روغن های طبیعی برای ضدعفونی کردن دست ها ! به دنبال ظهور ویروس کرونا، افزایش قیمت الکل و ضد عفونی کننده ها و حتی موجود نبودن آن ها در داروخانه ها یکی از مشکلات رایج این روزهاست.اما ما می توانیم با استفاده از روغن های طبیعی  ، یک ضد عفونی کننده دستی بسیار راحت و ایمن درست کنیم .دستانمان را ضد عفونی کنیم.اما این روغن ها کدامند ؟

در حالی که ویروس کرونا همچنان به سرعت در جهان در حال شیوع است و روز به روز بر تعداد افرادی که جان خود را از دست می دهند افزوده می شود.افزایش قابل توجهی در قیمت ماسک ، الکل و مواد ضد عفونی کننده رخ داده است.اما شما با استفاده از روغن های طبیعی می توانید دستانتان را ضدعفونی کنید.

بهترین روغن های طبیعی برای ضدعفونی کردن دست ها

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس به دلایل فواید زیاد در حوزه پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.روغن اسطوخودوس به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی می تواند به عنوان یک ماده برای ضدعفونی دست ها مورد استفاده قرار گیرد.


همچنین بخوانید:


روغن درخت چای

روغن درخت چای

روغن درخت چای از برگ‌های درخت ملالوکا آلترنیفولیا به‌دست می‌آید. این درخت کوچک در کوینزلند و نیو ویلز جنوبی استرالیا رشد می‌کند.روغن درخت چای یک ضدعفونی کننده طبیعی و ایده آل است.تحقیقات انجام شده نشان می دهد که این روغن می تواند چندین نوع ویروس و باکتری را از بین ببرد.بنابراین شما با تهیه آن می توانید دستان خود را ضدعفونی کنید.

روغن میخک

روغن های طبیعی برای ضدعفونی کردن دست ها

روغن میخک نیز دارای خواص ضد عفونی است.که همین خاصیت باعث می شود از آن به راحتی در ضدعفونی کردن دستانتان استفاده کنید.

آلوئه ورا

روغن های طبیعی برای ضدعفونی کردن دست ها

گیاه آلوئه ورا ،گیاهی است که به طور عمده در مناطق خشک رشد می کند. آلوئه ورا با اینکه به خانواده زنبق تعلق دارد اما در ظاهر شباهت بسیار زیادی به کاکتوس دارد.گیاه آلوئه ورا نیز دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است .برای عملکر بهتر می توانید یک چهارم ژل آلوئه ورا را با الکل ترکیب کرده و محلول ضدعفونی کننده طبیعی بسازید.

خشک شدن دست ها

روغن های طبیعی برای ضدعفونی کردن دست ها

به دلیل استفاده بیش از حد از الکل و ضد عفونی کننده های مبتنی بر الکل ،خشک شدن و اگزما در دست ها به وجود می آید.از این رو با استفاده از این روغن های طبیعی می توانید از این مشکل نیز جلوگیری کنید.