با معرفی بهترین انیمه های 2022 نتفلیکس در خدمت شما هستیم. احتمالا شما هم درباره همکاری نتفلیکس با استودیوهای انیمه سازی ژاپن شنیدین. همونطور که دیزنی تصمیم گرفته انیمه بسازه، نتفلیکس تصمیم گرفته به علت محبوبیت زیاد و جهانی انیمه ها با کمپانی های سازنده وارد مذاکره بشه تا بتونه یکی از امتیازات پخش اینترنتی این آثار رو بدست بیاره. شایعات میگن نتفلیکس حدود 130 عنوان انیمه متفاوت در دست ساخت داره. اما حتی اگر این شایعه حقیقت داشته باشه هم نمیتونیم انتظار داشته باشیم تمامی عناوین تولید شده درجه یک و در حد انتظارات مخاطبانشون باشن.

بهترین انیمه های 2022 نتفلیکس

به همین دلیل ما این مقاله رو برای شما عزیزان آماده کردیم تا با بهترین انیمه های 2022 نتفلیکس آشنا بشید و تصمیم گیری برای انتخاب موارد واچ-لیستتون راحتتر بشه. توجه کنید که این مطلب به صورت مداوم با اطلاعات جدید بروزرسانی میشه. و انیمه های جدیدتر در طول سال به ابتدای لیستمون اضافه میشن. توی این مطلب تاریخ انتشار، خلاصه داستان و موارد مهمی که به تیم تولید مربوط میشه ذکر شده. اما اگر از بین این موارد انیمه ای توجه تون رو جلب کرد توی بخش دیدگاه ها با ما درمیون بذارید تا بتونیم مطالب معرفی و بررسی اختصاصی اون انیمه رو برای شما آماده کنیم. با مجله وارونه همراه باشید.

مرتبط: انواع ژانر انیمه و مانگا که حتما باید آنها را بشناسید!


Exception

 Exception بهترین انیمه های 2022 نتفلیکس

توی دنیای انیمه ژانر شونن-اکشن و کمدی و رومانتیک طرفدار و مخاطب بیشتری نسبت به بقیه ژانرهای انیمه ای دارن. البته کم هم نیستن کسایی که دنبال انیمه های ترسناک خوب میگردن. اما متاسفانه گزینه های انتخاب این افراد محدوده و به گستردگی لیست انتخاب طرفدارای شونن نیست. اما نتفلیکس تصمیم گرفته این روند رو عوض کنه و بیشتر به ژانر ترسناک بپردازه. انیمه Exeption یه انیمه ترسناک و علمی-تخیلیه که از همین حالا به لطف طراح کارکترهای فرنچایز Final Fantasy، یوشیتاکا آمانو (Yoshitaka Amano) میتونیم بگیم گرافیک شگفت انگیزی داره. و توسط یوزو ساتو (Yuzo Sato) کارگردانی شده که قبل از این Hunter x Hunter 2013 رو کارگردانی کرده.

مرتبط: بهترین مانگاهای ترسناک که می توانند شما را به اوج هیجان برسانند! 

پخش این انیمه برای سال 2022 برنامه ریزی شده. اما تاریخ دقیق انتشار هنوز نامشخصه. این سری براساس داستانی از هیروتاکا آداچی (Hirotaka Adachi) ساخته شده. نتفلیکس اینطور درباره داستان Exception توضیح داده: در آینده ای دور، انسان ها مجبور به ترک زمین و مهاجرت به کهکشانی دیگر هستن. بنابراین یک تیم پیشرفته برای آماده کردن سیاره ای برای زندگی و شبیه سازی اون به زمین با فضاپیما از جو زمین خارج میشن. اما همه چیز طبق نقشه پیش نمیره…


Shachiku-san wa Yojo Yuurei ni Iyasaretai

The Company Slave Wants To Be Healed By A Little Ghost Girl

Shachiku-san wa Yojo Yuurei ni Iyasaretai بهترین انیمه های 2022 نتفلیکس

داستان این انیمه درباره کارمندی به نام فوشیهاراست (Fushihara) که رسما توسط کارفرمایش به بردگی گرفته شده. و بین همه ماجراهای روزمره و خسته کننده اش با فرشته ای به اسم Yuurei ملاقات میکنه که تصمیم گرفته به فوشیهارا کمک کنه. این انیمه از روی مانگا اقتباس شده و مانگاکای اون ایماری آریتاست (Imari Arita) چاپ این مانگا از سال 2019 شروع شده و بعد از انتشار 6 جلد همچنان ادامه داره. به نظر میاد که این انیمه شونن داستان درام و طنزی مشابه سری Life Lesson With Uramichi Onisan داشته باشه.


