با معرفی انیمه های شبیه انیمه مرد تک مشتی One Punch Man با مجله وارونه همراه باشید. انیمه‌ی One Punch Man یکی از پرطرفدارترین انیمه های سینن است که به دلیل ترکیبی فوق العاده از سکانس های کمدی و اکشن، اثر مورد علاقه‌ی بسیاری از طرفداران دنیای انیمه می باشد.

حتما بخوانید: بدترین و بهترین انیمه ها برای شروع ؛ قدم اول را محکم بردارید! 

به گونه ای، طنز، اصلی ترین عنصر این انیمه است. این را می شود از شخصیت هایی که با صورت های غیر طبیعی و دراز خود در صحنه ظاهر می شوند متوجه شد.


داستان انیمه‌ی “مرد تک مشتی” حول داستان زندگی پسری به نام سایتاما می چرخد. سایتاما که ممکن است در نگاه اول شبیه به یک پسر بچه‌ی بامزه به نظر برسد، دارای نیرویی فراطبیعی و فوق العاده قدرتمند است؛ به حدی قدرتمند که حتی نمی توانید تصور کنید.

تا به حال 2 فصل از این انیمه منتشر شده که مورد استقبال افراد زیادی با سنین مختلف قرار گرفته است و طرفداران مشتاقانه منتظر فصل سوم این انیمه‌ی محشر هستند.

مرتبط: چرا انیمه “وان پانچ من” یک اثر ابرقهرمانی معمولی نیست؟

اگر شما هم مجذوب جذابیت و هیجان این مجموعه شده‌اید، با ما همراه باشید تا 10تا از بهترین‌ انیمه های شبیه انیمه مرد تک مشتی را به شما معرفی کنیم:


انیمه های شبیه انیمه مرد تک مشتی One Punch Man


1) گینتاما / Gintama

گینتاما یکی از بهترین انیمه های شبیه به مرد تک مشتی
  • سینمایی
  • مدت زمان: 1 ساعت و 35 دقیقه
  • ژانر: اکشن، کمدی، علمی تخیلی
  • نمره (MAL) : 9/08

یکی از بهترین انیمه های شبیه به مرد تک مشتی، انیمه گینتاما است که در شهری به نام “ادو” اتفاق می افتد، جایی که گینتوکی و دوستانش، یعنی شینپپاچی و کاگورا زندگی می کنند. جهان توسط بیگانگانی به اسم آمانتو تسخیر شده است که استفاده از شمشیر را قدغن کرده‌اند.

اما گینتوکی بدون توجه به این قانون دست از مبارزه بر نمی دارد و با افراد زیادی از زمین و حتی سیارات دیگر مبارزه می کند. او و همراهانش (شینپاچی و کاگورا)، تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند در این مبارزات پیروز شوند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های کمدی

مانند سایتاما در انیمه One Punch Man، گینتوکی نیز به نظرات دیگران اهمیت نمی دهد و بدون در نظر گرفتن قوانین، کاری را انجام می دهد که به نظرش درست است. که از قضا همیشه تصمیمات او در نهایت به عنوان درست ترین تصمیم تلقی می شوند.

ماگ با طرح سایتاما
خرید ماگ با طرح سایتاما
همین حالا خرید کن

2) موب سایکو 100 / Mob Psycho 100

موب سایکو یکی از بهترین انیمه های شبیه به مرد تک مشتی
  • تعداد قسمت ها: 12
  • ژانر: اکشن، کمدی، ابرقهرمانی
  • نمره (MAL) : 8/48

موب، دانش آموز کلاس هشتمی‌ای است در ظاهر خیلی معمولی به نظر می رسد. اما موب که در نوجوانی قدرت ماوراء الطبیعی خود را کشف کرده دائم در تلاش است تا بتواند آن را مهار یا حداقل کنترل کند. اما در عوض قدرت او روز به روز رشد می کند و کار موب سخت تر و سخت تر می شود.

او برای مهار کردن یا کنترل قدرت خود کارهای زیادی انجام می دهد اما دریغ از نتیجه. یکی از آن کارها اعتماد کردن به یک شیاد به نام آراتاکا ریگن است که خود را یک روانشناس معرفی می کند و از قدرت او سوءاستفاده می کند. اما قدرت موب همچنان در حال گسترش است و کنترل کردن آن غیرممکن.

موب در انیمه‌ی Mob Psycho 100 شباهت های زیادی با سایتاما در انیمه‌ی “مرد تک مشتی” دارد. یکی از این شباهت ها این است که موب هم مانند سایتاما از قدرتش در راه کمک به افراد ضعیف استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های انگیزشی و امید بخش که حالتان را خوب می کنند ! 


3) زندگی فاجعه بار سایکی ک / the Disastrous Life of Saiki K

زندگی فاجعه بار سایکی ک یکی از بهترین انیمه های شبیه به مرد تک مشتی
  • تعداد قسمت ها: 120
  • ژانر: کمدی، ابرقهرمانی
  • نمره (MAL) : 8/43

برای یک فرد معمولی، توانایی های ذهنی فرا طبیعی ممکن است یک موهبت به نظر برسد. اما کوسو سایکی علی رغم برخورداری از توانایی های روانی ماوراء الطبیعی، از تلپاتی گرفته تا اشعه ایکس، این توانایی را چیزی جز یک نفرین نمی داند و فقط می خواهد مانند یک دانش آموز معمولی دبیرستانی زندگی کند.

از این رو، سعی می کند تا با مخفی نگه داشتن قدرتش از همکلاسی هایش، از کانون توجه دور بماند. اما یک روز بالاخره توجه شخصیت های عجیب و غریب داستان از جمله ریکی نندو و شون کایدو را به خود جلب می کند. اینجاست که سایکی درگیر ماجراهایی می شود که…

مرتبط: بهترین انیمه های اکشن عاشقانه

درست مانند سایتاما در انیمه‌ی مرد تک مشتی، سایکی در انیمه‌ی “زندگی فاجعه بار سایکی ک” هم در حال کلنجار رفتن با نیروی فرا طبیعی خود است. علاوه بر آن، خط داستانی این انیمه نیز از عناصری مانند طنز و اکشن تشکیل شده است.


4) کلاس آدم کشی / Assassination Classroom

کلاس آدم کشی یکی از بهترین انیمه های شبیه به مرد تک مشتی
  • تعداد قسمت ها: 22
  • ژانر: اکشن، کمدی، مدرسه‌ای
  • نمره (MAL) : 8/10

دانش آموزان کلاس 3E مدرسه راهنمایی کونوگیگواکا تصمیم دارند تا سوای درس خواندن و انجام تکالیف، معلم خود، یعنی کوروزنسی را به قتل برسانند. شاید برای گروهی از دانش آموزان کشتن یک معلم کاری نداشته باشد، اما کوروزنسی قوی تر از آن است که می توان تصور کرد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های هیجان انگیز

از دیدگاه دیگران، کوروزنسی چیزی به جز یک هیولا نیست (چون بدنی شبیه به یک اختاپوس دارد)، اما در واقع او بهترین معلم برای شاگردانش است و درس‌هایی با مضنون آدم کشی به آنها می آموزد. با این حال، شاگردانش دائم در تلاش اند تا از آن آموزش ها بر علیه او استفاده کنند و او را بکشند و به گونه‌ای سرنوشت زمین را تغییر دهند.

کوروزنسی نیز مانند سایتاما، فردی قدرتمند است که کمتر کسی می تواند آن را شکست دهد.

مرتبط: سایتاما را چه کسانی می توانند شکست دهند؟ یک لیست پر از احتمالات جذاب


5) مای هیرو آکادمیا / My Hero Academia

مای هیرو آکادمیا یکی از بهترین انیمه های شبیه به مرد تک مشتی
  • تعداد قسمت ها: 113
  • ژانر: مدرسه‌ای، اکشن، کمدی
  • نمره (MAL) : 7/94

با ظهور دورکس ها، ابر قدرت های تازه کشف شده، در طول سال ها به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. به طوری که در دنیای انیمه‌ی “آکادمی قهرمانی من” 80 درصد از مردم جهان دارای توانایی های فرا طبیعی مختلفی هستند؛ از به کار گیری عناصری مثل آب و آتش گرفته تا تغییر شکل.

این وضعیت برای 20 درصد دیگر مردم دشوار است. که شخصیت اصلی این انیمه، پسر بچه‌ای به نام ایزوکو میدوریا، هم جزوی از آنان است. میدوریا کسی است که از بچه‌ای آرزو داشت قهرمان باشد؛ اما هرچه تلاش می کند به نتیجه‌ای نمی رسد.

همچنین بخوانید: معروف ترین شخصیت های انیمه ای که چشم های دورنگ دارند! 

