ماده غذایی که نباید قبل از 10صبح آن ها را بخورید !صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است و یک صبحانه خوب و دلچسب می تواند روحیه شما را بهبود بخشد و از افسردگی جلوگیری کند.اما آیا می دانید برای سلامت و شاداب بودن  بدن نباید برخی مواد غذایی را قبل از 10 صبح بخورید.اما این مواد غذایی کدامند؟

5 ماده غذایی که نباید قبل از 10صبح آن ها را بخورید!

کره حیوانی

کره حیوانی

مصرف چربی در صبحانه یک عامل مهم است.با این حال ، آنچه شما باید در اینجا توجه کنید این است که چه نوع چربی را در صبح مصرف کنید.کره  حیوانی غذایی است که به شما در پردازش ویتامین ها کمک می کند ، اما حاوی مقدار زیادی چربی اشباع است که می تواند به قلب شما آسیب برساند و باعث افزایش وزن شما شود.در عوض خوردن کره بادام زمینی  به جای کره حیوانی به شما کمک می کند تا در طول روز احساس گرسنگی کمتری  داشته باشید.کره بادام زمینی تولید پپتید را افزایش می دهد ، هورمونی که گرسنگی را تنظیم می کند و احساس راحتی بیشتری به شما می دهد.


همچنین بخوانید:


کورن فلکس و غلات صبحانه

کورن فلکس

غلات صبحانه یکی از ساده ترین و راحت ترین ، صبحانه هاست.اما متاسفانه این غلات دارای مقدار قند زیادی است.این امر باعث مصرف بیشتر کالری می شود.شما می توانید به جای غلات صبحانه شیرین ، جو دوسر خانگی با فیبر سالم و تقریباً بدون قند را مصرف کنید.جو دوسر همچنین میل شما  به شیرینی را در طول روز سرکوب می کند و از احساس خستگی جلوگیری می کند.

پن کیک و وافل

ماده غذایی که نباید قبل از 10صبح آن ها را بخورید

وافل یا پن کیک نیز جزو صبحانه های آماده و آسان هستند اما متاسفانه حاوی مقدار زیادی کربوهیدراتند.خوردن چنین غذاهایی قبل از ساعت 10 صبح باعث می شود که در طول روز احساس گرسنگی کنید.به جای خوردن کربوهیدراتهای چرب ، شیرین ، غذاهای حاوی فیبر و سبوس دار را که در خانه تهیه می کنید ، انتخاب کنید.به عنوان مثال ، به جای پنکیک های آماده ، می توانید یک نان تست گندم کامل تهیه کرده و میل کنید.

ماست بدون چربی

ماده غذایی که نباید قبل از 10صبح آن ها را بخورید

ماست بدون چربی یکی از رایج ترین گزینه های صبحانه است. با این حال ، ماست بدون چربی حاوی پروتئین و قند کمی است.طبق مطالعات انجام شده ، مصرف ماست پرچرب در صبح به شما در کاهش وزن کمک می کند.این ماده حاوی پروتئین بیشتری نسبت به ماست بدون چربی است و به شما کمک می کند  تا در طول روز احساس گرسنگی کمتری داشته باشید.

آبمیوه های آماده

ماده غذایی که نباید قبل از 10صبح آن ها را بخورید

آب میوه هایی که آماده می خرید یا خودتان  در خانه تهیه می کنید حاوی مقدار زیادی قند هستند و تقریباً هیچ فیبری ندارد. مهم است که روز را با جویدن غذا به جای مصرف مایعات شروع کنید تا در طول روز احساس سیری بیش تری داشته باشید.به جای آن می توانید صبح خود را با مصرف میوه تازه شروع کنید.شروع روز با میوه در صبح برای دستگاه گوارش شما مفید بوده و بدن شما را فعال می کند.