یکی از تاثیرات اصلی ماری جوانا یا همان گل این است که باعث می شود تمام حواس قوی تر کار کنند، در نتیجه حس چشایی حساس تر شده و طعم غذاها می توانند لذت بخش تر شوند. از طرفی بعد از مصرف ماریجوانا مغز شما انرژی زیادی می سوزاند در نتیجه بدن تان به گلوکز احتیاج پیدا می کند. میل زیاد به خوردن یا به اصطلاح “کره خوری” که بین مصرف کنندگان گل رایج است نیز به همین دلیل اتفاق می افتد. بعد از مصرف گل چه بخوریم؟ این سوال را معمولا کسانی می پرسند که می خواهند از شر علائمی که برایشان ایجاد شده خلاص شوند.

کسانی که به اصلاح به “کره خوری” می افتند معمولا به شیرینی، شکلات های شیرین، آبنبات، پیتزا و فست فود و هله هوله های دیگر رو می آورند و حتی قبل از مصرف این خوراکی ها را برای خود آماده می کنند. بدیهی است که میل آنی و زیاد بدن به خوردن غذاهایی با کالری بالا باعث تصمیم های هیجانی و خوردن غذاهای ناسالم می شود.

مرتبط: ساتیوا و ایندیکا | تاثیرات و خطرات انواع ماری جوانا 

بعد از مصرف گل چه بخوریم؟

اما همه افراد هم از اثرات ماریجوانا لذت نمی برند و افراد زیادی دوست دارند هرچه سریع تر اثرات ماریجوانا را از بین ببرند و به حالت عادی برگردند. مصرف شیرینی جات و غذاهایی با کالری و قند بالا می تواند گلوکز از دست رفته مغز شما را جبران کند و حالتان را کمی بهتر کند، اما به طورکلی برای از بین بردن اثرات گل باید چی بخوریم؟

بعد از مصرف گل چه بخوریم؟ فلفل سیاه

دانه فلفل سیاه

بله، همان مواد اولیه آشپزخانه که برای طعم دادن به غذاهایتان استفاده می کنید، می تواند به شما کمک کند. دانه فلفل سیاه توانایی تسکین فوری را برای کسانی که با پارانویا یا اضطراب ناشی از گل درگیر هستند، به همراه دارد. چند دانه فلفل سیاه کامل بجوید، دانه فلفل را روی غذا خرد کنید یا مقداری فلفل سیاه آسیاب شده را با احتیاط بو کنید.

همه اینها به ترپن های موجود در فلفل سیاه مربوط می شود. یک بررسی در سال 2011 منتشر شده در مجله فارماکولوژی بریتانیا نشان داد که شاهدانه و فلفل سیاه دارای ویژگی های شیمیایی مرتبط هستند. ترپن‌هایی مانند بتاکاریوفیلن موجود در دانه فلفل می‌توانند به “رام کردن اثرات مسموم کننده THC” کمک کنند. بتاکاریوفیلن و THC یک رابطه هم افزایی تشکیل می دهند و به همان گیرنده های کانابینوئیدی متصل می شوند. بنابراین بتاکاریوفیلن به طور موثر گیرنده را مسدود می کند و از چسبیدن THC جلوگیری می کند و اثرات کانابینوئید را کاهش می دهد.

مرتبط: سم زدایی ماری جوانا ؛ بهترین روش های دتوکس بدن از ماریجوانا 

آب بنوشید

نوشیدن آب برای سلامتی و البته برای از بین بردن اثرات گل بیش از حد مفید است. یک لیوان آب رفع خشکی دهان ناشی از مصرف گل کمک می‌کند و شما را مجبور می‌کند تا روی فرآیند ساده نوشیدن و بلعیدن تمرکز کنید – یک ترفند بسیار خوب اگر افکارتان در حال چرخش هستند.

اگر احساس سبکی سر می کنید، برخی افراد با خوردن یک میان وعده و نوشیدن آب پرتقال یا آب میوه های دیگر نیز احساس آرامش می کنند. با این حال، در مورد نوع نوشیدنی که انتخاب می کنید مراقب باشید، زیرا انبه حاوی ترپنوئید میرسن است که نشان داده شده است که اثرات THC را تقویت و طولانی می کند.

مقداری ایبوپروفن مصرف کنید

تعدادی از داروهای ضد التهابی رایج، مانند ایبوپروفن که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، می توانند گیجی ناشی از ماریجوانا را برطرف کنند. هوشیاری با مصرف مقداری ایبوپروفن می تواند یک راه حل موثر و بدون نسخه باشد. در یک مطالعه حیوانی در سال 2013 که توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا انجام شد، این تیم دریافتند که به نظر می رسد انواع خاصی از داروهای ضد التهابی با تاثیرات گل مقابله کرده و اثرات منفی بر شناخت را کاهش می دهند.

مرتبط: ترک ماری جوانا ؛ راهکارهایی که ناممکن را ممکن می کنند! 

لیمو بخورید

ترپن ها روغن های معطری هستند که به هر گیاه شاهدانه بو، طعم و اثرات متمایز خود را می دهند. ترپن لیمونن که در پوست مرکبات و گونه های خاصی از شاهدانه یافت می شود، توانایی کاهش اضطراب را دارد. مطالعه‌ای در سال 2012 که در Brain Research منتشر شد، نشان داد که لیمونن اثرات کاهش‌دهنده اضطراب یا «شبه ضد اضطراب» ایجاد می‌کند که می‌تواند به درمانی برای اضطراب ناشی از ماریجوانا تبدیل شود. یادتان باشد که لیمو را بچکانید تا ترپن لیمونن از پوست آن خارج شود، سپس آن را میل کنید.

اگر به دنبال از بین بردن اثرات گل مثل اضطراب، افکار پارانوئید یا مسخ شخصیت هستید، و مواردی که ذکر شد را ندارید، پس هرچیزی که قند و کالری بالایی دارد را بخورید.

در ادامه بخوانید: تاثیرات ماریجوانا روی عملکرد شناختی ذهن در 72 ساعت بعد از مصرف