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های دیزنی تا به امروز


12. ماداگاسکار / Madagascar

نوبتی هم که باشد، نوبت موسیقی متن انیمیشن ماداگاسکار است. ترک Zoosters Breakout که توسط Hans Zimmer ساخته شده است، شور و هیجان انیمیشن Madagascar را به شما منتقل خواهد کرد. این ترک همچنین ماجراجویی های این حیوانات بامزه را به شما یادآور می شود.


13. سندباد و افسانه هفت دریا / Sinbad legend of the seven seas

از تماشای انیمیشن “سندباد و افسانه هفت دریا” لذت بردید؟ ترک Is it shore or the sea که توسط Harry Gregson Williams ساخته شده است هم همان کار را با شما خواهد کرد. حس هیجان حین تماشای این انیمیشن با گوش دادن به این ترک در دل شما ایجاد خواهد شد. پیشنهاد می کنم از این موسیقی متن بی نظیر غافل نشوید.


14. قطار سریع السیر قطبی / the Polar express

بهترین موسیقی متن انیمیشن قطار سریع السیر غربی

حال و هوای برفی انیمیشن “قطار سریع السیر قطبی” را دوست داشتید؟ پس پیشنهاد می کنم که در یک روز برفی ترک Believe از Josh Gorban امتحان کنید. آرامشی که این ترک به شما منتقل می کند باعث شد تا آن را در لیست بهترین موسیقی متن های انیمیشن ها قرار دهم.

مرتبط: بهترین انیمیشن های کریسمس


15. زندگی مخفیانه حیوانات خانگی 2 / Secret life of Pets 2

بدون شک حین تماشای انیمیشن “زندگی مخفیانه حیوانات خانگی 2” احساس شادابی و سرزندگی داشته اید. همه این ها بخاطر موسیقی متن این انیمیشن است. ترک the Farm یکی دیگر از ساخته های موفق Alexandre Desplat است که یکی دیگر از نقاط قوت انیمیشن Secret life of Pets 2 محسوب می شود.


16. گورین دم روباهی / Gurin with the Foxtail

بهترین موسیقی متن انیمیشن گورین دم روباهی

جای یک انیمیشن کلاسیک در لیست بهترین موسیقی متن های انیمیشن خالی بود. پس آخرین مورد از این لیست را به انیمیشن Gurin with the Foxtail اختصاص دادم. موسیقی متن این انیمیشن حالت کلاسیک و خیلی جذابی دارد. اگر از گوش دادن به چنین موسیقی هایی لذت می برید، ترک Gurin with the Foxtail گزینه خوبی است.


ممنون که تا پایان این مطلب هم همراه من بودید. به نظر شما جای کدام ترک در لیست بهترین موسیقی متن های انیمیشن ها خالی بود؟ در بخش کامنت ها بنویسید.

همچنین در ادامه بخوانید: بهترین انیمیشن های سریالی برای بزرگسالان