با بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) در خدمت شما هستیم. مثل همیشه با مجله وارونه همراه باشید تا قسمت نهم این سریال هم بررسی کنیم:

شما می توانید با کلیک کردن بر روی بررسی قسمتی سریال خاندان اژدها بررسی قسمت های دیگر را بخوانید.

در ادامه بخوانید» هرآنچه از فصل دوم سریال خاندان اژدها می دانیم | بررسی تریلر + اطلاعات تکمیلی و زمان پخش


بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها


شورای سبز / the Green Council


  • تاریخ انتشار: 16 اکتبر 2022 (24 مهر 1401)
  • مدت زمان: 57 دقیقه
  • امتیاز کنونی (IMDb) : 9 از 10

همانطور که انتظار می رفت، این قسمت سریال خاندان اژدها هم اتفاقات مهیج زیادی را به تصویر کشید. این اپیزود بلافاصله بعد از اتفاقات قسمت هفتم اتفاق می افتد، و جهش زمانی ندارد. در ادامه به بررسی تمامی اتفاقاتی که در این اپیزود افتاد، می پردازیم. پس با من همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 7 مورد از سریال های شبیه به گیم آف ترونز


تغییرات در تیتراژ

پر خون شدن نماد کینگ ویسریس

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها

تاکنون با پخش شدن چند قسمت از این سریال، تغییراتی در تیتراژ اعمال شده است. بدون شک با شروع پخش قسمت نهم، متوجه تغییراتی در تیتراژ شده اید. همانطور که در تصویر زیر می بینید، نماد ویسریس پر از خون می شود. چون در سکانس پایانی قست هشتم، شاهد مرگ او بودیم.


نماد فرزندان آلیسنت

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها

بعد از وصل شدن این خط خونی به نماد آلیسنت، این خون جریان می یابد به چهار نماد دیگر می رسد. که هرکدام از آنها بچه های آلیسنت و ویسریس را نشان می دهد. صبر کنید! چهار نماد؟ ولی ما که در سریال 3 بچه می بینیم. درست است.

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها

در بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها به شما گفتم که این دو پسر دیگری به نام دورین تارگرین دارند. که در حال حاضر در کینگزلندینگ حضور ندارد و در اولدتاون به سر می برد. می توانید تصویر نماد آن را در تصویر بالا ببینید. اما چون تصویر خیلی زود از روی آن عبور می کند، نمی توانیم نماد آن را تشخیص دهیم.

با جاری شدن این خون به سه نماد دیگر، با نشانه های فرزندان آلیسنت می رسد. همانطور که در تصویر بالا می بینید، نماد هلینا یک عنکبوت است. چون می دانیم که او علاقه خاصی به حشرات دارد. از طرفی دیگر، نماد ایگان شبیه یک زن است. دور از انتظار هم نیست. چون همه ما خوب می دانیم که ایگان یک فرد بیش از حد خوش گذران است.

علاوه بر آن، نماد ایموند را می بینم که یک یاقوت کبود است.

اسپویل: که این تغییر نمایانگر اتفاقاتی است که احتمالا در قسمت آینده خواهد افتاد که ایموند چشم بند خود را باز می کند. چون آنطور که در کتاب روایت شده است، او چشم بند خود را برمیدارد و جای چشمی که از دست داده است، یک یاقوت آبی رنگ می گذارد.


فرزندان هلینا و ایگان

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها

در ادامه تیتراژ شاهد افزوده شدن خط خونی های جدید است. که بچه های هلینا و ایگان تارگرین را نشان می دهند.

مرتبط: بررسی تیتراژ سریال خاندان اژدها | تمامی خاندان ها اینجا حضور دارند! 


فرزندان جدید رینیرا و دیمن

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها

علاوه بر آن، دو خط خونی جدید از نماد رینیرا خارج می شوند. که نشان دهنده دوقلوهای او و دیمن تارگرین می باشد.


مرگ پادشاه ویسریس تارگرین

اگر به تیتراژ ابتدایی دقت می کردید، با پر خون شدن نماد ویسریس متوجه مرگ او می شدید. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که به تیتراژ توجه نمی کنند، با شروع اولین سکانس قسمت نهم و دیدن تخت آهنین خالی و قصر در سکوت، مطمئن می شوید که کینگ ویسریس مرده است.

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها

تاریکی و سکوتی که تمامی قصر را در بر گرفته است، نوید اتفاقات بدی را می دهد که بعد از مرگ ویسریس خواهد افتاد. قسمت هفتم، فصل 12 کتاب را به تصویر می کشید. و با مرگ پادشاه ویسریس تارگرین، این داستان وارد فصل سیزدهم می شود. که شروع درگیری های خانوادگی بین سبز ها و سیاه ها را در سال های 129 تا 131 به تصویر می کشد.


خبردار شدن آلیسنت

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها
آلیسنت هایتاور

در سریال دیدیم که یک پسربچه از اتاق ویسریس بیرون می آید و خبر فوت شاه را به ناتالیا، خدمتکار آلیسنت می دهد. ناتالیا هم پیش از طلوع آفتاب آلیسنت را خبردار می کند. طریقه آگاه شدن آلیسنت از این اتفاق ناگوار نسبت به کتاب کمی متفاوت است. در کتاب می خوانیم که تالیا زمانی که برای دادن شیره خشخاش به پیش شاه می رود شخصا از مرگ او مطلع می شود. و این کودک نقشی در آن ندارد. پس از اینکه تالیا خبر را به آلیسنت می رساند، ملکه او را زندانی می کند تا فرد دیگری از این موضوع مطلع نشود. ما همانطور که در قسمت نهم دیدید، تالیا در آن لحظه زندانی نمی شود. بلکه کمی بعد تر و به همراه باقی خدمتکاران به زندان می افتد.

مرتبط: درس ها و آموزه های گیم آف ترونز در دنیای واقعی!!! 


سوگواری

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها
آلیسنت هایتاور

همانطور که انتظار می رفت، با مرگ پادشاه، غم عجیبی سراسر اپیزود نهم را فرا گرفته بود. در مطلب بررسی قسمت هشتم این احتمال را بررسی کردیم که هایتاورها کینگ ویسریس را مسموم کرده اند. اما بر اساس رفتارهایی که در اپیزود نهم از آلیسنت می بینیم، متوجه می شویم که او آنقدر هم بی رحم نیست. در عوض، اتو هایتاور به قدری تشنه قدرت است که برای به تخت نشاندن نوه خود، هرکاری می کند. اما آلیسنت همسری است که حتی برای مرگ همسر پیر و مریض خود گریه و سوگواری می کند.

تفاوت با کتاب

از سوگواری آلیسنت در اپیزود نهم صحبت کردیم. لازم به ذکر است که واکنش آلیسنت به مرگ پادشاه در سریال، با چیزی که در کتاب آمده کمی متفاوت است. در کتاب، آلیسنت ملکه‌ای بی رحم است که برای رسیدن به تاج و تخت همه کار می کند. اما در سریال، او را فردی دل رحم و حتی دلسوز رینیرا به تصویر کشیده اند. این ویژگی های اخلاقی او به حدی در سریال فاحش است که در قسمت نهم اتو هایتاور هم به آنها اشاره کرد. و گفت: “شاید بخاطر دوستی دیرینه‌ای که از بچگی با رینیرا داری، این گونه رفتار می کنی.”


خبرچینی

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها

پس از مطلع شدن ناتالیا از مرگ پادشاه، او تعدادی شمع را روشن می کند. همانطور که دیدید نور این شمع ها از بیرون قصر و فاصله‌ی نسبتا زیاد قابل مشاهده است. از طرفی دیگر، در اپیزود هشتم دیدیم که تالیا برای میساریا خبرچینی می کند. بنابراین، در می یابیم که شمع روشن کردن تالیا به گونه ای برای علامت دادن به میساریا می باشد. چون پس از مرگ پادشاه برای اینکه این خبر به گوش رینیرا نرسد، هیچکس حق خروج از دربار پادشاهی را نداشت. تالیا هم سعی کرد تا با این روش میساریا را مطلع کند.

در کتاب، این گونه روایت شده است که مرگ پادشاه حدود یک هفته مخفی نگه داشته می شود. که همین یک هفته باعث شد تا موش ها شروع به خوردن جسد ویسریس کنند. از این رو، بهترین راه برای اطلاع رسانی همین شمع روشن کردن بود.


دسیسه های سبزها

همانطور که در طول قسمت نهم متوجه شدید، این اپیزود تمام و کمال بر حزب سبز ها متمرکز است. این را از نام اپیزود که the Green Council (به معنای شورای سبز) است هم می توان فهمید. سبز ها در این اپیزود تمام تلاش خود را می کنند تا ایگان را بر تخت پادشاهی بنشانند. اتو و دیگر اعضای شورا، نقشه هایی کشیده اند که حتی آلیسنت هم از آنها بی خبر است.

همچنین بخوانید: اجرای زنده موسیقی متن سریال گیم آف ترونز توسط رامین جوادی ، تام مورلو ، دن وایس 


کشته شدن لرد بیزبری در شورا

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها
لرد بیزبری

حین جلسه ای که پس از مرگ پادشاه تشکیل شد، لرد بیزبری کشته می شود. در واقع می توان کشته شدن لرد بیزبری را اولین خونی دانست که در جنگ بین سبز ها و سیاه ها ریخته می شود.

تفاوت با کتاب

در قسمت نهم لرد بیزبری با ضربه کریستون کول برای نشاندن او روی صندلی کشته می شود. اما مرگ او در کتاب به روش دیگری رقم می خورد. در کتاب، داستان این گونه پیش می رود که به دستور اتو هایتاور، لرد بیزبری را به سیاه چال می برند. و آن را زندانی می کنند. قبل از رسیدگی به جرم او، چون سنش زیاد بود، خودش در زندان می میرد.


کریستون کول بی رحم

صحبت از اقدام خشونت آمیز سر کریستون کول در جلسه شورا شد. دقت کردید که با گذر زمان، کریستون بی رحم تر می شود؟ گویا رفته رفته ذات تاریک و خبیث او در حال آشکار شدن است. هر چه بیشتر از روند داستان سریال را طی می کنیم، بیشتر متوجه می شویم که کریستون کول هم مانند باقی اعضای حزب سبز، تشنه قدرت است. او طوری از وفاداری خود نسبت به ملکه آلیسنت صحبت می کند که گویا قرار است برای خوشنودی او حتی جان خود را هم تقدیم کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ترسناک | وحشت و دلهره را با تمام وجود حس کنید! 


هارولد وسترلینگ

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها
لرد هارولد وسترلینگ

دیدیم که سر هارول زمانی که به او دستور دادند تا به دراگون استون بروند و رینیرا و دیمن را بکشند، او از انجام این دستور سر باز می زند. او شنل خود را در می آورد و می گوید من از پادشاه دستور می گیرم و اکنون هم پادشاهی نداریم.

اما نکته جالبی که می خواهم بگویم چیز دیگری است. اگر بخواهیم این داستان را با کتاب که منبع اقتباسی است، مقایسه کنیم، باید بگویم که سر هارول اصلا در این بازه زمانی مرده است. تقریبا او 20 سال قبل از مرگ پادشاه ویسریس تارگرین و در سال 112 فوت شده است. به نظر می رسد زنده بودن او در سریال، برای حفظ تعادل بین احزاب سبزها و سیاه ها است. چرا که کریستون کول طرفدار سبزهاست. و بهتر است که یک نفر دیگر از گارد پادشاهی طرفدار حزب سیاه ها باشد.


هلینا تارگرین

در مرموز بودن هلینا تارگرین شکی نیست. در یک صحنه از اپیزود نهم، دیدیم که هلینا در حال گلدوزی یک عنکبوت بر روی پارچه است. اگر بررسی قسمت هشتم را خوانده باشید، می دانید که هلینا در قسمت قبل، یک جمله مرموز دیگر گفت. او گفت “مواظب هیولاهای پنهان باشید.” که این جمله را در قسمت نهم هم زمانی که آلیسنت رفت تا خبر فوت پدرش را به او بدهد، تکرار کرد.

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها

باز هم حرف ها و کارهای هلینا ما را یاد لریس استارنگ می اندازد. مثل همان عنکبوتی که روی پارچه گلدوزی می کرد. زیرا در اپیزود های قبل با تدوین به ما ثابت شد که عنکبوت یکی از نماد هایی است که به لاریس اشاره دارند.

او جمله مرموز دیگری هم در این قسمت به زبان آورد. “به نظرم سرنوشت ما از این قرار است که دنبال داشته های دیگران باشیم. اگر کسی چیزی داشته باشد، دیگری آن را می گیرد.” خیلی خوب می دانیم که منظور هلینا از این جمله، بر تخت نشستن ایگان تارگرین است. زیرا تاج و تخت حق رینیرا است و آن را دارند غصب می کنند.

دوقلوهای هلینا و ایگان

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها
جیهریس و جیهاریا

در اپیزود قبل، هلینا از فرزندان خود صحبت کرد. همانطور که در بررسی قسمت قبل به شما گفتم، این دو صاحب دوقلوهایی به نام جیهاریس و جهایرا هستند. که در این اپیزود بالاخره آنها را می بینیم. اما همانطور که در مطلب بررسی قسمت هشتم گفتم و در تیتراژ هم دیدیم، آنها فرزند سومی هم دارند. که به احتمال زیاد در فصل بعد با او آشنا خواهیم شد.

مرتبط: چرا نباید گیم اف ترونز را ببینیم؟ 


نگاه های عاشقانه

ایموند و هلینا

یکی از صحنه هایی که توجه ما را جلب کرد نگاه نافذ ایموند به خواهرش هلینا بود. در اپیزود هفتم دیدیم که ایگان با کراهت از هلینا صحبت می کند که اکنون به اجبار مادرش با او نامزد کرده است. اما گویا ایموند از هلینا خوشش می آید. با تماشای قسمت نهم و دیدن نگاه های نافذی که بین ایموند و هلینا بود، متوجه می شویم که این حس همچنان پابرجاست. و حتی ممکن است هلینا هم نسبت به ایموند احساس هایی داشته باشد. اما هنوز برای تصمیم گیری زود است. باید تا انتشار قسمت های بعدی منتظر باشیم.


آلیسنت و کریستون

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها

زمانی که آلیسنت با کریستون صحبت می کرد تا او را به دنبال ایگان بفرستد، لحن آنها بسیار صمیمانه به نظر می رسید. شما هم متوجه فاصله کم میان صورت های آنها حین صحبت شدید؟ وجود رابطه عاشقانه بین این دو اصلا تعجب آور نیست. اما باز هم باید همه چیز را به دست زمان بسپاریم تا ببینیم روند داستان چگونه پیش خواهد رفت.


برتری نسبت به پادشاه

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها

طبق صحبت هایی که ایموند با کریستون کول داشت، متوجه شدیم که او خودش را بهتر از ایگان می داند. او خود را برتر از ایگان می داند. و باور دارد که تخت آهنین بیشتر شایسته او است تا برادرش ایگان. او به مبارزات و کتاب های تاریخی اشاره می کند که برادرش هیچ گونه تخصصی در این زمینه ندارد. او همچنین به اژدهای خود ویگار اشاره می کند که اکنون بزرگترین و پیرترین اژدهای جهان است. همانطور که ایموند می گوید، می دانیم که واقعا ایگان صلاحیت پادشاهی را ندارد.


دوقلوهای گارد پادشاهی

در مطلب بررسی قسمت هشتم به ماجرای این دو برادر پرداختیم. بدون شک در قسمت نهم متوجه اختلاف نظر بین این دو برادر هم شده‌اید. این اختلاف نظر نشان دهنده این است که جنگ بین سبز ها و سیاه ها به قدری بزرگ هست که حتی دو برادر خونی را هم با یکدیگر درگیر کرده است. و باعث شده است که این دو برادر هرکدام طرفدار یک حزب باشند. شاید در قسمت های بعدی شاهد درگیری های بیشتری بین این دو برادر باشیم.


فرزندهای پنهانی ایگان

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها
فرزند نامشروع ایگان تارگرین

تاکنون از تفاوت های سریال با کتاب، بسیار صحبت کرده ایم. اما یکی از نکات ریز اما مهمی که بین کتاب و سریال مشترک می باشد، این است که ایگان بچه های نامشروع زیادی دارد. در کتاب آمده است که ایگان دو بچه نامشروع دارد. یک بچه از خدمتکار خود و دیگری از یک زن که در خیابان ها زندگی می کند. که یکی از آنها را در محل مبارزه کودکان می بینم.

ممکن است در فصل های بعدی سریال، داستان زندگی هرکدام از این بچه ها را دنبال کنیم و بیشتر با آنها آشنا شویم. بدون شک، آنها برای پادشاه اگان دردسر درست خواهند کرد. از این رو، در آینده باید آلیسنت هرکدام از این بچه ها را بکشد تا برای دربار پادشاهی تهدید محسوب نشوند.

بیشتر بخوانید: فیلم های شبیه گیم آف ترونز ؛ نبردهایی بر سر تاج و تخت 


معامله اتو هایتاور با میساریا

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها
میساریا – کرم سفید

در اپیزود نهم شاهد بچه هایی بودیم که مجبور هستند ناخن های خود را بلند کنند تا با یکدیگر بجنگند. میساریا طی معامله‌ای که با اتو هایتاور داشت درخواست برچیده شدن چنین مسابقاتی را مطرح کرد. در ظاهر به نظر می رسد که میساریا دلش برای این بچه ها می سوزد. اما اگر کمی دقت کنید، متوجه می شوید که او می خواهد از این بچه ها برای جاسوسی استفاده کند. درست مثل آن بچه‌ای که از اتاق پادشاه بیرون آمد.


لریس استارنگ جاسوس

یکی دیگر از جاسوسانی که در دربار پادشاهی جولان می دهند، لریس است. او هم درست مانند میساریا، تلاش می کند تا از طریق جاسوسی، منافع خود را تامین کند.


در جستجوی متحدان بیشتر

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها

سر اتو هایتاور تمام تلاش خود را می کند تا متحدان بیشتری را جذب کند. او با مخالفان حزب سبزها کارهایی می کند که بی رحمی او را نشان می دهد. یکی از این مخالفان لرد کاسول است. که تنها کسی بود که در قسمت قبلی، زمانی که رینیرا بعد از 6 سال به کینگزلندینگ آمد، به استقبال او رفت. او زمانی که می بیند مخالفان را دستگیر می کنند و به سیاه چال می برند، خود را موافق حزب سبز ها نشان می دهد. اما پس از خروج از دادگاه، تلاش می کند تا از قصر خارج شود و خبر را به گوش رینیرا برساند. ولی توسط لریس استرانگ متوقف شده و در نهایت دار زده می شود.

مرگ لرد کاسول کمی بازی که در کتاب آمده، متفاوت است. در کتاب گردن لرد کاسول با دستور اتو هایتاور زده می شود. اما در سریال دیدیم که دار زده شده است.


رینیس تارگرین

یکی دیگر از کسانی که سبز ها سعی کردند تا او را با خود متحد کنند، رینیس تارگرین (معروف به ملکه بدون تاج و تخت) بود. رینیس اقرار می کند که فکر نمی کرد آلیسنت در این حد عاقل باشد. پیرو این صحبت، رینیس از آلیسنت می پرسد که تا حالا به نشستن بر روی تخت آهنین فکر کرده‌ای؟ رینیس در ادامه صحبت های خود به آلیسنت می گوید که در صورتی طرفدار تو خواهم بود که خودت بخواهی بر تخت بنشینی. چون خودش کسی بود که نتوانست به این هدف برسد. و قصد داشت مطمئن شود که آلیسنت چنین قصدی دارد یا خیر. که اگر چنین است به او کمک کند. اما از آنجایی که آلیسنت به دنبال بر تخت نشستن پسرش است، رینیس تصمیم گرفت تا با او همراه نشود.

آلیسنت به رینیس گفت که اژدهای تو را نگه می داریم تا متحدان رینیرا قوی نباشند. اما زمانی که رینیس تصمیم خود را گرفت، آن گونه در سکانس آخر ظاهر شد. درست است که در این صحنه دیالوگی گفته نشد. اما واضح است که رینیس در آینده طرفدار حزب سیاه ها خواهد بود.


حکومت، برخلاف میل باطنی

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها

تا به حال در طول سریال متوجه این مسئله شده ایم که ایگان علاقه ای به تخت آهنین و حکومت ندارد. که نفرت او به تاج و تخت را در قسمت نهم به وضوح می بینیم. پس از پیدا کردن ایگان، او سعی می کند تا فرار کند. اما توسط برادرش ایموند متوقف می شود. او به ایموند می گوید که: “تاج و تخت حق خواهرم است. و من علاقه ای به حکومت ندارم.”

علاوه بر آن از ایگان می شنویم که باور نمی کند پدرش او را به عنوان شاه قبول داشته باشد. چون ایگان می گوید ” اگر می خواست من شاه باشم، در طول این بیست سال تجدید نظر خود را اعلام می کرد. اما سفت و سخت از ولیعهدی دختر خودش دفاع کرد.”

همچنین بخوانید: غمگین ترین صحنه های game of thrones ؛ مروری بر خاطرات 


خنجر والریا

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها
خنجر والریا

در قسمت نهم دیدیم که خنجر والریا به ایگان داده شد. اما از آنجایی که ایگان هیچ گونه اطلاعاتی در این زمینه ندارد، متوجه می شویم که اهدای خنجر به او، فقط یک حرکت نمادین است. اینجاست که برای چندمین بار به همه ما ثابت می شود که ایگان صلاحیت پادشاهی را ندارد. چون نه تنها هیچ چیزی از حکومت نمی داند، بلکه از پیشینه‌ی خاندان خود هم کوچک ترین اطلاعی ندارد.


تاج گذاری

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها

همانطور که می دانید، نام فرزند آلیسنت و ویسریس از “اگان فاتح” الهام گرفته شده است. از این رو، هایتاورها برای تحت تاثیر قرار دادن مردم، از تاج و شمشیر ایگان فاتح استفاده می کنند. تاج بر روی یک کوسن سبز رنگ قرار دارد. هایتاورها تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند خود را وارث همه چیز جلوه دهند. و به همه ثابت کنند که اکنون قدرت دست آنهاست. درست مانند کتاب، سر کریستون کول این تاج را بر سر ایگان می گذارد.


تفاوت تاج

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها
تصویری از تاج در کتاب

درست است که این تاج، همان تاج ایگان فاتح است. اما با تاجی که در کتاب توصیف شده بود کمی تفاوت دارد. این تاج در کتاب از فلز والریایی ساخته شده است و دورتادور آن با یاقوت های قرمز رنگ تزئین شده است. اما تاجی که در سریال می بینیم، تنها یک جواهر آن هم در قسمت جلویی خود دارد. این میت واند یک حرکت نمادین باشد. که نشان دهد ایگان صلاحیت و لیاقت این تاج را ندارد.


تغییر رنگ نماد تارگرین

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها

مطمئنا به قدری مجذوب مراسم تاج گذاری بودید که فراموش کردید به نماد خاندان اژدها دقت کنید. همانطور که در تصویر بالا می بینید، این نماد از رنگ قرمز به رنگ طلایی تغییر کرده است. دلیل این تغییر رنگ این است که در کتاب با آمدن ایگان این تغییر رنگ اتفاق می افتد. بنابراین، اکنون این نماد بیشتر شبیه سان فایر است و از او الهام گرفته شده است.

همچنین بخوانید: بررسی تیتراژ سریال ارباب حلقه ها | روایت خلقت سرزمین میانه تا ساخت حلقه ها


واکنش ایموند به تاج گذاری ایگان

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها
ایموند تارگرین

بدون شک، حین تاج گذاری ایگان تارگرین متوجه نگاه نافذ ایموند به تاج ایگان فاتح شده اید. او به گونه ای به تاج نگاه می کند که گویا توقع داشت آن را روی سر او بگذارند. درست مثل ذهنیتی که دیمن نسبت به تاج و تخت برادر خود، یعنی ویسریس، داشت. علاوه بر طرز فکرهای مشابه، شباهت های ظاهری زیادی بین ایموند و دیمن وجود دارد. در این مورد می توان به فرم صورت و موهای آنها اشاره کرد. اما باید ببینیم که برای به دست آوردن تاج و تخت برادر خود، مانند دیمن عمل می کند یا خیر.


نقش مردم در مراسم

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها
ایگان تارگرین

مطمئنا با تصویری که در طول قسمت نهم از شهر دیدید، به وضعیت فلاکت بار مردم در شهر پی بردید. آنها را با حالتی وحشیانه به سمت قصر هدایت می کنند تا فقط شاهد مراسم تاج گذاری باشند. پس از شنیدن خبر فوت پادشاه، در چهره آنها ناراحتی دیده نمی شود. و حتی وقتی که اعلام می کنند که ایگان در آینده پادشاه خواهد شد، باز هم تغییری در چهره آنها رخ نمی دهد. گویا برای آنها فرقی نمی کند که چه کسی پادشاه باشد. چون در هر صورت آنها زندگی چندان خوبی نخواهند داشت. و همچنان بدبخت خواهند بود.


صحنه پایانی

 بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها
رینیس تارگرین

یکی دیگر از صحنه های باشکوه فصل اول سریال خاندان اژدها، صحنه‌ای بود که رینیس با اژدهای خود وارد مراسم تاج گذاری ایگان می شود. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، رینیس یک زره سرخ رنگ به تن دارد. اگر نمی دانید باید بگویم که رینیس تحت عنوان “ملکه سرخ” هم نامیده می شود.

او با این کار قدرت خود و خاندان تارگرین را به نمایش می گذارد. رینیس خیلی راحت می توانست با آتش اژدهای خود هایتاورها را نابود کند. اما به آنها رحم کرد. به نظر می رسد طبق صحبتی که با آلیسنت داشت، باور کرده است که او ذات بدی ندارد و می تواند ایگان را در آینده کنترل کند.

او پس از خراب کردن مراسم تاج گذاری، با اژدهای خود پرواز می کند. که به احتمال زیاد به سمت دراگون استون و رینیرا می رود. و ممکن است تاج ویسریس را هم با خود برده باشد. تا در دراگون استون تاج گذاری رینیرا را انجام دهند.

تفاوت با کتاب

در کتاب آتش‌ و خون، شاهد حرکت متهورانه‌ی شهدخت رینیس در مراسم تاج‌ گذاری اگان دوم نیستیم‌.  در کتاب، تاج‌ گذاری با موفقیت و شکوه تمام انجام می‌ شود و شاه اگان و شهبانو هلینا در میان تشویق مردم بر اژدهایانشان سوار شده و سه بار گرد شهر دور می‌ زنند.


چرا رینیس، جناح سبز را نابود نکرد؟

پاسخ دادن به این سوال شاید آن‌قدرها هم سخت نباشد. حتی اگر از شرافت و رأفت رینیس صرف‌ نظر کنیم، می دانیم که او مادری بود که هر دو فرزندش در آتش سوخته شده بودند. از این رو وجدانش اجازه نمی‌ داد مادر دیگری را که در برابر آتش خود را سپر فرزندش ساخته، بسوزاند.

از طرف دیگر، رینیس نسبت به آلیسنت مقداری احساس ترحم داشت. چرا که فکر می‌ کرد او قربانی نظام مردسالارانه‌ی وستروس است‌. پس جای تعجب نیست که او با وجود این‌ که فرصت نابود کردن آن‌ها را داشت (و به این کار وسوسه هم شده بود.) در نهایت چنین نکرد و صحنه را ترک کرد.

البته به‌ خوبی به یاد داریم که در بازی تاج‌ و تخت چنین ترحم‌ هایی در اغلب اوقات نتایج فاجعه‌ باری به دنبال دارند.


امیدواریم که از بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را در بخش کامنت ها با من و همراهان وارونه به اشتراک بگذارید.

همچنین در ادامه بخوانید:

بررسی قسمت آخر سریال خاندان اژدها| ملکه سیاه 

بررسی قسمت اول و دوم سریال ارباب حلقه ها : حلقه های قدرت