فرنچایز عصر یخبندان

انیمیشن “عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد” نتوانسته آنطور که باید انتظارات را برآورده کند و در ادامه با بررسی دلایل کسل کننده بودن این انیمیشن در خدمت شما هستیم. 20 سال از زمانی که اولین فیلم مجموعه عصر یخبندان (Ice Age) تبدیل به یک انیمیشن محبوب شد، می گذرد. انیمیشن the Ice Age که توسط کمپانی فاکس قرن بیستم ساخته شده بود، پس از شرک 2001 نامزد دومین جایزه‌ی اسکار بهترین انیمیشن طولانی شد. این انیمیشن داستان یک ماموت تنبل غول پیکر به نام مندی، یک تنبل زمینی به نام سید و یک ببر تیز دندان به نام دیگو را روایت می کرد که تلاش می کردند تا یک نوزاد را به خانواده‌اش تحویل دهند.

اکنون اسپین آف “ماجراهای باک وایلد” توسط کمپانی دیزنی ساخته شده است. اما با تماشای این انیمیشن متوجه می شوید که از دنیای عصر یخبندان بسیار فاصله دارد و به اندازه‌ی دیگر قسمت های این فرنچایز جذاب نیست.

همچنین بخوانید: بهترین انیمیشن های کریسمس


در این مقاله قصد داریم با بررسی این نیمیشن جواب سوال “چرا عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد” یک انیمیشن کسل کننده است؟” را بیابیم. با مجله وارونه همراه باشید:

انیمیشن “عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد”

انیمیشن "عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد"

ممکن است فراموش کرده باشید که چگونه داستان به اینجا رسید. به همین دلیل، در ابتدای انیمیشن “الی” با ترسیم هیروگلیف بر دیوار غار، یادآوری می کند که تا کنون چه اتفاقاتی در این مجموعه افتاده است.

داستان این انیمیشن بار دیگر در عصر یخبندان پارینه سنگی و این بار حول محور زندگی کراش و ادی اتفاق می افتد. آنها تصمیم می گیرند مستقل شوند، بنابراین بدون خداحافظی از خانواده جدا می شوند. آنها به طور اتفاقی به سرزمین گمشده دایناسورها در زیر زمین باز می گردند و بار دیگر باک ویلد را ملاقات می کنند. اما همانطور که باک اشاره می کند، آنها در زمان درستی به سرزمین گمشده نرفته اند؛ چرا که یک دایناسور شرور به نام اورسون تصمیم دارد بر سرزمین گمشده حکومت کند.

اینجاست که “باک” با پوشاندن چشم خود با یک برگ درخت و شمشیری از جنس دندان دایناسور مانند یک قهرمان وارد صحنه می شود.

لازم است بدانید که جالب ترین شخصیت این انیمیشن، اورسون است که در کودکی بخاطر داشتن مغز بزرگ در پشت سرش مورد تمسخر قرار می گرفت. اورسون از توانایی آتش درست کردن خود، به نفع خود استفاده می کند و با استفاده از آن ارتشی از رپتورها که توسط آتش هیپنوتیزم می شوند را رهبری می کند.


چرا باک وایلد بدترین انیمیشن فرنچایز عصر یخبندان است؟

Ice Age: Buck Wild Adventures، دنباله‌ی انیمیشن های پیشین فرنچایز عصر یخبندان می باشد. ولی با این تفاوت که باک وایلد توسط کمپانی دیزنی پلاس (Disney plus) ساخته شده است. بنابراین نسبت به دیگر انیمیشن های فرانچایز عصر یخبندان در زمینه های مختلفی متفاوت می باشد. اما از چه نظر؟ با ما همراه باشید:

مرتبط: بهترین انیمیشن های دیزنی + تا به امروز 

دنباله‌ای الهام گرفته نشده از مجموعه اصلی

انیمیشن باک وایلد به اصطلاح دنباله‌ی فرنچایز Ice Age می باشد. اما در واقع این انیمیشن اصالت و جذابیت فیلم های دیگر را ندارد و صرفا داستانی را با استفاده از کارکترهای فرعی در فضایی قدیمی روایت کرده است.


شخصیت های اصلی به عنوان سیاهی لشگر

شخصیت های اصلی عصر یخبندان

کسانی که از دوران کودکی طرفدار این فرانچایز بوده اند، با دیدن اینکه شخصیت های اصلی انیمیشن های پیشین از جمله مندی، سید، دیگو و الی نهایتا به مدت 10 دقیقه در این انیمیشن نقش دارند، عصبانی می شوند.

به عبارتی دیگر، می توان گفت که این شخصیت های مهم، به عنوان شخصیت های فرعی و سیاهی لشگر در این انیمیشن حضور دارند. و در عوض، داستان بر روی کراش و ادی که برای اولین بار در عصر یخبندان: ذوب شدن (Ice Age: Meltdown) معرفی شدند، تمرکز می کند.

باید اعتراف کنیم کرش و ادی، حتی به اندازه سنجاب بد شانس، اسکرات، که مدام به دنبال یافتن و مخفی کردن بلوط بود هم بامزه نیستند.