اما سرنوشت، ابر قهرمان مورد علاقه‌ی او، یعنی ال میت را سر راهش قرار می دهد. ایزوکو از صفر شروع کرد و در نهایت می تواند پس از تمرین های بی وقفه و تقویت کویرک خود، در U.A. ثبت نام کند؛ دبیرستانی معتبر که به خاطر برنامه های عالی خود برای آموزش قهرمانان، مشهور است.

انیمه‌ی My Hero Academia شباهت های زیادی با “مرد تک مشتی” دارد. مثلا داستان هر دوی این انیمه‌ها حول اقیانوسی از شخصیت های ابر قهرمان قدرتمند با توانایی های فرا طبیعی می چرخد.

از طرف دیگر، افرادی که در این انیمه ها دارای قدرت فرا طبیعی هستند، قهرمان شناخته می شوند و با ظلم می جنگند تا از انسان های ضعیف محافظت کنند؛ درست مثل سایتاما.


6) ماجراجویی های عجیب جوجو / Jojo’s Bizarre Adventures

ماجراجویی های عجیب جوجو یکی از بهترین انیمه های شبیه به مرد تک مشتی
  • تعداد قسمت ها: 26
  • ژانر: خون آشام، اکشن، ماجراجویی، فرا طبیعی
  • نمره (MAL) : 7/92

انیمه‌ی “ماجراجویی های عجیب جوجو” به چند قسمت تقسیم می شود و هرکدام از آن حول محور دعوا های دو برادر ناتنی به نام های جاناتن جوستار و دیو براندو است که یکی از آنها می خواهد از دیگری انتقام خون پدرش را بگیرد.

مرتبط: باهوش ترین شخصیت های انیمه ؛ نوابغی که حیرت زده‌تان می کنند ! 

برخلاف دارا بودن توانایی های فرا طبیعی، این دو برادر با درگیری های فیزیکی فوق العاده خشن و البته مهیج با یکدگیر رقابت می کنند. بنابراین اگر طرفدار انیمه‌های اکشن و مهیج هستید، به هیچ وجه این گزینه را فراموش نکنید.

درست مانند One Punch Man، انیمه‌ی ماجراجویی های عجیب جوجو نیز داستان زندگی قهرمان هایی را به تصویر می کشد که برای نجات جهان از دست کسانی که زندگی بشریت را تهدید می کنند، مبارزه می کنند.


7) ببر و بانی / Tiger and Bunny

ببر و بانی یکی از بهترین انیمه های شبیه به مرد تک مشتی
  • تعداد قسمت ها: 50
  • ژانر: اکشن، کمدی، معمایی
  • نمره (MAL) : 7/88

انیمه‌ی Tiger and Bunny داستان زندگی کوتتسو تی کابوراگی را دنبال می کند که در شهر استرن بیلد با نام “ببر وحشی” شناخته می شود. علیرغم اینکه کوتتسو یک قهرمان فوق العاده ماهر و کهنه کار است، اما عملکرد او هر روز ضعیف و ضعیف تر می شود. از این رو، تصمیم می گیرد با یک تازه کار عجیب و غریب همکاری کند و او را “بانی” می نامد.

واضح است که همه چیز آن طور که می خواهند، پیش نمی رود اما برای کسب امتیاز قهرمان و تبدیل شدن به پادشاه قهرمانان بعدی باید اختلافات خود را کنار بگذارند و به عنوان یک تیم کار کنند.

تا اینجا توانستید متوجه وجه مشترک بین “ببر و بانی” و انیمه‌ی One Punch Man بشوید؟ درست است، در هر دوی این انیمه‌ها قهرمانان برای عملکردشان درجه بندی می شوند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های عاشقانه | معرفی 33 انیمه عاشقانه + تریلر 


8) خدایان ایداتن فقط صلح را می شناسند / the Idaten Deities know Only Peace

خدایات ایداتن فقط صلح را می شناسند یکی از بهترین انیمه های شبیه به مرد تک مشتی
  • تعداد قسمت ها: 11
  • ژانر: ماجراجویی، فانتزی
  • نمره (MAL) : 7/67

داستان انیمه‌ی “خدایان ایداتن فقط صلح را می شناسند” بیش از 800 سال گذشته اتفاق می افتد. زمانی که نسل بشریت به دلیل جنایت های شیاطین، در آستانه‌ی انقراض بوده است.

مرتبط: چرا انیمه های شونن انقدر محبوب هستند؟ 

وضعیت به گونه ای است که مردم امید خود را از دست داده اند و فقط دست به دعا بلند کرده اند و از خدا کمک می خواهند. در نهایت، دعاهای آنها مستجاب شده و موجوداتی خداگونه به نام “ایداتن” ایجاد می شوند که با شکست دادن شیاطین، به انسان ها کمک می کنند. در نتیجه مردم صلح و آرامش را پس از مدت طولانی تجربه می کنند.

