چند وقتی هست که بازار خبر درباره موجودات فضایی داغه و ما هم گفتیم بیایم توی این مطلب بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی رو معرفی کنیم که این روزها میتونن خیلی جالب تر باشن.

یکی از سوالات مهم و اساسی بشر اینه که آیا واقعا در این دنیای به بزرگی تنهاست یا موجودات دیگه ای متفاوت با اون ها هم در نقطه دیگه ای از این دنیای بزرگ وجود دارن و دارن به زندگیشون میرسن؟! اگه وجود دارن سوال بعدی اینه که چه شکلی هستن، مثل ما محتاج آب و غذا و اکسیژن هم هستن یا اصلا چجوری با همدیگه صحبت میکنن و خیلی سوالات بیشتری که تنها راه جواب دادن بهشون تئوری و خیال پردازیه.


بهترین فیلم های آخرالزمانی که باید ببینید ؛ جایی که از قانون خبری نیست!

10تا از بهترین فیلم های پاد آرمان شهری 

بهترین فیلم ها با پایانی شوکه کننده که شما را حیران خواهند کرد!

10 تا از بهترین فیلم ها درباره بیماری های واگیر دار که حتما باید ببینید! 


دنیای فیلم ها هم مخصوصا توی ژانر علمی تخیلی پر شده از فیلم های ریز و درشتی که ایده های خودشون درباره موجودات فضایی رو بهمون نشون میدن. موجودات فضایی و ژانر علمی تخیلی  هم چیزی نیستن که بخواهید اون رو دست کم بگیرید و بگید اینا همش تخیلیه! کارگردان های مطرح زیادی مثل دنیس ویلنو، ریدلی اسکات و حتی استیون اسپیلبرگ هم فیلم های خوبی درباره موجودات فضایی بیگانه دارن که توش حرف های مهمی نه درباره فضایی ها، بلکه درباره خودمون میزنن!


وجود سفینه های فضایی ؛ پنتاگون وجود UFO را رسما تایید کرد !


در ادامه نه مورد از بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی رو مرور میکنیم:

Edge of Tomorrow (لبه فردا)

بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی

سال انتشار: 2014

کارگردان: Doug Liman

بازیگران: Tom Cruise, Emily Blunt, Brendan Gleeson

تام کروز، امیلی بلانت، موجودات فضایی و بازی با زمان! به نظر من همین ها برای قانع کردن یک فیلمباز برای دیدن این فیلم کافیه. لبه فردا به خوبی از مجهول بودن قابلیت های موجودات فضایی استفاده می‌کنه و فقط به دادن یک ظاهر عجیب و غریب بهشون بسنده نمیکنه. بهشون قدرت کنترل تقریبی زمان و مرگ رو میده و بعد از اون هم طی داستان این قدرت به یک انسان هم میرسه. ادامه داستان هم برپایه همین مرگ و دوباره زنده شدن انسانیه که به قدرت دشمنانش دست پیدا کرده و به تنها امید بشریت تبدیل میشه. لبه فردا شاید از اون فیلم ها نباشه که کاری کنه به فکر فرو برید، ولی یک اکشن شدیدا باحاله که از دیدنش خسته نمیشید.

Annihilation (نابودی)

بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی

سال تولید: 2018

کارگردان: Alex Garland

بازیگران: Natalie Portman, Benedict Wong, Sonoya Mizuno

دفعه اول که نابودی رو میبینید رسما هیچی نمیفهمید. دفعهه دوم یکم بیشتر میفهمید ولی همچنان هیچی نمیفهمید. دفعه سوم ولی شروع میکنید به فهمیدن اینکه دید فیلم نسبت به موجودات فضایی چطوره. توی باقی فیلم های درباره موجودات فضایی، فوقش با یک گروه از این دوستان طرفیم که به زمین اومدن، ولی در «نابودی» با کل یک اکوسیستم بیگانه طرفیم که داره روی زمین پخش میشه و کاری بجز نگاه کردن هم از کسی برنمیاد. توی این فیلم هم ترس داریم و هم از زیبایی برخی فضاها چند لحظه به صفحه نمایشتون خیره میشید، کلا دنیایی از تضادها توی فیلم منتظرتونه.


معرفی فیلم Annihilation نابودی از نوع فرازمینی !

موسیقی متن فیلم Annihilation را بصورت کامل گوش کنید ؛ آلبوم جذاب برای فیلمی خاص !


Signs (نشانه ها)

بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی

سال تولید: 2012

کارگردان: M. Night Shyamalan

بازیگران: Mel Gibson, Joaquin Phoenix, Rory Culkin

یک فیلم متفاوت درباره موجودات فضایی که جناب واکین فینیکس محبوب هم توش حضور داره! همونطور که ممکنه از اسم فیلم فهمیده باشید، بیشتر از اینکه با خود موجودات فضایی و بزن و بکش طرف باشیم، با نشانه هایی طرفیم که اگر یکم پی داستان فضایی ها رو توی اینترنت بگیرید، خیلی بهشون برمیخورید. نشانه هایی مثل اشکال عجیبی که روی زمین کشیده شدن ولی مفهوم خاصی ندارن. اگه دنبال فیلم اکشن نیستید و دلتون یکم دلهره میخواد، برید سراغ نشانه ها.

The Fifth Element (عنصر پنجم)

بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی

سال تولید: 1997

کارگردان: Luc Besson

بازیگران: Bruce Willis, Gary Oldman, Ian Holm

اهرام مصر از رازآلودترین ساخته های روی زمین هستن که هنوز هم صحبت درباره اون ها و دست داشتن بیگانگان توی ساختشون مطرحه.همین اهرام ثلاثه رو تبدیل به یک موضوع ناب برای ساخت فیلمی با موضوع بیگانگان میکنه. توی «عنصر پنجم» با گمانه زنی هایی درباره گذشته دور بشر روبرو هستیم و همینطور پیشبینی هایی درباره آینده! دنیاسازی عجیب و جلوه های ویژه عالی و خلاقانه در زمان خودش ویژگی های دیگه ای هستن که «عنصر پنجم» رو به یک فیلم عالی توی ژانر خودش تبدیل میکنن.

Alien (بیگانه)

بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی

سال تولید: 1979

کارگردان: Ridley Scott

بازیگران: Tom Skerritt, Sigourney Weaver, Veronica Cartwright

بالاتر اشار کردیم که کارگردان های محبوب و بزرگ هم از پتانسیل نهفته توی موضوع بیگانگان فضایی آگاهن و میدونن که میشه آثار ارزشمندی با استفاده از این موضوع ساخت. جناب ریدلی اسکات هم با سری بیگانه خودش رو توی سینمای علمی تخیلی موندگار کرد و با معرفی زمونوف ها هم یک کابوس جدید به مردم داد. زمونوف ها توی دسته همون موجودات بیگانه کلاسیکی قرار میگیرن که توی فیلم های زیادی باهاشون سروکار داشتیم، ولی اسکات اون ها رو تبدیل به موجودات ترسناکی کرده که از ذهنتون خارج نمیشن. سری بیگانه هم از اون سری فیلم های دنباله دار و طولانیه که ما به نمایندگی از کل سری، فقط نسخه اول رو قرار دادیم.

District 9 (منطقه 9)

بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی

سال تولید: 2009

کارگردان: Neill Blomkamp

بازیگران: Sharlto Copley, Jason Cope, Nathalie Boltt

منطقه نه از اون فیلمای متفاوتیه که همه باید ببینن. ایندفعه نه موجودات فضایی به انسان ها حمله کردن، نه سعی دارم باهامون حرف بزنن، نه اتفاقی پیدا شدن! اینبار موجودات فضایی روی زمین مستعمره انسان ها هستن و دارن توی آشغال ها زندگی میکنن. داستان هم درباره انسانیه که قسمتی از بدن بیگانه ای رو بهش پیوند زدن و حالا نه جزو انسان ها محسوب میشه و نه دوستان فضاییمون. فیلمبرداری به شیوه مستندگونه انجام شده و حس واقعی بودن رو به بیننده میده. تجربه این حس عجیب رو از دست ندید.

Contact (تماس)

بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی

سال تولید: 1997

کارگردان: Robert Zemeckis

بازیگران: Jena Malone, David Morse, Jodie Foster

ارتباط با موجودات فضایی قرار نیست همیشه شامل بزن و بکش و ترس و وحشت باشه تا بتونه هیجانش رو به بیننده القا کنه. برقراری ارتباط از راه دور هم اگر درست اجرا بشه می‌تونه نتیجه ای به همون اندازه هیجان انگیز و ماندگار داشته باشه. «تماس» درباره زمانیه که ارتباط با موجودات فضایی داره بالاخره با موفقیت انجام میشه، اما چالش اصلی دقیقا بعد از برقراری ارتباطه که خودش رو نشون میده.

Arrival (ورود)

بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی

سال تولید: 2016

کارگردان: Denis Villeneuve

بازیگران: Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker

ویلنو از اون کارگردان هاست که دست روی هرچیزی بزاره طلا تحویل میده، این فیلم هم از اون فیلم های طلاییه ویلنوئه که از اول تا آخرش رو باید با دقت ببینید تا بفهمید داره چی میشه. اثر ویلنو خلاقیت های خودش رو هم داره، مثل ظاهر بیگانگان که متفاوت با فیلم های دیگه ایه که سعی بر هوشمند نشون دادن موجودات فضایی دارن. چالش اصلی فیلم به دوش یک زبان شناس حرفه ایه که طی برنامه فشرده و فوری ای باید زبان موجودات بیگانه داستان رو رمزگشایی کنه.

Bob Lazar Area 51 and Flying Saucers (باب لازار منطقه 51 و بشقاب پرنده ها)

بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی

سال تولید: 2018

کارگردان: Jeremy Kenyon Lockyer Corbell

بازیگران: Bob Lazar, George Knapp, Jeremy Kenyon Lockyer Corbell

آخرین فیلم از لیست بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی، در اصل یک مستنده، ولی خوراک طرفدارای بیگانه هاست. از باب لازار میشه به عنوان یکی از آگاه ترین منابع درباره بیگانگان و اسرار سری حول این موضوع یاد کرد. اگه میخواید بدونید چرا منطقه پنجاه و یک تبدیل به نماد و مدرک وجود موجودات فضایی شد، یا اینکه اصلا بشقاب پرنده ها از کجا اومدن، مستند باب لازار بهترین انتخاب برای شماست!


شما هم توی کامنت ها فیلم هایی که بنظرتون میتونستن توی لیست بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی باشن رو بهمون بگید تا باهمدیگه دربارشون صحبت کنیم.