انیمیشن وولف واکرز Wolfwalkers

با مرور 5 دلیل برای تماشای انیمیشن وولف واکرز Wolfwalkers در خدمت شما هستیم. این انیمیشن زیبا و سرشار از مفهوم، که در سال 2020 منتشر شد، ماجرای دختری به نام رابین را روایت می کند که به همراه پدرش، برای شکار گرگ، از انگلستان به ایرلند مهاجرت کرده است. دورتادور شهری که این دو نفر در آن ساکن هستند را دیواری پوشانده که بچه ها اجازه خروج از آن را ندارند. بیرون دیوار، گرگ های وحشی، سنگدل و غیرقابل کنترل زندگی می کنند.

به دستور لرد، درخت های بیرون دیوار باید قطع شوند تا زمین های کشاورزی جایشان را بگیرند؛ اما با وجود گرگ ها، این امر میسر نیست. بنابراین همه گرگ ها باید کشته شوند. با اینکه گرگ ها به عنوان موجوداتی غیرقابل کنترل و وحشی شناخته می شوند، شایعاتی راجع به افرادی به نام وولف واکرز وجود دارند که طبق این شایعات، هر وولف واکر، می تواند گرگ ها را کنترل کند…


همچنین بخوانید: نقد انیمیشن soul روح ؛ جادوی دوباره پیکسار


در ادامه این مطلب، همراه ما باشید تا به ارائه 5 دلیل برای تماشای انیمیشن وولف واکرز Wolfwalkers بپردازیم.

1/ انیمیشن و سبک هنری جذاب

سبک هنری این انیمیشن، واقعا خاص و جذاب است. بسیاری از صحنه های انیمیشن وولف واکرز Wolfwalkers آن قدر با جزئیات کار شده اند که چشم برداشتن از این فیلم را دشوار می سازند! بسیاری از تصاویری که نمایش داده می شوند، به معنای واقعی، اثر با ارزش هنری محسوب می شوند.

علاوه بر سبک هنری و طراحی های زیبا و دلپذیر، این انیمیشن، نورپردازی بسیار خوبی دارد. نورپردازی این فیلم، خودش یک دنیا حرف می زند. زمانی که رابین به عنوان یک مستخدم کار می کند، همه چیز حالتی خاکستری به خود می گیرد. زمان وقوع حمله لرد، غروب است و رنگ ها و تم تاریک، به خوبی پیام را به بیننده منتقل می کنند.


همچنین بخوانید: انیمیشن های شبیه THE CROODS ؛ ماجراجویی هایی از یک جنس


پس اگر به جلوه های بصری اهمیت می دهید، این انیمیشن ناامیدتان نمی کند.

2/ پیام هایی مهم

این انیمیشن، اثری بسیار سرگرم کننده است؛ اما هدف اصلی اش- برخلاف انیمیشن هایی که صرفا به خاطر کیوت بودن فروش بالایی دارند- سرگرم کردن نیست، بلکه فرو بردن مخاطب خود به فکر است.

تقریبا همه مردم داخل دیوار، توسط لرد شست و شوی مغزی داده شده اند. و کسانی که مثل رابین، عقایدی متفاوت دارند، مجبورند به خاطر ترس، از لرد اطاعت کنند. به عنوان مثال، ما می بینیم که دلیل بسیاری از کارهای پدر رابین، ترس است. علاوه بر آن، هیچ کس حق بیان اعتراض خود را ندارد. کسی که اعتراض کند، با خشم لرد مواجه می شود. دستگیری مرد چوب بر، مثالی از این اتفاق است.

یا مثلا وقتی رابین مجبور می شود به عنوان یک خدمتکار، کار کند، با جمله ای با مضمون «کار کردن عبادت است» روبرو میشود. کار سختی که حکم عبادت را دارد، تنها چیزی است که می تواند برای آن خدمه ها دلخوشی الکی به ارمغان بیاورد.

البته جالب است بدانید موضوعاتی که در بالا مطرح شد، فقط گوشه ای از پیام های وولف واکرز هستند. پیام بزرگ و اصلی وولف واکرز، مربوط به محیط زیست می شود؛ پیامی که برای تحلیل آن، دو سه پاراگراف توضیح، کافی نیست.


همچنین بخوانید: نقد و بررسی انیمیشن آخرین داستان ؛ برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی


3/ داستان زیبا و تاثیرگذار

انیمیشن وولف واکرز Wolfwalkers

این انیمیشن، واقعا داستان خاصی دارد. داستانی زیبا، با پیام هایی که شمردنشان سخت است. علاوه بر آن، این انیمیشن بسیار تاثیرگذار است و قابلیت این را دارد تا دیدگاه شما را تغییر داده (البته این موضوع به خود شما هم بستگی دارد.) و شما را بارها احساساتی کند. به طوری که حتی زمانی که دوباره این انیمیشن را تماشا می کنید، مانند دفعه قبل بسیار احساساتی شوید.

داستان وولف واکرز، غنی است و شخصیت پردازی آن، بی نظیر. بنابراین اگر کیفیت داستان فیلم برایتان مهم است، پیشنهاد می کنم این انیمیشن را از دست ندهید.

4/ موسیقی متن شگفت انگیز

انیمیشن وولف واکرز Wolfwalkers

گفته شد که این انیمیشن، می تواند تاثیر عمیقی روی شما بگذارد. اما علاوه بر داستان، سهم بسیار بزرگی از انتقال احساسات، بر عهده موسیقی این انیمیشن است. تعدادی از قطعاتی که در نیمه دوم فیلم پخش می شوند، می توانند به تنهایی، اشک شما را در بیاورند! جدی می گویم! کافی است فقط روی آنها تمرکز کنید تا ببینید چه تاثیری روی شما می گذارند.

موسیقی وولف واکرز، اثر برونو کولای و گروه کیلا، آشناست؛ ولی منحصر به فرد است. می تواند برای یک نفر آرامش بخش باشد، و در درون شخص دیگری، طوفان به راه بیندازد.


همچنین بخوانید: سریال انیمیشنی Solar Opposites را ببینیم یا نه؟


5/ تقویت زبان انگلیسی

انیمیشن وولف واکرز Wolfwalkers

این روزها، خیلی از افراد، برای یاد گرفتن زبان انگلیسی، از منابعی مثل فیلم ها و انیمیشن ها استفاده می کنند. و خبر خوب برای این دوستان، این است که سطح مکالمه ها در انیمیشن وولف واکرز، نسبتا ساده است. به خصوص اگر با لهجه بریتیش صحبت می کنید. پس اگر دنبال فیلمی مناسب برای تقویت زبان و لهجه (بریتیش) خود می گردید، این انیمیشن می تواند به شما کمک کند. البته من تخصص خاصی در این زمینه ندارم، و این پیشنهاد، صرفا از روی تجربه است.

به عنوان کلام پایانی، انیمیشن وولف واکرز، اثری است که با دیدنش می خندید، به فکر فرو می روید و اشک می ریزید. بنابراین اگر 5 دلیلی که در بالا ذکر شد، نظرتان را به خود جلب کرد، لذت تماشای این اثر را از دست ندهید!

در ادامه بخوانید:

5 فیلم فوق العاده برای بهبود زبان انگلیسی ! 

انیمه با زیرنویس فارسی یا انگلیسی کدام یک بهتر است؟ مقایسه‌ای عادلانه