چرا باید انیمه دوران آبی را تماشا کنیم؟

با معرفی انیمه زمانه آبی در خدمت شما هستیم. انیمه Blue period (دوران آبی) یکی از جدیدترین انیمه های 2021 است که به شکل دل انگیزی، به هنر، و علاقه ذاتی انسان ها به هنر می پردازد. و در کنار آن، داستانی درباره تصمیم گیری برای آینده و همچنین مسائل نوجوانان را روایت می کند. این انیمه، اقتباسی از یک مانگای تحسین شده است و به همین دلیل، یکی از بهترین انیمه های پاییز 2021 به شمار می رود. اگر هنوز این انیمه را تماشا نکرده اید و می خواهید بدانید که باید به سراغ آن بروید یا نه، پس با این مطلب همراه مجله وارونه باشید.


معرفی  انیمه Blue period

معرفی انیمه Blue period

مشخصات انیمه:

  • سال انتشار: 2021
  • ژانر: برشی از زندگی، سینن، مدرسه ای
  • امتیاز در مای انیمه لیست: 7.8
  • اقتباسی از: مانگای Blue period اثر سوباسا یاماگوچی
  • تعداد قسمت ها: 12

داستان انیمه Blue period

انیمه دوران آبی، درباره پسری دبیرستانی به نام یاتوراست که عضوی از یک خانواده از طبقه متوسط جامعه است. به دلیل شرایط مالی خانواده اش، او سخت درس می خواند تا بتواند در یک دانشگاه دولتی قبول شود. یاتورا نمرات خوبی دارد و همیشه به خاطرشان مورد تشویق و تحسین قرار می گیرد. (هرچند این تشویق ها واقعا خوشحالش نمی کنند.) و مدت زمان قابل توجهی را با رفقایش می گذراند. سیگار می کشد. مسابقه فوتبال تماشا می کند و هر بار کاملا هیجان زده به نظر می رسد.

اما از جایی به بعد، احساس پوچی به سراغش می آید. حس می کند مسابقه فوتبال آنچنان هم هیجان زده اش نمی کند. آنقدرها هم از وقت گذرانی با دوستانش لذت نمی برد و علاقه خاصی هم به سیگار کشیدن ندارد. با این وجود، همین رویه را ادامه می دهد.

تا اینکه یک روز، بعد از اینکه در کلوب هنر مدرسه، نقاشی می کشد، حس می کند چیزی در درونش بیدار شده. احساس زنده بودن به او دست می دهد. و می فهمد که می تواند با نقاشی کشیدن، نشاطی بی نظیر و بی سابقه در خودش به وجود بیاورد.

مرتبط: بهترین انیمه های کوتاه ؛ انیمه هایی که کمتر از 20 قسمت دارند! 

داستان  انیمه Blue period

انیمه زمانه آبی دست روی مسئله ای گذاشته که برای خیلی از ما آشناست

آینده، آینده، آینده. شغل آبرومندانه، شغل پر درآمد، حرکت در مسیر امن. پرهیز از هر گونه ریسک. و هر احساسی که انسان ها را می سازد. متاسفانه تنها حرف هایی که این روزها به نوجوانان زده می شوند، همین ها هستند. دوره نوجوانی، دوره ای است که هرگز مشابه آن در زندگی تکرار نمی شود. و ما برای نوجوان ها چه کار می کنیم؟ فقط آنها را سرکوب می کنیم تا در آینده، با آدم هایی سرخورده مواجه شویم.

همانطور که می دانید، متاسفانه آنقدر فشار روی آنها زیاد است، و آنقدر تصمیم گیری برای زندگی شان انجام می شود که احساس پوچی، به یک مشکل رایج بین آنها تبدیل شده است. به همین دلیل، درک کردن احساس یاتورا برایشان خیلی کار سختی نیست. زمانی که فکر و ذکرتان می شود “آینده” و حالایتان را از دست می دهید، اصلا حس زنده بودن ندارید. یاتورا، بعد از اینکه برای اولین بار نقاشی کشیدن را جدی گرفت، بیش از هر زمان دیگری احساس زنده بودن پیدا کرد و بر سر یک دوراهی قرار گرفت:

آینده ای که خودم می خواهم یا آینده ای که خانواده ام می خواهد؟

انیمه Blue period دیدگاهی واقع گرایانه دارد

ممکن است با توجه به خلاصه داستان تصور کرده باشید در انیمه زمانه آبی همه چیز گل و بلبل است. و یاتورا به دنبال علاقه اش می رود و همه چیز همین جا تمام می شود. ولی اینطور نیست. اگر یاتورا نتواند در یک دانشگاه دولتی خوب قبول شود، آینده تحصیلی و شغلی اش به باد می رود. و شانس او برای داشتن یک زندگی مطمئن و آسوده، کاهش پیدا می کند. مادرش مدام به او یادآوری می کند که “درس هایش را خوب بخواند، چون آنها از لحاظ مالی در شرایط خوبی قرار ندارند”.

