با اینکه این قسمت دومیه که از آرک جدید بلیچ منتشر میشه، اما هنوزم تماشای بلیچ بعد از 10 سال سورئال به نظر می رسه. انیمه بلیچ واقعا برگشته و ما هم افتادیم رو دور هفته ای یه قسمت از این انیمه جذاب رو دیدن. با بررسی قسمت دوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله با مجله وارونه باشید.

برای مطالعه بررسی قسمت های دیگه انیمه بلیچ کلیک کنید.

بررسی قسمت دوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

اپیزود دوم، مانند قسمت قبلی، چند فصل از مانگا رو پوشش داد (4 فصل در مقابل 5 فصل هفته گذشته) و سرعت هر فصل رو نسبتاً ثابت نگه داشت. این قسمت کمتر هایپ بود و برخلاف بسیاری از قسمت‌های دوم انیمه‌های شونن/اکشن این فصل، قسمت دوم BLEACH 2022 عمدتاً روی تنظیم زمینه و ایجاد اطلاعات بیشتر درباره دشمن تمرکز داشت.

همچنین بخوانید: بررسی قسمت اول انیمه Chainsaw Man | خون، خون بیشتر…

به جای رشته‌های طولانی دیالوگ‌های پرپیچ و خم که برای فهمیدن شون باید کلی فسفر بسوزونیم، BLEACH این هفته اپیزودی رو ارائه کرد که عناصر مهم دنیای بلیچ رو دوباره به بینندگان معرفی کرد و نگاه‌ بیشتری به شخصیت‌های قدیمی که در سبک جدید 2022 انیمیت شدن داشت.

از اپنینگ جذاب میگذریم، چون میخوایم توی یه مطلب جدا بهش بپردازیم.

بازگشت به هوئکو موندو

قسمت دوم بلیچ با بازگشت تعدادی از آرانکارهایی که از زمان آرک هوئکو موندو، سومین تا آخرین آرک canon انیمه اصلی بلیچ، ندیده بودیم شون، آغاز شد.

نل (در قالب کودکانه خنده دارش) و پشه (به نظر شما این کاراکتر زیادی تو مخ نیست؟) ایچیگو و دوستانش رو از حمله به هوئکو موندو و کشتن و به گروگان گرفتن آرانکارها مطلع می کنن و ازشون کمک میخوان. اینجاست که مورد علاقه ترین شخصیت بلیچ رو می بینیم، چقد دلمون برای اوروهارا تنگ شده بود.

اوروهارا در بررسی قسمت دوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

این یه راه جالب برای شروع این قوس جدیده. سفرهای قبلی به Hueco Mundo صرفاً برای مبارزه با آرانکارها و تلاش برای شکست آیزن بود. دفعه های قبلی که تیم ایچیگو به هوکو موندو سفر میکردن، همشون به توانایی هاشون شک داشتن و با ترس وارد هوکو موندو می شدن، اما الان همشون خیلی قوی تر از قبل هستن.

مرتبط: بهترین انیمه های شبیه بلیچ Bleach 

خشونت و بی رحمی کوئنسی ها

اگه از قطع شدن دست یکی از کوئنسی ها توسط کاپیتان شون شوکه شدید، بلیچ یه شوک بزرگتر براتون داره! این مرد جدی و خشن هر دو نفر از کسایی که مشاجره می کردن رو میکشه. مطمئنا کمتر کسی فکر میکرد که ایبرن به این زودی از داستان اوت بشه، اما خب بلیچه دیگه! هیچوقت از حذف کردن شخصیت ها ابایی نداشته و مردن ساساکیبه هم به همین موضوع صحه میذاره. بلیچ شخصیت هارو تا یه قدمی مرگ می بره و برمیگردونه، اما درست اونجا که انتظارش رو نداری می بینی برگشتی وجود نداره!

در ادامه بخوانید: چرا انیمه های شونن انقدر محبوب هستند؟ 

انتخاب رنگ صورتی برای شکارچی های روح و رنگ آبی برای کوئنسی ها و کلا این تم سابیرپانکی جدید خیلی باحاله. توی نمایش کاپیتان کوئنسی ها کادربندی های جالبی اجرا میشه. ما تا حالا یا از رو به رو یا از پایین تصویر این مرد جدی و خشن رو دیدیم و همین باعث میشه قدرتی که داره القا بشه.

افشاگری و تایید ارتش دشمن به عنوان کوئینسی ها جالب بود. ما انتظار داشتیم که کوئنسی ها از تیروکمان استفاده کنن اما تا حالا دیدیم که از انواع سلاح‌های مختلف استفاده می‌کنن که برای کوئنسی ها غیرمعموله. بر خلاف شکارچیان روح، که هالوها رو پاکسازی می کنن و روح اونارو در چرخه تولد دوباره قرار میدن، کوئینسی ها هالوها رو به طور کامل از وجود ریشه کن می کنن.

تجدید دیدار با بعضی از زن های قدرتمند بلیچ

با اینکه روند این قسمت کند بود، اما سنگ بناهای بیشتری رو برای آرک ایجاد کرد. همچنین مبارزه ای که زنان آرانکار با ارتش کوئنسی ها و فرمانده قدرتمند و عجیب شون داشتن تماشایی بود. یکی از نقطه قوت های انیمه بلیچ اینه که به عنوان یه انیمه شونن، زنان قدرتمندی رو به نمایش گذاشته و دوباره دیدن بعضی از این زن ها با طراحی های زیبا باحال بود. باحال تر اینکه اینبار این شخصیت هارو در جایگاه آنتاگونیست هایی که دوست داشتیم هرچه سریعتر بمیرن نمی دیدیم. هنوز هم سرنوشت شون معلوم نیست، باید ببینیم بلیچ تصمیم گرفته بلاخره این آرانکارهای زن قدرتمند رو حذف کنه یا اینکه هنوز باهاشون کار داره.

مرتبط: قوی ترین زنان انیمه بلیچ Bleach که هیچکس حریفشان نمی شود! 

بررسی قسمت دوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

این وسط منفعل بودن نل اعصاب خورد کن بود، با اینکه بامزه اس، اما اینکه جایی که انتظار میره از قدرتش استفاده نمیکنه تو مخه. حرف از تو مخی شد باید به همراهان نل اشاره کنیم، واقعا به نظر شما این شخصیت ها مسخره نیستن؟

حرف آخر

همونجور که انتظار می رفت اوریو هیچ علاقه ای به کمک کردن به آرانکارها نداره و تیم رو در سفر به هوکو موندو همراهی نمیکنه. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم توی قسمت جدید، در نبود ایچیگو و بقیه، چه چیزی در انتظار اوریو هست و اون چه موضع گیری توی این جنگ بین کوئنسی ها و شینیگامی ها می گیره و پدرش کجای این قضیه اس.

ایچیگو آماده به مبارزه با فرمانده ارتش کوئنسی هاس و همه برای تماشای این فایت خیلی هیجان زده هستیم. لازمه اشاره بشه که Koichi Yamadera صداپیشه این شخصیت خیلی خوب عمل کرده. نظرتون چیه؟

بررسی قسمت دوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

همچنین همه منتظریم که ببینیم بعد از مرگ ساساکیبه، شعله های خشم کاپیتان یاماموتو بزرگ چطور دامن گیر کوئنسی ها می شه.

با اینکه روال داستانی این قسمت کند بود، اما سنگ بنای خوبی برای تماشای آرک جنگ خونین هزارساله فراهم کرد و انتظار میره از قسمت های بعدی هم داستان با همین شتاب پیش بره.

امیدواریم که از بررسی قسمت دوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات تون رو با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت سوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله