با من همراه باشید تا 5 تا ضعف های گوجو ساتورو که به عنوان یکی از بهترین مربی های دنیای انیمه شناخته می شود، آشنا شویم.


انیمه جوجوتسو کایسن (Jujutso Kaisen)


همانطور که می دانید، داستان مانگا و انیمه‌ی جوجوتسو کایسن در مورد پسری به نام ایتادوری یوجی است که ناخواسته وارد دنیای جادوگران جوجوتسو می شود. او که به فکر نجات دادن دوستش که نفرین‌ ها به او حمله کردند بود، انگشت سوکونا را می خورد و با این کار نفرین ها وارد بدن او می شوند. از آن به بعد، کسی که در زندگی جدید ایتادوری نقش بسیار پر رنگی داشت ساتورو گوجو بود.


ساتورو گوجو (Satoru Gojo)

در حالی که ایتادوری به عنوان قهرمان انیمه‌ی جوجوتسو کایسن هنرنمایی می کند، ساتورو گوجو تمام توجه ها را به خود جلب می کند. می پرسید چرا؟ چون او یکی از قوی ترین جادوگران جوجوتسو محسوب می شود. ساتورو گوجو یکی از شخصیت های بسیار محبوب انیمه‌ی جوجوتسو کایسن (Jujutso Kaisen) شناخته می شود. درست است که ساتورو از قدرت بسیار زیادی برخوردار است، اما این دلیل نمی شود که هیچ ضعف یا کمبودی نداشته باشد.

با وجود در اختیار داشتن قدرت زیاد و به کار بردن تکنیک های مختلف، نقاط ضعفی دارد. که یا زیاد چشم گیر نیستند یا به قدری مهم و حیاتی هستند که بی توجهی به آنها ممکن است باعث شکست خوردن او شود. ضعف هایی که از آن ها حرف می زنیم ممکن است ضعف های جسمی یا حتی احساسی باشند. اما نکته اشتراک تمام آن ها یک چیز است: همه‌ی آن ها باعث ضعیف تر شدن ساتورو گوجو محسوب می شوند. در ادامه به بررسی این نقاط ضعف و دلایل آن ها خواهیم پرداخت. پس مثل همیشه با من همراه باشید.

مرتبط: نقد و بررسی انیمه جوجوتسو کایسن ؛ گاهی امید به احساس هم جان میبخشد 


5. در اختیار نداشتن تکنیک ابطال

ضعف های گوجو ساتورو
Angel’s Issate Technique / Technique Nullification

هانا کوروسو (Hana Kurusu) جادوگر جوانی است که در همان سال‌ های اول انتشار جوجوتسو کایسن، شخصیت پرطرفداری بود. با این حال، چیزی که او را متمایز می کند، جادوگر باستانی دوران هیان به نام “فرشته” است که در درون او زندگی می کند. در حالی که این وضعیت بسیار شبیه به حضور سوکونا در بدن یوجی است، اما تفاوت‌ هایی وجود دارد. زیرا هانا و فرشته بر خلاف رابطه بین ایتادوری و سوکونا رابطه همزیستی دارند. علاوه بر این، علیرغم اینکه هانا کنترل بدن خود را در دست دارد، او می تواند از تکنیک ذاتی فرشته، یا همان تکنیک ابطال (Technique Nullification)، استفاده کند.

این تکنیک به او اجازه را می‌ دهد تا انواع نفرین‌ ها و تکنیک‌ های نفرین‌ شده را باطل کند. حتی تکنیک های نفرین شده مانند موانع (Barriers) و مهر و موم ها (Seals) را می توان با استفاده از این تکنیک باطل کرد. او به عنوان کسی که می‌ تواند انواع تکنیک‌ های نفرین‌ شده را باطل کند، قطعا نسبت به ساتورو گوجو برتری دارد. علاوه بر این، قدرت باطل کردن هانا آنقدر قدرتمند است که می تواند قلمرو زندان را از بین ببرد و گوجو را آزاد کند. کاری که گوجو از پس انجام آن برنمی‌آید.