Kakegurui Twin

Kakegurui Twin بهترین انیمه های 2022 نتفلیکس

مدتی قبل ساخت فصل دوم مجموعه Kakegurui XX یا همون فصل سوم کل فرنچایز Kakegurui تایید شد. اما انگار نتفلیکس از غافلگیر کردن طرفداران انیمه خاص و متفاوت قمارباز لذت میبره. در تاریخ 19 آبان سال 1400 مصادف نهم نوامبر سال 2021 اطلاعیه رسمی ای منتشر شد که خبر از ساخت اسپین آفی از مجموعه کاکگوروی میداد. این اسپین آف با محوریت مری سائوتومه ساخته میشه. و توی همین اطلاعیه اعلام شد که تماشای این سری جدید قمارباز تجربه کاملا جدیدی برای مخاطبانش میشه. همچنین نتفلیکس درباره تاریخ پخش انیمه Kakegurui Twin اضافه کرد که این انیمه برای ماه آگوست سال 2022 برنامه ریزی شده. که مصادف با مرداد ماه و دهه اول شهریور ماه سال 1401 شمسی میشه.

مرتبط: بهترین انیمه های شبیه Kakegurui ؛ قمارهای جنون آمیز! 

همونطور که قبلتر گفتیم داستان با محوریت سائوتومه پیش میره. و وقایع داستان به یک سال قبل از ثبت نام یومکو جابامی توی مدرسه مربوط میشه. زمانی که مری سائوتومه به عنوان یک دانش آموز انتقالی وارد محیط مدرسه هیاکائو و دنیای پیچیده قمار میشه. متاسفانه فعلا اطلاعاتی از تیم تولید وجود نداره و نمیدونیم نتفلیکس تیم تازه ای برای ساخت این انیمه درنظر گرفته یا اینکه طبق روال گذشته ماپا و صداپیشگان قبلی ساخت این انیمه رو برعهده گرفتن.


Seven Deadly Sins: Grudge of Edinburgh

Grudge of Edinburgh بهترین انیمه های 2022 نتفلیکس

احتمالا شماهم اسم فرنچایز بزرگ هفت گناه کبیره رو شنیدین. پخش این مجموعه بزرگ که از مانگایی به همین اسم اقتباس شده از سال 2014 آغاز شده و تا حالا هم ادامه داره. تا الان 5 فصل و دو سینمایی از این انیمه منتشر شده. و حالا بعد از یک سال انتظار یک فیلم سینمایی جدیدی از این مجموعه منتشر میشه. پخش این فیلم سینمایی که دوپارت داره و اسپین آف مجموعه اصلیه برای سال 2022 در نظر گرفته شده. اما فعلا تاریخ دقیقی از انتشار انیمه دردسترس نیست. اما برگشتن نوریوکی اَبه (Noriyuki Abe)، کارگردان فیلم زندانیان آسمان – The Prisoners Of The Sky به عنوان کارگردان اصلی و رینتارو ایکِدا (Rintarou Ikeda) به عنوان نویسنده به تیم به اندازه کافی برای فندوم انیمه خوشحال کننده هست.

درحال حاضر اطلاعات زیادی از این پروژه منتشر نشده. و ما فقط همینقدر میدونیم که داستان این فیلم درباره پسر ملیوداس و الیزابت، تریسان خواهد بود. به نظر میاد میکاکو کوماتسو (Mikako Komatsu) صداپیشگی تریسان رو برعهده داره اما درباره بقیه اعضای تیم صداپیشگی هیچگونه جزئیاتی منتشر نشده.

مرتبط: بهترین انیمه های شونن تمام دوران


Vampire in the Garden

Vampire in the Garden بهترین انیمه های 2022 نتفلیکس

استودیو ویت هم تصمیم به همکاری با نتفلیکس گرفته. و حالا مجموعه ی جدیدی از Wit Studio با عنوان Vampire in the Garden در دست تولید هست. این استودیو توی سه سال اخیر مجموعه های سطح بالای زیادی ساخته. از این موارد میتونیم به Vinland Saga و Great Pretender اشاره کنیم. البته انیمه Spy x Family هم درکنار انیمه خونآشامی در باغ در لیست انیمه های مورد انتظار 2022 قرارگرفته. طرفداران استودیو ویت به خوبی میدونن که این استودیو در نمایش زیبایی های چشمنواز در کنار خشونت های بی اندازه و خونین تا چه حد تبحر داره. این انیمه هم مثل Attack on Titan و Vivy پر از تصاویر زیبا و همچنین خشونت و خونریزیه! دقیقا همونطوری که مخاطب از یه انیمه خونآشامی و ماورا الطبیعی انتظار داره.

زمانی بود که خونآشام ها و انسان ها در صلح و بدون درگیری در کنار هم زندگی میکردن. و حالا تقدیر اینطور خواسته تا کسانی که به دنبال انجام افعال ممنوعه هستن برای رسیدن به هدفی مشترک در کنار هم قرار بگیرن. ملکه خونآشام ها که دوست داره سرزمین های دیگه رو ببینه و دختر جوانی که به نواختن ویالن علاقه منده درکنار هم سعی میکنن اون بهشت رو از نو بسازن. به نظر میاد یو کوبایاشی (Yu Kobayashi) صداپیشه ملکه و مگومی هان (Megumi Han) صداپیشه دختر نوازنده باشه. کارگردانی این اثر هم برعهده ریوتارو ماکیهارا (Ryoutarou Makihara) ست.


