استودیوی برداران وارنر درنظر دارند که فیلم Tenet ، ساخته‌ی جدید کریستوفر نولان را در نیمه‌های جولای / تیر 99 اکران کنند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در تاریخ، فیلم افتتاحیه‌ی پرفروشی نخواهد داد.

جان فیثیان، مدیرعامل انجمن ملی صاحبان سینما در مصاحبه ای با Variety فاش کرد که برنامههایی برای باز کردن زنجیره‌های اصلی سینماهای AMC و Cinemark در اواسط ماه ژوئیه درست در موعد مقرر برای افتتاحیه‌ی فیلم‌های Tenet و  Mulan با تاریخ سابق ارائه شده است و احتمالا فقط این دو فیلم در زنجیره‌ی اصلی اکران در این تاریخ باشند.


همچنین بخوانید »

فیلم های سینمایی تاخیر خورده به دلیل کرونا را بشناسید ؛ فقط مهم ترین ها!

همه چیز در مورد جان ویک 4؛ از فیلم نامه گرفته تا تاریخ اکران

بهترین فیلم های رازآلود و تعلیق به انتخاب سایت «Rotten Tomatoes»


فیثیان در راستای ایمنی سینما‌ها بیان کرد:

«ما یک کارگروه اعضای خود و همچنین کارشناسان بهداشت و ایمنی و زنجیره های تأمین را جمع کرده ایم. ما در حال برنامه ریزی برای چگونگی باز کردن سالن‌های خود هستیم تا بتوانیم به دستورالعمل‌های دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی پایبند باشیم. ما شرکت‌ها را تشویق می‌کنیم که برای فروش بلیط‌های اینترنتی اقدام کنند و به کارمندان خود آموزش دهند تا از ازدحام در سالن‌ها جلوگیری کنند. فیلم‌ها در حال برنامه‌ریزی برای زمان‌های متحیر کننده هستند، بنابراین همه نمی‌توانند همزمان وارد تاریخ دلخواه خود شوند. ما در حال بررسی راه‌های نوآورانه برای فروش امتیازات به منظور کاهش تماس‌های انسانی هستیم و ما اطمینان می‌دهیم که در صورت احساس بیماری، کارمندان در خانه بمانند.»

علی‌رغم پیش بینی زیاد برای هر دو فیلم، فیثیان خاطرنشان کرد که آن‌ها انتظار ندارند که این دو فیلم افتتاح گسترده‌ای داشته باشد، اما امیدوار است که تبلیغات درست و گسترده برای هر دو فیلم بتواند به بازده قوی گیشه برای هر یک کمک کند.

وی ادامه داد:

« اعضای ما انگیزه دارند تا اطمینان حاصل کنند که این فیلم‌ها به بهترین وجه ممکن اکران شوند. ما احساس می‌کنیم دیزنی و وارنر با انجام این کار اعتقاد خود را به الگوی منظم سینما نشان می‌دهند، بنابراین ما می‌خواهیم به آن‌ها در این راه کمک کنیم. من فکر می کنم که این فیلم‌ها همان مسیر سنتی خود را در اکران طی کنند. همچنین آنها خیلی بیشتر از سال گذشته در سینماها باقی خواهند ماند و اکران طولانی‌تری خواهند داشت. هرچند احتمالا افتتاحیه‌ی آن‌ها کم‌تر از حد پیش‌بینی شده خواهد بود، اما حرف های شفافی وجود خواهد داشت. مردم عاشق “تنه” هستند و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.»

Tenet یک فیلم با سبک هیجانی و جاسوسی ساخته‌ی کریستوفر نولان بوده که در هفت کشور جهان فیلم‌برداری شده است. جان دیوید واشنگتن همراه با با بازیگرانی  رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، دیمپل کاپادیا، آرون تیلور-جانسون، مایکل کین و کنت براناگ در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازد.

کریستوفر نولان اولین بار با فیلم Memento بر سر زبان‌ها افتاد، Insomina فیلم بعدی او بود و سپس با فیلم Batman Begins به عنوان یک کارگردان تاثیرگذار بر باکس‌آفیس شناخته شد. فیلم The Prestige آخرین ساخته‌ی او بود که توانست به فروش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار دست یابد. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به The Dark Knight، The Dark Knight Rises، Inception، Interstellar و Dunkirk اشاره کرد.

در حال حاضر فیلم Tenet برای اکران در تاریخ ۲۷ تیر ۹۹ (۱۷ جولای ۲۰۲۰) برنامه‌ریزی شده است.