همچنین بخوانید: انیمه های شبیه هری پاتر | تجربه هایی مشابه در دنیایی متفاوت 


4. ضعف در مقابل “نیزه معکوس بهشت” و “طناب سیاه”

ضعف های گوجو ساتورو
the Inverted Spear of Heaven

تکنیک Limitless ساتورو گوجو باعث می شود تا از نزدیک شدن اشیا به او جلوگیری شود. این یکی از ویژگی‌ هایی است که ساتورو را به یک جادوگر قدرتمند تبدیل کرده است. چون اگر چیزی نتواند به او نزدیک شود، پس نمی تواند به او آسیب برساند و این جادوگر از خطرات زیادی در امان خواهد ماند. اما با این حال، اگر یک شی به هر روشی بتواند این تکنیک را باطل کند و نزدیک Satoru شود، می تواند به او آسیب بزند.

از میان ابزارهای نفرین‌ شده‌ای که تا حالا در مجموعه‌ی جوجوتسو کایسن به تصویر کشیده شده‌ اند، طناب سیاه (Black Rope) و نیزه معکوس بهشت می توانند بر گوجو تأثیر بگذارند. با این حال، نیزه معکوس بهشت (the Inverted Spear of Heaven) ثابت کرده است که نسبت به بلک روپ، می تواند بیشتر روی گوجو تاثیر بگذارد.

طناب سیاه قادر است انرژی نفرین شده را مختل کند و در یک تکنیک نفرین شده اختلال ایجاد کند. که یک بار این را در فیلم جوجوتسو کایسن صفر (Jujutso Kaisen 0) زمانی که میگل و گوجو با یکدیگر روبرو شدند، استفاده شد و دیدیم که گوجو در مقابل طناب سیاه ناتوان است. از سوی دیگر، نیزه معکوس بهشت می تواند تکنیک بی نهایت گوجو را به طور کامل باطل کند. این نیزه توسط توجی فوشی گورو استفاده شد و با ترکیب آن با قدرت بدنی باور نکردی‌اش، او توانست با وجود اینکه گوجو تمام تمرکز خود را روی دفاع گذاشته بود، او را زخمی کند.

مرتبط: 15 تا از بهترین انیمه های استودیو ماپا که باید ببینید! 


3. تضعیف نیرو در خستگی

ضعف های گوجو ساتورو

همانطور که می دانید ساتورو گوجو یکی از قوی ترین شخصیت های انیمه‌ی جوجوتسو کایسن است و چیزهای کمی بر او تاثیر می گذارند. با این حال، خستگی یکی از آن چند چیزی است که می تواند روی ساتورو تاثیر منفی بگذارد. فصل دوم مجموعه انیمه Jujutsu Kaisen نشان می‌ دهد که استفاده بیش از حد از تکنیک های مختلف، او را خسته می کند و باعث تحلیل رفتن انرژی‌اش می شود. به گونه‌ای که دیگر نمی تواند به خوبی تمرکز کند. به این ترتیب، در این جور مواقع، می توان گوجو را حتی با یک اسلحه معمولی هم مجروح کرد. چون او وقتی خسته است، مجبور می شود تکنیک خود را غیرفعال کند.

همانطور که در فصل دوم انیمه‌ی جوجوتسو کایسن دیدیم، با حملات مداوم جادوگران مختلف به گوجو، او مجبور بود دائماً تکنیک های خود را برای مدت های طولانی و بدون استراحت ادامه دهد. سرانجام پس از ورود به جوجوتسو، تکنیک های خود را رها کرد و خسته شد. در فصل دوم دیده بودیم که قبل از اینکه توجی به گوجو حمله کند، از انواع راه‌ ها برای از بین بردن تمرکز ذهنی گوجو استفاده کرده بود. با پیش آمدن چنین موقعیت خوبی، توجی به دلیل خستگی گوجو، فرصتی برای حمله داشت و از این فرصت استفاده هم کرد. حتی توجی بعدها اشاره کرد که حتی بدون تکنیک های او، اگر گوجو خسته نمی شد، هنگام تلاش برای حمله متوجه او می شد. اصلا به همین دلیل بود که ابتدا با پرتاب سیب زمینی سرخ کرده به سمت او، او را خسته کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های سریالی که اصلا نباید تماشای آنها را از دست بدهید! 


2. حبس شدن در قلمرو زندان

ضعف های گوجو ساتورو

در حالی که گوجو به عنوان قوی ترین جادوگران انیمه‌ی جوجوتسو کایسن مورد ستایش قرار می گیرد، حتی او هم از اینکه مهر و موم شود، مستثنی نیست. و مانند هرکسی که مهر و موم و زندانی می شود، او هم در قلمروی زندان انرژی خود را از دست می دهد و کاری از دستش برنمی‌آید.

قبل از حادثه شیبویا، کنجاکو به این نتیجه رسید که شکست دادن ساتورو گوجو کار بسیار سختی است. ولی در عوض مهر و موم کردن او می تواند جایگزین مناسبی باشد. کنجاکو با استفاده از قلمرو زندان (یک شی نفرین شده مکعبی شکل در مرکز نقشه های او) تصمیم گرفت که ساتورو گوجو را مهر و موم کند و آن را به هدف اصلی حادثه شیبویا تبدیل کند.

اما این کار آنقدر که به نظر می رسد راحت نیست. چون برای مهر و موم کردن گوجو با استفاده از قلمرو زندان، باید شرایط خاصی ایجاد شود. از جزئیات این شرایط خاص می توان به موارد زیر اشاره کرد: به دام انداختن او، خسته کردن گوجو (به طوری که توان حرکت کردن هم نداشته باشد)، نگه داشتن او در شعاع چهار متری از قلمرو زندان، جلوگیری از دسترسی او به انرژی نفرین شده‌اش و در نهایت بستن دروازه زندان. علاوه بر این، یکی از دلایلی که باعث می شود مهر و موم شدن گوجو را ضعف آن بدانیم، این است که در این گونه مواقع او نمی تواند خود را باز کند و مجبور است منتظر بماند تا دیگران به او کمک کنند.

همچنین بخوانید: معروف ترین شخصیت های انیمه ای که چشم های دورنگ دارند! 


1. آسیب پذیری در مسائل احساسی

ضعف های گوجو ساتورو

یکی از موثرترین راه ها برای تضعیف نیروی قوی ترین جادوگر جوجوتسو بدون شک بازی کردن با احساسات او است. در طول رویداد Kyoto Goodwill، هانامی اظهار داشت که جادوگران جوجوتسو زمانی که رفیقشان به شدت مجروح شده است، قدرت خود را از دست می دهند. هانامی گفت که ماکی در حالی که در کنار فوشی گورو با روح نفرین شده مبارزه می کرد تمرکز و آرامش خود را از دست داد و رفیقش مجروح شد. این نوع موقعیت که در آن یک جادوگر تحت تأثیر احساسات خود قرار می گیرد، غیر معمول نیست. حتی گوجو نیز از این آسیب پذیری های عاطفی در امان نیست. که نمونه‌ی آن را در حادثه شیبویا دیدیم.

کنجاکو برای مهر و موم کردن کامل گوجو مجبور شد پس از باز شدن دروازه قلمرو زندان، برای یک دقیقه او را بی حرکت کند. ( هرچند که کار آسانی هم نبود.) با این حال، کنجاکو به یک دقیقه زمان نیاز داشت تا درون ذهن گوجو برود و برای پرت کردن حواس این جادوگر قدرتمند، تصویر سازی های لازم را انجام دهد. در آن یک دقیقه، گوجو با دیدن بهترین دوستش که باید بمیرد، لحظه‌ای مات و مبهوت شد و خاطرات سه ساله‌شان در ذهنش مرور شد. همان یک دقیقه کافی بود تا ساتورو گوجو به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد و این فرصت به کنجاکو داده شد تا او را به طور کامل مهر و موم کند. در صورتی که اگر گوجو تسلیم آسیب پذیری عاطفی خود نمی شد، شانس فرار از مهر و موم شدن را داشت.


سخن آخر

ممنون که تا پایان این مطلب هم همراه من بودید. به نظر شما چه موارد دیگری می تواند ضعف جادوگر قدرتمندی مثل ساتورو گوجو محسوب شود؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با من و دیگر همراهان مجله وارونه به اشتراک بگذارید.

همچنین در ادامه بخوانید: بهترین انیمه های شبیه Jujutsu kaisen که حتما باید تماشا کنید!