معذرت خواهی هنرمندان هالییوودی از ایران در پی شهادت سردار سلیمانی

معذرت خواهی هنرمندان هالییوودی از ایران ! ترور فرمانده نیروی قدس سپاه  ، سپهبد قاسم سلیمانی ، به دستور ترامپ انتقادهای گسترده ای را در میان افراد مشهور آمریکایی برانگیخته است. Rose McGowanهنرمند آمریکایی و نویسنده در توییتی با عنوان :

ایران عزیز # ، ایالات متحده به کشور شما ، پرچم شما و مردم شما بی احترامی کرده است. 52٪ از ما با فروتنی  از شما عذرخواهی می کنیم”.ما با ملت شما صلح می خواهیم .ما نمی دانیم چگونه از این شرایط فرار کنیم.


همچنین بخوانید :


توییت او واکنشهای زیادی را دریافت کرد و باعث شد وی در توییت دیگری اضافه کند که از چشم انداز یک جنگ قریب الوقوع می ترسد.

کتی گریفین کمدین ،مدل و نویسنده آمریکایی نیز در توییتی نوشته است :”دونالد ترامپ با این اقدام جنگی بسیار نادان و بی فکر ، هر آمریکایی ، در سراسر جهان را در معرض خطر جدی قرار داده است.”

مایکل مور فیلم ساز جنجالی آمریکایی نیز در اینستاگرام خود نوشت :من درخواستی شخصی از رهبر ایران دارم و از او خواهش می‌کنم که به اقدام تروریستی ما (آمریکا) برای به شهادت رساندن ژنرال که با خشونت تمام انجام شد، از هیچ گونه انتقام خشونت‌آمیز و تنش‌زا استفاده نشود تا من و میلیون‌ها آمریکایی دیگر این مشکل را به صورت صلح‌آمیز حل کنیم.

دونالد ترامپ در روز شنبه و پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در توییتی نوشت که : ارتش در صورت اقدام تلافی جویانه علیه آمریکا برای ترور فرمانده ارشد نظامی ایران ، به اهداف “بسیار مهم” مربوط به ایران و 52 مرکز فرهنگی حمله خواهد کرد.این توییت او دوباره وامنش های زیادی را در برداشت.این تهدید به دلیل ماهیت آشکار بودن آن در رابطه با جنایتی جنگ ، که به جای مکان های نظامی ، تمدن و آثار فرهنگی را هدف قرار می دهد ، مورد واکنش جدی قرار گرفت.

در  حواشی مراسم گلدن گلوب سال 2020 ، که از هنرمندان خواسته شده بود در مورد مسائل سیاسی صحبت نکنند ،اما آن ها همه در حمایت از ایران ترامپ را مورد انتقاد قرار دادند و همه از یکدیگر خواستند که مخالفت خود را پای صندوق های رای نشان دهند.