در نقد و بررسی انیمه Steins Gate همراه با مجله وارونه بمانید!

با سلام و درود خدمت دنبال کنندگان همیشگی مجله اینترنتی وارونه. مخصوصا دنبال کنندگان بخش پرهوادار انیمه. امروز با نقد و بررسی انیمه Steins Gate از مجموعه مطالب بررسی انیمه همراه شما هستیم. انیمه Steins;Gate در لیست MyAnimeList در بالای جدول و در رتبه دوم قرار دارد. اما چه موردی باعث شده است که این انیمه در این دنیای بزرگ همچین جایگاهی را پیدا کند؟ اگر دنبال این جواب هستید همراه ما بمانید.

Steins;Gate در اصل از روی یک Visual Novel یا همان رمان تصویری ساخته شده است. همچنین این انیمه کاری از استودیو White Fox می باشد. کارگردانی این اثر هم برعهده آقای Takuya Satō بوده است. برای اطلاعات تکمیلی درباره این انیمه و ترتیب تماشای آن می توانید مطلب معرفی سری انیمه های Steins Gate را دنبال کنید.

بریم سراغ اولین بخش بررسی انیمه دروازه اشتاینز Steins;Gate یک نگاه جدید!


اطلاعات تکمیلی انیمه Steins;Gate

نقد و بررسی انیمه Steins Gate

  • نام ژاپنی: Shutainzu Gēto
  • نام فاسی: دروازه اشتاینز
  • منبع اقتباس: رمان تصویری
  • استودیو: White Fox
  • کارگردان: Hiroshi Hamasaki و Takuya Satō
  • نویسنده: Jukki Hanada
  • موسیقی: Takeshi Abo
  • نوع: سریالی
  • ژانرها: سنین، هجیان انگیز و علمی تخیلی
  • رده سنی: نوجوانان
  • شروع پخش: 6 آوریل 2011

همچنین در مجله وارونه پیش از نقد و بررسی انیمه اشتاینز Steins Gate در باب انیمه بخوانید:


داستان انیمه دروازه اشتاینز Steins Gate

داستان این انیمه درباره Rintarou Okabe است که رییس یک آزمایشگاه خانگی می باشد. در اوایل داستان، آزمایشگاه او به طور اتفاقی به ساخت یک ماشین زمان دست پیدا می کند و بقیه اتفاقات حول سفر در زمان می پیچد.

مواردی که انیمه Steins;Gate را خاص می کند کم نیستند، اما مواردی که به طور روشن به چشم می‌آیند. شامل داستانگویی، شخصیت پردازی، پیچش های داستانی و پرداخت عمیق به مسائل می باشد. شما در طول انیمه Steins Gate موارد بالا را به طور خیلی واضحی مشاهده می کنید.

شاید با خواندن خلاصه داستان با خودتان گفته‌اید. این انیمه شبیه تمامی آثار متوسطی است که امروزه در صنعت تلویزیون و سینما وجود دارند. و ما بازهم با یک داستان کلیشه ای دیگر روبه رو هستیم. باید بگویم که نحوه داستانگویی این انیمه کاری می کند که Steins;Gate به طور کامل با بقیه اثار مشابه خود متفاوت باشد و شاهد داستانی پخته تر و رئالیسم تر باشیم.

نقد و بررسی انیمه Steins Gate


سفر در زمان با استفاده از نظریه آشوب

سفر در زمان در دنیای انیمه دروازه اشتاینز Steins;Gate تا حد زیادی بر اساس نظریه آشوب و زیر مجموعه آن یعنی تئوری پروانه کار می کند. Steins;Gate در توضیح دادن قوانین فیزیک و سفر در زمان نیز از خیلی فیلم ها و سریال هایی که در این مورد ساخته شده اند بهتر عمل می کند و کاملا به قوانین خود پایبند است.

مورد بعدی که باعث می شود انیمه Steins;Gate به شاهکار بدون تکراری تبدیل شود شخصت پردازی آن می باشد. در انیمه Steins Gate چه به شخصیت های فرعی و چه به شخصیت های اصلی به طور کاملی پرداخته می شود. به نحوی که نیمه اول این انیمه فقط در حال معرفی شخصیت های داستان و خصوصیات آن ها است.

Rintarou Okabe یکی از بهترین پروتاگونیست Protagonist های تاریخ انیمه می باشد. شخصت پردازی پیچیده اما در عین حال ساده این شخصت شما را عاشق او می کند. خسته ناپذیری و نا امید نشدن هم ویژگی دیگر این کارکتر می باشد. که به نطر بنده اشاره ای به روحیه دانشمندان واقعی در طول تاریخ دارد!


