با معرفی بهترین انیمه های شبیه هری پاتر در خدمت شما هستیم. سری هری پاتر، یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین سری های تمام تاریخ است. هم کتاب ها و هم فیلم های این مجموعه به شهرتی خیره کننده دست پیدا کردند و طرفداران‌شان، در طی چندین سال، علاقه استثنائی و آتشین خود را نسبت به آنها، حفظ کرده اند.

مهم ترین دلیلی که هری پاتر اینقدر طرفدار دارد، خلاقیت، و شخصیت های آن است. میلیون ها نفر زمانی که قدم به دنیای جذاب و شگفت انگیز جی. کی. رولینگ گذاشتند، حس کردند که می خواهند ساعت ها فقط به این جهان نگاه کنند و لذت ببرند. آنها همزمان با شخصیت ها، به ویژه هری، گذر زمان را تجربه کردند و با آنها بزرگ شدند. در نتیجه، وقتی اسم از هری، هرماینی، یا رون بیاید، هیچ کس فکر نمی کند آنها صرفا شخصیت هایی تخیلی و غیر واقعی هستند. شخصیت های مجموعه هری پاتر برای پاترهد ها، حکم دوستانی قدیمی و دیرینه دارند که فراموش کردنشان محال است.

انواع محصولات انیمه ای در مجله وارونه

انیمه های شبیه هری پاتر که هر پاترهدی باید آنها را تماشا کند!

قدم زدن در دنیای هری پاتر، تجربه ای بی نظیر و تکرار نشدنی است. پیدا کردن اثری که به شما همان حس و حال را بدهد، تقریبا غیر ممکن است. با این حال، چندین اثر خوب و خلاقانه وجود دارند که می توانند قلب شما را به عنوان یکی از طرفداران هری پاتر نوازش دهند. پس در ادامه این مطلب، با مجله وارونه همراه باشید تا بهترین انیمه ها برای پاترهد ها را به شما معرفی کنیم. امیدوارم لذت ببرید.  مرتبط: فیلم‎‌های شبیه هری پاتر

Jujutsu kaisen / نبرد جادو

  • سال انتشار: 2020
  • تعداد قسمت ها: 24 قسمت
  • ژانر: ماوراء الطبیعی، اکشن
  • MAL: 8.7

انیمه جوجوتسو کایسن، درباره دنیایی است که در آن، نفرین ها از افکار منفی انسان ها نشات گرفته، به موجوداتی وحشتناک تبدیل شده، و در نهایت باعث مرگ چندین نفر می شوند. نفرین ها در حالت عادی، قابل دیدن نیستند؛ ولی با این حال افرادی هستند که می توانند آنها را ببینند و توانایی مقابله و جنگیدن با انها را دارند. این افراد، در مدارس جوجوتسو آموزش می بینند تا از انسان ها در برابر نفرین ها محافظت کنند.

انیمه جوجوتسو کایزن (نبرد جادو)، یکی از انیمه های شبیه هری پاتر است که درباره دانش آموزان یک مدرسه جادویی است. ولی چند تا فرق دارد. اول اینکه در هاگوارتز، معلم ها از جانشان مایه می گذارند تا بچه ها آسیبی نبینند. اما در جوجوتسو کایزن، از همان ابتدا، بچه های مدرسه را در شرایط مرگ و زندگی قرار می دهند و خیلی اوقات آنها را در خطرناک ترین شرایط ممکن، تنها می گذارند. به عبارت دیگر، یک جادوگر مثلا می تواند در هاگوارتز معجون سازی یاد بگیرد، ولی در مدرسه جوجوتسو کایسن مهم ترین هدف این است که جادوگرها توانایی جنگیدن با نفرین های قدرتمند را داشته باشند.

Jujutsu kaisen

نکته دیگر این است که در جوجوتسو کایسن، اصلا از آن حال و هوای مدرسه ای هری پاتر خبری نیست. تمرکز روی فایت های رنگارنگ و متنوع، و همچنین تکنیک های پیچیده و جذاب است. همچنین همه مدیران و معلم ها مثل دامبلدور همیشه طرف شخصیت های اصلی نیستند؛ بلکه حتی خیلی اوقات برای آنها تهدیدی جدی محسوب می شوند!

در کل، می شود گفت اگر دنبال تجربه ای شبیه، اما همزمان متفاوت از هری پاتر می گردید، انیمه جوجوتسو کایزن گزینه مناسبی است.


Toilet – bound Hanako kun / هاناکو سان

  • سال انتشار: 2020
  • تعداد قسمت ها: 12 قسمت
  • ژانر: ماوراء الطبیعی، کمدی، درام
  • MAL: 7.8

انیمه هاناکو سان یکی از بهترین انیمه های شبیه هری پاتر است. این انیمه، الهام گرفته شده از یکی از افسانه های ژاپنی درباره هفت اعجوبه است: در یک مدرسه به ظاهر عادی، هفت اعجوبه وجود دارند. آنها به نوعی مرز بین دنیای واقعی و دنیای اشباح هستند. معروف ترین این اعجوبه ها، هاناکو سان وابسته به دستشویی است. او یک روح است که در دستشویی دخترانه مدرسه زندگی می کند و در ازای گرفتن چیزی مهم از کسی که احضارش می کند، او را به یکی از آرزوهایش می رساند.

داستان از جایی شروع می شود که یکی از دانش اموزان مدرسه، به نام نه‌نه یاشیرو، هاناکو را احضار می کند. و در ادامه، پایش به ماجراهای خطرناکی باز می شود…

انیمه Jibaku shonen Hanako kun، سبک هنری خاص و بسیار چشم نوازی دارد. همچنین دنیا سازی آن خلاقانه و دوست داشتنی است؛ درست مثل هری پاتر. همچنین مثل هری پاتر و سنگ جادو، در این انیمه شاهد گشت و گذارهای آزادانه و سرک کشیدن به گوشه گوشه جهان داستان هستیم. مدرسه ای که تقریبا همه اتفاقات در ان می افتند، از برخی جهات شباهت های زیادی به هاگوارتز دارد. شوخ طبعی موجود در دنیای کم و بیش تاریک انیمه، موجودات فانتزی و متنوع، و جادوهای رنگارنگ، درست مثل هری پاتر، از دلایل جذابیت انیمه هاناکو هستند.

مرتبط »بهترین انیمه های سایبرپانکی Cyberpunk –


Little witch academia / آکادمی جادوگران کوچک

  • سال انتشار:2017
  • تعداد قسمت ها: 25 قسمت
  • ژانر: فانتزی، دختران جادویی
  • MAL: 7.8

انیمه لیتل ویچ آکادمیا، راجع به دختری جوان به نام آتسوکو است که در دنیایی می کند که در آن، جادو از مد افتاده! با این وجود، او تحت تاثیر یک جادوگر قرار می گیرد و تصمیم می گیرد به یک آکادمی خاص که در آن دختران جوان برای جادوگر شدن آموزش می بینند، ملحق شود. نکته جالب تر این است که او از دنیای عادی وارد دنیای جادو می شود؛ به عبارت دیگر اگر معادل این قضیه را در هری پاتر در نظر بگیریم، آتسوکو یک مشنگ زاده محسوب می شود!


Black clover / شبدر سیاه

  • سال انتشار: 2017
  • تعداد قسمت: 170 قسمت
  • ژانر: فانتزی، اکشن، ماجراجویی
  • MAL: 8.1

انیمه شبدر سیاه، یکی از انیمه های شونن محبوب این چند وقت اخیر است که داستان آن مثل هری پاتر، در دنیایی جادویی رخ می دهد. این انیمه، درباره دو پسر یتیم به نام آستا و یونو است که با همدیگر بزرگ شده اند. و هر دو آرزو دارند تبدیل به بزرگترین جادوگر کشور شوند. با این حال، آنها خیلی با یکدیگر فرق دارند: یونو رفتار بالغانه ای دارد، و استعدادش در جادوگری مورد تحسین همه است.

در حالی که آستا کاملا با او فرق دارد و باید بسیار تلاش کند تا بتواند به او برسد. انیمه بلک کلاور با بیش از صد قسمت، قصه این دو دوست را روایت می کند که ممکن است در ظاهر سایه هم را با تیر بزنند، ولی قلبا به هم اهمیت می دهند.

