تازه ترین کار جوردن پیل کارگردان فیلم موفق get out با حضور ستارگانی همچون الیزابت ماس درخشان تر شد ، با ما در نقد و بررسی فیلم us همراه باشید.

نقد و بررسی فیلم us رو با این نکته شروع می کنم که این فیلم رو اگر فقط تماشاش کنید و به لایه های زیرش پی نبرید براتون یه فیلم  مضحک و بی سرو ته.

واسه همین بهتون پیشنهاد میدم که اگر این فیلم رو هنوز ندیدید و دوست دارید از این فیلم که نظر خیلی از منتقد ها رو به خودش جلب کرده لذت ببرید این مطلب رو تا اخر بخونید و ترسی از اسپویل شدن نداشته باشید چون وقتی بدونید فیلم لحظه به لحظه می خواد چه پیامی رو بهتون منتقل کنه دیدنش براتون لذت بخش تر میشه.



داستان با عنوان این موضوع شروع میشه که زیر زمین های امریکا پر از تونل ها و راه های زیر زمینی رها شده است ،سال ها پیش پروژه ای تحقیقاتی در امریکا شروع به کار کرد که این پروژه با تولد هر انسان نسخه ای دیگه از اون انسان رو تولید می کرد .نسخه ای که شبیه سایه ی اون انسان بود .در واقع میشه گفت نسخه ای که خصوصیات انسانی نداشت ، ولی شبیه همون انسان دقیقا همون زندگی رو تکرار می کرد با این تفاوت که اون زندگی زیر زمین جریان داشت.

زمان گذشت و اون پروژه شکست خورد . ولی اون ادما همچنان زیر زمین به زندگی خودشون ادامه می دادن و حالا سلطه ی زیر زمین رو در دست گرفته بودن و سعی می کردن شبیه ادم های روی زمین زندگی کنند .ولی این باعث نمیشد زندگیشون براشون لذت بخش شه .تنها تفاوتی که بین انسانهای روی زمین با انسان های زیر زمین وجود داشت در غذا خوردنشون بود. انسان های زیر زمین فقط گوشت خام خرگوش سفید می خوردند.

نقد و بررسی فیلم us


25 تا از بهترین فیلم های برنده جایزه اسکار که حتما باید ببینید (قسمت دوم )


داستان از این جا شروع میشه که یه خونواده برای تفریح میرن به یه ساحل و اون جا دختر خونواده به طور اتفاقی یه دختری رو کاملا شبیه خودش میبینه .دختر زیر زمین جاشو با دختر روی زمین عوض می کنه و دختر بدون روح روی زمین توسط درمان های انسانی زندگی انسانی رو یاد می گیره دختر انسان که حالا زیر زمین گیر افتاده بود مجبور بود خودش رو با شرایط وفق بده با این که از ادم های زیر زمین بیشتر می فهمید بهشون شباهت پیدا کرد.

زمان گذشت و دختر روی زمین ازدواج کرد و دختر واقعی زیر زمین مجبور بود سایه ی اون باشه و زندگیش رو تکرار کنه . حالا دختر زیر زمین با فکر انتقام و زندگی از دست رفتش بر می گرده.

نقد و بررسی فیلم us

فیلم get out (برو بیرون)از این کارگردان محوریت نژاد پرستی در رابطه با رنگ پوست رو داشت . این فیلم در واقع میخواد راجع به اختلاف طبقاتی صحبت کنه . تمام اون سایه های زیر زمین در واقع مردم سطح پایین جامعه هستن که هر چقدر سعی می کنن شبیه ادم های روی زمین یا همون طبقات بالای جامعه زندگی کنن چیزی از عذاب زندگیشون کم نمی کنه و چه بسا بهش اضافه میشه.


بهترین فیلم های ترسناک 2018 که باید حتما آنها را ببینید ! بخش دوم


مثلا تو یکی از صحنه ها با بازی بی نظیر الیزابت ماس سایه ی زیر زمین سعی می کنه گونه ی خودش رو با چاقو خراش بده تا مثلا عمل زیبایی انسانی که سایش بوده رو رو خودش تکرار کنه .اون خوشحاله و لبخند می زنه ولی تنها چیزی که ما میبینیم عذابیه که داره تحمل می کنه و جهالتیه که توش غرقه.

نقد و بررسی فیلم us

این فیلم می تونه براتون جالب باشه چون پر از مفهومه .می تونه درد رو در اوج کمدی سیاه بهتون منتقل کنه .تدوین بی نطیر و بازی های فوق العاده ای رو از بازیگراش میبینید و مهم ترین نکته موسیقی فوق العادشه که کاملا شما رو تو وحشت فرو می بره .جوردن پیل کارگردانیه که کاراش یک سیر صعودیه بی نطیر رو طی می کنه و امیدوارم از این به بعد کارهای بیشتری رو ازش ببینیم.

در ادامه بخوانید: