سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و UFC ، با نگاهی به مبارزات یو اف سی 239 در خدمت شما هستم. تا به اینجا به نظر من مسابقات یو اف سی 239 جذاب ترین کارت یو اف سی در سال 2019 بوده! عجب مبارزاتی بود و چه نتیجه های غیر قابل پیش بینی رقم خورد!

3 تا ناک اوت در کارت اصلی که دوتا از این ناک اوت ها در راند اول بود ! ناک اوت ماسویدال تبدیل شد به سریع ترین ناک اوت تمام دوران یو اف سی رکوردی که پیش از این تو دست دووین لودیگ بود (ناک اوت جاناتان گولت در 6 ثانیه در سال 2006).

آماندا نونس هم در عین ناباوری در راند اول هولی هولم رو ناک اوت کرد ! یان بلاکوویچ هم موفق شد در راند دوم لوک راک هولد رو ناک اوت کنه !

جان جونز در سخت ترین مبارزه عمرش موفق شد تیاگو سانتوس خطرناک رو در یک بازی نزدیک شکست بده !

مایکل کیسا هم موفق شد بعد از 3 راند دیگو سانچز رو به راحتی شکست بده !

خب خبر خوب اینه که به غیر از بازی هولی هولم و آماندو نونز 4 مبارزه مین کارت رو میتونید بصورت کامل و تخصصی از مجله وارونه تماشا کنید !!!

بازی های کارت های پریلیمز و ارلی پریلیمز هم خیلی مهم نبودن و من بهشون اشاره ای نمیکنم و فقط به ذکر نتیجه بسنده میکنم !

همچنین بخوانید »


با نگاهی به مبارزات یو اف سی 239 همراه من باشید

Main Card

همونطور که بالا گفتم مبارزات یو اف سی 239 تا به اینجای کار جذابترین کارت یو اف سی در سال 2019 بوده، 3 تا ناک اوت که سه تا جایزه بهترین پرفورمنس شب رو برای فایترهای پیروز به ارمغان آورد!

بازی مین ایونت بین جونز و سانتوس فوق العاده بود مخصوصا مبارزه فوق العاده سانتوس در 5 راند با پای مصدوم !

بازی کیسا و سانچز هم خیلی جذاب بود که در ادامه بیشتر بهش اشاره میکنم و هر 5 بازی کارت اصلی رو بررسی میکنم.


Jon Jones vs Thiago Santos

Jon Jones vs Thiago Santos یو اف سی 239

خب وقتی صحبت از جان جونز میشه باید بگم با یکی یا بهترین فایتر تمام دوران یو اف سی و دسته لایت هوی ویت طرف هستیم و البته فایتر مورد علاقه من !

فایتری باهوش، تکنیکی، تاکتیکی بدون شکست و البته پر حاشیه ! از مصرف کوکایین بگیر تا تصادف و اتهام به دوپینگ و محرومیت و …

جان جونز تمامی فایترهای نامدار دسته لایت هوی ویت رو رنده کرده و بعد سانتوس دیگه فک نمیکنم کسی مونده باشه که بتونه با جونز مسابقه بده ! به همین خاطر بعد این بازی جونز اعلام کرد دوست داره بره یه دسته بالاتر و با برنده مبارزه دنیل کورمیر و استیپه میوچیچ مبارزه کنه و شاید بعدشم هم بازنشسته بشه !

اما از تیاگو سانتوس هم نباید قافل بشیم ، سرعت بالا ، قدرت فوق العاده زیاد، لگد های قدرتمند، تکنیک و تاکتیک بالا به طوری که اکثر فایترهای هیولای دسته لایت هوی ویت رو با ناک اون یا ناک داون برده ! 15 برد با KO/TKO !!!

و اما بازی

بازی خیلی بازی تکنیکی و تاکتیکی بود! بدون شک سخت ترین مبارزه جان جونز بود، من خودم تا حالا ندیده بودم جان جونز این همه در خطر باشه و برای شکست حریفش تقلا کنه !

سانتوس بازی رو با لو کیک و به قصد از کار انداختن پاهای جان جونز شروع کرد ! خیلی هم موفق بود اما تو این مسیر پای خودش رو هم به چوخ داد ! و حین بازی ACL و سایر اعضای داخلی زانوش رو پاره کرده بود!

از اون طرف جان جونز خودش استاد نابود کردن پا هست و تا تونست با لگد پهلو پاهای سانتوس رو نابود کرد! اما بحث فقط کیک نبود، سانتوس دستای به شدت قدرتی و سرعتی داره در یک لحظه میتونه 4 الی 5 مشت سنگین رو با سرعت بالا پرتاب کنه! یه چند باری هم موفق شد این ضربات رو روی سر جان لند کنه !

