تاثیر ارگاسم بر پوست چیست؟ رسیدن به ارگاسم مزایای زیادی دارد. شاید همین روزا باشد که محققین بگویند: رسیدن به ارگاسم به طور مرتب نیاز به پزشک را از بین خواهد برد! یکی از فواید ارگاسم برای بدن می تواند تاثیر آن بر سلامت پوست باشد. 

برای آن درخششی که به دنبالش هستید، نیازی نیست راه دوری بروید. کافیست به زندگی جنسی و رضایت جنسی تان کمی توجه کنید.



کاهش استرس

رسیدن به ارگاسم باعث آرامش اعصاب می شود و استرس را کاهش می دهد. از طرفی ارگاسم سطوح اکسی توسین را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده اند که سطح پایین اکسی توسین در جریان خون با سطح بالای استرس، تنش و اختلالات اضطرابی در ارتباط است.

و هنگامی که شما استرس دارید، بزرگ ترین اندام یعنی پوست تان می تواند سخت ترین ضربه را بخورد. استرس نه تنها می تواند باعث ایجاد التهاب در بیماری هایی مانند روزاسه و پسوریازیس شود، بلکه می تواند باعث ایجاد جوش هایی شود که بسیار آزار دهنده هستند و اکثر افراد آنها را تجربه می کنند. 

از فرصت استفاده کنید و بخوابید!

بین کمبود خواب و آکنه یک همبستگی قوی وجود دارد، بنابراین پزشکان توصیه می کنند 8 ساعت کامل بخوابید تا پوست بتواند نگهداری لازم را برای درخشش پوست انجام دهد. سیستم ایمنی و کاهش التهاب نیز در حین خواب طولانی و عمیق بهبود می یابد. بنابراین از این فرصت استفاده کنید تا بلافاصله پس از ارگاسم به خواب برید و خوب بخوابید.

باران استروژن

یک مطالعه در دانشگاه میشیگان دریافت که رسیدن به ارگاسم باعث افزایش سطح استروژن در بدن می شود. و این خوب است … چرا؟ زیرا به نظر می رسد استروژن از راه های مختلفی در جلوگیری از پیری پوست کمک می کند. 

ابتدا، از کاهش کلاژن، پروتئین مهمی برای حفظ ظاهر و جوانی پوست، جلوگیری می کند. همچنین به ضخامت پوست کمک می کند و پوست را در برابر چین و چروک مقاوم می کند. در آخر، استروژن می تواند رطوبت پوست را نگه داشته و از افتادگی پوست جلوگیزی کند.

درخشش

اگر نمی دانستید درخشش پوست تان بعد از رابطه جنسی از کجا آمده است، الان دیگر می دانید. در طول رابطه جنسی، گردش خون در بدن افزایش می یابد، به این معنی که تعداد بیشتری از سلول های خونی که اکسیژن دارند می توانند به صورت شما برسند.

هنگامی که رگهای خونی شروع به رقیق شدن می کنند، پوست سرخ می شود، و افزایش مقدار اکسیژن باعث تولید کلاژن می شود. سلام کلاژن، خداحافظ چروک ها!

لبخند بزنید!

علم از این عقیده حمایت می کند که رابطه جنسی و محبت باعث خوشحالی انسان می شود. شما دیگر خواب آلود نخواهید بود، کاملاً عاری از استرس و درخشان!

صبح روز فردایش لبخندی گوش تا گوش خواهید داشت و این لبخند باعث شگفتی می شود، مثل اینکه فکر می کنید جوان تر هستید. یک منبع معتبر این رابطه را تأیید کرد و خاطرنشان کرد: وقتی افراد لبخند می زنند واقعاً جوان تر به نظر می رسند.

نکته جالب در مورد تاثیر ارگاسم بر پوست این است که هیچ کرم یا لوسیون فانتزی و گران قیمت را شامل نمی شود. اما بهترین بخش آن این است که می توانید این مزایا را با همسرتان شریک شوید.