انیمه دوران آبی، ثابت می کند به دنبال هنر رفتن، در همه جای دنیا یک ریسک بزرگ است. اگر ریسک نکنید، مجبورید سالها احساس پرنده ای را داشته باشید که در یک قفس زندانی شده. و اگر خطر را به جان بخرید، شانس موفقیتتان خیلی کم است. از طرف دیگر، ریسک کردن همیشه به موفقیت ختم نمی شود. انیمه دوران آبی، دیدگاه واقع گرایانه ای دارد؛ و خیلی خوب نشان می دهد در ازای انتخاب یک مسیر، چه چیزهایی را ممکن است از دست بدهید.

مرتبط: شخصیت های انیمه ای شبیه به هم که با یکدیگر مو نمی زنند! 

آموزه های  انیمه Blue period

انیمه Blue period به ما می آموزد چیزهای کوچک، چقدر بزرگ هستند!

یکبار، وقتی در حال صحبت با یک دوست بودم که از شرایط بدش می نالید و می گفت هیچ چیز خوبی در زندگی اش وجود ندارد، گفتم بهتر است به چیزهای کوچک زندگی اش فکر کند. لازم نیست همیشه انگیزه ما برای ادامه دادن زندگی، یک هدف بزرگ باشد. خیلی اوقات چیزی که می تواند شما را وادار به ادامه دادن کند، ابرهایی هستند که به خاطر طلوع آفتاب نارنجی به نظر می رسند! یا پوشیدن کفش جدیدتان! یا حتی یک فنجان چای اول صبح! برای یاتورا، صبح های آبی ایستگاه شیبویا حکم چنین چیزی را دارد.

بعد از اینکه یاتورا نقاشی کشیدن را شروع می کند، چیزهای کوچکی که در زندگی اش وجود داشتند، آرام آرام بزرگتر می شوند. چون وقتی بخواهید چیزی را بکشید، باید بتوانید تمام جزئیات آن را با دقت ببینید، تصور کنید، و در نهایت رسم کنید. یاتورا، آهسته آهسته، بیشتر به جزئیات زندگی اش دقت می کند. و کم کم تک تک آنها را به شکل یک معجزه، و یک چیز خاص و ارزشمند می بیند. این دیدگاه یاتورا، حال و هوایی دلنواز و شگفت انگیز به انیمه Blue period داده است. که باعث می شود تماشای این انیمه، روحتان را نوازش دهد و کمی باعث آرامش شما شود.

انیمه Blue period تاحدودی جنبه آموزشی هم دارد

انیمه Blue period فقط به مسائل نوجوانان نمی پردازد. این انیمه، بیشتر از هر چیزی درباره نقاشی است. همانطور که انیمه هایکیو بیشتر از هر چیزی درباره والیبال است، این انیمه نیز درباره نقاشی است. پس اگر به نقاشی و هنرهای بصری علاقه دارید، خبر خوب برای شما این است که این انیمه، می تواند به معلومات شما در این زمینه اضافه کند. و نکات ارزشمندی را به شما بیاموزد.

موسیقی متن انیمه Blue period

انیمه دوران آبی فقط برای دوستداران نقاشی دلچسب نیست، بلکه دوستداران موسیقی نیز می توانند از موسیقی متن گوش نواز و پر احساس آن لذت ببرند. با وجود اینکه برخی مخاطبان ایراداتی به جنبه های بصری انیمه دوران آبی وارد کرده اند – که البته مشکلات چندان زیادی هم ندارند – اما موسیقی متن این انیمه، می تواند در کنار داستان و تصاویر، احساسات و درک شما را نسبت به این قصه، عمیق تر کند.


معرفی انیمه Blue period – دوران آبی

انیمه زمانه آبی، انیمه ای سرشار از احساسات است. احساساتی که نمی توان آنها را با کلمات توصیف کرد. این انیمه، به ما یادآوری می کند که چه چیزهایی را در درون خود سرکوب و زندانی کرده ایم. ولی همزمان نوعی حس امیدواری و آزادی را القا می کند. انیمه زمانه آبی، در زمانه ای که انگار همه دنیا سرد است، و هیچ امیدی وجود ندارد، دقیقا همان آرامشی را به ما هدیه می دهد که به آن نیاز داریم. و دنیا را به شکل دیگری به ما نشان می دهد؛ مثلا، کاملا آبی!

در ادامه بخوانید: بهترین انیمه های فانتزی ؛ داستان‌‎هایی پر از خیال!