اسپایک در Cowboy Bebop سرگذشت نسبتا پیچیده ای داره و سرگذشت تاریک اون یکی از مهم ترین عناصر داستانی در مجموعه انیمه کابوی بیباپ است. از درگیر بودن با جرایم سندیکای اژدهای قرمز تا حضورش در یک مثلث عشقی که راس های دیگه اون زن مرموزی به نام جولیا و آدمکشی به نام ویسیوس هستن. این دو مورد دو بخش اصلی پلات این سری انیمه است. اما سری به مرور زمان به اتفاقات گذشته و قبل تر از اتفاقات قسمت اول میپردازه. و همین پردازش دقیق و با جزئیات به معنی اهمیت این فلش بک ها در رقم خوردن پایان داستان سری کابوی بیباپ هست.

مرتبط: 5 دلیل برای تماشای انیمه Cowboy Bebop

امضای Cowboy Bebop

اسپایک در Cowboy Bebop مهمترین کارکتر از بین چهار شخصیت اصلی کابوی بیباپ که به عنوان یک شکارچی معرفی میشه. این شخصیت که برخلاف ظاهر سردش شخصیت لطیفی داره. این موضوع دقیقا جایی ثابت میشه که برخلاف صحبت هایش مبنی بر اینکه از “بچه ها و حیوانات و زنان مشکلساز” متنفره. اما همچنان کشتی اش رو با همه این سه مورد به اشتراک میذاره. سرگذشت اسپایک تصویر واضح تری از این کارکتر رو به ما نشون میده و ما با همه دلایلی که باعث شده اسپایک چنین شخصیت تلخی داشته باشه مواجه میشیم و به درک بهتری از این کارکتر میرسیم. استایل خاص اسپایک، لباس هایش، سیگار و مدل موهایش به نوعی به امضای انیمه Cowboy Bebop تبدیل شده. که لایو اکشن cowboy bebob ساخته شده توسط نتفلیکس هم تصمیم گرفته این استایل رو کپی کنه.

اهمیت سرگذشت اسپایک در پایان داستان

در حالی که بسیاری از جزئیات دوران کودکی و اوایل زندگی اسپایک نامشخصه، فلش بک ها به ما نشون میدن که اون در محله های فقیرنشین مریخ بزرگ شده. او با سندیکای اژدهای سرخ، یک سازمان جنایتکار قدرتمند، درگیر شد و اونجا به سرعت پیشرفت کرد. اسپایک حتی به عنوان جانشین مائو ینرای، رئیس اژدهای سرخ در نظر گرفته شد. در این دوره، اسپایک چشمش رو از دست داد و اون رو با یک چشم مصنوعی جایگزین کرد.

مرتبط: بهترین والپیپرهای انیمه Cowboy Bebop 

اولین راس یک مثلث عشقی

اسپایک در Cowboy Bebop

سرنوشت اسپایک زمانی تغییر کرد که با زنی به نام جولیا آشنا شد. طولی نکشید که اسپایک یه دل نه صد دل عاشق جولیا بشه. این باعث شد که با ویسیوس، یکی دیگر از ستاره های در حال ظهور در سندیکای اژدهای سرخ، که از قضا اون هم رابطه عاشقانه ای با جولیا داشت، درگیر بشه. اسپایک توسط افراد مسلح مرموز که ممکنه توسط ویسیوس استخدام شده باشن، مورد حمله قرار گرفت و بهش شلیک شد. این اتفاق نمونه‌ای از خشونتی بود که سری به نمایش گذاشت و باعث شد انیمه کابوی بی باپ به یه انیمه بحث‌برانگیز تبدیل بشه. این تیراندازی در نهایت باعث شد اسپایک و جولیا به هم نزدیک‌تر بشن. چون جولیا کسی بود که از اسپایک پرستاری می‌کرد.

مرتبط: نگاهی به اوپنینگ لایو اکشن Cowboy Bebop 

دردناک ترین زخم اسپایک

عشق اسپایک به جولیا باعث شد تا اسپایک سعی کنه از اژدهای سرخ فرار کنه. تا بتونه کنار جولیا زندگی آرومی داشته باشه. اسپایک قصد داشت مرگ خودش رو جعل کنه، اما ویسیوس متوجه این نقشه میشه. بنابراین بخاطر علاقه ای که به جولیا داره سعی میکنه جلوی این اتفاق رو بگیره. پس به جولیا میگه که اگه با اسپایک ملاقات کنه، هر دوی اونها رو میکشه. در نتیجه جولیا با فکر این که اینکار تنها راه نجات اسپایکه فرار میکنه و مخفی میشه.

اما داستان برای اسپایک اینطور به نظر نمی اومد. به نظر اون جولیا ترکش کرده بود. و این موضوع یکی از دلایل شخصیت فعلی اسپایک و رفتار تلخ و سرد اون توی سریال اصلی کابوی بی باپ هست. این اتفاق توی سریال اصلی از طریق فلش بک های بیکلام نمایش داده شده. که در اونها اسپایک زیر باران قدم زنان از یه گورستان دور میشه و تلخی و سردی قلب اسپایک و ناراحتی اون رو به بیننده منتقل میکنه.

آشنایی اسپایک با جت بلک و تاثیراتش روی روند داستان

چیزی که کمتر واضح ست اینه که اسپایک چطور با جت بلک آشنا شد و با آن همکاری کرد؟ و اینکه تیم اون ها چطور شکل گرفت؟ مشخص ست که اونها در سال 2068 ملاقات کردن. و به سرعت تبدیل به یکی از مخوف ترین تیم ها در کهکشان شدن. با این حال، سرگذشت تاریک اسپایک همچنان اون رو آزار میده. که اثرات اون در قسمت های کلیدی، به ویژه در قسمت پایانی به یاد ماندنی کابوی بی باپ ظاهر شد. گذشته اسپایک اسپیکل با جولیا، ویسیوس و سندیکای اژدهای سرخ در نهایت چیزیه که شخصیت اسپایک رو مشخص می کنه. و اسپایک هم مثل همه آدم های دنیا توانایی فرار کردن از گذشته یا پاک کردن اون رو نداره.

در ادامه بخوانید: شباهت و فرق بین انیمه های شونن و سینن در چه مواردیست؟