ما تنها نیستیم!

آیا اومواموا ابزار جاسوسی موجودات فضایی است؟ همه ی ما میدانیم که کنجکاوی بشر چقدر زیاد است! ما تشنه ی دانستن هستیم. حالا فرض کنید این دانش در مورد ناشناخته های فضایی و بیگانگان ساکن در فضاهای دور دست باشد. آدم ها برای دانستن رازهای کهکشان ها سر و دست می شکنند. اینبار می خواهم در این مورد برایتان بنویسم. اما اینبار مثل هر بار نیست. تصمیم دارم اینبار دو دلیل علمی برایتان بیاورم تا ثابت کنم که ما تنها موجودات باهوش کهکشان ها نیستیم. اگر شما هم مثل من و خیلی های دیگر در این مورد کنجکاوید با من و مجله وارونه همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانیم.


مرتبط: آیا آدم فضایی ها دوست دارند با ما ارتباط برقرار کنند؟ 


دلیل اول، وجود اومواموا

اولین دلیل من وجود اوموامواست. بارها در مورد این شی میان ستاره ای برایتان نوشته ام. اومواموا مسافر فضاهای دور بود و در سال 2017 رویت شد. این شی صاف و پهن با آن ساختار عجیب و غریبش از خورشید دور میشد. ماهواره ها و تلسکوپ های قوی ساخته بشر هم این سنگ آتشین را دیدند و هر بار برایش داستان تازه ای ساختند. ما هنوز هم نمیدانیم اومواموا از کجا آمده و مسافر کجاست! در واقع هیچ ستاره و شهاب سنگی چنین شکل و ساختاری ندارد و همین هم باعث شده نظر دانشمندان تا این حد جلب شود. حالا برویم سراغ دومین دلیل!

دلیل دوم، گزارش پنتاگون!

دومین دلیلم برای وجود موجوداتی باهوش، گزارشی است که قرار است پنتاگون به کنگره بدهد. در این گزارش وجود شی عجیب و ناشناخته فضایی تایید شده اما ماهیتش مشخص نیست. نکته این جاست که اگر چنین جسم ناشناخته فضایی از چین یا روسیه بلند می شد و تهدیدی برای امنیت به شمار میرفت اصلا و ابدا وجودش برای عموم مردم فاش نمی شد. بر همین اساس می توان نتیجه گرفت که این جسم ناشناخته فضایی ماهیتی غیر انسانی دارد. در این خصوص دو فرضیه وجود دارد. یا با جسمی زمینی و طبیعی طرف هستیم یا چیزی کاملا غیر طبیعی و فرا طبیعی! البته هر دوی این فرضیه ها کاملا جدید هستند و ما در مورد هیچ کدام از این موارد اطلاعات زمینه ای نداریم.

پس چه بهتر که مطالعه بر روی این دو فرضیه ناشناخته و جدید از روی دوش دولت و مردان سیاسی برداشته شود به محققان و دستان توانمند علمی شان واگذار شود. شاید اینگونه کنجکاوی مان سیراب شود و بالاخره بفهمیم داستان از چه قرار است. این را هم بگویم که در میان بسیار جسم ناشناخته ای که گزارش می شوند و خبرش به گوش ما میرسد بیشترشان زمینی و طبیعی هستند. اما اگر از این میان تنها یکی شان هم فرا طبیعی و فضایی باشد چه؟ آیا چنین جسم فراطبیعی ارتباطی با اوموامای مشهور ما دارد.


مرتبط: چرا تا حالا آدم فضایی ها را پیدا نکرده ایم؟ 


آیا اومواموا ابزار جاسوسی موجودات فضایی است؟

سنگ های اومواموا مانند کجایند؟

حالا بیایید تصور کنیم که واقعا اومواموا، سنگی فضایی است و از دل کهکشانی بسیار دور مسافر منظومه ما شده است. حالا بیایید با یک حساب و کتاب ساده تعداد سنگ هایی که ممکن است مانند اومواموا وارد منظومه ما شوند را به دست بیاوریم. اینکار واقعا انجام شده و نتایج به دست آمده خیلی جالب هستند. تعداد سنگ هایی مانند اومواموا خیلی کمتر از تعداد سنگ هایی است که باید به صورت طبیعی وارد منظومه ما شوند! حالا بیاییم از زاویه دیگری به این داستان نگاه کنیم. اگر اومواموا یک سنگ فضایی عادی باشد باید میلیون ها میلیون نمونه از این سنگ به همین صورت وارد منظومه ی ما می شدند. پس چرا ما اینهمه مهمان فضایی اومواموا مانند نداریم؟ جواب خیلی ساده است. داستان این است که امواموا با همه فرق دارد و احتمالا اصلا سنگ فضایی نیست.

آیا اومواموا ابزار جاسوسی موجودات فضایی است؟

حالا به این فرضیه با دقت توجه کنید. اگر اموموا یک شی مصنوعی ساخته شده برای پرواز در منظومه ی ما باشد چه؟ اگر قرار باشد این شی در منظومه ما بگردد و اطلاعات جمع آوری کنید چه؟ دوست ندارم اینقدر بدبین باشم اما من اینجور فکر میکنم که امواموا از ماهواره های ما که هر لحظه و هر ثانیه اطلاعات مخابره میکنند استفاده میکند. از این نظر میتوان نتیجه گرفت که شکل صاف و نازک امواموا اصلا عجیب و غریب نیست. چرا که اومواموا تنها یک دریافت کننده ی اطلاعات است. پس حالت صاف و نازک بودنش، موجب بالا رفتن قدرت پیشرانه اش شده و به همین دلیل است که مانند سایر شهاب سنگ ها دم آتشین ندارد.

ما هم راکتی مانند اومواموا ساخته ایم!

جالب است بدانید که خود ما هم چنین راکتی را ساختیم و در 2020 به فضا فرستادیم. این راکت که با نام 2020 سو شناخته می شود در فضا پرواز میکند و برایمان اطلاعات می آورد. پس چرا که نه؟ چرا اومواموا با شکلی دقیقا شبیه به یک دریافت کننده، ابزار جاسوسی بیگانگان نباشد؟ شاید هم به همین دلیل است که هنوز نمیدانیم و در واقع نتوانسته ایم بفهمیم این شی عجیب از چه تشکیل شده، از کجا آمده و به کجا می رود؟ هر چند بهتر است به جای فرضیه پردازی های خیالی دانسته هایمان را به دست علم بسپاریم تا در این مورد بیشتر بدانیم. باید از تلسکوپ های فوق قوی و توان علمی مان استفاده کنیم تا به نتایج دقیقی در این مورد برسیم. شاید بستن درهای آسمان به روی چشمان دانشمندان و واگذار کردنش به دست مردان سیاست چندان هم کار درستی نباشد. باید همان مسیری که اومواموا کشف شد را زیر نظر داشت تا وجود یا عدم وجود اشیا مشابه چک شود. به امید پیشرفت روز افزون علم!

در ادامه بخوانید: چرا دولت‌ها در مورد موجودات فضایی دروغ می‌گویند؟