فواید یوگا برای خواب 

اغلب افراد وقتی‌ صبح از خواب بیدار می‌شوند انرژی کمی دارند. این افراد، از کمبود انرژی و عدم شادابی‌شان در صبح ناراضی هستند. امروز ما برای شما یک پیشنهاد جذاب و کارآمد داریم. اول‌ازهمه شما باید بدانید که یک خواب خوب باعث سرحال بودن شما در صبح می‌شود و همچنین یک خواب عالی علاوه بر افزایش انرژی‌، در بهبود تمرکز و تقویت سیستم ایمنی بدنتان بسیار مؤثر است. حالا به سراغ پیشنهادمان می‌رویم. یوگا پیشنهاد ما برای شما است. انجام یوگا به مدت ۵ دقیقه قبل از خواب باعث می‌شود سریع‌تر به خواب بروید و در طول شب نیز خواب راحتی داشته باشید. کشش درست عضلات بزرگ بدن، مثل همسترینگ و باسن باعث کاهش کمردرد می‌شود. ایجاد  کشش درست در این عضلات باعث افزایش قدرت این عضلات در طولانی‌مدت می‌شود.


همچنین بخوانید:

توصیه هایی برای آنکه صبح ها با انرژی بیشتری از خواب بلند شوید !!!

7 حرکت یوگا برای رهایی از کمر درد ! 


یک نکته بسیار مهم وجود دارد؛ وقتی‌که یوگا تمرین می‌کنید روی تنفستان متمرکز شوید. تنفس عمیق از طریق بینی برای شما بسیار مفید است. کنترل تنفس با تأثیراتی که بر روی اعصاب پاراسمپاتیک دارد؛ به بدن در داشتن استراحت بهتر کمک می‌کند.

در ادامه به معرفی چند حرکت مفید یوگا می‌پردازیم.

حرکت اول

این حرکت با ایجاد کشش در ماهیچه‌های همسترینگ و باسن برای داشتن یک خواب عالی، بسیار مفید و کاربردی است.

ابتدا روی تخت دراز بکشید و سپس زانوی پای راستتان را به سمت شکمتان بیاورید در میانی راه این کار را متوقف کنید و دست‌هایتان را دور ساق پایتان قفل کنید و بعدازاین کار، پای راستتان را به سمت بالا صاف کنید.

حرکت دوم

این حرکت که به حرکت مارمولک معروف است. با تمرکز بر فلکسورهای باسن که در اثر نشستن طولانی‌مدت پشت میز، دچار گرفتگی می‌شوند؛ باعث رفع این گرفتگی‌ها شده و کیفیت خواب شما را افزایش می‌دهد.


همچنین بخوانید:

بهترین حرکات یوگا برای لاغری شکم 

یوگا و مدیتیشن چگونه سبب آرامش می گردند ؟


چهار دست‌وپا شوید، سپس پای راست‌تان را مطابق شکل قرار دهید. شما در این حالت است کشش ناحیه کمر را کامل حس می‌کنید. بعد از مدتی، این کار را با پای دیگر انجام بدهید.

حرکت سوم

این حرکت مفید با ایجاد کشش در ناحیه ران داخلی پا و کشاله ران و باسن، باعث کاهش درد و خستگی ماهیچه‌ها می‌شود.

روی تخت بنشیند و سپس پاهایتان را به‌صورت محدود (تقریباً ۴۵ درجه) بازکنید؛ طوری که کف پاهایتان بر هم مماس شوند. سپس مثل تصویر دستانتان را روی مچ پایتان قرار بدهید و بعد از ۵ ثانیه آن را بردارید و سپس این حرکت را تکرار کنید.

فواید یوگا برای خواب 

حرکت چهارم

فواید یوگا برای خواب 

پای چپتان را موازی با بدن قرار بدهید و در گام بعدی، پای راستتان را به‌صورت قائم به سمت چپ بدنتان قرار بدهید. آرنج‌هایتان را هم در طرفین پای راستتان بگذارید. حالا دست‌هایتان‌ را به هم قفل کنید و سرتان را به سمت دست‌هایتان خم‌کنید. بعد از مدتی این کار را روی پای راستتان انجام بدهید.

فواید یوگا برای خواب

حرکت پنجم

این حرکت باعث گردش خون بهتر در پاها می‌شود و همچنین سیستم عصبی را آرام می‌کند.

روی تخت دراز بکشید و قدم‌به‌قدم به سمت هدست تخت‌خواب‌تان نزدیک شوید؛ سپس باید آن را به هدست بچسبانید و در آن حالت بمانید. بهتر است زیر کمرتان بالش بگذارید.

فواید یوگا برای خواب

سعی کنید هر شب این حرکات ساده یوگا را انجام بدید. فواید یوگا برای خواب خیلی خوب است. یوگا با افزایش کیفیت خواب شما کمک شایانی به شما می‌کنند. 

امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید.