آیا فراموشی نشانه ای از هوش بالا است ؟فراموشی یکی از مشکلات جامعه امروزی است که افراد بسیاری حتی در سنین پایین به آن مبتلا هستند .اگر شما در حال حاضر دچار چنین مشکلی نیستید شاید در آینده ای نزدیک به آن دچار شوید.اما بر اساس تحقیقات و مطالعات جدید مشخص شده است که فراموشی آن قدر ها که ما تصور می کنیم ،اتفاق بدی نیست ! اما بیایید با یکدیگر دلیل این نتایج را بررسی کنیم :

بسیاری از انسان ها در طول روز مسائل مختلفی را فراموش می کنند و این امر از نظر آن ها بسیار عادی است.اما فراموشی ممکن است در آینده سبب ایجاد مشکلاتی برای سلامتی ما گردد.بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده مشخص شده است که فراموشی آن قدر که ما تصور می کنیم ،اتفاق بدی نیست !  و فراموش کردن برخی مسائل حتی دارای مزایای فراوان است !

فراموشی نشانه ای از هوش بالا است

خودتان را به دلیل فراموشی سرزنش نکنید.بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که افرادی که به فراموشی دچار می شوند اغلب دارای هوش بالا هستند.افرادی که حافظه خوبی دارند، جزئیات غیر ضروری را به یاد نمی آورند.

آیا فراموشی نشانه ای از هوش بالا است ؟

به عنوان مثال اگر شما چند ماه پیش به یک رستوران رفتید اما فراموش کرده اید چگونه ؟ این اطلاعات از طرف ذهن شما غیر ضروری بوده است و نیازی به جمع آوری این اطلاعات در مغز وجود نداشته است.اگر شما همه چیز را به طور واضح به خاطر می آورید در واقع باید به شما بگوییم که این امر مشکلی بزرگتر خواهد بود.

آیا فراموشی نشانه ای از هوش بالا است ؟

مغز افراد هوشمند با پاک کردن اطلاعات از حافظه در طولانی مدت کار می کند.از این پس شما می توانید به جای عصبانیت از ذهن خود به دلیل عدم یاد آوری اطلاعات گذشته تشکر کنید زیرا این امر نشانه هوش بالا شماست .

همچنین بخوانید :

افراد باهوش چه مشکلاتی دارند ؟

رابطه هوش و خلاقیت چگونه است؟!

با خطرات هوش مصنوعی آشنا شوید !