با این حال، نسل امروزی ایداتن ها، چیزی در مورد هیولا بودن این شیاطین نمی دانند و تنها کسی که می تواند آنها را برای چگونه زندگی کردن راهنمایی کند؛ یکی از اولین ایداتن ها به نام Rin است. او راه هایی برای زنده ماندن به ایداتن ها یاد می دهد که ظهرا عمر مفید خود را پشت سر گذاشته ند.

داستان این انیمه‌ نیز مانند “مرد تک مشتی”، حول محور موجودات ابر انسان و هیولاهای قدرتمند می چرخد. لازم به ذکر است که از تماشای آن پشیمان نخواهید شد.

مرتبط: منفورترین شخصیت های انیمه ای را بشناسید! 


9) بوبوبو-بو بوبو-بو / Bobobo-bo Bobo-bo

بوبوبو-بو بوبو-بو یکی از بهترین انیمه های شبیه به مرد تک مشتی
  • تعداد قسمت ها: 76
  • ژانر: ماجراجویی، کمدی، علمی تخیلی
  • نمره (MAL) : 7/48

در سال های دور، تنها هدف امپراتور تسورو تسورولینا از امپراتوری Maruhage این است که موهای همه و در نهایت آزادی آن ها را بدزدد. با این حال، قهرمان داستان که بوبوبو-بو بوبو-بو نام دارد و کلی تمرین کرده است تا بتواند با موهای بینی‌اش تسورولینا را شکست دهد و جلوی جنایات ظالمانه‌ی او را بگیرد، وارود صحنه می شود. چه عجیب! اما داستان از این عجیب تر هم می شود.

بوبوبو در این راه دوستان عجیب و غریب زیادی پیدا می کند و با دشمنان زیادی می جنگد. آنها هرکاری که لازم است انجام می دهند تا امپراتوری Maruhage سقوط کند.

در واقع می توان گفت که انیمه‌ی Bobobo-bo bobo-bo یک تقلید کلاسیک شنون است که شباهت های زیادی به “مرد تک مشتی” دارد. و علاوه بر جنبه‌ی فان و مهیج، دارای صحنه های اکشن زیادی نیز هست.

مرتبط: بهترین انیمه های شونن تمام دوران | 50 انیمه برتر شونن


10) برای قهرمان بودن / To Be Hero

برای قهرمان بودن یکی از بهترین انیمه های شبیه به مرد تک مشتی
  • تعداد قسمت ها: 12
  • ژانر: کمدی، ماجراجویی
  • نمره (MAL) : 6/97

یکی دیگر از انیمه های شبیه به مرد تک مشتی، انیمه‌ی To Be Hero است که داستان یک مرد خوش اخلاق و خوش تیپ را روایت می کند که در یک روز کاملا معمولی زندگی اش زیر و رو می شود. او به طور اتفاقی با گروهی از افراد غیر عادی مواجه می شود که خود را کمیته‌ی قهرمانان صلح فضایی معرفی می کنند. آنها نیز به او قدرت های فرا طبیعی اهدا کرده و در نتیجه او را به قهرمان کره زمین تبدیل می کنند.

مرتبط: بهترین انیمه های آرامش بخش که در آنها هیچ اتفاق بدی نمی افتد! 

اما یک مشکل وجود دارد. آن هم این است که او تبدیل به یک مرد چاق و زشت شده است. به طوری که مین چان، دختر دوست داشتنی او، باور نمی کند که چنین فرد چاق و مبتذلی می تواند پدرش باشد و در نهایت او را از خانه بیرون می کند.

این مرد، در راه قهرمان بودن با دوستان عجیب و غریب زیادی ملاقات می کند و با دشمنانی عجیب و غریب تر گلاویز می شود. اما او هم مانند سایتاما یک هدف برای جنگیدن دارد: نجات زندگی دیگران از دست بیگانگان.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه‌های ضد قهرمانی

انیمه‌ی To Be Hero از نظر محتوای طنز و کمدی خود، شباهت های زیادی با انیمه‌ی “مرد تک مشتی” دارد.


امیدوارم از مطالعه‌ی مطلب بهترین انیمه های شبیه به مرد تک مشتی لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین پیشنهاد می کنم در ادامه بهترین انیمه های کوتاه ؛ انیمه هایی که کمتر از 20 قسمت دارند! را بخوانید.