مرتبط: آیا انیمه Black clover شبدر سیاه واقعا به پایان رسیده است؟ 

قوی ترین شخصیت های انیمه شبدر سیاه Black Clover


My hero academia / مدرسه قهرمانانه من

  • سال انتشار: 2016
  • تعداد قسمت ها: 113 قسمت + 5 OVA
  • ژانر: سوپر پاور، اکشن، کمدی، مدرسه ای، هیجان انگیز
  • MAL: 8 – 8.2

انیمه My hero academia یکی از انیمه های شبیه هری پاتر، داستان ایزوکو میدوریا را روایت می کند؛ پسری مهربان و دوست داشتنی که از شانس بدش، در دنیایی که 80 درصد مردم آن با قدرت های فراطبیعی به دنیا می آیند، هیچ قدرت خاصی ندارد. میدوریا در دنیایی زندگی می کند که شغل ابرقهرمانی بلاخره به لطف قدرت های جور واجور به واقعیت پیوسته. و خودش هم آرزو دارد تبدیل به ابرقهرمانی شود که مردم را نجات می دهد. ولی چون بدون قدرت به دنیا آمده، هیچ کس رویایش را جدی نمی گیرد و حتی او را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

با این وجود، ایزوکو میدوریا بعد از جلب تحسین و اعتماد قهرمان شماره یک، آلمایت، موفق می شود به مدرسه ابرقهرمان ها راه پیدا کند. همه چیز در ابتدا خیلی رویایی به نظر می رسد؛ تا اینکه دنیا کم کم روی تاریکش را به او نشان می دهد…

همانطور که در ابتدا گفته بودم، یکی از دلایل دوست داشتنی بودن سری هری پاتر، شخصیت های آن است. شخصیت هایی که با آنها گذر زمان و بزرگ شدن را تجربه کردیم و حواسمان به کوچک ترین تغییرات آنها از ابتدا تا انتها بود. مهم ترین دلیل شباهت انیمه آکادمی قهرمان من هم همین موضوع است. شخصیت ها. البته یک تفاوت بسیار بزرگ وجود دارد، در هر کدام از کتاب های هری پاتر، هری و دوستانش یک سال بزرگتر شده اند. به عبارت دیگر، هر کتاب داستان یک سال تحصیلی آنها در هاگواترز را نشان می دهد. ولی در حال حاضر 5 فصل و 113 اپیزود از مای هیرو اکادمیا منتشر شده؛ در حالی که به زور و با جان کندن فقط یک سال برای میدوریا گذشته!


The Flying witch / جادوگر پرنده

  • سال انتشار: 2016
  • تعداد قسمت ها: 12 قسمت
  • ژانر: کمدی، فانتزی
  • MAL : 7.5

انیمه Flying witch، زندگی روزمره یک جادوگر است. به همین راحتی. این انیمه، فضای فضای روشن و شوخ طبعی به جایی دارد. همچنین، در دنیای آن، قرار نیست با جادو به چشم یک شگفتی رفتار شود. جادو یک چیز عادی است و تقریبا حکم چاشنی داستان این انیمه را دارد. نه آنقدر زیاد، یا بهتر است بگوییم تابلو از آن استفاده می شود که شورش در بیاید، و نه آنقدر حضور کمرنگی دارد که کلا فراموش شود. پس با این تفاسیر، فایت های جادویی متعدد و خارق العاده، جایگاهی در این انیمه ندارند. ولی این باعث نمی شود که دلیلی برای تماشای انیمه فلایینگ ویچ وجود نداشته باشد.


Izetta: The Last Witch / ایزتا: آخرین جادوگر

  • سال انتشار: 2016
  • تعداد قسمت ها: 12 قسمت
  • ژانر: تاریخی، فانتزی، نظامی
  • MAL: 6.8

لست ویچ، در دنیایی موازی رخ می دهد که در آن، جادو چیزی غیر طبیعی نیست. همچنین یکی از مهم ترین عناصر داستان آن، جنگ جهانی دوم و حضور شخصیت اصلی انیمه، جادوگری به نام ایزتا در آن است. ماجرا وقتی جالب تر می شود که می فهمیم ایزتا، قهرمان انیمه آخرین جادوگر، تنها بازمانده از یک خاندان جادوگر است. عنوان این انیمه کاملا برازنده آن است! به هر حال، اینکه ایزتا تنها بازمانده است، مرا یاد جمله “پسری که زنده ماند” سری هری پاتر می اندازد.

