تا به حال به انتخاب بهترین ورزش براساس شخصیت تان فکر کرده اید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه یک بدنساز یا ژیمیناستیک کار یا فوتبالیست فشار تمرین را تحمل می کند؟ 

اینکه ورزش برایتان طاقت فرسا باشد، اصلا غیر معمول نیست. اما بازهم این بدان معنا نیست که اصلا نخواهید ورزش کنید و از آن دست بکشید. پیدا کردن ورزشی که برایتان لذت بخش باشد اولین گام برای دنبال کردن یک برنامه ی ورزشی است. تحقیقات جدید نشان می دهند که فعالیت های جسمانی مختلف با ویژگی های شخصیتی متفاوت در ارتباط است.

در یک مطالعه بیش از 800 ورزشکار از کشورهای مختلف به یک نظرسنجی پاسخ دادند که نشان دهنده ی شخصیت و ترجیحات تمرینی آنها بود. محققان متوجه شدند که یک ورزش برای همه مناسب و کار ساز نخواهد بود و افراد باید استعدادهایشان را با ورزش مورد علاقه ی شان تطبیق دهند.

با توجه به یافته های ارائه شده در بخش سالانه انجمن روانشناسی انگلیس در کنفرانس روانشناسی حرفه ای، برون گرا ها بیشتر ترجیح می دهند که برای ورزش به باشگاه بروند. البته این یافته ها کاملا قابل پیش بینی هستند، برون گرا ها انرژی شان را با بودن در اطراف دیگران جذب می کنند. در نتیجه بودن افراد دیگر در کنار آنها می تواند به جای آزارنده بودن برایشان انگیزه بخش باشد.


همچنین بخوانید:

نباید ها قبل از ورزش ؛ اشتباه رایجی که می تواند اثر ورزشی که کردید را نابود کند!

آیا ورزش کردن هنگام بیماری کار اشتباهی است؟


اکثر پاسخ دهندگانی که شخصیت منطقی داشتند هم رفتن به باشگاه را ترجیح می دادند، مخصوصا اگر باید برای مدتی برنامه ی ورزشی خاصی را هر روز تکرار می کردند. اگر شما فردی با قاعده و قانون هستید، بهتر از قبل از رفتن به باشگاه برنامه ی ورزشی تان را مشخص کنید. رفتن به باشگاه بدون هیچ برنامه ای می تواند برای شما ناخوشایند باشد و انگیزه تان از دست برود، اما داشتن برنامه ای جامع شما را در مسیر نگه خواهد داشت.

در عین حال، افراد خلاق با عضویت در باشگاه ورزش نمی کنند.آنها ترجیح می کند در فضای باز ورزش کنند، مثل دوچرخه سواری و یا دویدن. شاید این بدات دلیل است که افراد خلاق به سمت منظره های هیجان انگیز جذب می شوند و یا علاقه ی آنها به فضای بیرونی خلاقیت شان را تقویت می کند. در مطالعه ای دیگر مشخص شده که افراد بعد از گذراندن 4 روز در طبیعت شاد تر و خلاق تر بودند و توانایی بیشتری برای حل مسئله داشتند.

مهم است که علاوه بر مزایای یک ورزش خاص به ترجیحات و علاقه تان به آن هم توجه کنید، در این صورت است که ورزش نه تنها آزارنده نخواهد بود بلکه لذت بخش خواهد شد.

در ادامه بخوانید: