سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و مسابقات یو اف سی با بررسی مبارزات یو اف سی در خدمت شما هستم. این بار با بررسی مبارزات یو اف سی فایت نایت 156 یا یو اف سی مونته‌ویدئو در اروگوئه . کارتی جذاب که بازی های جذابی رو هم توش شاهد بودیم .

در بازی مین ایونت ولنتینا شفچنکو برای بار دوم موفق شد از کمربند قهرمانی دفاع کنه و حریف خودش لیز کارموش رو در 5 راند شکست بده.

بازی مین ایونت که برنده عنوان بهترین بازی شب شد، بین مایک پری و ویسنت لوکه برگزار شد که این بازی بعد 3 راند جذاب و نزدیک با کمال تعجب با اسپلیت دسیژن به نفع لوکه تموم شد!

بازی سوم بازی نسبتا جذابی بود از دسته پر وزن بین ادواردو گاراگوری و هومبرتو بندنای بازی که بعد سه راند به نفع گاراگوری تموم شد.

تو این کارت 3 بازی دیگه هم وجود داشت که در ادامه یه اشاره ای بهشون میکنم ، کارت پریلیمز رو هم مثل هفته های قبل یه فقط نتایجش رو اعلام میکنم ! همچنین شما می تونید به غیر از بازی شفچنکو 3 بازی اصلی مین کارت مسابقات یو اف سی فایت نایت 156 رو بصورت کامل و اختصاصی از مجله وارونه تماشا کنید.

در ادامه بررسی بازی های هفته های گذشته رو یه نگاهی بندازید


در ادامه با بررسی مبارزات یو اف سی فایت نایت 156 همراه من باشید

Main Card

مبارزات یو اف سی فایت نایت 156

بالا یه اشاره ریزی به سه بازی اصلی مین کارت UFC 156 کردم در ادامه به سه بازی دوم این کارت یه اشاره ای میکنم و بعد میریم سراغ بررسی سه بازی اصلی مین کارت یو اف سی 156

بازی چهارم این کارت که به نظرم من باید بازی سوم می بود بین الیر لطیفی (رنک 9) و ولکان ازدیمر (رنک 7) دسته لایت هوی ویت برگزار شد که ولکان ازدمیر موفق شد در راند دوم و با TKO برنده بازی بشه ! اولین برد ازدمیر بعد سه باخت سنگین !

بازی خیلی بازی زیبا و تکنیکالی بود ، ازدمیر با یه گیم پلن ناب با صبر حوصله بالا مبارزه کرد و موفق شد ، این بازی یکی از بهترین مبارزاتی بود که تا الان از ولکان ازدمیر دیده بودم!

در ادامه بازی ولکان ازدیمر و الیر لطیفی رو تماشا کنید.

بازی پنجم یو اف سی فایت نایت 156 بین رودولفو ویرا و اسکار پیکاتو برگزار شد، بازی در دسته میان وزن بود و ویرا موفق شد در راند دوم و با ساب میشن بازی رو به نفع خودش تموم کنه !

ویرا اولین بازی خودش در یو اف سی رو انجام میداد، ویرا 4 بار قهرمان جهان در مسابقات جیجوتسو برزیلی شده  7 بار قهرمان جام جهانی این رشته !

بازی با پیکاتو بازی جذابی بود ، پیکاتو که چهارمین بازیش رو در یو اف سی انجام میداد استند آپ بهتری نسبت به ویرا داشت کمربند مشکی BJJ هم هست اما خب ویرا موفق شد به زیبایی در انتهای راند دوم و با اجرای فن arm-triangle choke حریف خودش رو شکست بده !

بازی آخر این کارت هم در دسته پر وزن بین بابی مافت و انریکه بارزولا برگزار شد، بازی جذاب و تکنیکی که خیلی نزدیک دنبال شد، بابی مافت با بازی استند آپ بهتر سعی در برنده شدن بازی در حالت سرپا داشت اما بارزولا با توجه به بک گراند کشتی ، بیشتر به دنبال خاک کردن بود گرچه بوکس خیلی خوبی هم داره ! در نهایت بازی بعد 3 راند خیلی نزدیک به نفع بارزولا تموم شد.


valentina shevchenko vs liz carmouche

مهمترین بازی شب یا همون مین ایونت مسابقات یو اف سی فایت نایت 156 در دسته پروزن زنان بین ولنتینا شفچنکو (قهرمان دسته پروزن) و لیز کارموش (رنک 3) برگزار شد. دومین مسابقه شفنچکو بعد از قهرمانی دسته پر وزن

نکته جالب این مبارزه این بود که این دوتا قبلا در مسابقات C3 Fights با هم مبارزه کرده بودن ! در اون بازی لیز کارموش برنده بازی شد !!! بازی که شفچنکو جلو بود اما به علت خونریزی شدید شفچنکو بازی توسط دکتر متوقف شد و کارموش برنده بازی اعلام شد!