انیمه های کمی نیستند که به موضوع جنگ جهانی در یک دنیای موازی بپردازند. انیمه حماسه تانیای شیطانی یکی از همین انیمه هاست. در آن انیمه هم مثل آخرین جادوگر جادو وجود داشت، ولی داستان از دید یک نازی روایت می شد. در صورتی که در آخرین جادوگر ایزتا به عنوان قهرمانی معرفی می شود که در راه محافظت از دوستان و متحدانش در برابر آلمان، خطرها را به جان می خرد.


The Irregular at magic high school / بی نظمی در مدرسه جادو

  • سال انتشار: 2014
  • تعداد قسمت ها: 39 قسمت
  • ژانر: علمی – تخیلی، فانتزی، اکشن
  • MAL: 7.5

انیمه بی نظمی در مدرسه جادو، که از ترکیب جالب جادو و فناوری و دانش استفاده می کند، راجع به پسری به نام تاتسویاست. که در دنیایی زندگی می کند که در آن جادو وجود دارد، ولی فقط افرادی خاص که با توانایی های خاص به دنیا می آیند می توانند از آن استفاده کنند. البته، توانایی استفاده از جادو، لزوما در دنیای این انیمه برای شما سرگرم کننده نخواهد بود. چون کسانی که با این استعداد متولد شده اند، مجبور به قبول کردن شغل هایی خاص می شوند. تاتسویا، پسری جوان است که استعداد جادو دارد؛ به همین دلیل، به دبیرستانی ویژه می رود تا آموزش ببیند. و این شروع داستان اوست.مرتبط » انیمه ارویگ و جادوگر ؛ 10 حقیقت در مورد ساخته جدید استودیو جیبلی 


Attack on titan / حمله به تایتان

  • سال انتشار: 2013
  • تعداد قسمت ها: 75 قسمت + 8 OVA
  • ژانر: اکشن، فانتزی، درام، معمایی، هیجان انگیز
  • MAL: 8.5 – 9.1

انیمه اتک آن تایتان، یا حمله به تایتان، درباره تنها بازماندگان بشریت پس از حمله غول های ادم خوار است که پشت دیوارهایی عظیم، پناه گرفته اند. با گذر چندین سال، کم کم مردم به آرامش موقتی که دارند، دلخوش می شوند و همه ترس از غول ها را فراموش می کنند. تا اینکه یک روز، غولی غیر عادی و بزرگتر از دیوارها ظاهر می شود و بیرونی ترین دیوار را می شکند…

انیمه تایتان مهاجم، که بیشتر با نام حمله به غول معروف است، در نگاه اول کمترین شباهت را به هری پاتر دارد. خشونت بی تعارف و شدید، دنیای بی رحم و خیلی اوقات خالی از امید، زجر و دردهای فراتر از تصور، ولی با این وجود بسیار شبیه است. هر دو سری، طرفدارانی پر و پا قرص دارند و هر دو به مسئله تبعیض نژادی، چه مستقیم و چه غیر مستقیم، پرداخته اند.

درست است که هم اتک ان تایتان و هم هری پاتر شخصیت هایی به یادماندنی و دوست داشتنی دارند، ولی تفاوتی بزرگ در این زمینه با همدیگر دارند: در فیلم اول یادگاران مرگ، نگاه ترسناک رون به هرماینی و هری را یادتان هست؟ اینکه هیچ حرفی نمی زد ولی از درون خشمگین و سرشار از تردید بود؟ راستش را بخواهید، وقتی ارن را در این حالت دیدم، وحشت کردم. حالا شما فکرش را بکنید تغییرات و شکسته شدن شخصیت ها، آن هم به شکلی چند برابر بدتر از هری پاتر، مثل نقل و نبات در اتک آن تایتان وجود دارد!


Fairy tail

  • سال انتشار:2009
  • تعداد قسمت ها: 328 قسمت
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی، کمدی
  • MAL: 7.6

انیمه فری تیل، یکی از انیمه های طولانی است که تماشای شان به شکل مداوم و بدون وقفه، نیاز به حوصله زیادی دارد! بنابراین انیمه های بلند مثل فری تیل را فقط در صورتی تماشا کنید که حوصله تماشای بیش از سیصد چهارصد قسمت انیمه را داشته باشید!

