درمان کرونا در راه است؟ 

یکی از تازه ترین خبر های دنیای ما درمان کرونا با رمدسیویر است. آمریکا اولین کشوری است که درمان کرونا با رمدسیویر را شروع کرده. آنهم به صورت اورژانسی.

 آیا درمان کورنا با رمدسیویر ممکن است؟ آیا آمریکا موفق می شود بالاخره این بیماری را درمان کند؟ با ما باشید تا از جزییات یکی از داغ ترین خبر های امروز با خبر باشید.


ازبین رفتن حس بویایی نشانه‌ی کرونای خفیف است!

کرونا وحشت از امتحان را چندین برابر کرده؛ مراقبین آنلاین موی دماغ دانش آموزان!


رمدسیویر برای درمان هپاتیت و ابولا ساخته شده بود.

اما کارایی کافی را نداشت و کنار گذاشته شد. حالا دولت آمریکا بودجه ی لازم را در اختیار محققان قرار داده تا این دارو برای درمان کرونا تست شود.

رمدسیویر یکی از داروهای ضد ویروسی است که در کنار هزاران داروی دیگر برای درمان کرونا مورد استفاده قرار گرفته. البته این دارو قبلا هم مورد استفاده بود. ولی چون در درمان تاثیری نداشت کنار گذاشته شده بود.

 اما روز جمعه، سازمان بهداشت و درمان آمریکا جواز استفاده از رمدسیویر را به صورت اورژانسی صادر کرد. از این دارو برای بیمارانی که کرونای شدید دارند استفاده می شود.

وقتی به جزییات داستان نگه می کنیم می بینیم که در تغییرات ایجاد شده بر روی این دارو و توزیع آن تنها دولت نقش داشته. پس پای هیچ سودی از فروش در کار نیست. تمام بودجه ی این پروژه از تغییر دارو تا تست را دولت تامین کرده است.

درمان کرونا با رمدسیویر

دکتر مارک دنشن یکی از اعضای تیم تحقیقاتی برای استفاده از رمدسیویر در درمان کروناست.

در واقع او کسی است که برای اولین بار از پتانسیل درمانی این دارو برای درمان کرونا خبر داد.

 چرا که کرونا را خیلی خوب می شناسد. دکتر مارک دنشن نزدیک به 25 سال است که ویروس های خانواده ی کرونا را بررسی میکند. در زمانی که هیچ دکتری به این ویروس اهمیت نمی داد او بر روی این ویروس ها کار میکرد.

 البته آن زمان ها کرونا فقط موجب سرما خوردگی ساده می شد. و مارک می خواست بداند این ویروس ها در بدن انسان چطور عمل میکنند.

دکتر دنشن درادامه گفته:« در آن زمان ها همه درگیر نحوه ی عملکرد ویروس در بدن بودند. هیچ کس به درمان چنین ویروسی فکر نمی کرد. چرا که ویروس ها خود به خود درمان می شدند.»

نه او و نه هیچ یک از پزشکانی که در مورد ویروس های خانواده کرونا کنجکاو بودند چنین روزی را پیش بینی نمی کردند.

آنها هرگز تصور نمی کردند این ویروس به قاتلی بدل شود. و جان بیش از یک چهارم انسان های روی زمین را بگیرد.

حالا در این شرایط اورژانسی چیزی بهتر از سرعت عملکرد نیست. این دارو با بودجه ی دولت سریعا مورد بررسی قرار گرفت. پس از تست، ثابت شد که در بیمارانی که وضعیت وخیمی دارند کارایی دارد. از این دارو استفاده از این دارو به صورت اورژانسی مجاز اعلام شد.

به منظور تست این دارو 1000 بیمار بستری شده در بیمارستان مورد بررسی قرار گرفتند. بعضی ها دارونما گرفتند و بعضی رمدسیویر. در نتیجه مشخص شد که آنهایی که دارو گرفته اند زودتر خوب می شوند.

 بیمارانی که دارو گرفته بودند 11 روزه و دارو نما گرفته ها 15 روزه خوب می شدند. اما مسئله این جاست که این دارو در جلوگیری از مرگ بیمارانی که شدت وخامت کروناشان زیاد بود تاثیری نداشت.

آنتونی فاسی چه می گوید؟ 

درمان کرونا با رمدسیویر

بر اساس گفته های دکتر آنتونی فاوسی، مدیر کمپانی که دارو را تغییر داده و تولید کرده،  نتایج این آزمایش بسیار مهم و در عین حال ناکافی هستند. رئیس جمهور ترامپ هم گفته که این دارو درمان بسیار مهمی است. و واقعا امیدوار کننده است.