و اما بازی

بازی یه مبارزه تاکتیکی و خیلی حرفه ای بود ! شفچنکو بر خلاف بازی قبلی با جسیکا آی که خیلی تهاجمی بود، تو این بازی خیلی محتاط و آروم بود با این حال دوبار کارموش رو ناک داون کرد! اولین باری بود که میدیدم شفچنکو انقدر کم تحرک و دفاعی بازی میکنه !

بازی در بیشتر دقایق سرپا دنبال میشد با این حال شفچنکو چندین بار حریفش رو خاک کرد! کارموش هم خوب جلوی ولنتینا دووم آورد و بازی بعد 5 راند با برتری مطلق شفچنکو تموم شد.

شفچنکو بدون شک یکی از بهترین فایترهای تمام دوران هنرهای رزمی و در حال حاضر بهترین فایتر زن جهان هستش ! تکنیک خیلی بالا ، قدرت بدنی خیلی بالا، هوش مبارزه خیلی بالا باعث شده تا ولتینا شفچنکو تبدیل به یکی از پدیده های ورزش تاریخ معاصر بشه !


Vicente Luque vs Mike Perry

مبارزات یو اف سی فایت نایت 156

نکته » این بازی به معنای واقعی کلمه “رینگ خونین” بود و همینجا خواهش میکنم اگر زیر 18 سال سن دارید یا از دیدن صحنه های خشن آزرده خاطر میشید ویدیو این مبارزه رو اصلا نبینید ! 

مایک پری بدن شک یکی از وحشی ترین و خوش اخلاق ترین فایترهای یو اف سی هستش که هم بازی هاش هم حرف زدن و رفتارش خیلی جذاب و دیدنی هستش !

مایک پری همه چیش خوبه غیر از اینکه خیلی احساسی مبارزه میکنه (البته همین هم باعث شده مبارزاتش خیلی جذاب بشه ) از طرفی به نظر من خیلی تاکتیکی مبارزه نمیکنه و کاردیو خوبی هم نداره! با این حال به شدت من ازش خوشم میاد و تماشای این آدم کلا برام جذابه !

این بازی برنده جایزه بهترین بازی شب هم شد که حدود 50 هزار دلار هستش ! که صد البته بیشتر از این ها ارزش داشت این بازی و کاری که مایک پری کرد!

از ویسنت لوکه هم بگم فایتر جوون برزیلی که تا قبل این بازی 6 تا مسابقه تو یو اف سی انجام داده بود که تنها اولین بازیش رو به لیون ادواردز باخته و 5 برد پشت سرهم داره که با برد دیروز میشه 6 برد پشت سرهم و به زودی باید شاهد حضورش و مبارزه اش با یکی از 10 فایتر اول جدول باشیم همین الان هم رنک 7 دسته ولترویت هستش!!!

و اما بازی

مایگ پری مبارزات یو اف سی فایت نایت 156

بازی از همون اول وحشی دنبال شد اکثر دقایق بازی سرپا دنبال شد هر دو طرف ضربات خیلی سنگین و وحشتناکی رو لند کردن مخصوصا لوکه که موفق شد در راند سوم با یه فلایینگ نی دماغ مایک پری رو خورد کنه ! اما در کل به نظر من مایک پری خیلی بهتر مبارزه کرد و برنده هر سه راند بود اما بازی با اسپلیت دسیژن به نفع لوکه تموم شد. بازی رو هم بصورت کامل تماشا کنید.


Eduardo Garagorri vs Humberto Bandenay

Eduardo Garagorri vs Humberto Bandenay

بازی سوم بازی نسبتا جذابی بود، اما بازی مهمی اصلا نبود و دلیل انتخاب این بازی به عنوان بازی سوم رو نفهمیدم!!! بازی بین ادواردو گاراگوری و هومبرتو بندنای در دسته پر وزن برگزار شد.

این بازی اولین بازی ادواردو گاراگوری در یو اف سی و چهارمین بازی هومبرتو بندنای بود ، فایترهای جوونی که خیلی تکنیکی هستن ، هر دوشون تو این بازی خیلی خوب عمل کردن و بازی به شدت نزدیک بود اما گاراگوری ضربات بیشتر و قوی تری رو لند کرد در نتیجه بعد سه راند برنده بازی اعلام شد.

در ادامه این مبارزه رو بصورت کامل تماشا کنید.

 


Prelims

نتایج مسابقات پریلیمز

مبارزات یو اف سی فایت نایت 156 / پریلیمز

 

خب امیدوارم از بررسی مبارزات یو اف سی فایت نایت 156 یا یو اف سی مونته‌ویدئو خوشتون اومده باشه لطفا شما هم نظراتتون راجع به این کارت و سایر بازی های یو اف سی در سال 2019 با ما به اشتراک بگذارید.