بلاخره تاریخ انتشار فیلم ونکا مشخص شد. ساختن پیش درآمدهای داستان‌ های کلاسیک چیز جدیدی در هالیوود نیست. اما اخیراً تعداد فیلم‌ هایی که به شخصیت‌ های نمادین می پردازند، افزایش یافته است. برای مثال پیش درآمد “ونکا” یک فانتزی موزیکال است که چگونگی تاسیس شدن کارخانه شکلات معروف ویلی ونکا را به تصویر می کشد.

فیلم ونکا Wonka

کارکتر ویلی ونکا (Willy Wonka) که با دنیای سینما و تلویزیون غریبه نیست، اولین بار با نقش آفرینی جین وایلدر (Gene Wilder) در سال ۱۹۷۱ ساخته شد. جانی دپ (Johnny Depp) نیز در سال ۲۰۰۵ به عنوان ویلی ونکا ایفای نقش کرد.

سوالی که پیش می آید این است که با وجود اینکه این دو ستاره درخشان قبلا این کارکتر را به تصویر کشیده اند، اکنون تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) می تواند به خوبی نقش ونکا را بازی کند؟

حالا با مجله وارونه همراه باشید تا با بازیگران و عوامل سازنده فیلم ونکا (Wonka) آشنا شویم. و از تاریخ انتشار آن مطلع شویم.

ویلی ونکا کیست؟

در حال حاضر، جزئیات داستان این پیش درآمد نا مشخص است. اما ایده کلی فیلم این است که ویلی ونکای جوان را پیش از ورود به تجارت شکلات سازی را به تصویر بکشد.

در فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی ساخته شده در سال ۲۰۰۵ دیدیم که پدر ویلی ونکا یک دندانپزشک سختگیر است که از آب نبات ها و شکلات ها متنفر است و پسرش ونکا را از خوردن آنها منع می کند.

چه برسد به اینکه بخواهد شکلات های بیشماری بپزد و ونکا شکلات سازی را از او یاد بگیرد. پس حتما ویلی ونکا مسیری سخت و متفاوتی را برای یک شکلات ساز معروف و موفق شدن، طی کرده است‌.

راستش را بخواهید، ونکا در متن منبع اقتباسی یا لایو اکشن های قبلی، به طور کامل به تصویر کشیده شده است. ممکن است با خود بگویید که این ویلی ونکا، همان ونکای لایو اکشن های قبلی است، اما این‌ گونه نیست.

چرا که دیوید هیمن (David Heyman) تهیه کننده‌ی این پیش درآمد جدید اعلام کرد که : “من فکر می‌ کنم چیزهای زیادی در شخصیت او وجود دارد که نشان می‌ دهد او کیست و از کجا آمده است یا دوران کودکی یا میانسالی‌ اش چگونه بوده است. بنابراین ما در حال بررسی آن هستیم تا ویلی ونکای کامل تری را به تصویر بکشیم.”

حضور تیموتی شالامی در این فیلم

وایلدر به دلیل نقش‌ های کمدی‌اش شناخته می‌ شد و جانی دپ از بازی در نقش خارجی‌ های عجیب و غریب فعالیت می‌ کرد. اما تیموتی شالامی بیشتر در به تصویر کشیدن مردان جوان حساس و گاه آرام تبحر دارد.

او در فیلم‌ هایی مانند مرا به نام خودت صدا کن (Call me by your name)، زن‌ های کوچک (Little women) و تل ماسه (Dune) ایفای نقش کرده است.

اکنون فیلم “ونکا” به او این فرصت را می دهد تا هنرهای نمایشی خود را همچون رقص و آواز، به نمایش بگذارد.

بازیگران این فیلم چه کسانی هستند

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) در نقش ویلی ونکا در مقابل بازیگران مشهوری همچون اولیویا کولمن، کیگان مایکل کی و سالی هاوکینز ایفای نقش می کند. همچنین، ستاره‌ای در همچون روآن اتکینسون (Rowan Atkinson) که اکثر مردم او را به عنوان مستربین می شناسند.

از دیگر بازیگران این فیلم می توان به ناتاشا راثول، مت لوکاس، جیم کارتر و سایمون فارنبی اشاره کرد.

این بازیگران می‌ توانند نقش هر کارکتری را بازی کنند، از اعضای خانواده آقای ونکا گرفته تا افرادی که او برای مدت کوتاهی با آنها برخورد می‌ کند. حتی ممکن است نقش اومپا-لومپا هایی را بازی کنند که ونکا استخدام می‌ کند تا در کارخانه‌اش کار کند.

عوامل سازنده فیلم

کارگردان فیلم ونکا پاول کینگ (Paul King) است که فیلم هایی همچون پدینگتون (Paddington) و پدینگتون ۲ را کارگردانی کرده است.

امیدوار هستیم تا پاول کینگ و نویسنده ونکا، فارنبی (Farnaby)، بتوانند تمامی هنر خود را در به تصویر کشیدن ویلی ونکای جوان به کار بگیرند. و فیلمی عالی مانند پدینگتون ۲ را بسازند.

پاول کینگ، در ساخت فیلم ونکا با افراد ماهری همچون مک گاروی (فیلمبردار) نیل هانون (آهنگساز) همکاری می کند.

تاریخ انتشار فیلم ونکا

استودیو برادران وارنر (Warner Bros) تاریخ اکران تمامی فیلم های سال ۲۰۲۱ خود را به دلیل همه گیری ویروس کرونا، در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است.

و حالا این پیش درآمد با عنوان “چارلی و کارخانه شکلات سازی” که در سپتامبر ۲۰۲۱ فیلمبرداری خود را در بریتانیا آغاز کرد. قرار است در ۱۷ مارس ۲۰۲۳ (مصادف با جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱) در سینماها اکران شود.

استودیو برادران وارنر قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، فیلم‌ های خود را بین اکران‌ های سینمایی و فیلم‌ های انحصاری HBO Max تقسیم کند.