حیات در کهکشان های دیگر هم وجود دارد!! پاسخی برای سوال هایتان!!!

امکان وجود حیات در کهکشان های دیگر برای شما هم سوال بوده است! محققین بسیاری سال های پر ارزش خود را وقف این پرسش کرده اند! اینک پاسخی برای وجود حیات در کهکشان های دیگر پیدا شده!!

با ما همراه باشید تا پاسخ محققان را بشنوید!!!



زایش همزمانی

واحد های سازنده ی زندگی به طور همزمان و تحت شرایط مناسب ساخته شدند!!! این یعنی زایش همزمانی !!! البته بسیاری از جزییات برایمان ناشناخته است! در مورد بسیاری از وقایع توضیحی نداریم! یعنی نمی دانیم چطور اتفاق افتاده اند!!!

دین های مختلف در دنیا توضیحات متفاوتی در این زمینه ارائه می دهند! این توضیحات دست های فوق طبیعی بسیاری را در این موضوع دخیل می دانند! اما حتی این داستان های رنگارنگ هم برای مشاهدات ما توضیحات کافی ندارند!

یکی از تامل برانگیز ترین سوالات هستی این است که زندگی چطور آغاز شد؟؟؟ دانش هم برای پاسخ این سوال دست به عصا مانده است!!!

علم چه می گوید؟؟؟

تومورونی توتانی یک از محققان فضاشناسی در دانشگاه توکیو است! او به فرضیه جفت ها اعتقاد زیادی دارد!!! او به سن و وسعت کهکشان اشاره می کند! و به اینکه زمین ما چطور به حالت گرد و مسطح درآمد!!!

سپس به ساختار «RNA» اشاره میکند! یک نوار «RNA» باید چقدر طولانی باشد تا بتواند یک نمونه از خودش را تولید کند! برای این استاد دانشگاه تمام این موارد به هم مربوطند!

و در پیدا کردن منشا هستی مانند سرنخ عمل می کنند! فعالیت های توتانی مانند سایر محققانی که بر روی تولید خود به خودی موجودات زنده از موجودات بی جان کار میکنند تمرکز خاصی دارد!!!

تمرکز خاص این دسته از محققان بر روی مواد اساسی و پایه ای این هستی مانند «RNA» و ریبو نوکلئید اسید است! «DNA» تعیین میکند فرد در زندگی خود چه شکلی داشته باشد!

این سلول ها بسیار پیچیده هستند! اما «RNA» هنوز هم برای ما پیچیده است! توالی «RNA» هنوز هم از مواد شیمیایی و فضایی پیدا شده بر  روی ماه نا شناخته تر است!

اما نکته این جاست که ساختمان «RNA» از «DNA» ساده تر است ! همین عامل موجب می شود در بررسی تشکیل ابتدایی زندگی بیشتر از «RNA» استفاده شود تا «DNA».

تئوری دیگری هم وجود دارد!

حیات در کهکشان های دیگر

این تئوری می گوید با اینکه «DNA» فرم بدن موجودات را تعیین میکند، این «RNA» است که فرم «DNA» را تعیین میکند!

این تئوری با نام تکامل «RNA» شناخته می شود! بر اساس این تئوری «RNA» مسئول انتخاب طبیعی داروین است! و البته «RNA» از نسلی به نسل دیگر انتقال پیدا می کند!

به همین دلایل است که محققان از «RNA» به جای «DNA» برای بررسی منشا پیدایش زندگی استفاده می کنند!

«RNA» از زنجیره ای از مواد شیمیایی به نام نوکلئوتید ساخته می شود! بنا بر تحقیقات انجام شده هر رشته «RNA» باید 40 تا 100 نوکلئوتید داشته باشد تا بتواند از خودش کپی کند!

کپی کردن «RNA» از خود یعنی شروع زندگی!!!

در طول زمان نوکلئوتید ها به تکامل رسیدند! آنها اینقدر بلند بودند که بتوانند از خود رونوشتی بردارند! بله همین است! همین تکامل موجب آغاز زندگی شد!!!

اما نه صبر کنید!!! تحقیقات نشان داده که توالی 40 تا 100 نوکلئوتید در دنیاهای قابل دیدن ممکن Hست! کلمه ی کلیدی اینجا دنیاهای قابل دیدن است!!!

البته که بسیاری از دنیاها هست که قابل دیدن نیستند! دنیاها با سرعت بسیار زیادی تشکیل شدند و ما می دانیم که خیلی از دنیاها آنسوی افق دید ما قرار دارند!!! سناریوی گفته شده تنها با فاکتور گرفتن زندگی در این دنیاها قابل قبول می شود!

دنیای ما در طول حادثه ای به نام بیگ بنگ اتفاق افتاد! در کهکشان ما 10100 هزار ستاره ی دیگر مانند خورشید وجود دارد! این در حالی است که در دنیاهای قابل دیدن 10 سکسیتیلیون ستاره وجود دارد!!!

ما می دانیم که زنده هستیم!

پس زندگی یک بار برای ما اتفاق افتاده! بر همین اساس امکان دارد که گوشه ای دیگر از این کهکشان باز هم اتفاق بیافتد!!! شانسش کم است ! اما غیر ممکن نیست!

محاسبات نشان داده اند که در دنیاهای قابل دیدن تنها به انداره ی 20 توالی نوکلدوتید وجود دارد! 20 توالی نوکلئوتیدی یعنی خیلی کمتر از 40 تا 100!!!!

نکته این جاست که تشکیل سریع دنیاها بیشتر دنیاها را غیر قابل مشاهده کرده! این دنیاها خیلی دورتر از این هستند که نور به آنها برسد و در دیدرس ما باشند!

وقتی تعداد ستاره های موجود در دنیاهای قابل دیدن با ستاره های موجود در دنیاهای غیر قابل دیدن جمع می شود، امکان تشکیل «RNA» به بلندی 40 تا 100 نوکلئوتید به وجود می آید!

این یعنی به اندازه کافی مواد شیمیایی هست تا این توالی را تشکیل دهد! تشکیل این توالی امکان وجود زندگی را در دنیاهای غیر قابل دیدن بالا می برد!

بر اساس گفته های محققان ارتباط مستقیمی بین تعداد توالی پلیمری «RNA» و تعداد مونومر های موجود در دنیاها وجود دارد! احساس میکنید گیج شده اید؟؟؟

به این خلاصه ی ساده توجه کنید!

دنیا بسیار بزرگتر از آن است که می توانیم ببینیم! احتمال تشکیل زندگی در دنیاهایی که به اندازه زمین هستند به اندازه 20 نوکلئوتید در هر «RNA» است! این یعنی خیلی کمتر از 40 تا 100 توالی گفته شده در قبل!

این داستان امکان زندگی را بیش از پیش بالا می برد!!! سرعت تکثیر این موجودات با توجه به توالی کوتاه «RNA» بسیار کوتاه تر خواهد بود!

توتانی گفته که با توجه به تحقیقاتش در زمینه «RNA» و سال ها مطالعه در زمینه کهکشان ها، زندگی در کهکشان های دیگر هم امکان دارد!!!

پیدایش زندگی از حالت بی جان به جاندار ممکن است در کهکشان های دیگر هم رخ داده باشد! این تحقیقات او بوده!

پس از این او از سایر محققان خواسته تا رهش را ادامه دهند و شواهد بیشتری پیدا کنند! زندگی در کهکشان های دیگر هم جریان دارد!