نکته ی بسیار مهم در درمان با این دارو این است که درمان فقط برای بیمارنی که حالشان وخیم است مجاز بوده؛ آنهم به مدت محدود. با این وجود خیلی از پزشک ها معتقدند که رمدسیویر همان دارویی است که بر علیه قاتل حرفه ای این روز ها اقدام کرده.

مدیر دانشگاه پزشکی مینوسوتا، رابرت فینبرگ، در بیانیه ای اعلام کرده که این یکی از بلندترین و موفق ترین قدم های بشر در راستای درمان این بیماری است.

اما وقتی به تاریخچه ساخت و درمان با این دارو نگاه میکنیم خیلی هم جای امیدواری نمی بینیم.

کرونا ویروس ها بیش از آن چیزی که محققان تصور میکردند توالی آر اِن اِی دارند.

 و نکته این جاست که اکثر ویروس های واگیر دار جهان از این مدل توالی ژنتیکی دارند. و علت تغییر و جهش ویروس ها هم همین است.

خنده دار این جاست که کرونا با این حجم از مرگ و میر در برابر سایر ویروس ها جهش چندانی نداشته است. در سال 2007 دکتر دنشن به این نتیجه رسید که ویروس های خانواده کرونا سیستم تصحیح خطا دارند.

یعنی اگر در حین کپی شدن آر اِن اِی خطایی رخ دهد سریعا اصلاح می شود. کرونا ویروس هایی که جهش پیدا میکنند ضعیف می شوند. پس جهش در کرونا ویروس چندان هم بد نیست.

دکتر دنشن و تیمش در پی تولید دارویی هستند که از همین نقطه ضعف کرونا استفاده میکند.

با استفاده از داروی مورد نظر دکتر دنشن سیستم تصحیح خطا از کار می افتد. ویروس جهش پیدا میکند. و هر بار ضعیف تر از بار قبل می شود.

بر اساس گفته های دکتر دنشن هزارن دارو هستند که می توانند این سیستم تصحیح را از کار بیاندازند. مسئله این جاست که هر دارویی که امتحان می کنند یک مشکل دیگر پیدا میکند.

 بیشتر این داروها در آزمایشگاه ها اصلاح می شوند تا بدرد کرونا بخورند. بعضی هایشان خوبند و بعضی ها بهتر از بقیه. یکی از همین داروهایی که بهتر از بقیه است رمدسیویر است.

 دکتر دنشن این دارو را ترمیناتور خوانده. آیا این دارو واقعا ترمیناتوری برای کرونا خواهد بود؟

دکتر دنشن می گوید رمدسیویر دقیقا همان چیزی است که جهان به آن نیاز دارد. دارو به آر اِن اِی نفوذ میکند. و ویروس را می کشد. این اتفاق برای همه ی ویروس های آزمایشگاه دکتر دنشن افتاده است.

 پس از آن پزشکان دارو را بر حیوانات امتحان کردند. و نتایجی مشابه به دست آوردند. این دارو تنها برای کرونا ویروسی که سرما خوردگی ایجاد میکند تاثیر ندارد. داروی قاتل ما هم سارس، هم مرس و هم کووید 19 را از بین می برد.

اما داستان ما روی دیگری هم دارد. این دارو قبلا برای درمان ابولا و هپاتیت مصرف شد و نتیجه نداد. پس از آن استفاده از این دارو ممنوع شد چرا که کارایی نداشت. حالا دکتر دنشن و تیمش آمده اند و می گویند این دارو برای کرونا قابل استفاده است.

این را هم بگویم که خیلی قبل از تر از اینها از این دارو برای درمان کووید 2 استفاده می شد.

آنهم بدون تست و آزمایش. اینبار آزمایشات گسترده تر هستند. و بیماران زیادی با این دارو تست شده اند. سوالات زیادی در مورد استفاده ی این دارویِ به تازگی قانونی شده وجود دارد.

با این همه کمپانی تولید کننده این دارو 1.5 میلیون دز از این دارو وارد بیمارستان ها کرده. مقدار دزی که برای درمان 150000 بیمار کرونایی کافی است. البته برای این دارو از بیماران پولی دریافت نمی شود.

کمپانی در مورد تولید این دارو پس از کرونا چیزی نگفته. اما مشخص است که پس از اتمام حمایت دولت، این دارو پولی می شود. و صد در صد داروی ارزانی نخواهد بود. به امید اینکه این دارو، داروی آخر برای درمان کرونا باشد.