با همه این تعریف ها که از سانتوس کردم، باید بگم جان جونز به خوبی سانتوس رو مدیریت کرد ، لگد ها خیلی خوبی رو لند کرد و مثل همیشه آرنج ها معروفش رو به کار کرد که یکیش باعث زمین افتادن سانتوس شد ! اما کلا تو این بازی جان خیلی کم از آرنج استفاده کرد و دلیلش هم ضربات لگد و حفظ فاصله هوشمندانه سانتوس بود!

 


Holly Holm vs Amanda Nunes

Holly Holm vs Amanda Nunes یو اف سی 239

من اصلا نمیدونم چی بگم راجع به آماندا نونز فقط باید بگم باورم نمیشه !!!! با این حال نونز موفق شده قهرمان دو دسته وزنی در یو اف سی بشه و چندین بار از عنوان قهرمانی دسته بنتم ویت دفاع کنه !

چیزی که مشخصه اینه که بعید میدونم فایتری دیگه ای باشه بتونه شکستش بده اما با این حال خیلی ها بر این باورن در دو مسابقه ای که با ولتینتا شفچنکو داد ، برنده اصلی شفچنکو بود نه نونز اما به هر ترتیب نونز برنده اون دو بازی معرفی شد !

و اما بازی

هالی هولم رنک 2 دسته بنتم ویت و یکی از بهترین فایترهای زن تمام دوران یو اف سی هستش ، اما در بازی مقابل نونز بسیار ضعیف عملکرد و علنا گیم پلن مناسبی برای این بازی نچیده بود از اون طرف هم نونز با تاکتیکی جدید وارد این بازی شده بود، نونز تمرکز اصلیش و قدرتش روی مشتاش هست و لگد های خوبی نداره اما تو این بازی شاهد این بودیم که نونز با زدن کیک های متوالی به بالا و پایین هولم رو تگ کرد تا سرانجام موفق شد با یه های کیک هولی رو بندازه روی زمین و در ادامه هم با چند مشت هالی هولم رو ناک داون کرد!

چیزی که خیلی عجیب بود ، هالی هولم تخصص زیادی روی ضربات پا داره و در خیلی از مبارزاتش موفق شده حریفاش رو با لگد ناک اوت یا ناک داون کنه نمونه بارزش هم مسابقه با راندا روزی بود ! اما چرا تو این مسابقه از کیک استفاده نکرد برام خیلی عجیب بود !

با این تفاسیر به نظر میرسه نونز هیچ رقیبی تو هر دو دسته وزنی که قهرمان هست نداره ! تنها بازی های خطرناک برای نونز میتونه بازی دوم با کریس سایبورگ باشه یا مبارزه سوم با شفچنکو !!!


Jorge Masvidal vs Ben Askren

Jorge Masvidal vs Ben Askren یو اف سی 239

سریعترین ناک اوت تاریخ یو اف سی !!! چیکار کرد ماسویدال، انقدر صحنه وحشتناک و خشن بود که من بعد دیدنش همینوطور مات و مبهوت مونده بودم که چی شد اصلا !!!

خورخه ماسویدال قبل بازی با بن اسکرن دچار مشکل جدی شده بود! اسکرن یه جورایی مثل کانر هست و چرت و پرت تبلیغاتی برا فروش بازی و رفتن رو مخ فایتر های دیگه زیاد میگه ! همین موضوع باعث ناراحتی ماسویدال شده بود! و خوب جنگ قبل مبارزه!

و اما بازی

ماسویدال بعد ناک اوت وحشتناک دارن تیل پا به این مسابقه میگذاشت از اونور هم بن اسکرن بعد برد عجیب و داستان دار رابی لاولر پا به این مبارزه میگذاشت ! بن اسکرن قهرمان اسبق بلاتور بوده و تا قبل بازی با ماسویدال هیچ باختی رو تو کارنامه ش نداشت، ولی خوب اولین باختش تبدیل شد به سریع ترین ناک اوت یو اف سی و بدترین شکست خودش!

بازی هم چیزی نداره بگم که همون اول ماسویدال با یه ضربه فلاینک نی یا زانو پرشی اسکرن رو ناک اوت کرد! ضربه ای که ماسویدال توی تمرین هاش خیلی روش کار کرده بوده و بعد بردش یو اف سی فیلم تمرینات فلایینگ نی رو ازش پخش کرد!

با این برد ماسویدال به دنبال مبارزه تایتل شات با کامارو عثمان هست اما بعید میدونم یو اف سی به این زودی ها عثمان رو بهش بده ! کولبی و تایرون وودلی به نظر حریف های احتمالی ماسویدال هستن!

 


Luke Rockhold vs Jan Błachowicz

Luke Rockhold vs Jan Błachowicz یو اف سی 239

راجع به لوک راک هولد هم چیزی ندارم بگم جز اینکه وقت بازنشستگیش رسیده ! راک هولد بعد ناک اوت شدن در راند اول تو بازی دوم با بیسپینگ کمربند قهرمانی رو به بیسپینگ واگذار کرد و از اون به بعد دیگه نتونست به روزای خوبش برگرده !

بعد باخت به بیسبینگ در سال 2016 یک سال از میادین دور بود ! بعد سال 2017 یه بازی کرد اونم با برنچ که شکستش داد ! اما سال 2018 با یوئل رومرو مسابقه داد که یوئل راند سوم ناک داونش کرد و تمام !!!

یان بلاکوویچ یا بلاهوویچ هم فایتر ناب و خوبیه که رنک 6 دسته لایت هوی ویت هست و عملکرد مناسبی رو تو این دسته داشته اما خب باخت های سنگینی رو هم داشته! آخریش قبل این بازی بود که تیاگو سانتوس هیولا در راند سوم ناک داونش کرد!

و اما بازی

خب نکته اصلی بازی این بود که راک هولد داشت برای اولین بار در دسته لایت هوی ویت مسابقه میداد و تا قبل این بازی در دسته میان وزن مسابقه میداد! از طرفی راک هولد مشکل جدی تو ساق پاش داشت و گویا بعد کلی عمل هنوز هم پا نشده !

با این تفاسیر راند اول رو راک هولد خوب شروع کرد و با لگدهای مناسبی که داشت میزد خوب یان رو عقب نگه داشته بود اما از دقیقه 2 به بعد رفت تو کار زیرگیری که خیلی عجیب بود چون اصلا زیر گیر نیست! اقدام به زیرگیری ناموفق و صرف انرژی تو کلینچ باعث شد چندتا آرنج خوب رو هم تو کلینچ دریافت کنه ! و در ثانیه های آخر راند اول با یک مشت و های کیک از بلاکوویچ روی زمین افتاد و زمان به دادش رسید!

تو راند دوم مجدد راکهولد رفت سراغ کشتی دوباره موفق نشد حریف رو خاک کنه و بلاکوویچ موقع فرار از کلینچ راک هولد رو با به هوک چپ و در ادامه روی زمین ناک داون کرد!

با این پرفورمنس راک هولد باید از مبارزات خداحافظی کنه ! چراکه تو این بازی و با اون هوک فکش برای دومین بار شکست ! پاش هم وضع خوبی نداره و به گفته دینا وایت بهتره بره سراغ شغل مدلینگش !

 


Michael Chiesa vs Diego Sanchez

Michael Chiesa vs Diego Sanchez در مبارزات یو اف سی 239

مایکل کیه سا فایتر جالبی هستش و من هم بهش علاقه دارم و از پارسال که اومده ولتر ویت دیگه مجبور نیست ویت کات شدیدی داشته باشه و رو وزن اصلی خودش فایت میکنه در نتیجه خیلی خیلی عملکرد بهتری داره تو این دسته وزنی !

کیه سا اولین بازیش رو تو دسته ولتر ویت با کارلوس کاندیت پارسال انجام داد که کارلوس رو در راند دوم ساب میشن کرد! و بازی دومش رو هم در مقابل دیگو سانچز برگزار کرد! سانچز خیلی فایتر خفنی نیست ولی عملکرد بدی هم نداره !

و اما بازی

خب بازی کاملا یک طرفه به نفع کیه سا بود ! و بیشتر شاهد مسابقه BJJ بودیم تا MMA اونم جوری که انگار یه کمربند سیاه داشت با یه کمربند آبی تمرین میکرد نه حتی مسابقه بده !

کیه سا با خونسردی تمام انواع و اقسام تکنیک های BJJ رو روی سانچز اجرا کرد با اینکه موفق نشد ساب میشن کنه اما هر سه راند سانچز رو روی زمین نکه داشت و به راحتی بازی رو برد !

دسته ولتر ویت دسته خیلی خطرناکی هستش و باید ببینیم حریف بعدی کیه سا تو این دسته وزنی کی هستش!

 


در ادامه نتایج مسابقات Early prelims و Prelims را تماشا کنید

Prelims


Early prelims

این هم از بررسی این هفته امیدوارم از نگاهی به مبارزات یو اف سی 239 لذت برده باشید، لطفا شما هم نظراتتون راجع به کارت یو اف سی 239 با ما به اشتراک بگذارید.