این انیمه، داستان دختری به نام لوسی را روایت می کند که در دنیایی سرتاسر جادو، با پیوستن به گروهی خاص، ماجراجویی هایی پر پیچ و خم را آغاز می کند. از آنجا که این انیمه چند صد قسمتی است، شما زمان زیادی را با شخصیت های داستان سپری می کنید و رفته رفته شناختتان از آنها کامل تر می شود. درست مثل هری پاتر، البته مدت زمان تماشای کل فیلم های هری پاتر خیلی کمتر از سریال فری تیل است! همچنین از آنجا که این انیمه قسمت های زیادی دارد، فرصت های زیادی برای ماجراجویی و گشتن در دنیای جادویی آن دارید.


Fate zero / فیت زیرو

  • سال انتشار: 2006
  • تعداد قسمت ها: 24 قسمت
  • ژانر: اکشن، فانتزی تاریک، تراژدی، هیجان انگیز
  • MAL: 8.3

سری فیت، یکی از بهترین، گسترده ترین و بزرگترین سری های انیمه ای است. ولی حساب فیت زیرو از بقیه جداست! اگر از یکی از طرفداران این سری بپرسید بهترین انیمه سری فیت کدام است، به احتمال زیاد می گوید: فیت زیرو.

مرتبط » معرفی سری انیمه‌های Fate و ترتیبی که حتما باید با آن تماشا کرد! 

انیمه فیت زیرو، شباهت های زیادی به هری پاتر و جام آتش دارد. در این انیمه، ما شاهد مسابقه مرگبار هفت جادوگر از قبایل مختلف هستیم که برای رسیدن به جام مقدس با هم رقابت می کنند. درست مثل هری پاتر و جام آتش، این رقابت در دوره های مشخص برگزار می شود و همه شرکت کننده ها، لزوما با خواست خودشان در آن شرکت نمی کنند.

اگر می خواهید به سراغ هر کدام از انیمه های سری فیت، از جمله فیت زیرو بروید، باید اطلاعات کافی درباره این سری و ترتیب تماشای انیمه های آن داشته باشید. برای همین پیشنهاد می کنم حتما نگاهی به مطلب “معرفی سری فیت و ترتیب تماشای آن” بیندازید.


Tweeny witches / توینی ویچز

  • سال انتشار: 2004
  • تعداد قسمت ها: 40 قسمت
  • ژانر: کمدی سیاه، فانتزی، دختران جادویی
  • MAL: 7.1

انیمه توینی ویچز، درباره دختری به نام آروسو است که در دنیای عادی زندگی می کند؛ ولی به لطف کتابی که قبلا خوانده، به جادو باور دارد. طبق چیزی که در کتاب نوشته شده بود، جادو فقط  در صورتی که در مسیر خوب مورد استفاده قرار بگیرد کار می کند. یک روز، گروهی عجیب و غریب سعی می کنند کتاب او را بدزدند، و در همین حین، او خیلی اتفاقی وارد دنیای جادوگران می شود. ولی دنیای جادو، با تصورات او خیلی فرق دارد: آنجا از جادو فقط برای مقاصد پلید استفاده می شود!


Howl’s moving castle / قلعه متحرک هاول

  • سال انتشار: 2004
  • مدت زمان: 1 ساعت و 59 دقیقه
  • ژانر: درام، عاشقانه، فانتزی، تاریخی
  • MAL: 8.7

انیمه قلعه متحرک هاول، انیمه ای سینمایی به کارگردانی هایائو میازاکی، اسطوره دنیای انیمه هاست. این انیمه، اقتباسی از رمانی با همین نام، نوشته شده توسط دایانا وین جونز است؛ هرچند تفاوت هایی بسیار زیاد با آن دارد. بنابراین توصیه می کنم علاوه بر تماشای انیمه قلعه متحرک هاول، رمان آن را نیز از دست ندهید.

در ادامه بخوانید »

بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول

موسیقی متن انیمه Howl’s Moving Castle را گوش کنید! شاهکاری از درام‌ها 

این انیمه، درباره دختری جوان به نام سوفی است که در مغازه کلاه فروشی خانوادگی اش مشغول به کار است. او خیلی سر به زیر و ساکت است و اهمیت زیادی به اتفاقات دنیا نمی دهد. یک روز، جادوگری بد ذات طلسمی را روی سوفی اجرا می کند و باعث پیر شدن او می شود. سوفی که اصلا نمی داند علت اینکار جادوگر چه بوده، ز مانی که به خودش می آید، می بیند که در یک قلعه متحرک نشسته. قلعه ای که متعلق به جادوگری بد نام به نام هاول است. هر چند به نظر می رسد این جادوگر بدنام، تنها راه نجات سوفی از این شرایط، و قلعه متحرک او، تنها خانه ای است که او دارد.