همچنین بخوانید: نقد انیمیشن soul روح ؛ جادوی دوباره پیکسار 


رپتورها و آتش نفس‌ها استدلالات را بر هم می زنند

انیمیشن "عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد"

تا کنون، در فرنچایز Ice Age موجوداتی را دیده‌ایم که از عصر پارینه سنگی الهام گرفته شده اند. اما در انیمیشن Buck Wild Adventures نمی توانیم تشخیص دهیم که رپتور ها نماد کدام یک از موجودات آن دوره هستند. آنها شباهتی به دایناسور های آن دوره ندارند و مشخص نیست تا چه اندازه با جانور مد نظر تفاوت دارند که نمی توانیم آنها را تشخیص بدهیم.

از طرف دیگر، کرش و ادی خزندگان کوچکی را کشف کردند که با دهان‌شان آتش درست می کردند (آتش نفس ها). بدون شک این خزندگان، ترکیبی از اژدها، دایناسور و قورباغه هستند و ماهیت طبیعی ندارند.

این گونه باک وایلد تمامی استدلال های انیمیشن های پیشین را زیر سوال میبرد؛ اما متاسفانه نه به روشی سرگرم کننده. ممکن است کودکان از تماشای باک وایلد لذت ببرند؛ اما نکات زیادی وجود دارد که ذهن بزرگسالان را حین تماشا به خود درگیر می کند و باعث می شود این انیمیشن، تبدیل به انیمیشنی کسل کننده شود.


عوض شدن صداپیشگان

از دید کودکان، انیمیشن Buck Wild Adventures یک سفر مهیج و جذاب است، اما نه برای بزرگسالان. بنابراین، متاسفانه کسانی که از بچگی طرفدار این فرانچایز بوده اند، تفاوت های زیادی در آن احساس می کنند.

یکی دیگر از این تفاوت ها این است که به جای صدا پیشگانی که در انیمیشن های دیگر حضور داشته اند، اکنون صداهایی غریبه به گوش می رسد. روی رومانو (Roy Romano) دیگر صداپیشگی مندی را نمی کند و به جای صدای سید، صدای جان لگویزمائو (John Leguizamo) را نمی شویم. کویین لطیفه (Queen Latifah) وظیفه صداپیشگی الی را بر عهده نگرفته است و دیگر صدای دنیس لری (Denis Leary) را به عنوان صدای دیگو نمی شنویم. و ویلیام اسکات (صدا پیشه کراش) و جاش پک (صدا پیشه ادی) حضور ندارند.

این مسئله مانند ادامه یافتن دنباله‌ی داستان اسباب بازی ها (the Toy Story) بدون حضور تام هنکس (Tom Hanks) و تیم آلن (Tim Allen)، یا ادامه‌ی فرنچایز شرک (Sherk) بدون حضور مایک مایرز (Mike Myers) و ادی مورفی (Eddie Murphy) است.

ممکن است از ادامه پیدا کردن فرنچایز مورد علاقه‌مان خوشحال شویم؛ اما حین تماشای آن به شدت احساس کمبود و ناراحتی می کنیم.

بیشتر بخوانید: نقد انیمیشن INVINCIBLE شکست ناپذیر 


صداپیشگان باک وایلد

صدا پیشگان انیمیشن "عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد"
  • شان کنین (Sean Kenin) به عنوان مندی
  • جیک گرین (Jake Green) به عنوان سید
  • اسکایلر استون (Skyler Stone) به عنوان دیگو
  • دومینیک جنینگز (Dominique Jennings) به عنوان الی
  • وینسنت تانگ (Vincent Tong) به عنوان کرش
  • آرون هریس (Aaron Harris) به عنوان ادی
  • سایمون پگ (Simon Pegg) به عنوان باک
  • اوتکارش امبدکار (Utkarsh Ambudkar) به عنوان اورسون
  • جاستینا ماچادو (Justina Machado) به عنوان زی / ژا ژا

این انیمیشن برای بزرگسالان کسل کننده است

با تماشای Ice Age: Buck Wild Adventures، متوجه می شوید که این انیمیشن تنها برای کودکان مناسب است. چرا که اگر یک بزرگسال آن را تماشا کند، به قدری کسل می شود که نمی تواند آن را تحمل کند.

بنابراین اگر این انیمیشن را برای فرزند خود به تماشا می گذارید، می توانید بروید و با خیال راحت کارهایتان را انجام دهید؛ مگر اینکه بخواهید روی مبل چرت بزنید.

حتی ممکن است گاهی صدای خنده فرزند خود را بشنوید، اما این انیمیشن به هیچ عنوان لبخند بر لبان شما نمی نشاند. زیرا برخلاف انیمیشن های قبلی این فرنچایز که برای سنین مختلف ساخته می شدند، ماجراهای باک وایلد ساخته‌ی جان سی دانکین، تنها کودکان را سرگرم می کند.

از دست ندهید: انیمیشن های شبیه THE CROODS ؛ ماجراجویی هایی از یک جنس 


به نظر شما، چه چیزهای دیگری باعث شده است این انیمیشن کسل کننده باشد؟ داخل بخش کامنت ها برای ما بنویسید.

در ادامه نگاهی به انیمیشن هتل ترنسیلوانیا 4 | پایان مجموعه Hotel Transylvania  را مطالعه کنید.