ایلان ماسک پیش بینی های زیادی در مورد آینده و نقش کمپانی های تسلا و اسپیس ایکس کرده است. همگی خیلی خوب می دانیم که ایلان ماسک یکی باهوش ترین و ثروتمندترین مردان جهان ایده های رادیکال زیادی دارد و برای بیانش در مصاحبه ها، کنفرانس ها و شبکه های اجتماعی هیچ ترسی ندارد. این بار او در مورد تاثیر هوش مصنوعی در آینده نسل بشر صحبت کرده و به بهترین شغل های آینده که امنیت دارند اشاره کرده است.

هوش مصنوعی امنیت شغلی نوع بشر را پایین آورده!

اگر می پرسید چرا امن؟ باید بگویم که به گفته ماسک هوش مصنوعی موجب می شود بعضی شغل ها در آینده بی ارزش شوند. پس واقعا باید نگران باشیم؟ به اعتقاد ماسک نگران نه؛ اما باید باهوش باشیم. پیشرفت تکنولوژی همواره موجب شده که برخی شغل ها منسوخ شده و از رده خارج شوند. اما در عین حال همین پیشرفت نیازهای جدیدی هم ایجاد می کند.

باهوش ها نیازهای نسل بشر را در آینده پیش بینی می کنند

سوال اصلی در شناسایی این نیازها و وفق دادن خودمان با آن است. ساده ترین مثال برای روشن کردن این مطلب در جایگزینی انسان ها با ماشین هاست. درست است که در آینده خیلی کارها توسط ماشین ها انجام می شوند اما بالاخره به انسان ها هم نیاز داریم تا بر کار ماشین ها نظارت کنند.

مرتبط:معرفی خانواده ایلان ماسک

حتی برنامه نویسان هم امنیت شغلی ندارند

به عقیده ماسک حتی افرادی که در زمینه های برنامه نویسی و ارتقا هوش مصنوعی کار می کنند هم نباید از آینده شغلشان مطمئن باشند چرا که روزی می رسد که همین هوش مصنوعی ساخته دست بشر خودش را ارتقا می دهد و اتفاقا برای خودش برنامه نویسی هم می کند. بله منظورم همان هوش مصنوعی خودآگاه است. پس بالاخره بهترین شغل های آینده که امنیت دارند چه شغل هایی هستند؟

کدام زمینه شغلی در آینده امن ترین است؟

ایلان ماسک معتقد است تولید و سازمان بندی شغل ها در دستان تکنولوژی است و آن چیزی که در آینده انسان ها همیشه نیاز است، ارتباط انسانی است. در نهایت به این نتیجه می رسیم که اگر شغل تان در حیطه انسان ها و مهندسی است سفت بچسبیدش! چرا که احتمالا در آینده از شغل های نان و آب دار خواهد بود!

در ادامه بخوانید: هوش مصنوعی خودکفا ؛ تا تولد این ماشین های هوشمند سوپر انسانی چقدر راه مانده؟