امروزه تئوری های توطئه بیش از پیش مورد توجه و بحث قرار گرفته اند. آیا موجودات فضایی اهرام مصر را ساخته اند؟ این یکی از سوال هایی است که تئوری های توطئه مطرح می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا به این مسئه بپردازیم که واقعا آیا موجودات فضایی اهرام مصر را ساخته اند؟


همچنین بخوانید: چرا دولت‌ها در مورد موجودات فضایی دروغ می‌گویند؟


تئوری توطئه

بازار “تئوری‌های توطئه” در فضای مجازی بسیار داغ شده است. این “تئوری‌‌ها” به ویژه زمانی گسترش می‌یابند که رویدادهای معینی به تهدید و ناامنی جمعی بینجامند و فهم دگرگونی‌های جهان را دشوار کنند.

نظریه ساخت اهرام مصر توسط موجودات بیگانه نیز از مهم ترین تئوری های توطئه است که میتوان به آن اشاره کرد.

نظریه ساخت اهرام مصر توسط موجودات بیگانه از کجا نشات میگیرد؟

برای درک اینکه این نظریه از کجا نشات میگیرد، به سراغ کارن داگلاس، استاد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه کنت رفته ایم.

به گفته او این نظریه دقیقا مانند نظریه شبیه سازی است. “مشهورترین تئوری های توطئه نظریه هایی هستند که نمی توان اشتباه بودن آنها را اثبات کرد.”

او در ادامه نوضیح داد: وقتی در مورد هرم جیزه که بزرگترین سازه دست بشر در حدود 3800 سال پیش است و یکی از عجایب هفت گانه جهان هست، صحبت میکنیم خیلی راحت است که درک کنیم این نظریه از کجا منشا میگیرد. 

طبق نظر سنجی که در فضای مجازی صورت گرفته است؛ حدود 24% از کاربران توییتر و حدود 42% از کاربران اینستاگرام معتقدند که این اهرام توسط موجودات بیگانه ساخته شده‌اند. دلیل اصلی اعتقاد آنها مقیاس هرم ها و کمبود فناوری برای ساخت آنها در آن زمان است.

همچنین دکتر نیکی نیلسن مصری شناس در دانشگاه منچستر است و معتقد است که مصریان خود اهرام را ساخته اند، این را سنگ معدن های موجود در آن زمان و دفتر خاطرات باقی مانده و ابزار هایی که باستان شناسان پیدا کرده‌اند اثبات می کنند. از او پرسیده شد که چگونه توانسته اند سنگهای غول پیکر مورد استفاده برای ساخت اهرام (وزن بعضی از آنها 80 تن است) را بلند کنند؟ با آرامش گفت: “با قرقره.” آنها می توانند بلوک های بسیار سنگین را با استفاده از قرقره و رمپ از یک شیب بسیار تند به بالا بکشند. 

در حالی که استدلال آکادمیک در مورد چگونگی ساخت اهرام توسط مصری ها وجود دارد (ساخت به کمک قرقره)، هنوز هم افرادی وجود دارند که معتقدند بیگانگان اهرام را ساخته یا حداقل دستور ساخت آن را داده اند. این افراد در حال ساخت فیلم های یوتیوب درباره این طرح هستند، که این امر نسل جدیدی از افراد علاقه‌مند به بیگانگان را تقویت می کند.


همچنین بخوانید:

بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی که باید ببینید؛ فضایی ها انگلیسی حرف نمیزنند! 

جواب فضانوردان به وجود موجودات فضایی ! آیا ما در این جهان همسایه هایی هم داریم؟؟؟

مدیر عامل شرکت همکار ناسا اعلام کرد: موجودات فضایی در بین ما زندگی می کنند!!!!


آیا نسبت دادن ساخت اهرام توسط موجودات فضایی نگاه نژاد پرستانه است؟

 دکتر نیلسن می گوید: “من نمی گویم افرادی که معتقدند بیگانگان اهرام را ساخته اند همه نژادپرست هستند، اما این توطئه نگاه بسیار اروپامحورانه نسبت به فرهنگ های دیگر را تداوم می بخشد – نه فقط مصری ها، بلکه مایاها و اینکاها و دیگران.”

در ادامه بخوانید:

دزدیده شدن انسانها توسط آدم فضایی ها حقیقت دارد؟

17 حقیقت جالب در مورد فضا که درموردشان چیزی نمی‌دانید!