Futsal Boys!!!!!!

اگه به انیمه های ورزشی علاقه دارین این انیمه میتونه گزینه مناسبی برای تماشا باشه. داستان این انیمه هم مثل بقیه انیمه های ورزشی با معرفی کارکتری شروع میشه که اون ورزش رو به صورت دیوانه وار دوست داره و همه تلاشش رو برای پیشرفت توی اون رشته میکنه. و دوست با استعدادش که رقیب سرسخت کارکتر اصلیه. اگه به دنبال هیجان دیدن مسابقات ورزشی هستین یا با دیدن تلاش های یک نفر برای رسیدن به آرزوهاش انگیزه میگیرین، این انیمه میتونه براتون مناسب باشه.

قرار بود این انیمه اوایل سال 2021 منتشر بشه اما حالا جز لیست انیمه های مورد انتظار 2022 هست. فعلا اطلاعات رسمی و دقیقی از تاریخ پخش این انیمه دردسترس نیست. اما نتفلیکس اعلام کرده تمامی جزئیات به زودی منتشر میشن.


In/spectre season 2

In/spectre season 2 بهترین انیمه های 2022 نتفلیکس

انیمه معمایی و عاشقانه In/spectre از مانگایی به همین اسم اقتباس شده و فصل اول اون در سال 2020 در قالب یک سریال 12 قسمتی منتشر شد. این انیمه هیجان انگیز توسط کیجی گوتو (Keiji Gotoh) کارگردانی شده. این انیمه درباره پسر جوونیه که به تازگی به رابطه عاشقانه اش پایان داده. و درست بعد از این جدایی دختر مرموزی بهش ابراز علاقه میکنه و میگه از دوسال قبل که تازه باهم آشنا شدن بهش علاقه داشته. چیزی که عجیبه اینه که اون دختر ادعا میکنه که یه الهه ست و خدای عقل بین دو جهان عادی انسان ها و جهان ماورا الطبیعیه…

اگر از دیدن انیمه جوجوتسو کایزن لذت بردین تماشای انیمه In/spectre به شما پیشنهاد میشه. چون این انیمه یکی از بهترین انیمه های شبیه جوجوتسو کایزن هست. فصل اول این انیمه توی سایت MAL امتیاز 6.9 از ده رو بدست اورده. اما با توجه به روند تکاملی مانگا انتظار میره فصل دوم روند بهتری نسبت به فصل قبلی داشته باشه.


Tonikawa: Over the Moon For You season 2

Fly Me To The Moon season 2

Fly Me To The Moon بهترین انیمه های 2022 نتفلیکس

این انیمه علمی تخیلی، کمدی عاشقانه و برشی از زندگی از مانگایی به همین اسم اثر کنجیرو هاتا (Kenjiro Hata) اقتباس شده. این مانگای محبوب 17 جلد داره و همچنان On going هست. فصل اول تونیکاوا در سال 2020 پخش و با استقبال زیادی از طرف مخاطبانش رو به رو شد. و امتیاز خوب 7.9 رو در نظرسنجی MAL بدست اورد. که همین موضوع باعث ادامه پیدا کردن تولید انیمه شد. فصل اول در قالب یک مجموعه 12 قسمتی منتشر شد. و به همین دلیل احتمالا فصل بعدی هم شمال 12 قسمت میشه. البته همین حالا هم اعلام شده که علاوه بر فصل دوم یک قسمت ویژه OVA قبل از پخش فصل دوم در دسترس همه مخاطبان قرار میگیره.

داستان این انیمه برخلاف اکثر آثار ژانر عاشقانه با اعتراف عشق و ازدواج تموم نمیشه. بلکه آشنایی، اعتراف و ابراز علاقه و ازدواج آغاز راه زوج اصلی داستانه! زمانی که پسر جوان داستان به دختر مورد علاقه اش ابراز محبت میکنه و اون دختر این طور جواب میده که فقط زمانی که باهم ازدواج کنیم محبتت رو میپذیرم! پس در نتیجه همون قسمت اول ازدواج میکنن… تیم تولید فصل دوم کاملا مشابه فصل قبلیه و کرانچیرول اعلام کرده که قراره این انیمه رو به طور همزمان در ژاپن و آسیای شرقی، آمریکای شمالی و اروپا منتشر کنه. شایعاتی مبنا بر انتشار این انیمه در نتفلیکس هم وجود داره که هنوط به طور رسمی اعلام نشده.

در ادامه بخوانید: بهترین انیمه های علمی تخیلی


امیدوارم از معرفی بهترین انیمه های 2022 نتفلیکس لذت برده باشید. اگر شما هم انیمه ای رو سراغ دارین که جای اون توی لیست خالیه توی بخش کامنت ها برامون بنویسید تا اضافه اش کنیم! از بین همه این انیمه ها بیشتر طرفدار کدوم یکی هستین؟