رینتارو در طول این انیمه حاضر می شود تا روح و ذهن خود را فدا کند و به طور دیوانه واری در زمان سفر کند تا از دوستان خود محافظت کند. اما این موارد باعث نمی شود که این شخصیت بیش از اندازه پوست کلفت و غیر انسانی به نظر برسد. زیرا بینندگان کاملا متوجه حس دردی که در طول انیمه، این شخصیت همراه خود دارد می شوند.

راستی یادتون نره پیج اینستاگرام انیمه، یوتوب و نماشای ما رو فالوو کنید.

دیگر شخصت اصلی داستان Kurisu Makise می باشد. این شخصت هم مانند رینتارو شخصیت پردازی بالایی دارد. به طوری که نصف درام این انیمه بر گردن این شخصیت می باشد. رابطه ماکیسه با رینتارو هم در طول انیمه کامل تر می شود. به طوری که شما تکامل این رابطه را به خوبی احساس می کنید.

شخصیت های فرعی این انیمه در پیشبرد داستان آن نیز نقس موثری دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از شخصیت های انیمه به نام جان تایتر واقعی است. او در دنیای واقعی هم مانند این انیمه ادعا کرده است که یک مسافر زمان است!

پیچش های داستانی در انیمه اشتاینز گیت Steins Gate هم بخش انکار ناپذیری در شاهکار بودن آن دارند. این پیچش ها در چند قسمت پایانی به بالاترین حد خود می رسند و به اصطلاح باعث می شوند که مغز بیننده سوت بکشد. با وجود تمامی این پیچش ها هم حفره ای در داستان ایجاد نمی شود و داستان خود را به طور کاملی تحویل بیننده می دهد.


نقد و بررسی انیمه Steins Gate

پیچش های داستانی متعدد به لطف سفر در زمان!

جدیت به پردازش مسائل در انیمه دروازه اشتاینز Steins Gate نیز بسیار عالی کار شده است. به طوری که تاثیر تئوری پروانه در جای جای این انیمه دیده می شود. تاثیرات سفر در زمان و عواقب آن نیز به بهترین شکل ممکن در انیمه قرار گرفته اند. باور کنید داستانی به این بی رحمی درباره سفر در زمان وجود ندارد.

البته رگه هایی که از درام درون داستان دیده می شود نیز باعث شده داستان هر چه بیشتر قابل لمس باشد. احساسات در این انیمه هم با طراحی چهره کاراکترها و هم با موسیقی به بهترین شکل به بیننده منتقل می شوند و شما را در بسیاری از موقعیت ها تحت تاثیر قرار می دهند.


طراحی و موسیقی انیمه Steins;Gate

حرف از طراحی این انیمه شد. باید بگویم که طراحی چهره شخصت ها نقش موثری در انتقال احساسات به بیننده دارد. رنگ بندی انیمه نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. به طوری که در موقعیت هایی، به طور کامل حس نا امیدی یا شادی را به مخاطب انتقال می دهد.

موسیقی انیمه اشتاینز گیت Steins Gate نیز ریتم تقریبا یکنواختی دارد و شاید در بعضی از نقاط باعث شود بیننده از آن خسته شود. اما در کل خوب عمل می کند. صدای جیر جیرک هایی که در بسیاری از نقاط در انیمه Steins;Gate پخش می شود باعث می شود موسیقی متن تا حدودی خسته کننده تر به نظر بیاید. اوپنینگ و اندینگ انیمه Steins Gate نیز در سطح قابل قبولی قرار دارند.


همچنین در مجله وارونه پس از بررسی انیمه دروازه اشتاینز Steins Gate بخوانید.


در کل انیمه Steins;Gate اثری رئالیسم به لطف درام قابل لمسش درون یک داستان علمی-تخیلی Science fiction است! بله این انیمه با ساختن شخصیت هایی با احساساتی انسانی و قرار دادن آن ها در موقعیت هایی که یک انسان عادی در آن قرار نمی گیرد. قصد به بازگو کردن ویژگی های انسان، مانند باامید و باتلاش بودن را دارد. خوب، حالا که نقد و بررسی انیمه Steins Gate تمام شده است. بهتر است که شما نیز نظرات خود را درباره این انیمه شاهکار با ما به اشتراک بگذارید.