Fullmetal alchemist / کیمیاگر تمام فلزی

  • سال انتشار: 2003 , 2009
  • تعداد قسمت ها: نسخه قدیمی 51 قسمت – نسخه برادری 64 قسمت
  • ژانر: فانتزی، کمدی، درام، تاریخی، نظامی، اکشن، معمایی، ماجراجویی
  • MAL: 8.1 – 9.2

انیمه کیمیاگر تمام فلزی، درباره دو برادر با قدرت های کیمیاگری به نام ادوارد و الفونس است. که مادرشان، عزیزترین حامی‌شان، وقتی آنها هنوز در دوران کودکی به سر می برند، از دنیا می رود. پدر آنها، چند سال پیش، خانه را برای همیشه ترک کرده بود؛ پس این دو برادر بعد از مرگ مادرشان، کاملا تنها می شوند. آنها تصمیم می گیرند با استفاده از کیمیاگری، مادرشان را به زندگی برگردانند ولی نه تنها موفق به انجام اینکار نشدند، بلکه حتی اعضای بدنشان را به شکل دردناکی از دست می دهند. بعد از اینکه آنها به سنین نوجوانی می رسند، تصمیم می گیرند با همدیگر برای پیدا کردن راهی برای برگرداندن بدن هایشان، سفری پر ماجرا را شروع کنند.

در انیمه کیمیاگر تمام فلزی، شاهد مدرسه ای جادویی و خفن نیستیم. همچنین جادو چیزی نیست که شخصیت های اصلی انیمه کیمیاگر تمام فلزی استفاده کنند. آنها از علم کیمیاگری استفاده می کنند؛ که البته شباهت هایی به جادو در هری پاتر دارد به همین دلیل در لیست انیمه های شبیه هری پاتر قرار دارد. به هر حال، مهم ترین دلیل شباهت دنیای کیمیاگر تمام فلزی به هری پاتر، وجود عاملی فراطبیعی مثل کیمیاگری یا جادو نیست؛ بلکه عواقب آنهاست.

در ابتدای هر دو سری، می بینیم که چطور کیمیاگری و جادو به عنوان ناجی های مفید، اما خطرناک معرفی می شوند. البته اشاره به جنبه خطرناک در شروع، خیلی کم است؛ تا اینکه شخصیت های اصلی، کم کم می بینند کیمیاگری و جادو که اینقدر دوستش داشتند، باعث رخ دادن چندین جنایت و فاجعه شده اند.

البته شباهت هری پاتر و کیمیاگر تمام فلزی به پردازش به این نکته محدود نمی شود. هر دو سری، به شکل منحصر به فردی به تبعیض های نژادی و اجتماعی و علت ایجاد شدن آنها پرداخته اند. لازم است بدانید از سری کیمیاگر تمام فلزی، دو انیمه سریالی وجود دارد که یکی برای سال 2003 است و یکی برای 2009. نسخه قدیمی تر نیمه دوم و پایان متفاوتی نسبت به منبع اقتباس دارد، ولی نسخه 2009 که با عنوان کیمیاگر تمام فلزی: برادری شناخته می شود، کاملا به منبع اقتباس وفادار است و همچنین نسبت به نسخه قبلی، خوشنام تر و محبوب تر است. نسخه 2003 تمرکزش روی شخصیت ها و پردازش به آنهاست و نسخه برادری روی داستان. البته نیازی نیست که حتما قبل از دیدن یکی از این دو سری، دیگری را دیده باشید. (نظر من را بخواهید، هر دو انیمه های واقعا خوبی هستند و قطعا ارزش تماشا دارند.)

امیدواریم که از معرفی انیمه های شبیه هری پاتر لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید:

باورهای اشتباه درباره انیمه ها که باید کنار گذاشته شوند!

بهترین و بدترین انیمه ها برای شروع؛ قدم اول را محکم بردارید!