فضانوردان سیاه چاله ای باستانی را کشف کردند که به سمت زمین پرتو افشانی می کند!!!

آیا میدانید سیاه چاله ای باستانی رو به روی زمین پرتو افشانی می کند؟ این سیاه چاله ی باستانی رو به روی زمین قرار دارد و تنها به سمت ما امواجش را می فرستد! امواج این سیاه چاله ی باستانی رو به روی زمین حاوی اطلاعات فوق العادی هستند.

با ما در این گزارش همراه باشد تا از این سیاه چاله باستانی رو به روی زمین بیشتر بدانید!!!



جهان با سیاه چاله ها دست به گریبان است! تاب ه حال تنها یک عکس از سیاه چاله ها نصیبمان شده است!!! برخلاف این ها این اجرام آسمانی همیشه برای فضانوردان شگفتی آفرین بوده اند!!!

تیمی در ایتالیا سیاه چاله ای باستانی را کشف کرده که به سمت زمین پرتو افشانی می کند! البته این موضوع چندان هم کمیاب نیست!

اما اینکه سیاه چاله ای با این قدمت چنینی فعالیتی داشته باشد برایمان بسیار عجیب است!!! آنالیز ها نشان می دهد این جرم پر حجم آسمانی از سال های اولیه پس از بیگ بنگ در آسمان حضور داشته و بیلیون ها سال است که به سمتمان پرتو افشانی می کند!

تیم تحقیقاتی برای کشف این سیاه چاله از تلسکوپ های دو چشمی بزرگ که با نام «» شناخته می شوند استفاده کرد!

حذف شرط: سیاه چاله باستانی رو به روی زمین سیاه چاله باستانی رو به روی زمین

نام این سیاه چاله «PSO J030947.49+271757.31» است! مانند سایر سیاه چاله ها این سیاه چاله هم در مرکز کهکشانی دور دست قرار دارد!

توصیفات بسیار کمی در مورد این سیاه چاله در دست است! اما ما میدانیم که این سیاه چاله هسته های فعال کهکشانی دارد . چرا که در طیف الکترومگنتیک به دست آمده از این سیاه جاله مرکز بسیار درخشان نشان داده می شود!

این سیاه چاله بسیار خاص است! هسته ی این دسته از سیاه چاله ها با نام «بلیزر » شناخته می شود! معنی اش هم این است که پرتو افشانی این دسته از سیاه چاله ها به سمت مقصد خاصی است!

مقصد خاص این سیاه چاله هم زمین خودمان است! هسته ی فعال سیاه چاله ای که به سمت مقصد خاصی پرتو افشانی نمی کند با نام «کواسار» شناخته می شود!

طیف امواج فرستاده شده از سوی این سیاره مشخصا از نوع «بلیزر» است!

اما میزان سرخ سویی این سیاره بسیار تعجب آور است! سرخ سویی این سیاره 6.1 است! این یعنی بیشترین مقدار سرخ سویی که تا به حال ثبت شده است!

سرخ سویی بیانگر این است که این سیاره در حدود 13 بیلیون سال نوری از ما فاصله دارد! با یک حساب و کتاب ساده به این نتیجه می رسیم که این سیاه چاله کمتر از یک بیلیون سال بعد از بیگ بنگ به وجود آمده و به سمت زمین پرتو افشانی می کرده است!

این سیاه چاله برای فضانوردانی که عاشق داستان بیگ بنگ هستند بسیار جالب است! پرتو های این سیاه چاله می تواند پر از سر نخ باشد! اگر می پرسید این پرتو ها از چه چیزی نشات می گیرند باید بگویم اجرام فضایی در مدار دیسک مانند این سیاه چاله اسیر می شوند!

این مدار هر لحظه بزرگ تر می شود و در نتیجه پرتو افشانی اتفاق می افتد! سیگنال های سیاه چاله های «بلیزر» اطلاعات فراوانی را در مورد محل ارسالشان حمل می کنند!

بر اساس گفته های تیم تحقیقاتی ، ممکن است هزاران سیاه چاله بیرون از منظومه ی ما باشند!

اما همه ی آنها «کواسار » هستند! این یعنی پرتو های آنها به مقصد های گوناگونی ارسال می شود نه یک جا! اطلاعات این سیاه چاله که در پرتو ها جای دارند برایمان بسیار ارزشمند هستند!!!

فرصتی است که فضانوردان از آن به نحو احسنت استفاده خواهند کرد!