تاثیر هوش هیجانی بر بهبود روابط غیر قابل انکار است!!!

تاثیر هوش هیجانی بر بهبود روابط غیر قابل انکار است!!! تقریبا برای همه ، از باهوش ترین تا کند ذهن ترین افراد، واجب است از تاثیر هوش هیجانی بر بهبود روابط با خبر شوند!!!

پس با ما همراه باشید تا روابطی بهتر از همیشه داشته باشید و از تاثیر هوش هیجانی بر بهبود روابط با خبر شوید!!!!


همچنین بخوانید»

راهکار هایی برای مدیریت هیجان و کنترل رفتار

5 توصیه مفید برای اتمام رابطه که حتما باید بدانید!

9 حقیقت روانشناسی جالب درباره ی رفتار انسانها که بهتر است آنها را بدانید! 


همان طور که می دانید هوش هیجانی در روابط نقش بسیار مهمی را بازی میکند!

اگر می خواهید تعریف مناسبی از هوش هیجانی داشته باشید باید بگویم « هوش هیجانی به توانایی در فهمیدن ، استفاده و مدیریت احساسات ، آنهم به روش مثبت گفته می شود».

با این روش استرس کم می شود! روابط کارا تر خواهد شد! تاثیر شما بر دیگران بیشتر و چالش های زندگی تان راحت تر حل خواهد شد!!!  راحت تر بگویم؛ هوش هیجانی به شما کمک میکند از احساساتان مانند یک کتاب راهنما در بهبود روابط استفاده کنید!!!

هوش هیجانی در زمینه کار و تجارت هم اهمیت زیادی دارد!

به خصوص در برخورد با کارمندان، مشتریان و نت ورکینگ!!! چرا!!! خب واضح است!!! هوش هیجانی هم به بهبود روابط کمک می کند ، هم به گسترش روابط !

گسترش روابط در زمیانه کار و تجارت نقش بسیار مهمی دارد! در این گزارش به سه راز استفاده از هوش هیجانی در راستای بهبود روابط اشاره شده است! با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید!!!

1: سعی کنید احساسات و اهداف دیگران را درک کنید!!!

اول از همه باید بدانید که هر کسی از دیدگاه خودش و با احساسات خودش دنیا را درک میکند! اگر می خواهید از دیدگاهشان در زندگی با خبر شوید و از لحاظ احساسی بر آنها مسلط باشید باید در جلسات از آنها سوال بپرسید!!!

از تمام مشتری هایتان سوال بپرسید!

تا اهداف و احساساتشات را تعیین کنید! البته راه دیگری هم هست! باید خودتان را جای آنها قرار دهید!!! درک درد دیگران درست مانند این است که خودتان درد را حس کرده اید!!! با آنها جوری برخورد کنید که دوست دارید با خودتان برخورد کنند!

روابط هم از این راه ها راحت تر ایجاد می شوند! مثلا اگر دوستتان را دیدید و حس کردید امروز سرحال نیست دلیلی نیست در همان روز از مشکلات کاری با او صحبت کنید! پس پیش از هز چیزی احساساتشان را بررسی کنید و بعد اقدام کنید!!!

2: برای احساساتی که دیگران با شما در میان می گذارند ارزش قائل شوید!!!

همه ، در هر شرایطی می خواهند حس کنند که در روابط ایجاد شده مهم هستند!!! اگر حس کنند که اهمیت دارند ، قطعا برای رابطه زمان و انرژی بیشتری صرف می کنند!

جاروم اسمیث متخصص هوش هیجانی است!!! تمرکز کار او جوانان هستند! او از تجربیات کاری اش در این زمینه با ما گفت و گو کرده!

دانستن نکته های که جاروم میگوید خالی از لطف نیست!

بر اساس گفته های او تاثیر گذاشتن بر دیگران با کمک کردن به آنها که ارزش های شما را بفهمند یکی نیست! در واقع باید به آنها کمک کنید تا ارزش خودشان را بفهمند ! تنها از این راه است که بر آنها هوش تاثیر گذاشته اید !

و از هوش هیجانی تان در زمینه ی مثبتی استفاده کرده اید! راحت تر بگویم در روابط به احساسات خودتان اشاره نکنید! احساسات طرف مقابلتان مرکز توجه هستند!

معمولا افرادی که متوجه می شوند در ربطه ای ارزشی ندارند خود را کنار می کشند!

شما باید به آنها تلقین کنید که مهمند! در این صورت خودشان قدم پیش می گذارند! و البته شما را هم بیشتر قبول دارند!

یعنی تاثیر شما بر آنها مشخص می شود! اما بشنوید از آنهایی که هوش هیجانی پایینی دارند! این افراد خودشان را بالاتر از این می دانند که پیش قدم شوند!

و به همین دلیل هم هیچ وقت تاثیر مناسبی بر افراد اطرافشان ندارند! و در نتیجه روابط اجتماعی شان هم ضعیف است!!!

3: احساسات خود را بشناسید!!!

قدم نهایی شناختن احساسات خودتان است! باید بدانید چگونه با احساساتتان برخورد کنید تا بتوانید بر دیگران هم تاثیر داشته باشید! این توانایی شما نشان دهنده این است که شما توانایی کنترل و مدیریت احساس خود را دارید!

و به جای بیان بی پروا و بروز نا بهنگام احساسات آنها را مدیریت می کنید! البته که شما هم مثله همه روز های خوب و روز های بد دارید! ممکن است خیلی روز توان برخورد مناسب نداشته باشید!

ممکن است حتی استرس داشته باشید!

طبیعی هم هست! در این روز ها سعی کنید از بقیه ، به خصوص کارمندان خود فاصله را بگیرید!!! این حالت شما چند ساعتی بیشتر دوام ندارد و دوباره به شرایط عادی برمیگردید!!!

کارمندان هم به نوبه ی خود خستگی شما را درک میکنند و می دانند که امروز فاصله داشتن به نفع شما و خودشان است! همین کار یعنی مدیریت احساس!!!

در نهایت به این نتیجه می رسیم که هوش هیجانی نه تنها روابط شما را بهبود می بخشد، بلکه موجب خود شناسی شما شده ! و در دراز مدت بر شخصیت کلی شما تاثیر گذار خواهد بود!!!